Het benadrukt dat meneer zelf ook een hypocriet zakje is als het hem allemaal niet uitkomt, en dat je helemaal niet zo moet fitten op Jeroen Pauw.quote:Op maandag 14 december 2009 09:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat was dus respectloos. Bevestigd dus dat geen mens zonder zonde is. Iedereen gaat weleens over de schreef. Dit wil echter vrijwel niets zeggen. Niet? Neen.²
Met dien verstande dat je niet opstaat voor de rechter, maar respect betuigt voor de rechtbank als instantie en het feit dat meneer vrouwen geen hand wenst te geven. Dus zo gelijk zijn ze nou ook weer niet.quote:Op maandag 14 december 2009 04:50 schreef scanman1 het volgende:
Hélemaal eens met Enait. Ieder mens is gelijk, dus ook rechters. Wijs besluit om te proberen verschil in mensen tot een nulpunt te brengen. Goed gedaan
Precies, we zijn allemaal gelijk! Mannen onder elkaar... Vrouwen zijn kuthoeren!quote:Op maandag 14 december 2009 10:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Met dien verstande dat je niet opstaat voor de rechter, maar respect betuigt voor de rechtbank als instantie en het feit dat meneer vrouwen geen hand wenst te geven. Dus zo gelijk zijn ze nou ook weer niet.
Omdat heel Nederland er lekker een mening over kan hebben!quote:Op maandag 14 december 2009 10:32 schreef isogram het volgende:
Deel 3 al over deze idioot. Zijn er meer mensen die, net als ik, vinden dat die geschifte Enait veel te veel aandacht krijgt? Waarom geven we dit soort figuren in Nederland een podium?
Wat je vroeg stond al in mijn tweede reply. Als je in eerste instantie verder gelezen had, had ik niet hoeven herhalen.quote:Op maandag 14 december 2009 00:37 schreef Kees22 het volgende:
Herhalen maakt je voorstel niet zinniger.
Een boekje met tradities en gewoonten. Hoe stel je je dat voor? Welke tradities? Carnaval, klootschieten, kaatsen, luilak, midwinterhoornblazen, vendelen, schuttersfeesten, hooliganrellen, Sint Maarten, Sinterklaas, de zwarte Sinterklaas?
En gewoonten? Het handenschudden, drie kussen op de wang, drie kussen op de mond, toeteren als je te lui bent om aan te bellen?
En dan ingedeeld per provincie, per streek of per dorp?
Dat soort boeken zijn er trouwens al, maar ze vinden niet zo heel veel aftrek. Vallen onder streekgeschiedenis, heemkunde en zo.
Het zou wel aardig zijn als randstedelingen die zich in de provincie vestigen eens zo'n boekje zouden lezen. In plaats van een grote bek op te gaan zetten.
Dan is elke gelovige volgens jou hypocriet. Elke gelovige maakt weleens een fout of misstap. Dat moet je wel beamen scotty.quote:Op maandag 14 december 2009 10:07 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het benadrukt dat meneer zelf ook een hypocriet zakje is als het hem allemaal niet uitkomt, en dat je helemaal niet zo moet fitten op Jeroen Pauw.
Het feit dat er voor sommige zaken respect gegeëist wordt, geeft mijns inziens al aan dat men het dus duidelijk niet begrijpt.quote:Op maandag 14 december 2009 09:33 schreef BansheeBoy het volgende:
We weten uitermate goed wat het woord respect betekent en inhoud. Bij ons Moslim is respect geen wassen neus maar een levenswijze. Wij hebben (nog) respect voor ouderen, hebben geen grote mond tegen ouders e.d.
Dus.²
By George, I think he's got it!quote:Op maandag 14 december 2009 10:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Dan is elke gelovige volgens jou hypocriet.
Ja, of het nou Laura is of Hero of een dikke reladvocaat... We vinden het heerlijk om een mening te spuien..quote:Op maandag 14 december 2009 10:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Omdat heel Nederland er lekker een mening over kan hebben!Vinden we leuk/ We hebben toch niets beters te doen.
Respect, wellevendheid, betekent dat je rekening houdt met de gevoelens van een ander. Dat doe je dus niet middels een zelfbedachte norm, maar door aanpassing.quote:Op maandag 14 december 2009 09:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We weten uitermate goed wat het woord respect betekent en inhoud. Bij ons Moslim is respect geen wassen neus maar een levenswijze. Wij hebben (nog) respect voor ouderen, hebben geen grote mond tegen ouders e.d.
Dus.²
Waar staat dat? Oh wacht, omdat jij dit zegt is het al genoeg. Nee, zo werkt het dus niet.quote:Op maandag 14 december 2009 11:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Respect, wellevendheid, betekent dat je rekening houdt met de gevoelens van een ander. Dat doe je dus niet middels een zelfbedachte norm, maar door aanpassing.
Oh het natuurlijk.. het moet ergens staan..quote:Op maandag 14 december 2009 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar staat dat? Oh wacht, omdat jij dit zegt is het al genoeg. Nee, zo werkt het dus niet.
Ik vind zijn manier van groeten ook veel hygiënischer.²
Lol.quote:Op maandag 14 december 2009 11:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh het natuurlijk.. het moet ergens staan..
Nou ja, zie mijn vorige post.
Ik heb het even bekeken. Ik kan me er nu enigszins in vinden. Echter: met de nuance dat we in Nederland nu zo divers zijn dat verschillende invloeden hierop mogelijk (en gewenst) zijn. Daar moeten we mee leren leven.quote:Op maandag 14 december 2009 11:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh het natuurlijk.. het moet ergens staan..
Nou ja, zie mijn vorige post.
Kijk nou gaan we ergens heen.quote:Op maandag 14 december 2009 10:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan is elke gelovige volgens jou hypocriet. Elke gelovige maakt weleens een fout of misstap. Dat moet je wel beamen scotty.²
Zijn we dat gelukkig eens, laten we dat nou als beginpunt nemen om daar vandaan ons discours meer vorm en inhoud mee te geven.quote:
Zolang iedereen dat dan maar begrijpt...quote:Op maandag 14 december 2009 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb het even bekeken. Ik kan me er nu wel in vinden. Met de nuance dat we in Nederland nu zo divers zijn dat verschillende invloeden hierop mogelijk (en gewenst) zijn. Daar moeten we mee leren leven.²
Mogelijk-waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 14 december 2009 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb het even bekeken. Ik kan me er nu enigszins in vinden. Echter: met de nuance dat we in Nederland nu zo divers zijn dat verschillende invloeden hierop mogelijk (en gewenst) zijn. Daar moeten we mee leren leven.²
Je kunt niet ontkennen dat dat gebeurt. Ik vind dat als je geen buitenlandse invloeden wil in bv. de groetmethodes je ook niet mag genieten van een lekker fijn Dönerbroodje. Dit zijn nl. de gevolgen van buitenlandse invloeden. Ik zie vaal genoeg denderende Nederlanders zo'n vers broodje al dan niet met knoflooksaus naar binnen manoeuvreren, en met veel plezier.quote:Op maandag 14 december 2009 12:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mogelijk-waarschijnlijk wel.
Gewenst-daar kunnen we over strijden.
Prima, maar dan ook geen broodje kaas voor degene die weigert de hand te schudden. Deal?quote:Op maandag 14 december 2009 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat dat gebeurt. Ik vind dat als je geen buitenlandse invloeden wil in bv. de groetmethodes je ook niet mag genieten van een lekker fijn Dönerbroodje. Dit zijn nl. de gevolgen van buitenlandse invloeden. Ik zie vaal genoeg denderende Nederlanders zo'n vers broodje al dan niet met knoflooksaus naar binnen manoeuvreren, en met veel plezier.
Gun ieder zijn behavior. Als hij nou iemand in zijn gezicht slaat, ok, dan begrijp ik het ook wel. Maar hij toont respect, en op een hygiënische manier ook nog.²
Neen, het is geven en nemen. De selectieve verontwaardiging die telkenmale wordt gespeeld is nu wel leuk geweest. Maak je druk om de echt serieuze zaken, bv. die (drachtige/krolse) gastjes die (wellicht sensuele) meisjes lastig vallen in zwembaden of die Sjonnies die leven van de bijstand en een leuk zakcentje zien in het telen van wiet.quote:Op maandag 14 december 2009 12:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Prima, maar dan ook geen broodje kaas voor degene die weigert de hand te schudden. Deal?
Lavenderr is hier gewoon erg consequent.quote:Op maandag 14 december 2009 12:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Neen, het is geven en nemen. De selectieve verontwaardiging die telkenmale wordt gespeeld is nu wel leuk geweest. Maak je druk om de echt serieuze zaken, bv. die (drachtige/krolse) gastjes die (wellicht sensuele) meisjes lastig vallen in zwembaden of die Sjonnies die leven van de bijstand en een leuk zakcentje zien in het telen van wiet.
We hebben het hier over een gestudeerde man, die netjes belasting betaald, en beter Nederlands spreekt dan alle Sjonnies en Anita's bij elkaar. Eigenlijk zouden we hém moeten respecteren.²
Niet bij jou hoor, maar in zijn algemeenheid. Als je ziet hoe bv. een Pauw of een Polak een discours voert betreffende deze aangelegenheid, let dan vooral op de (ietwat vochtige) mimieken van beiden.quote:Op maandag 14 december 2009 12:44 schreef SicSicSics het volgende:
Waar is de verontwaardiging selectief? Ik ben elke keer verontwaardigt als iemand claimt meer/ minder rechten te hebben op basis van een geloof... Helemaal als het op een zuigende manier gebeurt.
Ik moet zeggen dat ik het gezever van die man niet langer dan een paar minuten kon aanhoren.. Bij 'u heeft dus uw grenzen, die heb ik ook' als motivatie om onbeleefd te zijn en te blijven ben ik gestopt..quote:Op maandag 14 december 2009 13:38 schreef Meki het volgende:
Hier is Mohammed Enait wel lekker op dreef en goed bezig..
Ik heb enorm veel respect voor zijn woordenschat, taalkunde en mimiek. Probleem hiermee is echter dat het (middelmatige) gepeupel hem niet zal begrijpen.quote:Op maandag 14 december 2009 14:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En dan het taalgebruik... BSB, we weten wie je bent!
Ja, zo zou je het ook kunnen zeggen...quote:Op maandag 14 december 2009 15:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb enorm veel respect voor zijn woordenschat, taalkunde en mimiek. Probleem hiermee is echter dat het (middelmatige) gepeupel hem niet zal begrijpen.²
bronquote:Albayrak wil dat advocaat opstaat voor rechter
DEN HAAG - Staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) komt met maatregelen om advocaten op te laten staan voor een rechter als de Orde van Advocaten daarvoor zelf geen regels op gaat stellen.
Dat heeft de staatssecretaris dinsdag geschreven aan de Tweede Kamer.
Vrijdag bepaalde het Hof van Discipline dat advocaat Mohammed Enait niet hoeft op te staan voor een rechter. Op grond van zijn geloof wil hij blijven zitten
Volgens de hoogste tuchtrechter zijn er geen wettelijke regels die bepalen dat Enait op moet staan, maar Albayrak vindt het toch belangrijk dat het gezag van de rechter tot uitdrukking komt in omgangsvormen binnen de rechtszaal.
De Orde van Advocaten heeft de bewindsvrouw laten weten zich te bezinnen op nieuwe regels. Mocht dat nodig zijn, dan overweegt Albayrak zelf maatregelen te nemen om advocaten te laten opstaan voor de rechter.
Ja want als je niet praat als een advocaat ben je gepeupel.quote:Op maandag 14 december 2009 15:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb enorm veel respect voor zijn woordenschat, taalkunde en mimiek. Probleem hiermee is echter dat het (middelmatige) gepeupel hem niet zal begrijpen.²
Eens. Respect moet er zijn, niet wettelijk afgedwongen worden.quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:55 schreef McKillem het volgende:
[..]
Beetje jammer als het zo ver moet komen in mijn ogen.
Kennelijk is het nodig, als zelfs in de rechtszaal mensen hun private overtuigingen niet kunnen laten rijmen met het collectief belang. Het is de code van de straat die met Enait zijn intrede doet, met een ethisch-juridisch sausje overgoten.quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:19 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Eens. Respect moet er zijn, niet wettelijk afgedwongen worden.
Is dat hof nou écht zo onnozel ? Het was duidelijk wél zijn bedoeling want meneer heeft geen respect voor de rechters hier. Hij heeft alleen respect voor zijn * god *quote:Gewoonte
Het Hof van Discipline stelt dat opstaan voor een rechter een gewoonte is. Bovendien zitten rechters al vaak in de zaal voordat de partijen de zaal betreden. Daarom is het niet onbetamelijk dat Enait blijft zitten. Volgens het hof was het ook niet zijn bedoeling de rechter geen respect te tonen.
Heel goed.quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:26 schreef deedeetee het volgende:
Enait moet in toekomst toch op staan
Nu is dat een regel en het opstaan een fatsoensnorm. Behoorlijk verschil in deze!quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:39 schreef Gia het volgende:
Heel goed.
Als ik een moskee binnenloop en mijn schoenen gewoon aanhoudt, wordt ik er toch ook uitgezet!!
Overal gelden bepaalde normen en ongeschreven regels, en daar heb je je maar aan aan te passen.
Heerlijk heldere mening!quote:Peter Ingelse, vice-president van het gerechtshof te Amsterdam, schrijft vandaag op de opiniepagina van NRC Handelsblad dat hij juist niet vreest ,,voor het hellend vlak van de norm- of ritueelvervaging” maar voor ,,het hellend vlak van het tegendeel: krampachtige norm- en ritueelversterking”. ,,Als straks de Nederlands orde van advocaten, de Raad voor de rechtspraak, het Openbaar Ministerie en het Hof voor de rechten van de mens zich over de zaak buigen, dan zullen zij ongetwijfeld tot de conclusie komen dat je niet alleen in de jaren zeventig en tachtig, maar ook nu respect uitsluitend kunt krijgen of ‘afdwingen’ – in de paradoxale betekenis van het woord – en dat je het niet kunt opleggen of voorschrijven. (…) Ga je eigen respect niet regelen en laat die man lekker zitten.”
Gedateerde stellingname. De maatschappij is sinds de jaren zestig steeds meer uit het gareel geslagen, Enait is daar een voorbeeld van. Hoe kan je anders dan met oppressieve regelgeving ervoor zorgen dat men zich weer in de rij voegt?quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:57 schreef BasEnAad het volgende:
Met regels dwing je geen respect af.
Nee, dat is helemaal niet "gelukkig". In ieder geval niet in de rechtszaal.quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:06 schreef SicSicSics het volgende:
Waarom wil je hem zo krampachtig in 'het gareel' zetten. Het is geen wet, het is geen regel, het is een fatsoensnorm. Gelukkig mogen we nog steeds horken zijn zolang we ons maar aan de wet houden!
En wat is er zo fijn aan om een hork te zijn?quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:06 schreef SicSicSics het volgende:
Waarom wil je hem zo krampachtig in 'het gareel' zetten. Het is geen wet, het is geen regel, het is een fatsoensnorm. Gelukkig mogen we nog steeds horken zijn zolang we ons maar aan de wet houden!
Waarom noemen we het horkerigheid als we ons er niet aan storen? Ik word niet blij van onsmakelijke figuren die op straat spugen, mensen die denken dat iedereen in een drukke straat wel voor ze opzij gaat, mensen bij wie er geen vriendelijk woord vanaf kan, of mensen die voordringen.quote:Op dinsdag 15 december 2009 12:06 schreef SicSicSics het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |