Village of the DamnedDe tijd in een dorp staat op een gegeven moment stil en 9 maanden later bevalt elke vrouw in het dorp op hetzelfde moment van een kind. Deze kinderen kunnen gedachten lezen en bezitten telekinetische krachten en al gauw is het duidelijk dat er iets tegen gedaan moet worden. Leuke psychologische thriller.
7,5/10The InnocentsVerhaal over een gouvernante die er zeker van is dat het huis en de kinderen waar ze op past bezeten zijn door geesten. Toffe horror. Bij vlagen spannend en het weet je een gevoel van paranoia mee te geven. Leuke trivia: De jongen in de hoofdrol is dezelfde als de jongen in de hoofdrol van Village of the damned.
7,5/10Everything You Always Wanted to Know About Sex* *But Were Afraid to AskLeuke film, maar het was echt hit and miss. De film is ingedeeld in meerdere hoofdstukken die elk vragen over seksualiteit op eigen en soms bizarre wijze weergeven. Elk hoofdstuk was dan ook een ander verhaal, daarom review ik ze even voor het gemak apart.
1. - Do Aphrodisiacs Work? [5/10]
Woody Allen speelt hier de joker in Middeleeuwse tijden. Hij besluit de koningin te verleiden met behulp van een afrodisiacum maar komt vast te zitten in haar kuisheidsgordel. Vond hem zelf wat minder. Veel grappen kwamen niet aan. De verwijzingen naast bijvoorbeeld Shakespeare waren wel weer tof.
2. - What is Sodomy? [7,5/10]
In dit hoofdstuk zien wij Gene Wilder een arts spelen die een relatie aangaat met een van zijn patiënten, een schaap. Een van de betere hoofdstukken, heerlijke humor.
3. - Do Some Women Have Trouble Reaching Orgasm? [7,5/10]
Allen speelt hier Fabrizio, een Italiaan die zijn vrouw niet kan bevredigen. Langzaam komt hij erachter dat zij alleen een orgasme kan krijgen als ze het in het openbaar doen. Ik moet zeggen dat hij verbazingwekkend goed Italiaans spreekt, nooit geweten. Tof segment, al was het voor de look en de feel van het stuk. Je hebt echt het idee dat je naar Italiaanse cinema kijkt, heel goed gedaan.
4. - Are Transvestites Homosexuals? [6/10]
Wij volgen hier een man die tijdens een etentje naar de kleedkamer van de gastvrouw vertrekt en zich in haar kleding kleedt. Als haar man binnen wil komen springt hij uit het raam en escaleert de hele boel. Vond het segment wat minder.
5. - What Are Sex Perverts? [7/10]
Dit segment is in feite een parodie op gameshows. In de show,
"What's your perversion?", moeten mensen bijvoorbeeld raden welke fetisj mensen hebben of krijgen ze de kans om hun fetisj of fantasiën uit te voeren. Deze waardoor ik net als hoofdstuk 3 meer voor de look en de feel, het is een perfecte weergave van de 50's gameshows.
6. - Are the Findings of Doctors and Clinics Who Do Sexual Research Accurate? [7,5/10]
Allen en een journaliste bezoeken het huis van een seksuoloog, met John Carradine in de rol, die zelf ook Dr. Frankenstein in een aantal films speelde, tof, om aldaar onderzoek te doen. Ze komen erachter dat hij een gekke geleerde is, en tijdens een ongeluk ontsnapt er een gigantische borst die met haar moedermelk mensen doodt. (

.) Leuk gedaan, parodie op de monsterfilms al bovengenoemde Frankenstein en anderen. Dit stuk wordt echt gemaakt door het acteerwerk van Carradine.
7. - What Happens During Ejaculation? [8,5/10]
Dit hoofdstuk was mijn persoonlijke favoriet. Wij volgen de poppetjes in het lichaam van een man tijdens de seks. Perfecte grappen en waarschijnlijk een van de beste sketches ooit gemaakt.
Zoals ik al zei is de film echt hit and miss. Sommige grappen zijn perfect en anderen zijn slecht. Toch is het zeker geen slechte film en een aanrader voor fans van het vroege Allen-werk.
Totaal gemiddelde: 7,0/10