Waarom verbaast deze opmerking mij niet?quote:Op woensdag 16 december 2009 18:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Soms zou ik willen dat er rechts als dit waren.
Daar zou je maar wat graag je respect aan betuigen.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:51 schreef ErwinRommel het volgende:
Soms zou ik willen dat er rechts als dit waren.
Misschien maar goed ook, Enait dient toch geen rechtsorderlijk doel behalve het afbreken en ridiculiseren van ons opgebouwde rechtssysteem.quote:
Ja, daar gaat het uiteindelijk om, en het eerste stukje heeft hij al afgebroken.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:18 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Misschien maar goed ook, Enait dient toch geen rechtsorderlijk doel behalve het afbreken en ridiculiseren van ons opgebouwde rechtssysteem.
Als Albayrak straks haar zin krijgt door het wettelijk vast te leggen dan zal hij alsnog moeten staan, doet hij dat niet of weigert hij dat dan mieteren ze hem maar voor belediging van het hof het gevang in.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, daar gaat het uiteindelijk om, en het eerste stukje heeft hij al afgebroken.
Maar Albayrak krijgt haar zin niet. Die wetgeving gaat er niet komen.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:26 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Als Albayrak straks haar zin krijgt door het wettelijk vast te leggen dan zal hij alsnog moeten staan, doet hij dat niet of weigert hij dat dan mieteren ze hem maar voor belediging van het hof het gevang in.
Want?quote:Op woensdag 16 december 2009 19:35 schreef voyeur het volgende:
[..]
Maar Albayrak krijgt haar zin niet. Die wetgeving gaat er niet komen.
Vreemd dat dat je wel opvalt, maar dat het je niet opvalt dat Pauw & Witteman niet wordt opgenomen in een rechtszaal.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:53 schreef ouderejongere het volgende:
Ik ben kennelijk de eerste die het is opgevallen: Jeroen Pauw staat ook niet op uit respect voor zijn gasten.
Ik vind dit een uitstekend idee. Alleen mag je niet discrimineren, dus mag dan niemand een stoel hebben.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:43 schreef sp3c het volgende:
kan de rechtbank niet gewoon weigeren hem een stoel aan te bieden?
jij geen respect voor ons, wij geen respect voor jou, hij heeft immers geen stoel nodig om zijn werk uit te voeren.
het is dan wel gebruikelijk dat je er 1 krijgt maar het staat volgens mij niet in de wet ... bijkomend voordeel is dat hij wel MOET blijven staan
glaasje water kan die ook van thuis meenemen en een boterham met kaas ook
Ben geen fan van Dijkshoorn, maar deze column vind ik geweldigquote:Op donderdag 17 december 2009 14:03 schreef isogram het volgende:
Geweldige column van Nico Dijkshoorn:
http://www.nu.nl/column-donderdag/2146011/makkelijk-beledigd.html
Waarom zou dat moeten, dan? Je staat in de rechtbank ook niet op voor de rechter, maar voor de rechtbank, op het moment dat de rechters binnenkomen en de rechtbank dan dus in zitting is.quote:Op woensdag 16 december 2009 19:53 schreef ouderejongere het volgende:
Ik ben kennelijk de eerste die het is opgevallen: Jeroen Pauw staat ook niet op uit respect voor zijn gasten.
Pardon? Ik heb het over Enait en zie het helemaal niet als een daad van 'de moslims'.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
Wat mij trouwens opvalt in dit topic is de hypocrisie waarmee mensen spreken over moslims (ik wijs naar een Gia en Lavenderr). De daden van Enait worden gezien als een daad van "de moslims", althans daar wordt een poging toe gedaan. Ondertussen vergeten ze dat aan de andere kant van het debat een Albayrak (eveneens moslim) staat. Dubieus.
Leuk.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:03 schreef isogram het volgende:
Je stemde in met de retoriek van Gia - zonder enige kritische noot. Zonder te wijzen op een Albayrak, zonder te wijzen op de tegengeluiden. De selectiviteit zit hem in het feit dat de islamitische achtergrond van diegene die iets doet wat tegen de gevestigde orde is, extreem benadrukt wordt (al is het maar omdat de persoon waar het om gaat het benadrukt). Echter diegene die de gevestigde orde niet aanvalt of poogt te beschermen (in de eye of the beholder) is geen moslim (althans niet met nadruk).quote:Op donderdag 17 december 2009 14:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Pardon? Ik heb het over Enait en zie het helemaal niet als een daad van 'de moslims'.
Nee hoor, ik heb het hoofdzakelijk over de daden van deze moslim. Eisen die hij stelt juist vanwege zijn moslim-zijn.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
Wat mij trouwens opvalt in dit topic is de hypocrisie waarmee mensen spreken over moslims (ik wijs naar een Gia en Lavenderr). De daden van Enait worden gezien als een daad van "de moslims", althans daar wordt een poging toe gedaan.
Het verschil is dat Albayrak niet eist vanwege haar geloof ergens een geschreven of ongeschreven regel te mogen breken.quote:Ondertussen vergeten ze dat aan de andere kant van het debat een Albayrak (eveneens moslim) staat. Dubieus.
Dan heb je niet alles gelezen, want ik vind het juist goed van Albayrak dat ze er wat aan wil doen. Ik heb alleen gezegd dat ik het erg vind dat er een wet nodig is om iets wat een beschaafd mens uit zichzelf doet in een wet vast te moeten leggen. En dat vanwege deze Enait, die met al zijn gedram en geprovoceer dit voor elkaar heeft gekregen.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je stemde in met de retoriek van Gia - zonder enige kritische noot. Zonder te wijzen op een Albayrak, zonder te wijzen op de tegengeluiden. De selectiviteit zit hem in het feit dat de islamitische achtergrond van diegene die iets doet wat tegen de gevestigde orde is, extreem benadrukt wordt (al is het maar omdat de persoon waar het om gaat het benadrukt). Echter diegene die de gevestigde orde niet aanvalt of poogt te beschermen (in de eye of the beholder) is geen moslim (althans niet met nadruk).
quote:Op donderdag 17 december 2009 14:03 schreef isogram het volgende:
Ik heb hardstikke goed gelezen. Enait = moslims en Albayrak =/= moslim, want de laatste doet iets wat in lijn is met je mening. En de eerste niet. Bovendien benadrukt de eerste zelf zijn eigen moslim zijn, dus ga je daarin mee.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan heb je niet alles gelezen, want ik vind het juist goed van Albayrak dat ze er wat aan wil doen. Ik heb alleen gezegd dat ik het erg vind dat er een wet nodig is om iets wat een beschaafd mens uit zichzelf doet in een wet vast te moeten leggen. En dat vanwege deze Enait, die met al zijn gedram en geprovoceer dit voor elkaar heeft gekregen.
En daar komt de hypocrisie tevoorschijn. Ik denk aan het vrouwenverbod van de SGP, aan het weigeren van homo-leraren van Christenen, het ontzeggen van de toegang tot de school omdat iemand een TV thuis heeft staan. Een kleine greep uit wat bepaalde Christenen eisen. Je maakt er een wedstrijdje van, waarbij je ondertussen vergeet dat leden van je eigen gemeenschap eigenlijk net zo hard zulke achterlijke eisen stellen als leden van mijn gemeenschap. Dan laat ik nog de speciale vrijstellingen van verzekeringen en bepaalde verplichtingen (waar voornamelijk Christenen van gebruik maken) nog achterwege.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:26 schreef Gia het volgende:
Nee hoor, ik heb het hoofdzakelijk over de daden van deze moslim. Eisen die hij stelt juist vanwege zijn moslim-zijn.
Verder stel ik wel dat het over het algemeen ook de moslims zijn die vaak met die achterlijke eisen komen. De ene keer is het weer gezeur over een hoofddoekje dat af moet, dan weer over het inschrijven op de universiteit dat niet gelegen komt met een geloofsaffaire en weer een andere keer gaat het over een apart zwemuurtje. Maar wel allemaal gezeik vanwege het geloof.Dit soort eisen worden zelden door christenen of joden gesteld, laat staan, als het dan wel een keer gebeurt, dat die eis dan ingewilligd wordt.
Dat maakt haar niet minder moslim.quote:Het verschil is dat Albayrak niet eist vanwege haar geloof ergens een geschreven of ongeschreven regel te mogen breken.
Alleen binnen de eigen gemeenschap, partij of school.quote:Op donderdag 17 december 2009 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
En daar komt de hypocrisie tevoorschijn. Ik denk aan het vrouwenverbod van de SGP, aan het weigeren van homo-leraren van Christenen, het ontzeggen van de toegang tot de school omdat iemand een TV thuis heeft staan. Een kleine greep uit wat bepaalde Christenen eisen.
Ik weet niet van welke verzekeringen christenen vrijgesteld zijn, zou ik uiteraard wel graag willen weten.quote:Je maakt er een wedstrijdje van, waarbij je ondertussen vergeet dat leden van je eigen gemeenschap eigenlijk net zo hard zulke achterlijke eisen stellen als leden van mijn gemeenschap. Dan laat ik nog de speciale vrijstellingen van verzekeringen en bepaalde verplichtingen (waar voornamelijk Christenen van gebruik maken) nog achterwege.
Dat heeft ook niemand gezegd.quote:Dat maakt haar niet minder moslim.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |