Ik doe niets wat tegen de regels is, met het doorrijden tot het laatste bord. Ja, natuurlijk kan ik bij Meerssen al naar rechts. Dat KAN wel, maar geeft veel vertraging voor iedereen. Ritsen is juist bedacht om een betere doorstroming te hebben. Ritsen belemmeren is dus gedrag dat vertraging veroorzaakt. En ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die graag in de file staat aan te schuiven.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:55 schreef zomaareennaam het volgende:
misschien was je zelf ook wel graag politieagent geworden? het achterlijk gedrag vertoon ja al.
Ik doe het graag zelfquote:Op zaterdag 12 december 2009 16:58 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik zou het een schoenmaker laten doen
you got my point!quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
TS heeft gewoon gelijk. Die borden staan er niet voor niets. Soms wordt zo'n beetje een kilometer snelweg onbruikbaar omdat iedereen als een schaap gelijk naar rechts gaat en meent dat iedereen dat ook moet doen. Ik rits bij het bord "hier ritsen" of iets eerder als dat beter is. Je hebt gelijk over figuren die koste wat kost helemaal tot het einde moeten doorrijden en dan ook nog met flinke snelheid. Die laat ik er ook niet meer tussen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
Ik heb dat 1x gedaan omdat ik het gewoon zat was om steeds weer geblokkeerd te worden. De bedoeling van ritsen is nou net om tot het laatste bord door te rijden en dan in te voegen. Zelfs met helemaal tot vooraan doorkachelen doe je niks tegen de regels. Net het blokkeren is verkeer hinderen en is artikel 5 wvg.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
Misschien moet je mijn OP en het WIkipedia artikel zelf eens lezen!quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:08 schreef DappereDodo77 het volgende:
Ritsen is voor jou zo hard als je maar kan doorscheuren totdat er echt geen weg meer over is, en hem dan ertussen gooien? Lees dit maar 's.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:19 schreef Osramp het volgende:
Ik rij net iets vlotter dan de rechterbaan door (max 20-25km/h harder, al staat het niet in de OP), en begin bij het laatste bord "Ritsen van hier" met invoegen.
Teruglezend doe ik het dus exact zoals wikipedia het omschrijft. Waar missen we elkaar nou?
quote:* Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (aangegeven met bord) rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook
Je neemt een hele hoop zomaar aan. En zo doe ik het net niet!quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:17 schreef Iced_Lips het volgende:
Bij dergelijke stroken rits ik wanneer er fatsoelijke ruimte is, zonder het overige verkeer te hinderen (d.w.z. zonder dat zij moeten afremmen e.d.). Ik zorg dat mijn snelheid gelijk is aan de strook waarin ik wil invoegen, vervolgens netjes knipperlicht aan en keurig invoegen als mij de ruimte wordt geboden.
TS rijdt vermoedelijk het 'hoge snelheid' langs het overige verkeer, om op het laatst bij het bord vol in de remmen te gaan en dan zijn plek op te eisen door dwingend met knipperlicht zich er tussen te drukken.
TS is vermoedelijk ook zo'n eentje die bij een invoegstrook helemaal tot aan het einde doorrijdt en dan pissig wordt als er een vrachtwagen hem niet de ruimte biedt om de snelweg op te rijden. Terwijl ie al genoeg mogelijkheden had om in te voegen.
YUK!!
Als je gewoon fatsoenlijk rijdt, laat vrijwel iedere bestuurder je gewoon ritsen. Vermoedelijke spiegelen de 'irritante' bestuurders gewoon TS's gedrag.
Ga jij ook altijd op de linkerstrook inhalen met 120? Zodat je lekker al het verkeer achter je ophoudt?
Je hoort niet meer in te halen dus vanaf 300 meter. Dat wekt juist de irritatie op.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:24 schreef Osramp het volgende:
[..]
Je neemt een hele hoop zomaar aan. En zo doe ik het net niet!
Bij invoegen pas ik gewoon mijn snelheid aan, wacht een gelegenheid af en ga er dan tussen. Heeft geen mens last van dus.
Je neemt zomaar even aan dat ik zo aso ben als jij denkt![]()
En inhalen op de linkerstrook doe ik met fatsoenlijk snelheidsverschil. En komt er dan een duivel met 160-170 aan, dan wacht ik eventjes tot die voorbij is. Ik ben geen politieagent die even anderen op hun fouten wil wijzen, zoals zo vaak gebeurt.
Verder reed ik tot voor kort zo'n 40.000km per jaar met het grootste deel in DLD. Ben dus heus wel gewend fatsoenlijk te rijden.
Gelukkig ben je dus niet zo'n aso zoals ik denk! Ik rij dagelijk zo'n 180 km. en als ik zo'n irritante gast tegenkom die niet rits wanneer het kan, maar met flinke snelheid (20 à 25 p/u harder) nog even de laatste meters wil pakken, denk ik wel dat het zo'n aso is.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:24 schreef Osramp het volgende:
[..]
Je neemt een hele hoop zomaar aan. En zo doe ik het net niet!
Bij invoegen pas ik gewoon mijn snelheid aan, wacht een gelegenheid af en ga er dan tussen. Heeft geen mens last van dus.
Je neemt zomaar even aan dat ik zo aso ben als jij denkt![]()
En inhalen op de linkerstrook doe ik met fatsoenlijk snelheidsverschil. En komt er dan een duivel met 160-170 aan, dan wacht ik eventjes tot die voorbij is. Ik ben geen politieagent die even anderen op hun fouten wil wijzen, zoals zo vaak gebeurt.
Verder reed ik tot voor kort zo'n 40.000km per jaar met het grootste deel in DLD. Ben dus heus wel gewend fatsoenlijk te rijden.
Nee! De automobilisten die ik tegenkom, zijn dus net zo kortzichtig als wat ik hier lees. Dan kunnen we net zo goed overal enkelbaans wegen aanleggen, als normaal ritsen als aso wordt gezien. Maar ik ga me wel wat asocialer opstellen tegenover hufters die uit de rij komen. Zal wel eens uitstappen en de pepperspray testen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:32 schreef Iced_Lips het volgende:
Wellicht tijd om kritische zelfreflectie toe te passen?!
En heb je mijn quote ook gezien?quote:Op zaterdag 12 december 2009 22:48 schreef Osramp het volgende:
Okee, het staat dus vast. Fokkers lezen niet! Ik ga invoegen bij het bord "ritsen vanaf hier", maar dat haal ik vaak niet omdat je geblokkeerd wordt. En dat is dus het probleem. Ik doe exact wat de bedoeling is. Maar zelfs in leesbare tekst gaat iedereen van zijn eigen stelling uit. Jammer.
remlichten maken files, als iedereen dezelfde snelheid gaat rijden, zouden er een stuk minder files zijn.quote:Op zondag 13 december 2009 00:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ritsen werkt sowieso niet.
Of je nu doorrijdt tot het eind of niet. De baan die slachtoffer is moet altijd afremmen om ruimte te maken voor de ritser, dus per definitie ontstaan er daardoor file's. PUNT.
Maar de linkerbaan denkt: lege baan -> doorgassen tot einde, en dan moeten ze me er tussen latenquote:Op zondag 13 december 2009 00:25 schreef mgerben het volgende:
Ritsen is dus niet: Ik cross door en de rest wacht op mij.
Mja, zover was ik al.quote:Op zondag 13 december 2009 00:24 schreef Knarf het volgende:
[..]
remlichten maken files, als iedereen dezelfde snelheid gaat rijden, zouden er een stuk minder files zijn.
je schrijfstijl is typerend voor het type weggebruiker wat ik net omschreef; stronteigenwijs, drammerig en betweterig; veel plezier met Sjonnie op de vluchtstrookquote:Op zaterdag 12 december 2009 22:48 schreef Osramp het volgende:
Okee, het staat dus vast. Fokkers lezen niet! Ik ga invoegen bij het bord "ritsen vanaf hier", maar dat haal ik vaak niet omdat je geblokkeerd wordt. En dat is dus het probleem. Ik doe exact wat de bedoeling is. Maar zelfs in leesbare tekst gaat iedereen van zijn eigen stelling uit. Jammer.
hear hearquote:Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
Whahahahaahahahaquote:Op zaterdag 12 december 2009 19:14 schreef Osramp het volgende:
[..]
Nee! De automobilisten die ik tegenkom, zijn dus net zo kortzichtig als wat ik hier lees. Dan kunnen we net zo goed overal enkelbaans wegen aanleggen, als normaal ritsen als aso wordt gezien. Maar ik ga me wel wat asocialer opstellen tegenover hufters die uit de rij komen. Zal wel eens uitstappen en de pepperspray testen.
Uhuh, je speelt graag agentje he?quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:13 schreef Osramp het volgende:
Ik hoef hier niet mijn gelijk te halen hoor,
quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:53 schreef Osramp het volgende:
, ik heb mijn auto er toch langs gewrongen en ben voor hem gestopt. Hij peerde hem toen over de vluchtstrook en heb hem maar laten gaan.
quote:Vorig jaar deed een Vito busje dat en kon er niet langs, ben er toen ook over de vluchtstrook langs gegaan en ben 4 auto ervoor weer tussen gekropen.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:14 schreef Osramp het volgende:
Zal wel eens uitstappen en de pepperspray testen.
Ja, maar ik snap hem nu pas.quote:
Dus toch iets wat in Frankrijk beter is dan overal elders. Raar maar waar.quote:Op zondag 13 december 2009 11:47 schreef Innisdemon het volgende:
We kunnen beter de Franse methoden van ritsen introduceren. Daar is het niet zo dat de ene baan er bij de andere op moet, maar 2 banen die 1 worden. Dan is er niemand 'eerst'
Dat is idd ook vrij lomp wat je daar schrijft. Zo doe ik het dus niet.quote:Op zondag 13 december 2009 00:25 schreef mgerben het volgende:
Links, op de strook die afgesloten werd, reden mensen volgas door om in de laatse meter voor de strook werd afgesloten hun auto er tussen te wringen.
Ritsen is dus niet: Ik cross door en de rest wacht op mij.
anticiperenquote:Op zondag 13 december 2009 16:31 schreef Osramp het volgende:
[..]
Dat is idd ook vrij lomp wat je daar schrijft. Zo doe ik het dus niet.
Toch vinden mensen het nodig om ruim voor het laatste bord al te gaan dwarsliggen.
Ik begrijp dat jij fantastisch rijdt en je keurig aan de verkeersregels houdt. Dat overige verkeersgebruikers zich klaarblijkelijk storen aan jouw manier van rijden / ritsen, ligt dan ook geheel aan hen zelf!quote:Op zondag 13 december 2009 16:31 schreef Osramp het volgende:
[..]
Dat is idd ook vrij lomp wat je daar schrijft. Zo doe ik het dus niet.
Toch vinden mensen het nodig om ruim voor het laatste bord al te gaan dwarsliggen.
Dat dus! Dat is voor mij ook de reden om dat soort tuig er niet tussen te laten. Doorrijden tot het eind..prima..maar doe het niet met 100 km/h snelheidsverschil en opt eind in de ankers hangen. Dat komt heel ik-ben-belangerijker over.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:17 schreef Iced_Lips het volgende:
TS rijdt vermoedelijk het 'hoge snelheid' langs het overige verkeer, om op het laatst bij het bord vol in de remmen te gaan en dan zijn plek op te eisen door dwingend met knipperlicht zich er tussen te drukken.
Op wat een auto met de ramen dicht? en toen? Denk je nou echt dat iemand zijn raam open doet als ie een Ali Osram met een pepperspraybusje aan ziet komen lopen?quote:Op zaterdag 12 december 2009 19:14 schreef Osramp het volgende:
[..]
Zal wel eens uitstappen en de pepperspray testen.
En dit, gecombineerd met andere postings, bewijst eens te meer dat de kruideniersmentaliteit in Nederland nog niet uitsterft.quote:Op maandag 14 december 2009 07:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat dus! Dat is voor mij ook de reden om dat soort tuig er niet tussen te laten. Doorrijden tot het eind..prima..maar doe het niet met 100 km/h snelheidsverschil en opt eind in de ankers hangen. Dat komt heel ik-ben-belangerijker over.
De mensen die jou belemmeren doen ook niks wat tegen de regels is. Het invoegende verkeer moet zich aanpassen aan het verkeer op de weg waar ze invoegen en niet andersom.quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:58 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik doe niets wat tegen de regels is, met het doorrijden tot het laatste bord. Ja, natuurlijk kan ik bij Meerssen al naar rechts. Dat KAN wel, maar geeft veel vertraging voor iedereen. Ritsen is juist bedacht om een betere doorstroming te hebben. Ritsen belemmeren is dus gedrag dat vertraging veroorzaakt. En ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die graag in de file staat aan te schuiven.
Het is wel degelijk verboden om weer van rechts naar links te gaan, zonder in te halen. Dat is verkeer hinderen en is echt niet toegestaan.quote:Op maandag 14 december 2009 08:17 schreef mstx het volgende:
[..]
De mensen die jou belemmeren doen ook niks wat tegen de regels is. Het invoegende verkeer moet zich aanpassen aan het verkeer op de weg waar ze invoegen en niet andersom.
Exact! En een topic vol mensen die het niet snappen.quote:Op maandag 14 december 2009 08:24 schreef Netsplitter het volgende:
Ah, de al oude ritsdiscussie.
Gewoon doorrijden tot het end en dan netjes invoegen.
Dat is ritsen.
Dat dus.quote:Op zaterdag 12 december 2009 17:01 schreef Conflict het volgende:
Irritant, die gasten zonder verkeersinzicht die hun plek opeisen en zelfs over de vluchtstrook gaan rijden om hun "gelijk" te halen. Ik ergen me kapot aan mensen zoals TS.
Gewoon ritsen zodra er ruimte is, en niet tot 't einde door gaan rijden zodat je weer 4 auto's hebt kunnen inhalen (want daar gaat 't zulke mensen gewoon om), waarna je je tussen de rest moet proppen met alle gevolge van dien (remmen -> harmonica effect -> file).quote:Op maandag 14 december 2009 08:24 schreef Netsplitter het volgende:
Ah, de al oude ritsdiscussie.
Gewoon doorrijden tot het end en dan netjes invoegen.
Dat is ritsen.
Mensen die 'm van te voren al er in zetten zorgen juist voor een blokkade omdat er dan nog meer auto's tussen moeten, dus meer remacties, dus file.quote:Op maandag 14 december 2009 09:16 schreef TommyGun het volgende:
TS:
[..]
Gewoon ritsen zodra er ruimte is, en niet tot 't einde door gaan rijden zodat je weer 4 auto's hebt kunnen inhalen (want daar gaat 't zulke mensen gewoon om), waarna je je tussen de rest moet proppen met alle gevolge van dien (remmen -> harmonica effect -> file).
Welnee. Het praktische resultaat is hetzelfde, maar 't levert wel minder ergernis op bij andere.quote:Op maandag 14 december 2009 09:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mensen die 'm van te voren al er in zetten zorgen juist voor een blokkade omdat er dan nog meer auto's tussen moeten, dus meer remacties, dus file.
Wanneer iedereen nou eens doet wat men behoort te doen, gewoon doorrijden en vlak voor het end invoegen en elkaar laten leven is er niks aan de hand.
O nee? Vluchtstrookje pakken is niet tegen de regels?quote:Op zaterdag 12 december 2009 16:58 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik doe niets wat tegen de regels is, met het doorrijden tot het laatste bord.
Nee, dat geeft vertraging voor JOU.quote:Ja, natuurlijk kan ik bij Meerssen al naar rechts. Dat KAN wel, maar geeft veel vertraging voor iedereen.
Daar ben ik het dan wel weer mee eens. Wat je wel vaak ziet is van die homos die met 140 voorbij stuiven omdat ze nog even op het aller-laatste moment 3 auto`s willen inhalen, om vervolgens zowat bij hun voorganger naar binnen te rijdenquote:Ritsen is juist bedacht om een betere doorstroming te hebben. Ritsen belemmeren is dus gedrag dat vertraging veroorzaakt. En ik moet de eerste persoon nog tegenkomen die graag in de file staat aan te schuiven.
Dat dusquote:Op maandag 14 december 2009 09:28 schreef Pool het volgende:
Gewoon doorrijden tot het einde inderdaad. Oók als de boel al stilstaat. Anders wordt er een groot deel asfalt niet gebruikt en dat verergert de file. Vervolgens inderdaad niet elke auto van links voor laten gaan, maar gewoon om de beurt.
Mensen die dat blokkeren zijn asociale klootzakken die er niet mee om kunnen gaan. TS heeft dus gelijk.
ja en zo weer een paar kilometer asfalt totaal onbenut laten.quote:Op maandag 14 december 2009 09:16 schreef TommyGun het volgende:
TS:
[..]
Gewoon ritsen zodra er ruimte is, en niet tot 't einde door gaan rijden zodat je weer 4 auto's hebt kunnen inhalen (want daar gaat 't zulke mensen gewoon om), waarna je je tussen de rest moet proppen met alle gevolge van dien (remmen -> harmonica effect -> file).
Dat dusquote:Op maandag 14 december 2009 09:55 schreef Misan het volgende:
ik heb wat TS zegt nog nooit gehad
gewoon je snelheid aanpassen aan het verkeer waar je tussen moet ritsen, alvast ernaast gaan rijden ter hoogte van de achterkant van de auto waarachter je gaat ritsen en vanaf het 300 meterbord je knipperlicht uit en ertussen zetten. mocht iemand je er niet tussen willen laten dan laat je 'm lekker voor, maar dat is niet nodig aangezien je 'm er gewoon voor kunt pleuren op deze manier
En dát is nou net het punt. Als TS op de invoegstrook met dezelfde snelheid als de auto's op de strook naast hem doorrijdt tot het eind is er niemand die daar een probleem mee heeft, als je 20-25 km sneller rijdt dan de auto's naast je ben je aan het inhalen. En dat wekt irritatie op omdat het dan net lijkt alsof jij jezelf belangrijker vindt dan de rest.quote:Op maandag 14 december 2009 10:39 schreef kikoooooo het volgende:
TS heeft gewoon gelijk. Mits de snelheid wordt aangepast aan het overige verkeer.
Ben helemaal met je eens Osramp.... jou uitleg klopt als een zweerende vinger, altans zo heeft de bedenker het ooit bedacht en is het in een grijs verleden ook in een reclamespotje op tv geweest..... tis alleen zojamer dat iedereen er zijn eigen idee op na houd en dus vind dat er eerder ingevoegd moet wordenquote:Op maandag 14 december 2009 08:39 schreef Osramp het volgende:
[..]
Exact! En een topic vol mensen die het niet snappen.
Dat is denk ik ook de grootste crux van wat de TS niet snapt.quote:Op maandag 14 december 2009 14:44 schreef FransDeens het volgende:
[..]
En dát is nou net het punt. Als TS op de invoegstrook met dezelfde snelheid als de auto's op de strook naast hem doorrijdt tot het eind is er niemand die daar een probleem mee heeft, als je 20-25 km sneller rijdt dan de auto's naast je ben je aan het inhalen. En dat wekt irritatie op omdat het dan net lijkt alsof jij jezelf belangrijker vindt dan de rest.
Ga alsjeblieft terug naar school, en haal je geld terug.. bitchquote:Op maandag 14 december 2009 15:11 schreef SaanBitch het volgende:
[..]
Ben helemaal met je eens Osramp.... jou uitleg klopt als een zweerende vinger, altans zo heeft de bedenker het ooit bedacht en is het in een grijs verleden ook in een reclamespotje op tv geweest..... tis alleen zojamer dat iedereen er zijn eigen idee op na houd en dus vind dat er eerder ingevoegd moet worden
Eh? Pardon?quote:Op maandag 14 december 2009 15:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft terug naar school, en haal je geld terug.. bitch![]()
Mwah. is welgeteld EEN(1) keer gebeurd, dat was ook wel over the top, toegegeven.quote:Op maandag 14 december 2009 09:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
O nee? Vluchtstrookje pakken is niet tegen de regels?
[..]
Voor mij, en voor alle anderen die achter mij komen. Inderdaad maakt 1 auto meer links of rechts erg weinig uit. Als iedereen op de rechterbaan gaat rijden, dan hebben we geen tweebaans wegen nodig, houden we gewoon alles enkelbaans. Leuk voor de Randstad, kan daar wat meer gras groeien en hebben de mensen die dan de hele dag in de file staan ook een fijn uitzicht. Nee, ritsen is echt bedacht om het verkeer te laten doorstromen. Meteen aan de staart invoegen gaat niet helpen om de file korter te laten worden. Het maakt echt veel uit voor de lengte van de oploop of je de auto's over 1 of 2 banen verdeeld. Aan de samenvoeging moet alles weliswaar over 1 strook, zeker, maar tot die tijd kan alles op 2 stroken rijden.quote:Nee, dat geeft vertraging voor JOU.
Je hebt in principe gelijk. Zelfs 100% gelijk, maar dan moet de linkerstrook ook goed gebruikt worden! Dat is waar de angel ook zit.quote:Op maandag 14 december 2009 14:44 schreef FransDeens het volgende:
[..]
En dát is nou net het punt. Als TS op de invoegstrook met dezelfde snelheid als de auto's op de strook naast hem doorrijdt tot het eind is er niemand die daar een probleem mee heeft, als je 20-25 km sneller rijdt dan de auto's naast je ben je aan het inhalen. En dat wekt irritatie op omdat het dan net lijkt alsof jij jezelf belangrijker vindt dan de rest.
Snappen wel, nu wel. Als dat de irritatie gaat oplossen, dan is dat prima. Ga dus ook eens testen met langzamer rijden. Vanuit mijn positie is het snelheidsverschil best klein. Als dat het hinderen oplost is iedereen blij.quote:Op maandag 14 december 2009 15:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is denk ik ook de grootste crux van wat de TS niet snapt.
Heel goedquote:Op maandag 14 december 2009 19:33 schreef Osramp het volgende:
[..]
Snappen wel, nu wel. Als dat de irritatie gaat oplossen, dan is dat prima. Ga dus ook eens testen met langzamer rijden. Vanuit mijn positie is het snelheidsverschil best klein. Als dat het hinderen oplost is iedereen blij.
Gaan we proberenHopenlijk levert het resultaat op.
Van 2 banen naar 1 kan gewoon amper zonder filesquote:Op maandag 14 december 2009 19:32 schreef Sjabba het volgende:
Dit hele topic verklaart gewoon de files...
Haha, op de tekentafel wel ja...quote:Op maandag 14 december 2009 19:33 schreef Piles het volgende:
Van 2 banen naar 1 kan gewoon amper zonder files
Da's eigenlijk al te vroeg, waardoor die resterende 800 meter asfalt dan geen enkel doel hebben (mits iedereen het zo doet).quote:Op maandag 14 december 2009 09:55 schreef Misan het volgende:....en vanaf het 300 meterbord je knipperlicht uit en ertussen zetten......
Zijn dat dezelfde mensen die tijdens de file steeds van baan wisselen?quote:Op maandag 14 december 2009 19:42 schreef Repeat het volgende:
Terechte klacht. Die mensen kunnen het gewoon niet hebben dat zij in een tragere baan zitten en worden dan helemaal gek als er iemand langskomt.
Een wat oudere auto rijden heeft z'n voordelenquote:Ik heb wel eens een hufter naast me gehad die een gaatje wilde dichtrijden terwijl er op mijn rijstrook een ongeluk gebeurd was. Toen heb ik m'n ouwe hok er gewoon tussen geflikkerd en ging onze filesheriff toch maar op z'n rem staan
Anders ik wel. De eerste die nu weer schoolmeesterig naar links durft te komen, die kan op een gesprek rekenen.quote:Op maandag 14 december 2009 19:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Heel goedIk ben benieuwd naar het resultaat
Mijn auto is pas 4 jaar oud, maar ik doe hetzelfde. Ben er altijd nog tussen gekomen. Moet de eerste nog tegenkomen die me er niet tussen laatquote:Op maandag 14 december 2009 19:42 schreef Repeat het volgende:Toen heb ik m'n ouwe hok er gewoon tussen geflikkerd en ging onze filesheriff toch maar op z'n rem staan
Jaquote:Op maandag 14 december 2009 19:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde mensen die tijdens de file steeds van baan wisselen?
Ik krijg daar altijd een enorm-gevoel van
[..]
Een wat oudere auto rijden heeft z'n voordelen
Dan veroorzaak je een file, dus doe dat maar niet, mkay?quote:Op maandag 14 december 2009 20:26 schreef Osramp het volgende:
[..]
Anders ik wel. De eerste die nu weer schoolmeesterig naar links durft te komen, die kan op een gesprek rekenen.
Dat is dan wel weer debiel. Was het tot nu toe met je eens, maar hierbij totaal niet.quote:Op maandag 14 december 2009 20:26 schreef Osramp het volgende:
[..]
Anders ik wel. De eerste die nu weer schoolmeesterig naar links durft te komen, die kan op een gesprek rekenen.
quote:Op zaterdag 12 december 2009 21:47 schreef Sounddragon het volgende:
..... jij pissig natuurlijk, stuk uit je dash gebeten.. uiteindelijk hem heel hufterig ervoor geonderd.. meteen door naar huis.. eerst de hond en je vriendin 3 keer het huis doorgescholden.. hielp niet..nou... DAN OPEN IK WEL EEN TOPIC OP FOK!!11!!1!11
![]()
Je bent een kansloze randjosti, en ik hoop dat je nog een keertje uit je auto gerukt en over de vangrail gerost wordt![]()
Zo.. ik kan er weer een weekje tegenaan
quote:Op maandag 14 december 2009 14:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat dus![]()
TS is zo'n flapdrol die dan links op je bumper hangt, met zijn spiegel bijna boven de vangrails; laat me erlangs !! laat me erlangs !!![]()
NOT !!!! dan blijven we inderdaad in ritspositie rijden tot het gaatje.. en zó hoort het![]()
O.. je vindt me nu een kloothommel ?? ... so ?? bel m'n mammie maar..
quote:Op maandag 14 december 2009 15:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft terug naar school, en haal je geld terug.. bitch![]()
Wat vind jij nou van jezelf als je dit terug leest, waarschijnlijk dacht je dat je de lachers op je hand zou krijgen toen je dit typte, is het nou niet pijnlijk voor je om door dit terug te lezen in te zien hoe je daadwerkelijk overkomt?quote:Op dinsdag 15 december 2009 10:13 schreef Sounddragon het volgende:
onveilig... met je lichten knipperen.. ja hoor.. wéér zo'n geweldig modewoord; tis onveilig![]()
Wat dan ?? dan gaan je airbags af ??![]()
Ik ben benieuwd wanneer iemand met 'dat andere' modewoordje aan komt kakken
Het is nog pijnlijker dat hij die drang waarschijnlijk ook in het verkeer toont. Erg onveilig.quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Wat vind jij nou van jezelf als je dit terug leest, waarschijnlijk dacht je dat je de lachers op je hand zou krijgen toen je dit typte, is het nou niet pijnlijk voor je om door dit terug te lezen in te zien hoe je daadwerkelijk overkomt?
Het meest jammerlijke (voor jou dan) is dat je volgens mij nog best iets inhoudelijks probeerde toe te voegen, hetgeen echter geheel ondergesneeuwd wordt door je wanhopige drang grappig te zijn
Dat komt omdat 10% van de mensen geen ziektekostenverzekering heeft waardoor ze voorzichtiger gaan rijden.quote:Op donderdag 17 december 2009 22:47 schreef StefanP het volgende:
Tsja dat krijg je in een land waar mensen elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Wanneer je mensen betuttelt, met z'n allen als ratten in een doos op elkaars lip laat leven, alles afpakt en alles voor ze regelt, dan worden ze afgunstig en jaloers. Een ander een hak zetten wordt dan een geliefde bezigheid, en hoe kun je dat beter doen dan vanuit de veiligheid van je auto?
Toch raar dat ritsen hier in de VS geen enkel probleem is en mensen elkaar fatsoenlijk voor laten gaan.
Ik rij nu met dit weer voorzichtiger in het algemeen, mijn aftands wagentje heeft geen ABS, TCS, ESP of airbags. Af en toe dan rijdt er een Volvo met een flinke vaart voorbij op een spekgladde weg, dan denk ik 'ja met zo een auto durf ik dat ook wel aan'quote:Op vrijdag 18 december 2009 10:08 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat komt omdat 10% van de mensen geen ziektekostenverzekering heeft waardoor ze voorzichtiger gaan rijden.
Da's wel een goeiequote:Op zondag 20 december 2009 00:16 schreef Devilnl het volgende:
zodra je kan inhalen er omheen. en zolang mogelijk 30kmh of langzamer voor de wannabe cop rijden..
Gewoon om te laten zien dat je niet zoveel haast hebt als meneer dacht![]()
Ik rits zelf dagelijks dus inmiddels wel wat ervaring opgebouwd...quote:Op zondag 20 december 2009 16:45 schreef LoggedIn het volgende:
De bedoeling van ritsen is dat je omstebeurt invoegt. Niet dat je 10 autos die langzamer rijden door de file verderop met +50kmh inhaalt om 'm dan aan t einde van de baan ergens voor te pleuren.
Als je gewoon 'meerijd' met de autos op de baan rechts van je, zou er niks aan de hand moeten zijn en laten mensen je er wel tussen, als het goed isEn anders heb je dat wijf gewoon "niet gezien"
Volgens mij sta jij heel vaak in de file..quote:Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ik rits zelf dagelijks dus inmiddels wel wat ervaring opgebouwd...Moet zeggen dat het eigenlijk zo ontzettend simpel is.
1) Je past je snelheid aan het verkeer op de rechterbaan aan. Gewoon zoveel mogelijk naast iemand blijven rijden.
2) Indien de rechterbaan begint te remmen dan gewoon met dezelfde snelheid door blijven rijden of iets zachter gaan rijden als je ziet dat de rijstrook z'n einde nadert.
3) Op het einde van de rijstrook langzaam aan ertussen rollen zonder dat anderen voor je hoeven remmen.
Over het algemeen gaan de auto's op het einde (waar je dus ritst) net weer rijden, waardoor je heel makkelijk achter zo iemand aan kan invoegen. Je hebt net iets meer snelheid dan de persoon waar je vóór invoegt omdat deze nog optrekt.
Het is mij in ieder geval nog niet gebeurd dat ik er niet tussen werd gelaten..
Ja dat klopt, maar rijdend is het nog veel makkelijker om een goede plek te vinden...mensen die dat niet kunnen horen geen rijbewijs te hebben...quote:Op maandag 21 december 2009 22:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Volgens mij sta jij heel vaak in de file..
Eensch!quote:Op maandag 14 december 2009 07:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat dus! Dat is voor mij ook de reden om dat soort tuig er niet tussen te laten. Doorrijden tot het eind..prima..maar doe het niet met 100 km/h snelheidsverschil en opt eind in de ankers hangen. Dat komt heel ik-ben-belangerijker over.
quote:Op donderdag 17 december 2009 22:47 schreef StefanP het volgende:
Toch raar dat ritsen hier in de VS geen enkel probleem is en mensen elkaar fatsoenlijk voor laten gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |