abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 december 2009 @ 02:15:38 #176
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_75601696
Apart, in mijn ervaring zijn mac users juist mensen die óf sinds windows ME geen windows meer hebben aangeraakt, óf mensen die dat ding voornamelijk kopen om te patsen
Ook geen sig dus
pi_75602733
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:15 schreef Dennis_enzo het volgende:
Apart, in mijn ervaring zijn mac users juist mensen die óf sinds windows ME geen windows meer hebben aangeraakt, óf mensen die dat ding voornamelijk kopen om te patsen
Of die pas sinds kort overgegaan zijn en niet meer terug willen zoals ik.

Ben benieuwd hoeveel mensen die echt een tijd (meer dan een maand) een mac gebruikt hebben nu nog terug willen naar windows.
pi_75603221
quote:
Op zondag 13 december 2009 16:45 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Op kantoor staat ook een Mac, v.z.i.w. worden er ook geen PC's meer aangeschaft, als een PC aan vervanging toe is komt er een Mac voor in de plaats, veel handiger/flexibeler.
[..]

Ik heb het omgekeerde: op Windows mis ik zo ontzettend veel standaard tools, da's gewoon niet grappig. Windows is zo goed als onbruikbaar tot je eerst 2 dagen besteed aan het installeren van alle ontbrekende applicaties die je op elk standaard (lees: Unix) OS verwacht.
Met als grote klapper toch wel het kunnen mounten van images (loopback filesystem),... dat zit echt overal standaard in het OS sinds de dag dat Unix bestaat zo'n beetje, maar nee bij Windows heb je daarvoor een externe applicatie nodig
(en Apple heeft het nog een beetje extra opgepimpt met hun hdiutil en sparsebundles e.d.)

En inderdaad een normale shell met file globbing e.d.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_75603238
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:21 schreef kadeya het volgende:
.. Maar het is top dat je het nodig hebt! Geeft inderdaad aan dat Windows veel beter is.
En het overgrote marktaandeel van Apple (iPod's en iPhone's daargelaten), bewijst nogmaals dat Windows echt het onderspit delft tegen Mac
pi_75603413
quote:
Op maandag 14 december 2009 02:15 schreef Dennis_enzo het volgende:
En de Mac gebruikers die ik ken zijn zeer ervaren computergebruikers die alle gangbare besturingssystemen goed kennen en bij Apple zijn blijven steken omdat ze zo productiever zijn, en het 1 van hun beste aankopen vinden. Studenten en hoogleraren informatica en dergelijke.

Blijkt alle gangbare open source software er ook nog eens beter op te draaien dan onder Windows/Cygwin, en blijkt een hoop daarvan zelfs bij het OS te zitten zodat je meteen aan de slag kan.
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:33 schreef Tijn het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer Sinds wanneer is een hogere resolutie op een groter scherm nutteloos?
Als je maar 1 applicatie tegelijk gebruikt en/of alles schermvullend maximaliseert, dan is het misschien nutteloos... nog steeds een gewoonte bij veel Windows-gebruikers. Ook mooi die reactie als men Safari maximaliseert en verbaasd is dat niet het complete scherm gevuld wordt, maar wel de complete webpagina zichtbaar is.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
  maandag 14 december 2009 @ 08:21:30 #181
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_75603465
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:30 schreef MrSkyline het volgende:

[..]

"low res" 1920x1200 TN paneel woohoo, zeker nooit een nieuwere generatie TN tegenover een SPVA of IPS scherm bekeken, de gemiddelde leek ziet het verschil niet, daarbij komt dat voor bijvoorbeeld gamen TN panelen nogsteeds de beste keus zijn.
IPS heb je alleen nodig voor grafisch werk, en zelfs van grafisch werk kan 95% prima gedaan worden op een TN paneel, want dat is slechts knippen en plakken.
Mocht je op kleur willen gaan werken, dan kan het handig zijn.
Dus het 4 voudige betalen voor een scherm dat iets mooiere kleuren weergeeft is naar mijn mening nogal onzinnig voor de gemiddelde thuisgebruiker.
Ging het daar om ? Het gaat er om dat je gewoon waar voor je geld krijgt: een IPS scherm is nu eenmaal duurder maar geeft veel beter beeld. Het is geen vergelijkbaar systeem als je er minder goede componenten in stopt. Apple stopt nu eenmaal geen low-budget spul in hun systemen. Ik zie het verschil wel degelijk. Ik vind IPS panelen eigenlijk al niet goed genoeg.
quote:
Wat betreft de resolutie, apple maakt het scherm (en de rest van de computer, dat doet Foxcon namelijk) niet zelf, het scherm is een LG, en die komt zowieso met een standalone versie, net als Dell, welke LG en Samsung panelen gebruik. Dus mocht je dan zo nodig een volkomen nutteloze 2560 x 1440 resolutie nodig hebben, (mocht je films kijken op je computer dan is 1920x1080 de aan te raden resolutie) dan kan dat ook op een PC, en gezien de prijs die apple hanteerd voor zijn systeem verwacht ik dat de prijs van die schermen ook niet boven de 800 euro uit gaan komen.
Verwacht maar dat zo'n scherm zo'n $1500 gaat kosten.
quote:
Bij OBCS krijg ik een enorme lijst dus ik weet niet welke je bedoelt, de rest zijn allemaal systemen met mindere specs.
  • GT220/210 vs. de HD4850 in de iMac.
  • Geen bluetooth
  • Geen webcam
  • Geen WLAN
  • Geen speakers

Voeg deze eens toe en zie wat de prijs doet.
  • It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
    pi_75607258
    En op veel van die computers staat geen Windows besturingssysteem á minimaal 100 euro.
    En waar is de monitor?
    pi_75615643
    Laat ik het vuurtje eens opstoken: Apple schort levering 27"-iMacs op na problemen
    In dit topic op Tweakers staan enkele ervaringen van gebruikers over de superieure kwaliteit van Apple machines.
    quote:
    Door Lukosje, maandag 14 december 2009 14:47
    Score: 1
    Daarom ook geen Apple meer voor mij. Het zijn mooie producten en allemaal heel fancy, maar het lijkt alsof bij Apple warmteafvoer op een laatste plaats komen bij het ontwerpen van hun producten...
    quote:
    Door Neus, maandag 14 december 2009 15:12
    Score: 0
    Ben al jaren een echte Apple Fanboy maar nadat de zoveelste Apple binnen korte tijd niet meer werkt (Macbook Pro 17" met defect grafische kaart: dood. iMac 24" met ATI kaart: dood. iMac G5 17" met defect logic board: dood. Macbook Unibody van 1 maand met defect logic board: dood), heb ik inmiddels een dikke Acer laptop gekocht (draait wel OSX, daar is verder niets mis mee).

Apple heeft prachtige machines, is zeker de laatste jaren een van de eerste hardware fabrikanten met de laatste snufjes maar ik heb het gevoel dat de eindgebruikers tè vaak als hardware beta-testers gebruikt worden.
    quote:
    Door ReneDx, maandag 14 december 2009 15:27
    Score: 0
    Blijft maar vreemd. Designen kunnen ze leuk en aardig ook qua hardware.. maar zodra het richting beeldschermen gaat is Apple niks meer. Hier een en al ellende met 24" ACD (de een flikkert, de ander maakt tik geluid). Verder.. alles prima. Maar voor dat ze een probleem erkennen zijn we een jaar verder...
    Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
    Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
    pi_75616431
    Tweakers
    pi_75616575
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 16:15 schreef tjal het volgende:
    Tweakers
    Ja inderdaad, wat weten die er nou van ..
    pi_75617043
    quote:
    Op zondag 13 december 2009 19:38 schreef NikkelCobalt het volgende:
    Gemis aan tooltjes in Windows. Kom op zeg. Das toch juist flexibiliteit: extra tooltjes kunnen gebruiken ipv het hele systeem vol stoppen met shit waarvan 10% van de gebruikers ze nodig heeft.
    Sterker nog, rotzooi als een Paint is ook al te veel. Zorg er voor dat er een mogelijkheid is voor de gebruiker om via een handige interface de tooltjes te downloaden ipv de halve schijf vol te flikkeren. iLife is mooi hoor, daar niet van, maar als het aan mij had gelegen was iPhoto er bijv. niet op gekomen.
    "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
    pi_75617706
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 16:19 schreef Adames het volgende:

[..]

Ja inderdaad, wat weten die er nou van ..
    Dat stelletje egocentrische MBO-niveau systeembeheerders en aan-Windows-vastgeroeste Stockholmsyndroompatientjes met misplaatste arrogantie, fascistische neigingen en de sociale competentie van een stofzuiger? Niet veel, nee.
    pi_75618041
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 16:52 schreef tjal het volgende:

[..]

Dat stelletje egocentrische MBO-niveau systeembeheerders en aan-Windows-vastgeroeste Stockholmsyndroompatientjes met misplaatste arrogantie, fascistische neigingen en de sociale competentie van een stofzuiger? Niet veel, nee.
    Kan je op dezelfde wijze een Mac-gebruiker definiëren?
    Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
    pi_75618090
    quote:

[..]

stockholmsyndroom??? zeker dat je het juiste syndroom vast hebt?
    eerst Vlaming, dan pas belg
    Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
    En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
      maandag 14 december 2009 @ 17:13:01 #190
    4283 nietzman
    Geen zin meer.
    pi_75618453
    quote:
    .
    Ik ga naar huis.
    pi_75618501
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 17:02 schreef Athmozz het volgende:

[..]

stockholmsyndroom??? zeker dat je het juiste syndroom vast hebt?
    Jep, alleen was er pas een nieuwsartikel die Mac-gebruikers zo omschreef.
    pi_75620237
    quote:
    Of je maakt een website over een computer die andere mensen gebruiken en jij niet, met redenen waarom jij hem niet gebruikt
    PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
      maandag 14 december 2009 @ 18:08:33 #194
    87334 lekzzz
    It's not easy being green
    pi_75620446
    TS wat wil je dat die iMac of PC kan?
    Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
    pi_75620497
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:08 schreef lekzzz het volgende:
    TS wat wil je dat die iMac of PC kan?
    TS verveelde zich op een zondagochtend en startte een flame-war.
    pi_75622071
    Oke, als ik de reacties zo lees: Voor de hardware en ondersteuning kan ik blijkbaar beter geen Mac te kopen omdat het vrij duur is, en de ondersteuning wat lastig is wanneer het stuk gaat (naar de apple winkel brengen in plaats van zelf even snel wat nieuws in drukken). Meest positieve punt voor de mac tot nu toe is het besturingssysteem zelf. OSX.

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om OSX op een intel pc te draaien? En wat zijn daar de ervaringen van?
    pi_75622507
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:55 schreef Wiehoe het volgende:
    Oke, als ik de reacties zo lees: Voor de hardware en ondersteuning kan ik blijkbaar beter geen Mac te kopen omdat het vrij duur is, en de ondersteuning wat lastig is wanneer het stuk gaat (naar de apple winkel brengen in plaats van zelf even snel wat nieuws in drukken). Meest positieve punt voor de mac tot nu toe is het besturingssysteem zelf. OSX.

Heeft iemand het voor elkaar gekregen om OSX op een intel pc te draaien? En wat zijn daar de ervaringen van?
    Wil je werkelijk afgaan op meningen van mensen die zelf géén Mac hebben?
    pi_75622580
    Meningen zijn altijd goed. Ik kijk uiteindelijk zelf wel tot hoever ik er waarde aan hecht
    pi_75622907
    En dat gedoe over die nieuwe iMacs die kapot zijn is natuurlijk ook geen indicatie. Wie weet hoeveel duizenden er verkocht zijn aan tevreden gebruikers die geen problemen hebben - maar die hoor je niet/nauwelijks.
    Nee.
      maandag 14 december 2009 @ 19:15:57 #200
    196342 Eg_Wel
    Ik Hoop Dat Ik Stoor
    pi_75622939
    quote:
    Op maandag 14 december 2009 18:55 schreef Wiehoe het volgende:

Google er maar eens op. Ja het kan mits je de juiste hardware hebt, maar verwacht zeker geen install die je even doet en gaan maar....

Overigens mág dit, auteurdingus enzo, natuurlijk niet he!
    -- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')