Ik ben nergens ontslagen.quote:Op zondag 13 december 2009 21:10 schreef Lakitu het volgende:
Lamon is boos omdat hij is ontslagen bij z'n videotheek![]()
![]()
![]()
Maar in onze consumptiemaatschappij heb je met ruilhandel hetzelfde probleem. Dan gaan mensen iets ruilen voor bijv. heel veel drank. En dan gaan ze die drank vergaren. Het probleem blijft gewoon.quote:Op zondag 13 december 2009 21:13 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ruilhandel stopt een element wat niet meer waardevast is en scheelt juist tijd. Dus mensen hebben meer tijd zich te ontwikkelen.
Als mensen bezig zijn geld te vergaren, stimuleert dat leergierigheid niet. Of denk jij werkelijk dat mensen met veel geld slimmer zijn?
Loop dan maar eens een dagje door Wassenaar, dan piep je wel anders.
quote:Op zondag 13 december 2009 21:13 schreef nsfw het volgende:
[..]
NU heb ik trek in chokola... weet niet waarom :S
Praat geen poep en gedraag je 1 keer eens niet als een mongool. Ruilhandel is inefficiënt en kan alleen plaatsvinden als er een coincidence of needs is. Zoniet, moet je verder zoeken. Daarom, geld.quote:Op zondag 13 december 2009 21:13 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ruilhandel stopt een element wat niet meer waardevast is en scheelt juist tijd. Dus mensen hebben meer tijd zich te ontwikkelen.
Als mensen bezig zijn geld te vergaren, stimuleert dat leergierigheid niet. Of denk jij werkelijk dat mensen met veel geld slimmer zijn?
Loop dan maar eens een dagje door Wassenaar, dan piep je wel anders.
Topic klaar.quote:Op zondag 13 december 2009 21:16 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Praat geen poep en gedraag je 1 keer eens niet als een mongool. Ruilhandel is inefficiënt en kan alleen plaatsvinden als er een coincidence of needs is. Zoniet, moet je verder zoeken. Daarom, geld.
Slotje.
Maar met ruilhandel heb je een directe consumptiemaatschappij, mensen weten wat hetgene wat ze vergaren voor hun persoonlijk waard is qua emotie/entertainment/tijdsbesteding.quote:Op zondag 13 december 2009 21:16 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar in onze consumptiemaatschappij heb je met ruilhandel hetzelfde probleem. Dan gaan mensen iets ruilen voor bijv. heel veel drank. En dan gaan ze die drank vergaren. Het probleem blijft gewoon.
quote:Op zondag 13 december 2009 21:16 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Praat geen poep en gedraag je 1 keer eens niet als een mongool. Ruilhandel is inefficiënt en kan alleen plaatsvinden als er een coincidence of needs is. Zoniet, moet je verder zoeken. Daarom, geld.
Slotje.
[..]
Slotje.
videotheekquote:Op zondag 13 december 2009 21:10 schreef Lakitu het volgende:
Lamon is boos omdat hij is ontslagen bij z'n videotheek![]()
![]()
![]()
Ben je echt zo achterlijk of is dit een troll?quote:Op zondag 13 december 2009 21:21 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Maar met ruilhandel heb je een directe consumptiemaatschappij, mensen weten wat hetgene wat ze vergaren voor hun persoonlijk waard is qua emotie/entertainment/tijdsbesteding.
Met geld hebben ze nog niets, als ze het niet zo snel mogelijk omzetten in iets waar ze wat aan hebben.
Of vind jij het tof om een avond lang briefjes van 100 vast te houden en 10 keer te tellen? Ik niet.
Wat denk je?quote:Op zondag 13 december 2009 21:22 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ben je echt zo achterlijk of is dit een troll?
Dit is een narcist.quote:Op zondag 13 december 2009 21:22 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Ok, probeer jij maar een tv te kopen met 100 broden, niemand die dat aanneemt omdat:quote:Op zondag 13 december 2009 21:21 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Maar met ruilhandel heb je een directe consumptiemaatschappij, mensen weten wat hetgene wat ze vergaren voor hun persoonlijk waard is qua emotie/entertainment/tijdsbesteding.
Met geld hebben ze nog niets, als ze het niet zo snel mogelijk omzetten in iets waar ze wat aan hebben.
Of vind jij het tof om een avond lang briefjes van 100 vast te houden en 10 keer te tellen? Ik niet.
Geen reden tot schelden, je mag best een andere mening verkondigen, maar doe dat dan op een respectabele manier, lieve Otis.quote:Op zondag 13 december 2009 21:22 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Mooie utopie hoor, maar dit gaat niet werken in een maatschappij waarin 90% werken en geld vergaren als heilig levensdoel ziet.quote:Op zondag 13 december 2009 21:21 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Ik scheld helemaal nietquote:Op zondag 13 december 2009 21:25 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Geen reden tot schelden, je mag best een andere mening verkondigen, maar doe dat dan op een respectabele manier, lieve Otis.
quote:Op zondag 13 december 2009 21:24 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ok, probeer jij maar een tv te kopen met 100 broden, niemand die dat aanneemt omdat:
1. ze geen behoefte hebben aan zoveel brood
2. dat brood al bedorven is voordat het op is
Waarom denk je dat ze geld hebben genomen als ruilmiddel?
[..]
Slotje.
Sorry, ik wil best op het punt ingaan, maar je hebt het een beetje verziekt met je loze foto's en tirades, dus had gewoon begonnen met een normale discussie...nu hoeft het van mij niet meer.quote:Op zondag 13 december 2009 21:24 schreef Drinky het volgende:
[..]
Ok, probeer jij maar een tv te kopen met 100 broden, niemand die dat aanneemt omdat:
1. ze geen behoefte hebben aan zoveel brood
2. dat brood al bedorven is voordat het op is
Waarom denk je dat ze geld hebben genomen als ruilmiddel?
/carequote:Op zondag 13 december 2009 21:27 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Sorry, ik wil best op het punt ingaan, maar je hebt het een beetje verziekt met je loze foto's en tirades, dus had gewoon begonnen met een normale discussie...nu hoeft het van mij niet meer.
Weet je zeker dat dat de reden is dat je er niet op ingaat?quote:Op zondag 13 december 2009 21:27 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Sorry, ik wil best op het punt ingaan, maar je hebt het een beetje verziekt met je loze foto's en tirades, dus had gewoon begonnen met een normale discussie...nu hoeft het van mij niet meer.
Ja, heel zeker.quote:Op zondag 13 december 2009 21:28 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dat de reden is dat je er niet op ingaat?
Als je nou op de serieuze inhoudelijke posts in gaat ipv op de onfatsoenlijke posts heb je nog een redelijke kans op een inhoudelijke serieuze discussie hoor.quote:Op zondag 13 december 2009 21:27 schreef Lamon. het volgende:
[..]
DOE HET OTIS!quote:Op zondag 13 december 2009 21:33 schreef Otis2.0 het volgende:
[..]
Dus als iemand anders hetzelfde punt zou maken zou je er wel op ingaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |