Het hoort erbijquote:
Ach... Je zit tenminste in een warme wachtkamerquote:
knmi zegt 80% kans op neerslag woensdag.quote:Op zondag 13 december 2009 14:17 schreef Blik het volgende:
In ieder geval een koude week voor de boeg, hopelijk valt er ook nog wat qua sneeuw te beleven
weeronline geeft 10%quote:Op zondag 13 december 2009 14:54 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
knmi zegt 80% kans op neerslag woensdag.
En op woensdag gaat tijdelijk de temperatuur omhoog. Er komt dus een lagedrukgebiedje (storing) langs. Als de grond koud is, en het warmt net wat minder op dan verwacht dan kan ik zomaar een sneeuwdekje vallen.quote:Op zondag 13 december 2009 14:54 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
knmi zegt 80% kans op neerslag woensdag.
Ik heb koffiequote:Op zondag 13 december 2009 14:59 schreef -CRASH- het volgende:
Ik vind het best wel meevallen buiten. het ziet er kouder uit dan dat ik verwacht had.
Maar binnen is het lekker vertoeven met een mok hete cacao
GFS berekent de neerslag nu in de nacht van woensdag op donderdag metquote:Op zondag 13 december 2009 15:19 schreef leroytje het volgende:
[..]
En op woensdag gaat tijdelijk de temperatuur omhoog. Er komt dus een lagedrukgebiedje (storing) langs. Als de grond koud is, en het warmt net wat minder op dan verwacht dan kan ik zomaar een sneeuwdekje vallen.
Ja, zo kan ik het ook.quote:Op zondag 13 december 2009 15:43 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Weeronline geeft hartje zomer zonder problemen een UV verwachting van 2 mee.
Als ze -10 aangeven.... lijkt -5 waarschijnlijker.quote:Op zondag 13 december 2009 17:12 schreef Burnie88 het volgende:
Volgende week zaterdag gemiddelde -10 's nachtsMisschien zondags schaatsen?
Want?quote:Op zondag 13 december 2009 17:57 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als ze -10 aangeven.... lijkt -5 waarschijnlijker.
Intuitie.....quote:
Welk verhaal ?????quote:Dit gaat toch niet over het incorrecte Elsevier verhaal?
Maar het KNMI valt niet meer serieus te nemen sinds 25 mei. Ik zie het van zelf wel. Wat ik wel weet is dat het vandaag iig sterves koud was.quote:Op zondag 13 december 2009 20:05 schreef Asgard het volgende:
De KNMI verwachtingen voor volgende week worden steeds slechter, de verwachte temperaturen worden steeds hoger.
25 meiquote:Op zondag 13 december 2009 20:32 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Maar het KNMI valt niet meer serieus te nemen sinds 25 mei. Ik zie het van zelf wel. Wat ik wel weet is dat het vandaag iig sterves koud was.
Onzin, hangt van de bron van het bericht af. Bij MC en KNMI gaat dit zeker niet op.quote:Op zondag 13 december 2009 17:57 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als ze -10 aangeven.... lijkt -5 waarschijnlijker.
Net als de plaatjes van WZ (ergens in een vorig topic)quote:Op zondag 13 december 2009 21:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Onzin, hangt van de bron van het bericht af. Bij MC en KNMI gaat dit zeker niet op.
Dat bevestigd mijn punt alleen maar, directe model uitvoer kun je nooit zonder meer voor een voorspelling gebruiken. Daarom hangt het ook van de bron van het bericht af. Het is trouwens ECMWF dat toch wel structureel beter scoort dan GFS, het is dus sowieso niet goed om daar de direct model uitvoer van te gebruiken, indien je dat wil doen kun je beter op ECMWF af gaan maar die uitvoer is helaas niet publiek beschikbaar (toch raar voor een overheidsorganisatie, maar dat is een ander punt).quote:Op zondag 13 december 2009 21:30 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Net als de plaatjes van WZ (ergens in een vorig topic)
Whaaaaa de winter komt met temperaturen van - 15...
En wat blijft daarvan over... niks.
KNMI heeft toen alles goed gedaan. Alles wees op zeer heftig weer toen. Maar ja, soms pakt het niet zo uit als je zou verwachten.quote:Op zondag 13 december 2009 21:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Toen was dat zeer zware onweer.Maar ik weet niet wat het KNMI in dat opzicht misdaan heeft.
Er ontstond toen in een uur ook een volledig nieuw onweerscomplex boven Noord-Frankrijk, dat zo snel trok dat het in 4 uur in Noord-Nederland aan kwam. Zoiets blijft lastig om exact te voorspellen.quote:Op zondag 13 december 2009 21:35 schreef Againzender het volgende:
[..]
KNMI heeft toen alles goed gedaan. Alles wees op zeer heftig weer toen. Maar ja, soms pakt het niet zo uit als je zou verwachten.
Wacht even, was in de war met later in de zomer, eind augustusquote:Op zondag 13 december 2009 21:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Er ontstond toen in een uur ook een volledig nieuw onweerscomplex boven Noord-Frankrijk, dat zo snel trok dat het in 4 uur in Noord-Nederland aan kwam. Zoiets blijft lastig om exact te voorspellen.
Oh, dat, toen zat ik op zee (Waddenzee) met de zeilboot, toen we de weerberichten binnen kregen was dat ronduit eng! We waren toen net op tijd weer in de haven want er kwam toch echt een zeer dreigende lucht opzetten. Achteraf gezien viel het allemaal wel, het waren vooral erg gespierde wolken, maar onweer is op het water altijd gevaarlijk dus wij waren zeer blij met het afgegeven weeralarm.quote:Op zondag 13 december 2009 21:47 schreef Againzender het volgende:
Wacht even, was in de war met later in de zomer, eind augustustoen er een weeralarm werd gegeven en ieder begon te jankzakken dat het overdreven was (achteraf, want van tevoren zag het er echt heel slecht uit)
quote:Op zondag 13 december 2009 21:54 schreef Radio-silence het volgende:
Groningen inmiddels al -2.7op buienradar en mijn thermometer!
Ik was iig blij dat ze redelijk precies voorspeld hadden wanneer de buien waar zouden zijn. Kon er rekening mee houden op Lowlands met het opzetten van de tentenquote:Op zondag 13 december 2009 21:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Oh, dat, toen zat ik op zee (Waddenzee) met de zeilboot, toen we de weerberichten binnen kregen was dat ronduit eng! We waren toen net op tijd weer in de haven want er kwam toch echt een zeer dreigende lucht opzetten. Achteraf gezien viel het allemaal wel, het waren vooral erg gespierde wolken, maar onweer is op het water altijd gevaarlijk dus wij waren zeer blij met het afgegeven weeralarm.Misschien dat het voor de mensen die veilig binnenshuis achter de PC zaten, zoals meneer Atsma (CDA), allemaal wat tegen viel.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |