Het is heeeeeeeeeeeeel andersquote:Op maandag 14 december 2009 11:05 schreef erodome het volgende:
Hoe smaakt ganzelever tegenover andere leversoorten, zoals kip e.d.?
Is dat nu heeeeeeeel anders, of heeft het er wel wat van weg?
Hmm, hoe vetter hoe lastiger invriezen is mij geleerd tijdens levensmiddelen technologie, bedoel je de rauwe lever?quote:Op maandag 14 december 2009 11:31 schreef Pietverdriet het volgende:
Iemand trouwens ervaring met het invriezen van Foie Grass, dan kan ik de lekkernij gewoon op voorraad houden.
ja, en er staat een THT datum op voor ingevroren.quote:Op maandag 14 december 2009 11:35 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hmm, hoe vetter hoe lastiger invriezen is mij geleerd tijdens levensmiddelen technologie, bedoel je de rauwe lever?
Bronquote:Nog iets: invriezen. Doe dat met een rauwe lever nooit, tenzij u de apparatuur in huis hebt om op -180°C te vriezen. Bij gewoon invriezen verbrandt de lever volledig.
Lever die je kent van kalf e.d. heeft een heel duidelijke structuur en een uitgesproken smaak.quote:Op maandag 14 december 2009 11:05 schreef erodome het volgende:
Hoe smaakt ganzelever tegenover andere leversoorten, zoals kip e.d.?
Is dat nu heeeeeeeel anders, of heeft het er wel wat van weg?
Boter ook... :squote:Op woensdag 16 december 2009 19:25 schreef mgerben het volgende:
[..]
Lever die je kent van kalf e.d. heeft een heel duidelijke structuur en een uitgesproken smaak.
Ganzelever is veel zachter, romiger en de textuur is gewoon onbeschrijfelijk. Het smelt echt weg, heerlijk.
misschien kan je de lolly van de librije namaken?quote:Op donderdag 17 december 2009 08:15 schreef aceHigh het volgende:
Iemand toevallig nog een lekker receptje voor een amuse met foie?
Het vervetten van de lever levert nou juist die specifieke smaak van foie gras op, die je niet terugvindt in gewone eenden- of ganzenlevers.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:00 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Of is het het dwangvoeren wat een smaak aan de lever geeft - in positieve zin? Dat is iets wat ik mij namelijk slecht voor kan stellen.... (je zou verwachten dat oa. stress en een beroerd voedingspatroon een negatieve invloed op smaak hebben..).
En dat is niet te behalen door het veranderen van het dieet, of zoals aangegeven was, met zout water?quote:Op donderdag 17 december 2009 17:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Het vervetten van de lever levert nou juist die specifieke smaak van foie gras op, die je niet terugvindt in gewone eenden- of ganzenlevers.
nee, dat is vooral bedoeld om de lever ziek te maken, zodat ie zijn smaak krijgt. uiteraard zwelt hij daarbij ook op. maar ganzen hebben sowieso een flinke lever. het is dus niet hoofdzakelijk volume.quote:Op donderdag 17 december 2009 17:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En dat is niet te behalen door het veranderen van het dieet, of zoals aangegeven was, met zout water?
Is het werkelijke dwangvoeren -met een buis dus- niet alleen voor een grotere opbrengst?
Mnomnomnomnomnomnomnomnomnomnomnom!quote:Op donderdag 17 december 2009 18:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee, dat is vooral bedoeld om de lever ziek te maken, .
waar staan die letters voor?quote:Op donderdag 17 december 2009 18:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mnomnomnomnomnomnomnomnomnomnomnom!
Het geluid van iemand die lekker eet geloof ik.quote:Op donderdag 17 december 2009 18:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waar staan die letters voor?
ah ok. ik heb nog steeds twijfels, want het zegt me geen drol.quote:Op donderdag 17 december 2009 19:00 schreef tonja het volgende:
[..]
Het geluid van iemand die lekker eet geloof ik.
die smaakt minder goed. i don't care.quote:Op donderdag 17 december 2009 21:27 schreef evo87 het volgende:
er is volgens wikipedia ook een iets vriendelijkere variant for those who care:
http://en.wikipedia.org/wiki/Foie_gras#Alternative_production
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |