Ik doe niets wat tegen de regels is, met het doorrijden tot het laatste bord. Ja, natuurlijk kan ik bij Meerssen al naar rechts. Dat KAN wel, maar geeft veel vertraging voor iedereen. Ritsen is juist bedacht om een betere doorstroming te hebben. Ritsen belemmeren is dus gedrag dat vertraging veroorzaakt. En ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die graag in de file staat aan te schuiven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:55 schreef zomaareennaam het volgende:
misschien was je zelf ook wel graag politieagent geworden? het achterlijk gedrag vertoon ja al.
Ik doe het graag zelfquote:Op zaterdag 12 december 2009 16:58 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik zou het een schoenmaker laten doen
you got my point!quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
TS heeft gewoon gelijk. Die borden staan er niet voor niets. Soms wordt zo'n beetje een kilometer snelweg onbruikbaar omdat iedereen als een schaap gelijk naar rechts gaat en meent dat iedereen dat ook moet doen. Ik rits bij het bord "hier ritsen" of iets eerder als dat beter is. Je hebt gelijk over figuren die koste wat kost helemaal tot het einde moeten doorrijden en dan ook nog met flinke snelheid. Die laat ik er ook niet meer tussen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
Ik heb dat 1x gedaan omdat ik het gewoon zat was om steeds weer geblokkeerd te worden. De bedoeling van ritsen is nou net om tot het laatste bord door te rijden en dan in te voegen. Zelfs met helemaal tot vooraan doorkachelen doe je niks tegen de regels. Net het blokkeren is verkeer hinderen en is artikel 5 wvg.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
Misschien moet je mijn OP en het WIkipedia artikel zelf eens lezen!quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:08 schreef DappereDodo77 het volgende:
Ritsen is voor jou zo hard als je maar kan doorscheuren totdat er echt geen weg meer over is, en hem dan ertussen gooien? Lees dit maar 's.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:19 schreef Osramp het volgende:
Ik rij net iets vlotter dan de rechterbaan door (max 20-25km/h harder, al staat het niet in de OP), en begin bij het laatste bord "Ritsen van hier" met invoegen.
Teruglezend doe ik het dus exact zoals wikipedia het omschrijft. Waar missen we elkaar nou?
quote:* Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
Je neemt een hele hoop zomaar aan. En zo doe ik het net niet!quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:17 schreef Iced_Lips het volgende:
Bij dergelijke stroken rits ik wanneer er fatsoelijke ruimte is, zonder het overige verkeer te hinderen (d.w.z. zonder dat zij moeten afremmen e.d.). Ik zorg dat mijn snelheid gelijk is aan de strook waarin ik wil invoegen, vervolgens netjes knipperlicht aan en keurig invoegen als mij de ruimte wordt geboden.
TS rijdt vermoedelijk het 'hoge snelheid' langs het overige verkeer, om op het laatst bij het bord vol in de remmen te gaan en dan zijn plek op te eisen door dwingend met knipperlicht zich er tussen te drukken.
TS is vermoedelijk ook zo'n eentje die bij een invoegstrook helemaal tot aan het einde doorrijdt en dan pissig wordt als er een vrachtwagen hem niet de ruimte biedt om de snelweg op te rijden. Terwijl ie al genoeg mogelijkheden had om in te voegen.
YUK!!
Als je gewoon fatsoenlijk rijdt, laat vrijwel iedere bestuurder je gewoon ritsen. Vermoedelijke spiegelen de 'irritante' bestuurders gewoon TS's gedrag.
Ga jij ook altijd op de linkerstrook inhalen met 120? Zodat je lekker al het verkeer achter je ophoudt?
Je hoort niet meer in te halen dus vanaf 300 meter. Dat wekt juist de irritatie op.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:24 schreef Osramp het volgende:
[..]
Je neemt een hele hoop zomaar aan. En zo doe ik het net niet!
Bij invoegen pas ik gewoon mijn snelheid aan, wacht een gelegenheid af en ga er dan tussen. Heeft geen mens last van dus.
Je neemt zomaar even aan dat ik zo aso ben als jij denkt![]()
En inhalen op de linkerstrook doe ik met fatsoenlijk snelheidsverschil. En komt er dan een duivel met 160-170 aan, dan wacht ik eventjes tot die voorbij is. Ik ben geen politieagent die even anderen op hun fouten wil wijzen, zoals zo vaak gebeurt.
Verder reed ik tot voor kort zo'n 40.000km per jaar met het grootste deel in DLD. Ben dus heus wel gewend fatsoenlijk te rijden.
Gelukkig ben je dus niet zo'n aso zoals ik denk! Ik rij dagelijk zo'n 180 km. en als ik zo'n irritante gast tegenkom die niet rits wanneer het kan, maar met flinke snelheid (20 à 25 p/u harder) nog even de laatste meters wil pakken, denk ik wel dat het zo'n aso is.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:24 schreef Osramp het volgende:
[..]
Je neemt een hele hoop zomaar aan. En zo doe ik het net niet!
Bij invoegen pas ik gewoon mijn snelheid aan, wacht een gelegenheid af en ga er dan tussen. Heeft geen mens last van dus.
Je neemt zomaar even aan dat ik zo aso ben als jij denkt![]()
En inhalen op de linkerstrook doe ik met fatsoenlijk snelheidsverschil. En komt er dan een duivel met 160-170 aan, dan wacht ik eventjes tot die voorbij is. Ik ben geen politieagent die even anderen op hun fouten wil wijzen, zoals zo vaak gebeurt.
Verder reed ik tot voor kort zo'n 40.000km per jaar met het grootste deel in DLD. Ben dus heus wel gewend fatsoenlijk te rijden.
Nee! De automobilisten die ik tegenkom, zijn dus net zo kortzichtig als wat ik hier lees. Dan kunnen we net zo goed overal enkelbaans wegen aanleggen, als normaal ritsen als aso wordt gezien. Maar ik ga me wel wat asocialer opstellen tegenover hufters die uit de rij komen. Zal wel eens uitstappen en de pepperspray testen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:32 schreef Iced_Lips het volgende:
Wellicht tijd om kritische zelfreflectie toe te passen?!
En heb je mijn quote ook gezien?quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:48 schreef Osramp het volgende:
Okee, het staat dus vast. Fokkers lezen niet! Ik ga invoegen bij het bord "ritsen vanaf hier", maar dat haal ik vaak niet omdat je geblokkeerd wordt. En dat is dus het probleem. Ik doe exact wat de bedoeling is. Maar zelfs in leesbare tekst gaat iedereen van zijn eigen stelling uit. Jammer.
remlichten maken files, als iedereen dezelfde snelheid gaat rijden, zouden er een stuk minder files zijn.quote:Op zondag 13 december 2009 00:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ritsen werkt sowieso niet.
Of je nu doorrijdt tot het eind of niet. De baan die slachtoffer is moet altijd afremmen om ruimte te maken voor de ritser, dus per definitie ontstaan er daardoor file's. PUNT.
Maar de linkerbaan denkt: lege baan -> doorgassen tot einde, en dan moeten ze me er tussen latenquote:Op zondag 13 december 2009 00:25 schreef mgerben het volgende:
Ritsen is dus niet: Ik cross door en de rest wacht op mij.
Mja, zover was ik al.quote:Op zondag 13 december 2009 00:24 schreef Knarf het volgende:
[..]
remlichten maken files, als iedereen dezelfde snelheid gaat rijden, zouden er een stuk minder files zijn.
je schrijfstijl is typerend voor het type weggebruiker wat ik net omschreef; stronteigenwijs, drammerig en betweterig; veel plezier met Sjonnie op de vluchtstrookquote:Op zaterdag 12 december 2009 22:48 schreef Osramp het volgende:
Okee, het staat dus vast. Fokkers lezen niet! Ik ga invoegen bij het bord "ritsen vanaf hier", maar dat haal ik vaak niet omdat je geblokkeerd wordt. En dat is dus het probleem. Ik doe exact wat de bedoeling is. Maar zelfs in leesbare tekst gaat iedereen van zijn eigen stelling uit. Jammer.
hear hearquote:Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
Whahahahaahahahaquote:Op zaterdag 12 december 2009 19:14 schreef Osramp het volgende:
[..]
Nee! De automobilisten die ik tegenkom, zijn dus net zo kortzichtig als wat ik hier lees. Dan kunnen we net zo goed overal enkelbaans wegen aanleggen, als normaal ritsen als aso wordt gezien. Maar ik ga me wel wat asocialer opstellen tegenover hufters die uit de rij komen. Zal wel eens uitstappen en de pepperspray testen.
Uhuh, je speelt graag agentje he?quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:13 schreef Osramp het volgende:
Ik hoef hier niet mijn gelijk te halen hoor,
quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:53 schreef Osramp het volgende:
, ik heb mijn auto er toch langs gewrongen en ben voor hem gestopt. Hij peerde hem toen over de vluchtstrook en heb hem maar laten gaan.
quote:Vorig jaar deed een Vito busje dat en kon er niet langs, ben er toen ook over de vluchtstrook langs gegaan en ben 4 auto ervoor weer tussen gekropen.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:14 schreef Osramp het volgende:
Zal wel eens uitstappen en de pepperspray testen.
Ja, maar ik snap hem nu pas.quote:
Dus toch iets wat in Frankrijk beter is dan overal elders. Raar maar waar.quote:Op zondag 13 december 2009 11:47 schreef Innisdemon het volgende:
We kunnen beter de Franse methoden van ritsen introduceren. Daar is het niet zo dat de ene baan er bij de andere op moet, maar 2 banen die 1 worden. Dan is er niemand 'eerst'
Dat is idd ook vrij lomp wat je daar schrijft. Zo doe ik het dus niet.quote:Op zondag 13 december 2009 00:25 schreef mgerben het volgende:
Links, op de strook die afgesloten werd, reden mensen volgas door om in de laatse meter voor de strook werd afgesloten hun auto er tussen te wringen.
Ritsen is dus niet: Ik cross door en de rest wacht op mij.
anticiperenquote:Op zondag 13 december 2009 16:31 schreef Osramp het volgende:
[..]
Dat is idd ook vrij lomp wat je daar schrijft. Zo doe ik het dus niet.
Toch vinden mensen het nodig om ruim voor het laatste bord al te gaan dwarsliggen.
Ik begrijp dat jij fantastisch rijdt en je keurig aan de verkeersregels houdt. Dat overige verkeersgebruikers zich klaarblijkelijk storen aan jouw manier van rijden / ritsen, ligt dan ook geheel aan hen zelf!quote:Op zondag 13 december 2009 16:31 schreef Osramp het volgende:
[..]
Dat is idd ook vrij lomp wat je daar schrijft. Zo doe ik het dus niet.
Toch vinden mensen het nodig om ruim voor het laatste bord al te gaan dwarsliggen.
Dat dus! Dat is voor mij ook de reden om dat soort tuig er niet tussen te laten. Doorrijden tot het eind..prima..maar doe het niet met 100 km/h snelheidsverschil en opt eind in de ankers hangen. Dat komt heel ik-ben-belangerijker over.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:17 schreef Iced_Lips het volgende:
TS rijdt vermoedelijk het 'hoge snelheid' langs het overige verkeer, om op het laatst bij het bord vol in de remmen te gaan en dan zijn plek op te eisen door dwingend met knipperlicht zich er tussen te drukken.
Op wat een auto met de ramen dicht? en toen? Denk je nou echt dat iemand zijn raam open doet als ie een Ali Osram met een pepperspraybusje aan ziet komen lopen?quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:14 schreef Osramp het volgende:
[..]
Zal wel eens uitstappen en de pepperspray testen.
En dit, gecombineerd met andere postings, bewijst eens te meer dat de kruideniersmentaliteit in Nederland nog niet uitsterft.quote:Op maandag 14 december 2009 07:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat dus! Dat is voor mij ook de reden om dat soort tuig er niet tussen te laten. Doorrijden tot het eind..prima..maar doe het niet met 100 km/h snelheidsverschil en opt eind in de ankers hangen. Dat komt heel ik-ben-belangerijker over.
De mensen die jou belemmeren doen ook niks wat tegen de regels is. Het invoegende verkeer moet zich aanpassen aan het verkeer op de weg waar ze invoegen en niet andersom.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:58 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik doe niets wat tegen de regels is, met het doorrijden tot het laatste bord. Ja, natuurlijk kan ik bij Meerssen al naar rechts. Dat KAN wel, maar geeft veel vertraging voor iedereen. Ritsen is juist bedacht om een betere doorstroming te hebben. Ritsen belemmeren is dus gedrag dat vertraging veroorzaakt. En ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die graag in de file staat aan te schuiven.
Het is wel degelijk verboden om weer van rechts naar links te gaan, zonder in te halen. Dat is verkeer hinderen en is echt niet toegestaan.quote:Op maandag 14 december 2009 08:17 schreef mstx het volgende:
[..]
De mensen die jou belemmeren doen ook niks wat tegen de regels is. Het invoegende verkeer moet zich aanpassen aan het verkeer op de weg waar ze invoegen en niet andersom.
Exact! En een topic vol mensen die het niet snappen.quote:Op maandag 14 december 2009 08:24 schreef Netsplitter het volgende:
Ah, de al oude ritsdiscussie.
Gewoon doorrijden tot het end en dan netjes invoegen.
Dat is ritsen.
Dat dus.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
Gewoon ritsen zodra er ruimte is, en niet tot 't einde door gaan rijden zodat je weer 4 auto's hebt kunnen inhalen (want daar gaat 't zulke mensen gewoon om), waarna je je tussen de rest moet proppen met alle gevolge van dien (remmen -> harmonica effect -> file).quote:Op maandag 14 december 2009 08:24 schreef Netsplitter het volgende:
Ah, de al oude ritsdiscussie.
Gewoon doorrijden tot het end en dan netjes invoegen.
Dat is ritsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |