Het benadrukt dat meneer zelf ook een hypocriet zakje is als het hem allemaal niet uitkomt, en dat je helemaal niet zo moet fitten op Jeroen Pauw.quote:Op maandag 14 december 2009 09:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat was dus respectloos. Bevestigd dus dat geen mens zonder zonde is. Iedereen gaat weleens over de schreef. Dit wil echter vrijwel niets zeggen. Niet? Neen.²
Met dien verstande dat je niet opstaat voor de rechter, maar respect betuigt voor de rechtbank als instantie en het feit dat meneer vrouwen geen hand wenst te geven. Dus zo gelijk zijn ze nou ook weer niet.quote:Op maandag 14 december 2009 04:50 schreef scanman1 het volgende:
Hélemaal eens met Enait. Ieder mens is gelijk, dus ook rechters. Wijs besluit om te proberen verschil in mensen tot een nulpunt te brengen. Goed gedaan
Precies, we zijn allemaal gelijk! Mannen onder elkaar... Vrouwen zijn kuthoeren!quote:Op maandag 14 december 2009 10:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Met dien verstande dat je niet opstaat voor de rechter, maar respect betuigt voor de rechtbank als instantie en het feit dat meneer vrouwen geen hand wenst te geven. Dus zo gelijk zijn ze nou ook weer niet.
Omdat heel Nederland er lekker een mening over kan hebben!quote:Op maandag 14 december 2009 10:32 schreef isogram het volgende:
Deel 3 al over deze idioot. Zijn er meer mensen die, net als ik, vinden dat die geschifte Enait veel te veel aandacht krijgt? Waarom geven we dit soort figuren in Nederland een podium?
Wat je vroeg stond al in mijn tweede reply. Als je in eerste instantie verder gelezen had, had ik niet hoeven herhalen.quote:Op maandag 14 december 2009 00:37 schreef Kees22 het volgende:
Herhalen maakt je voorstel niet zinniger.
Een boekje met tradities en gewoonten. Hoe stel je je dat voor? Welke tradities? Carnaval, klootschieten, kaatsen, luilak, midwinterhoornblazen, vendelen, schuttersfeesten, hooliganrellen, Sint Maarten, Sinterklaas, de zwarte Sinterklaas?
En gewoonten? Het handenschudden, drie kussen op de wang, drie kussen op de mond, toeteren als je te lui bent om aan te bellen?
En dan ingedeeld per provincie, per streek of per dorp?
Dat soort boeken zijn er trouwens al, maar ze vinden niet zo heel veel aftrek. Vallen onder streekgeschiedenis, heemkunde en zo.
Het zou wel aardig zijn als randstedelingen die zich in de provincie vestigen eens zo'n boekje zouden lezen. In plaats van een grote bek op te gaan zetten.
Dan is elke gelovige volgens jou hypocriet. Elke gelovige maakt weleens een fout of misstap. Dat moet je wel beamen scotty.quote:Op maandag 14 december 2009 10:07 schreef McKillem het volgende:
[..]
Het benadrukt dat meneer zelf ook een hypocriet zakje is als het hem allemaal niet uitkomt, en dat je helemaal niet zo moet fitten op Jeroen Pauw.
Het feit dat er voor sommige zaken respect gegeëist wordt, geeft mijns inziens al aan dat men het dus duidelijk niet begrijpt.quote:Op maandag 14 december 2009 09:33 schreef BansheeBoy het volgende:
We weten uitermate goed wat het woord respect betekent en inhoud. Bij ons Moslim is respect geen wassen neus maar een levenswijze. Wij hebben (nog) respect voor ouderen, hebben geen grote mond tegen ouders e.d.
Dus.²
By George, I think he's got it!quote:Op maandag 14 december 2009 10:52 schreef BansheeBoy het volgende:
Dan is elke gelovige volgens jou hypocriet.
Ja, of het nou Laura is of Hero of een dikke reladvocaat... We vinden het heerlijk om een mening te spuien..quote:Op maandag 14 december 2009 10:37 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Omdat heel Nederland er lekker een mening over kan hebben!Vinden we leuk/ We hebben toch niets beters te doen.
Respect, wellevendheid, betekent dat je rekening houdt met de gevoelens van een ander. Dat doe je dus niet middels een zelfbedachte norm, maar door aanpassing.quote:Op maandag 14 december 2009 09:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We weten uitermate goed wat het woord respect betekent en inhoud. Bij ons Moslim is respect geen wassen neus maar een levenswijze. Wij hebben (nog) respect voor ouderen, hebben geen grote mond tegen ouders e.d.
Dus.²
Waar staat dat? Oh wacht, omdat jij dit zegt is het al genoeg. Nee, zo werkt het dus niet.quote:Op maandag 14 december 2009 11:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Respect, wellevendheid, betekent dat je rekening houdt met de gevoelens van een ander. Dat doe je dus niet middels een zelfbedachte norm, maar door aanpassing.
Oh het natuurlijk.. het moet ergens staan..quote:Op maandag 14 december 2009 11:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waar staat dat? Oh wacht, omdat jij dit zegt is het al genoeg. Nee, zo werkt het dus niet.
Ik vind zijn manier van groeten ook veel hygiënischer.²
Lol.quote:Op maandag 14 december 2009 11:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh het natuurlijk.. het moet ergens staan..
Nou ja, zie mijn vorige post.
Ik heb het even bekeken. Ik kan me er nu enigszins in vinden. Echter: met de nuance dat we in Nederland nu zo divers zijn dat verschillende invloeden hierop mogelijk (en gewenst) zijn. Daar moeten we mee leren leven.quote:Op maandag 14 december 2009 11:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh het natuurlijk.. het moet ergens staan..
Nou ja, zie mijn vorige post.
Kijk nou gaan we ergens heen.quote:Op maandag 14 december 2009 10:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan is elke gelovige volgens jou hypocriet. Elke gelovige maakt weleens een fout of misstap. Dat moet je wel beamen scotty.²
Zijn we dat gelukkig eens, laten we dat nou als beginpunt nemen om daar vandaan ons discours meer vorm en inhoud mee te geven.quote:
Zolang iedereen dat dan maar begrijpt...quote:Op maandag 14 december 2009 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb het even bekeken. Ik kan me er nu wel in vinden. Met de nuance dat we in Nederland nu zo divers zijn dat verschillende invloeden hierop mogelijk (en gewenst) zijn. Daar moeten we mee leren leven.²
Mogelijk-waarschijnlijk wel.quote:Op maandag 14 december 2009 11:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb het even bekeken. Ik kan me er nu enigszins in vinden. Echter: met de nuance dat we in Nederland nu zo divers zijn dat verschillende invloeden hierop mogelijk (en gewenst) zijn. Daar moeten we mee leren leven.²
Je kunt niet ontkennen dat dat gebeurt. Ik vind dat als je geen buitenlandse invloeden wil in bv. de groetmethodes je ook niet mag genieten van een lekker fijn Dönerbroodje. Dit zijn nl. de gevolgen van buitenlandse invloeden. Ik zie vaal genoeg denderende Nederlanders zo'n vers broodje al dan niet met knoflooksaus naar binnen manoeuvreren, en met veel plezier.quote:Op maandag 14 december 2009 12:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mogelijk-waarschijnlijk wel.
Gewenst-daar kunnen we over strijden.
Prima, maar dan ook geen broodje kaas voor degene die weigert de hand te schudden. Deal?quote:Op maandag 14 december 2009 12:24 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Je kunt niet ontkennen dat dat gebeurt. Ik vind dat als je geen buitenlandse invloeden wil in bv. de groetmethodes je ook niet mag genieten van een lekker fijn Dönerbroodje. Dit zijn nl. de gevolgen van buitenlandse invloeden. Ik zie vaal genoeg denderende Nederlanders zo'n vers broodje al dan niet met knoflooksaus naar binnen manoeuvreren, en met veel plezier.
Gun ieder zijn behavior. Als hij nou iemand in zijn gezicht slaat, ok, dan begrijp ik het ook wel. Maar hij toont respect, en op een hygiënische manier ook nog.²
Neen, het is geven en nemen. De selectieve verontwaardiging die telkenmale wordt gespeeld is nu wel leuk geweest. Maak je druk om de echt serieuze zaken, bv. die (drachtige/krolse) gastjes die (wellicht sensuele) meisjes lastig vallen in zwembaden of die Sjonnies die leven van de bijstand en een leuk zakcentje zien in het telen van wiet.quote:Op maandag 14 december 2009 12:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Prima, maar dan ook geen broodje kaas voor degene die weigert de hand te schudden. Deal?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |