abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75548027
Ik heb op een apparaat geboden op marktplaats. De verkoper mailde dat ik het voor 40 euro mocht hebben. Niet lang daarna werd ik overboden met 5 euro. De verkoper mailde dat hij inmiddels wel een hoger bod had gekregen. Ik mailde terug dat ik het even moest overleggen. En dat ik het ook wel begreep als hij het intussen zou verkopen aan de hogere bieder. Gisteravond heb ik gemaild dat het niet was wat we zochten en hem succes met de verkoop gewenst.

Krijg ik een verontwaardigd mailtje terug, dat dit toch het apparaat was dat ik zocht?? Oftewel: teleurgesteld dat ik niet wilde kopen. Als hij nou een hoger bod heeft, dikke prima toch? Verkoopt hij het daar toch lekker aan? Ik vermoed dus dat hij dat bod zelf heeft geplaatst onder een andere naam. Je kan helaas niet zoeken op gebruiker, anders had ik nog even een onderzoekje kunnen doen

Bied ik vandaag op een apparaat 50 euro, wordt ik binnen een uur met 15 euro overboden. Ik geloof er nu dus eigenlijk niet meer in!!

Tips??
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:12:27 #2
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_75548088
Kwam je er daadwerkelijk nu pas achter dat mensen dit doen op Marktplaats en andere veilingsites?
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:13:15 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75548103
Is toch niet erg? Als jij 40 euro wil betalen en hij biedt zelf meer, dan mag hij het aan zichzelf verkopen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75548108
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:12 schreef mime_negert het volgende:
Kwam je er daadwerkelijk nu pas achter dat mensen dit doen op Marktplaats en andere veilingsites?
Ik geloof nog in de goedheid van de mens

Ter aanvulling:

Ja, daar kom ik dus nu achter, anders zou ik het topic niet hebben geplaatst
pi_75548119
Dan moet je gewoon heel simpel zeggen: voor 40 euro en anders niet.
Herb is the healing of a nation, alcohol is the destruction.
pi_75548135
Heb ik ook een keer gehad.

Ik bood 2400 euro ergens op, komt er ineens een bod van 2900 euro. Ja me reet

En twee dagen later belt die vent me op, andere koper had afgehaakt

Ik heb vriendelijk verteld dat ik me niet laat naaien
pi_75548214
Prutsers altijd .

Heb de laatste keer wel een fijne deal gemaakt met iemand op marktplaats. Goed contact, geen gezeik en gewoon aan de afspraken gehouden. Dat kom je niet veel tegen helaas.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_75548216
Heel irritant inderdaad, ik bied tegenwoordig gewoon zo hoog dat de verkoper er zelfs niet overheen durft.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_75548410
Sowieso mensen die die biedingen via marktplaats serieus nemen...

als je echt interesse hebt dan moet je mailen of bellen.
Ein Zwei POLIZEI!!1!!!Nomnom!!!Nom!!11!Einz!
pi_75549220
Je moet gewoon niet bieden, maar bellen / mailen. Dat werkt veel beter.
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_75549388
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:17 schreef elcastel het volgende:
Heel irritant inderdaad, ik bied tegenwoordig gewoon zo hoog dat de verkoper er zelfs niet overheen durft.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  Moderator zaterdag 12 december 2009 @ 15:09:45 #12
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_75552805
quote:
pi_75553994
Ook ik heb een aantal spullen te koop staan. Wordt er geboden, en 10 minuten later krijg ik een mailtje dat het bod verwijderd is. Reden: koper reageert niet .
pi_75554168
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:09 schreef jitzzzze het volgende:
Het is een complot; open snel een topic in TRU
*alu hoedje opzet*
  zaterdag 12 december 2009 @ 19:30:52 #16
223368 Walejya
Lekker anders!
pi_75556921
Ja, ik heb dat ook al vaker meegemaakt. Gelukkig heb je het meestal snel door, want als je je hoogste bod verwijdert, verwijdert de verkoper ook opeens zijn hoogste bod. Ik wens ze er ook altijd veel succes mee. Met zulke mensen wil je gewoon niet zakendoen.
pi_75556934
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 17:57 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

*alu hoedje opzet*
Ik bied 10 euro!
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_75556940
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 19:31 schreef existenz het volgende:

[..]

Ik bied 10 euro!
Kut, overboden, 12 euro
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_75557360
quote:
  zaterdag 12 december 2009 @ 19:49:31 #20
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_75557475
Ik hou niet zo van paprika.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_75557532
Het hoeft trouwens echt niet de verkoper zelf te zijn hoor, er zijn zat figuren die het leuk vinden om in het wilde weg te bieden om vervolgens nooit iets van zich te laten horen, of bieders die gelijk op zoveel items bieden van het zelfde dat ze meer kans hebben dat iemand snel reageert.

Zelf verkoop ik ook meer dan genoeg via mp, en zodra er een bod is dat ik acceptabel vind, dan gaat deze gelijk op gereserveerd, biedingen die daarna komen zijn in het algemeen onzin biedingen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 19:51:13 #22
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75557542
Komt erg vaak voor inderdaad. Op marktplaats zou ik mede daarom niet zo snel iets kopen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75573474
Het lijkt er op dat ik een deal heb, hier werd er ook niet hoger geboden, had dan ook rechtstreeks gemaild. Ik heb ook al uitgegoogled en -gehyved wie het is, dus dat geeft me een gerust gevoel
pi_75575769
Mailen en bellen werkt gewoon beter dan bieden. Bij bieders weet je nooit of ze serieus zijn en op hoeveel soortgelijke artikelen ze geboden hebben. Bij direct contact kun je gelijk wat afspreken.

Als ik wat verkoop negeer ik 9 van de 10 keer biedingen. Gewoon om de simpele reden dat de biedingen vaak extreem laag zijn of dat je toch niets hoort van de bieder. Biedt er dus iemand X euro en belt/mailt er iemand met een bod van X dan gaat het artikel naar de beller/mailer als ik die X eur acceptabel vind.
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_75575949
Erg vervelend inderdaad, het overkomt me ook regelmatig.
Ik doe alleen nog het bod wat ik er voor over heb en als er iemand overheen biedt dan gaat het over...
  zondag 13 december 2009 @ 13:50:23 #26
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_75576036
Heel irritant ja.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 16 december 2009 @ 01:01:58 #27
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_75674264
Ik schakel als verkoper sowieso dat bieden uit, je krijgt twee maanden de tijd om te verkopen voordat marktplaats je advertentie verwijdert (voor 1 euro nogwat wordt hij weer verlengd) dus er is geen haast. In die tijd moeten de mensen maar mailen met een bod, dat kost ze wat meer moeite dus je filtert de idioten ertussen uit die 1 euro ofzo bieden.
pi_75674386
Tja als die verkoper het risico heeft genomen met dat hoger bod (of hij dat nou zelf heeft geplaatst of dat de bieder met het hogere bod heeft afgehaakt) pech voor hem 40,00 euro is 40,00 euro en daarmee is hij accoord gegaan. Heb ook ooit zoiets bij de hand gehad....had de afspraak al gemaakt dat ik het ging ophalen...krijg ik ineens een mailtje dat iemand hoger had geboden en dat ze daar mee in zee wilde gaan of ik moest hoger bieden....ik heb gezegd dat ze dat ding op een plek kon steken waar de zon niet schijnt ....ik laat me niet bedonderen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_75676369
Daarom bied ik het liefst bij Ebay. Daar zijn biedingen bindend.

Toevallig vorige week voor 200 euro een bankstel gekocht dat een aantal jaar geleden nieuw 4300 euro gekost heeft (en nu nog steeds aangeboden wordt door de fabrikant voor meer dan 2100 euro)..

Toen ik het bankstel ophaalde vertelde de verkoper dat die eigenlijk gehoopt had meer te vangen en hij dacht dat ik een handelaar was die het bankstel met vette winst weer zou verkopen.

Nou niet dus en het bankstel zit heerlijk
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
  Moderator woensdag 16 december 2009 @ 07:45:32 #30
9859 crew  Karina
Woman
pi_75676434
Ik heb dat bij Ebay ook altijd, maar daar gebruiken mensen van die software om automatisch te bieden, ik weet niet of dat bij Marktplaats ook kan?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_75680208
Hoe kan dat bieden nu bindend zijn? Je hebt het artikel toch nog niet in het echt gezien?

Soms kom je bij zo'n adres aan, en blijkt de achterkant (van een meubelstuk bijvoorbeeld) gewoon door de kat bekrast te zijn, of zitten er vlekken die ze niet op de foto hadden staan. Dan haak ik af hoor.
Normaal gesproken (bij marktplaats wel in ieder geval) is het bod niet bindend, tenminste als ik bij aankomst constateer dat het toch niet is wat ik zoek dan laat ik het gewoon staan.
pi_75691804
quote:
Op woensdag 16 december 2009 07:45 schreef Karina het volgende:
Ik heb dat bij Ebay ook altijd, maar daar gebruiken mensen van die software om automatisch te bieden, ik weet niet of dat bij Marktplaats ook kan?
nee, kan bij marktplaats niet en is ook niet nodig omdat er geen bindende koop is bij het bieden. Ik gebruik op ebay bidnip, heerlijk!

op marktplaats mail ik altijd en soms bel ik , maar bieden doe ik nooit. Ik stuur vaak een mail met de vraaag wat ze ervoor willen hebben en soms mailen ze terug dat ik maar een bod moet doen en dan haak ik af, maar in 8 van de 10 gevallen noemen ze een bedrag en soms onderhandel ik wat, maar meestal is het ja of nee.
pi_75700266
Heb inmiddels een superdeal gemaakt en het apparaat ook al binnen!

Het leek te mooi om waar te zijn, maar het is echt waar!

Ik wist dat ik nog mensenkennis had
  woensdag 16 december 2009 @ 19:46:01 #34
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75700582
Gewoon nooit vertrouwen op marktplaatsbiedingen. Zelf ook nooit bieden.

Direct mailen/bellen en een bod uitbrengen is beter en effectiever.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75703381
quote:
Op woensdag 16 december 2009 19:46 schreef Barcaconia het volgende:
Direct mailen/bellen en een bod uitbrengen is beter en effectiever.
Je hebt er genoeg sukkels tussen zitten die willen dat je gaat bieden en dan vraag je wat ze ervoor willen hebben en zeggen ze: ik heb toch bieden aanstaan.... zo dom
  woensdag 16 december 2009 @ 20:47:50 #36
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_75703580
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:43 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Je hebt er genoeg sukkels tussen zitten die willen dat je gaat bieden en dan vraag je wat ze ervoor willen hebben en zeggen ze: ik heb toch bieden aanstaan.... zo dom
Zal misschien ook aan het soort producten liggen. Ik handel alleen in auto-onderdelen op marktplaats. Daar kom je redelijk makkelijk weg met e-mail en telefonisch contact. Bieden gebruik ik nooit.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_75704064
quote:
Op woensdag 16 december 2009 20:47 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Zal misschien ook aan het soort producten liggen. Ik handel alleen in auto-onderdelen op marktplaats. Daar kom je redelijk makkelijk weg met e-mail en telefonisch contact. Bieden gebruik ik nooit.
Moet je een bank voor de woonkamer proberen of kinderkleding...

Ik snap het ook niet, ik word er soms zo boos en baldadig van en bied dan echt laag en dan zeggen ze: bod is te laag, doe maar een nieuw bod

Val dood dan zeg, pffff
pi_75709196
Bieder op marktplaats... erg irritant.

Meestal gaat het zo ongeveer:
-Prijs die bij advertentie is gemeld bijv. 100 euro en die is gewoon reeel.

Eerste Jan L*l die doet een bod van 40 euro, veels te laag dus. En dan begint het gezeik. Meneer 2 doet een bod van 41 euro, meneer C gaat meebieden en biedt 42 euro, waarna meneer A weer 42.25 biedt, enz.. enz.. en dat terwijl bellers/mailers gewoon een bod doen en dan meteen een tegenreactie krijgen.

Bieden dat staat hier nog wel aan, maar boden negeer ik vaak. Verwijderen doe ik nooit: dat doen ze zelf maar. Voordeel van niet verwijderen van boden is, is dat boden altijd hoger moeten zijn en het zaakje niet weer vanaf het extreme lage bod opgeboden wordt. Op een gegeven moment bereiken ze het bod vanzelf.
Hebben jullie me een beetje gemist?
  woensdag 16 december 2009 @ 23:07:06 #39
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_75710049
ik bied niet eens. Stuur wel een mailtje.

Door even heen en weer te mailen is het ook makkelijker te achterhalen of iemand te vertrouwen is
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_75710145
Er zijn dus mensen die dat bieden nog serieus nemen?
pi_75710423
quote:
Op woensdag 16 december 2009 23:07 schreef Catch22- het volgende:
ik bied niet eens. Stuur wel een mailtje.

Door even heen en weer te mailen is het ook makkelijker te achterhalen of iemand te vertrouwen is
Hier nog een. Al zegt dat heen en weer gemail ook niet altijd alles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')