abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75552233
Het gebeurt echt alleen maar in Nederland........rij je op een ritsstrook af, ne duiken er wannabee politieagentjes op.
Elke ritsstrook heeft opeenvolgende borden: "Ritsen over 1km", "Risten over 300m", "Ritsen van hier". Ik rij dan door tot het laatste bord voor een optimaal weggebruik, en van de 10x dat ik dat doe heb ik er weer een voor me zitten. Zo'n vent die graag agent was geworden, maar te stom om het examen te halen. Zetten hun auto dan naar links en je komt er niet meer langs. Donderdag nog, A79 bij binnenkomst Maastricht. Weer zo'n klootviool die de weg wilde blokkeren, ik heb mijn auto er toch langs gewrongen en ben voor hem gestopt. Hij peerde hem toen over de vluchtstrook en heb hem maar laten gaan. Vorig jaar deed een Vito busje dat en kon er niet langs, ben er toen ook over de vluchtstrook langs gegaan en ben 4 auto ervoor weer tussen gekropen. Ik smile nu nog als ik me die boosheid weer herinner die die vent toonde.

Hoe zet je die blokkerende moraalridders nou goed voor het blok, zodat ze dit afleren? Ik leer graag bij. 0900-8844 bellen helpt niet, been there, done that.
Je mag op de invoegstrook gewoon tot vooraan doorrijden, is geen regel die dat verbied. Je wordt geacht tot het laatste bord door te rijden voor een optimaal weggebruik, eerder ertussen gaan is ook niet verboden maar verstopt het verkeer. Dat is nou juist waarom ritsen bedacht is.

Hoe zet ik ze de hak dwars?
  zaterdag 12 december 2009 @ 16:55:41 #2
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_75552304
misschien was je zelf ook wel graag politieagent geworden? het achterlijk gedrag vertoon ja al.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_75552385
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:53 schreef Osramp het volgende:
Hoe zet ik ze de hak dwars?
Ik zou het een schoenmaker laten doen
pi_75552390
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:55 schreef zomaareennaam het volgende:
misschien was je zelf ook wel graag politieagent geworden? het achterlijk gedrag vertoon ja al.
Ik doe niets wat tegen de regels is, met het doorrijden tot het laatste bord. Ja, natuurlijk kan ik bij Meerssen al naar rechts. Dat KAN wel, maar geeft veel vertraging voor iedereen. Ritsen is juist bedacht om een betere doorstroming te hebben. Ritsen belemmeren is dus gedrag dat vertraging veroorzaakt. En ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die graag in de file staat aan te schuiven.
pi_75552405
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 16:58 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik zou het een schoenmaker laten doen
Ik doe het graag zelf
pi_75552457
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
pi_75552481
Mensen moeten jou ertussen laten?
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:02:07 #8
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_75552484
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
you got my point!
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:04:37 #9
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_75552561
Het is bij het 'ritsen hier' bord ook niet de bedoeling om als een speer door te rijden, dat is ook asociaal, net als het blokkeren voor het bord.

En ik gok zomaar dat jij zo iemand bent, jij MOET er tussen op het aller laatste moment, zodat de auto's die daar rijden moeten remmen, waardoor de file alleen maar langer wordt.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_75552574
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
TS heeft gewoon gelijk. Die borden staan er niet voor niets. Soms wordt zo'n beetje een kilometer snelweg onbruikbaar omdat iedereen als een schaap gelijk naar rechts gaat en meent dat iedereen dat ook moet doen. Ik rits bij het bord "hier ritsen" of iets eerder als dat beter is. Je hebt gelijk over figuren die koste wat kost helemaal tot het einde moeten doorrijden en dan ook nog met flinke snelheid. Die laat ik er ook niet meer tussen.
pi_75552633
Of een file voor zo'n afslag en dan mensen die er over de strook ernaast gewoon doorrijden en vervolgens helemal vooraan willen invoegen.

Ja, het mag wel, nee, ik laat je er niet tussen
pi_75552675
Ritsen is voor jou zo hard als je maar kan doorscheuren totdat er echt geen weg meer over is, en hem dan ertussen gooien? Lees dit maar 's.
pi_75552849
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
Ik heb dat 1x gedaan omdat ik het gewoon zat was om steeds weer geblokkeerd te worden. De bedoeling van ritsen is nou net om tot het laatste bord door te rijden en dan in te voegen. Zelfs met helemaal tot vooraan doorkachelen doe je niks tegen de regels. Net het blokkeren is verkeer hinderen en is artikel 5 wvg.
Standaard over de vluchtstrook duiken is idd aso. Goed, allemaal doen we wel eens iets fout op zijn tijd. Maar ik zie niet in dat ik 2 kilometer voor het laatste bord al de hele verkeersloop moet gaan vertragen. Maar als men dat niet de bedoeling vindt, lees dit dan maar eens: http://www.autoblog.nl/ar(...)een-probleem-blijven
en hier op blad 24: http://www.verkeerenwater(...)baar_op_weg_comm.pdf

Ik hoef hier niet mijn gelijk te halen hoor, degenen die mij asociaal vinden, snappen het ritsen gewoon niet. Je moet zo laat mogelijk invoegen om de weg optimaal te gebruiken. DAT is de bedoeling ervan, niks anders. Je kunt het als voorkruipen zien, maar dat is verkeerd.
pi_75552991
Bij dergelijke stroken rits ik wanneer er fatsoelijke ruimte is, zonder het overige verkeer te hinderen (d.w.z. zonder dat zij moeten afremmen e.d.). Ik zorg dat mijn snelheid gelijk is aan de strook waarin ik wil invoegen, vervolgens netjes knipperlicht aan en keurig invoegen als mij de ruimte wordt geboden.

TS rijdt vermoedelijk het 'hoge snelheid' langs het overige verkeer, om op het laatst bij het bord vol in de remmen te gaan en dan zijn plek op te eisen door dwingend met knipperlicht zich er tussen te drukken.

TS is vermoedelijk ook zo'n eentje die bij een invoegstrook helemaal tot aan het einde doorrijdt en dan pissig wordt als er een vrachtwagen hem niet de ruimte biedt om de snelweg op te rijden. Terwijl ie al genoeg mogelijkheden had om in te voegen.

YUK!!

Als je gewoon fatsoenlijk rijdt, laat vrijwel iedere bestuurder je gewoon ritsen. Vermoedelijke spiegelen de 'irritante' bestuurders gewoon TS's gedrag.

Ga jij ook altijd op de linkerstrook inhalen met 120? Zodat je lekker al het verkeer achter je ophoudt?
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_75553061
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:08 schreef DappereDodo77 het volgende:
Ritsen is voor jou zo hard als je maar kan doorscheuren totdat er echt geen weg meer over is, en hem dan ertussen gooien? Lees dit maar 's.
Misschien moet je mijn OP en het WIkipedia artikel zelf eens lezen!

In het artikel staat dit:
Goed ritsgedrag bestaat uit de volgende gedragscodes:

* Zo lang mogelijk doorrijden op de invoegende rijstrook
* Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
* Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
* Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte (hiaat) invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen;

En in mij OP vertel ik al dit:
>>>>>>>>>>
Elke ritsstrook heeft opeenvolgende borden: "Ritsen over 1km", "Risten over 300m", "Ritsen van hier". Ik rij dan door tot het laatste bord voor een optimaal weggebruik,
>>>>>>>>>>>>>>>>
Ik rij net iets vlotter dan de rechterbaan door (max 20-25km/h harder, al staat het niet in de OP), en begin bij het laatste bord "Ritsen van hier" met invoegen.
Teruglezend doe ik het dus exact zoals wikipedia het omschrijft. Waar missen we elkaar nou?

Inderdaad met 120 doorgassen tot de laatste mogelijkheid is redelijk aso (al is het niet expliciet verboden zelfs!). Dat is ook de methode die ik niet gebruik.
pi_75553141
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:19 schreef Osramp het volgende:
Ik rij net iets vlotter dan de rechterbaan door (max 20-25km/h harder, al staat het niet in de OP), en begin bij het laatste bord "Ritsen van hier" met invoegen.
Teruglezend doe ik het dus exact zoals wikipedia het omschrijft. Waar missen we elkaar nou?
quote:
* Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
pi_75553246
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:17 schreef Iced_Lips het volgende:
Bij dergelijke stroken rits ik wanneer er fatsoelijke ruimte is, zonder het overige verkeer te hinderen (d.w.z. zonder dat zij moeten afremmen e.d.). Ik zorg dat mijn snelheid gelijk is aan de strook waarin ik wil invoegen, vervolgens netjes knipperlicht aan en keurig invoegen als mij de ruimte wordt geboden.

TS rijdt vermoedelijk het 'hoge snelheid' langs het overige verkeer, om op het laatst bij het bord vol in de remmen te gaan en dan zijn plek op te eisen door dwingend met knipperlicht zich er tussen te drukken.

TS is vermoedelijk ook zo'n eentje die bij een invoegstrook helemaal tot aan het einde doorrijdt en dan pissig wordt als er een vrachtwagen hem niet de ruimte biedt om de snelweg op te rijden. Terwijl ie al genoeg mogelijkheden had om in te voegen.

YUK!!

Als je gewoon fatsoenlijk rijdt, laat vrijwel iedere bestuurder je gewoon ritsen. Vermoedelijke spiegelen de 'irritante' bestuurders gewoon TS's gedrag.

Ga jij ook altijd op de linkerstrook inhalen met 120? Zodat je lekker al het verkeer achter je ophoudt?
Je neemt een hele hoop zomaar aan. En zo doe ik het net niet!
Bij invoegen pas ik gewoon mijn snelheid aan, wacht een gelegenheid af en ga er dan tussen. Heeft geen mens last van dus.
Je neemt zomaar even aan dat ik zo aso ben als jij denkt

En inhalen op de linkerstrook doe ik met fatsoenlijk snelheidsverschil. En komt er dan een duivel met 160-170 aan, dan wacht ik eventjes tot die voorbij is. Ik ben geen politieagent die even anderen op hun fouten wil wijzen, zoals zo vaak gebeurt.
Verder reed ik tot voor kort zo'n 40.000km per jaar met het grootste deel in DLD. Ben dus heus wel gewend fatsoenlijk te rijden.
pi_75553357
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:24 schreef Osramp het volgende:

[..]

Je neemt een hele hoop zomaar aan. En zo doe ik het net niet!
Bij invoegen pas ik gewoon mijn snelheid aan, wacht een gelegenheid af en ga er dan tussen. Heeft geen mens last van dus.
Je neemt zomaar even aan dat ik zo aso ben als jij denkt

En inhalen op de linkerstrook doe ik met fatsoenlijk snelheidsverschil. En komt er dan een duivel met 160-170 aan, dan wacht ik eventjes tot die voorbij is. Ik ben geen politieagent die even anderen op hun fouten wil wijzen, zoals zo vaak gebeurt.
Verder reed ik tot voor kort zo'n 40.000km per jaar met het grootste deel in DLD. Ben dus heus wel gewend fatsoenlijk te rijden.
Je hoort niet meer in te halen dus vanaf 300 meter. Dat wekt juist de irritatie op.
pi_75553499
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:24 schreef Osramp het volgende:

[..]

Je neemt een hele hoop zomaar aan. En zo doe ik het net niet!
Bij invoegen pas ik gewoon mijn snelheid aan, wacht een gelegenheid af en ga er dan tussen. Heeft geen mens last van dus.
Je neemt zomaar even aan dat ik zo aso ben als jij denkt

En inhalen op de linkerstrook doe ik met fatsoenlijk snelheidsverschil. En komt er dan een duivel met 160-170 aan, dan wacht ik eventjes tot die voorbij is. Ik ben geen politieagent die even anderen op hun fouten wil wijzen, zoals zo vaak gebeurt.
Verder reed ik tot voor kort zo'n 40.000km per jaar met het grootste deel in DLD. Ben dus heus wel gewend fatsoenlijk te rijden.
Gelukkig ben je dus niet zo'n aso zoals ik denk! Ik rij dagelijk zo'n 180 km. en als ik zo'n irritante gast tegenkom die niet rits wanneer het kan, maar met flinke snelheid (20 à 25 p/u harder) nog even de laatste meters wil pakken, denk ik wel dat het zo'n aso is.

Wellicht denken wel meer mensen dat en heb je het daarom 'aan de stok' met andere bestuurders. Nogmaals, mijn ervaring is dat bestuurders elkaars gedrag gaan imiteren; als je fatsoenlijk rijdt, reageren de overige bestuurders ook fatsoenlijk (op een enkeling na). Rij je asociaal, dan gaan de overige bestuurders zich ook asociaal gedragen.

Wellicht tijd om kritische zelfreflectie toe te passen?!
Wij hebben de juridische vrijheid om te zeggen wat we denken maar we hebben de morele verplichting om na te denken over hetgeen wat we zeggen!
pi_75556431
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:32 schreef Iced_Lips het volgende:
Wellicht tijd om kritische zelfreflectie toe te passen?!
Nee! De automobilisten die ik tegenkom, zijn dus net zo kortzichtig als wat ik hier lees. Dan kunnen we net zo goed overal enkelbaans wegen aanleggen, als normaal ritsen als aso wordt gezien. Maar ik ga me wel wat asocialer opstellen tegenover hufters die uit de rij komen. Zal wel eens uitstappen en de pepperspray testen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 21:47:51 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_75561245
Als je nou op die ritsstrook rijdt he, en bij het bord 'ritsen vanaf hier' begint ineens iedereen te ritsen, en ineens heb je die laatste 200 meter niks meer voor je .. dan heb jij dus zoiets van heej.. waar is iedereen nou ineens.. nou ja.. dan rij ik maar door
Vervolgens kom je aan het eind van de strook bij het verdrijvingsvlak, waar jij dus vindt dat je moet ritsen, en die 20 auto's die jou net langs hebben zien rijden laten je er niet tussen.. jij pissig natuurlijk, stuk uit je dash gebeten.. uiteindelijk hem heel hufterig ervoor geonderd.. meteen door naar huis.. eerst de hond en je vriendin 3 keer het huis doorgescholden.. hielp niet ..nou... DAN OPEN IK WEL EEN TOPIC OP FOK!!11!!1!11

Je bent een kansloze randjosti, en ik hoop dat je nog een keertje uit je auto gerukt en over de vangrail gerost wordt

Zo.. ik kan er weer een weekje tegenaan
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_75563329
Okee, het staat dus vast. Fokkers lezen niet! Ik ga invoegen bij het bord "ritsen vanaf hier", maar dat haal ik vaak niet omdat je geblokkeerd wordt. En dat is dus het probleem. Ik doe exact wat de bedoeling is. Maar zelfs in leesbare tekst gaat iedereen van zijn eigen stelling uit. Jammer.
pi_75565619
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 22:48 schreef Osramp het volgende:
Okee, het staat dus vast. Fokkers lezen niet! Ik ga invoegen bij het bord "ritsen vanaf hier", maar dat haal ik vaak niet omdat je geblokkeerd wordt. En dat is dus het probleem. Ik doe exact wat de bedoeling is. Maar zelfs in leesbare tekst gaat iedereen van zijn eigen stelling uit. Jammer.
En heb je mijn quote ook gezien?
pi_75565913
Ritsen werkt sowieso niet.

Of je nu doorrijdt tot het eind of niet. De baan die slachtoffer is moet altijd afremmen om ruimte te maken voor de ritser, dus per definitie ontstaan er daardoor file's. PUNT.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 13 december 2009 @ 00:24:01 #25
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_75566528
quote:
Op zondag 13 december 2009 00:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ritsen werkt sowieso niet.

Of je nu doorrijdt tot het eind of niet. De baan die slachtoffer is moet altijd afremmen om ruimte te maken voor de ritser, dus per definitie ontstaan er daardoor file's. PUNT.
remlichten maken files, als iedereen dezelfde snelheid gaat rijden, zouden er een stuk minder files zijn.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')