Hoe weet jij nou weer dat zij beter zijn dan anderen?quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:24 schreef zovty het volgende:
Het is normaal om jaloers te zijn op mensen die beter zijn.
Ik geef geld aan daklozen.
Wat begrijp je niet aan "Ik geef geld aan daklozen."?quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:25 schreef Biels het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou weer dat zij beter zijn dan anderen?
Ik geef elke zwerver die langsloopt 100 euro, maar ik loop er niet mee te koop. Ik merk wel dat zwervers me een beetje volgen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:26 schreef FunkyHomosapien het volgende:
ik heb toenet één euro gegeven aan een jongeman die langskwam voor de kika.
![]()
ben je trots op me?
Of het ligt aan jouw vriendengroep.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:26 schreef Dennis_enzo het volgende:
Misschien ligt het aan je vriendengroep, want ik ken echt niemand die zo is.
Rondjes geven aan je vrienden zou ik nu niet bepaalde moreel superieur willen noemen...quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:24 schreef zovty het volgende:
Het is normaal om jaloers te zijn op mensen die beter zijn.
Ik geef geld aan daklozen.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:26 schreef Dennis_enzo het volgende:
Dit soort mensen zitten niet in mijn vriendengroep. Dus daar zal het wel niet aan liggen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:26 schreef Dennis_enzo het volgende:
opkankeren met je bijbelquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:28 schreef koningdavid het volgende:
Matteüs 6:
2 Dus wanneer je aalmoezen geeft, bazuin dat dan niet rond, zoals de huichelaars doen in de synagoge en op straat om door de mensen geprezen te worden. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen.
3 Maar als je aalmoezen geeft, laat dan je linkerhand niet weten wat je rechterhand doet.
4 Zo blijft je aalmoes in het verborgene, en jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.
Jezus is het met je eens. Terechte klacht!
MAAR WAT HEEFT JEZUS GEDAAN VOOR DE MENSHEID?!?!quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:28 schreef koningdavid het volgende:
Matteüs 6:
2 Dus wanneer je aalmoezen geeft, bazuin dat dan niet rond, zoals de huichelaars doen in de synagoge en op straat om door de mensen geprezen te worden. Ik verzeker jullie: zij hebben hun loon al ontvangen.
3 Maar als je aalmoezen geeft, laat dan je linkerhand niet weten wat je rechterhand doet.
4 Zo blijft je aalmoes in het verborgene, en jullie Vader, die in het verborgene ziet, zal je ervoor belonen.
Ik weet niet eens of het zoveel te maken heeft met schuldgevoel afkopen. Meer een soort van recht kopen om jezelf wat mooier te laten lijken dan je eigenlijk bent.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:27 schreef griekjeee het volgende:
Schuldgevoel afkopen, gewoon aan menselijk trekje.
hmmpf, bij penn & teller: bullshit waren er allemaal mensen die geld gaven omdat ze reden met de auto en daarom negers kapot maakte in afrika weet ik veel.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:30 schreef Biels het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of het zoveel te maken heeft met schuldgevoel afkopen. Meer een soort van recht kopen om jezelf wat mooier te laten lijken dan je eigenlijk bent.
Je kan het slechter treffen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:28 schreef koningdavid het volgende:
Matteüs 6:
Ook dat. Maar waarom wil diegene zich mooier laten lijken dan die eigenlijk is? Gewoon om beter te lijken of vanwege schuldgevoel, kan er beide mee te maken hebben.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:30 schreef Biels het volgende:
[..]
Ik weet niet eens of het zoveel te maken heeft met schuldgevoel afkopen. Meer een soort van recht kopen om jezelf wat mooier te laten lijken dan je eigenlijk bent.
Absoluut. Maar ik heb het hier even over het type dat het doet om zichzelf moreel superieur neer te kunnen zetten.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:32 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ook dat. Maar waarom wil diegene zich mooier laten lijken dan die eigenlijk is? Gewoon om beter te lijken of vanwege schuldgevoel, kan er beide mee te maken hebben.
Nee.quote:
Ja. Zijn ook nog wel wat users die het kleurtje weigeren, dat is wel netjes. Maar anders ook echt inderdaad, het hele "kijk mij eens bijzonder zijn omdat ik wat geld heb gegeven" gebeuren.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:35 schreef DarkElf het volgende:
das op fok toch ook? krijg je een ander kleur tagje als je iets gegeven hebt... imo volkomen onzin maar goed
Sukkel........quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:50 schreef Dawwa het volgende:
Ik had gister 70 euro overgemaakt aan Greenpeace![]()
Milieu über alles
Ik doneer tenminste aan goededoelen, jij bent een egoïstische zakquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:52 schreef wazoomie het volgende:
[..]
Sukkel........
[ afbeelding ]
Daar gaat je geld. Lekker naar nog meer reclames en andere onzin.![]()
Maar een klein deel van wat jij doneert aan een goed doel, komt ook daadwerkelijk bij het goede doel waarvoor je het geeft. Het overgrote deel gaat toch echt naar de directeuren.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:59 schreef Dawwa het volgende:
[..]
Ik doneer tenminste aan goededoelen, jij bent een egoïstische zak
De plaatselijke nichten club?quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:03 schreef S.Seagal het volgende:
Geld geven aan het goed doel moet je voor je houden. Weinig mensen weten waar ik aan doneer.
gefeliflapstaart.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:04 schreef Ensaf het volgende:
Mattheüs 6: 1-4
Denk erom, dat jullie het goede niet doen in het zicht van anderen om op te vallen. Doen jullie dat wel, dan zit er voor jullie geen beloning in bij de hemelse Vader. Als je dus een arme wat geeft, trompetter het dan niet voor je uit, zoals schijnheiligen dat doen in de synagogen en op straat om door de mensen met eerbied begroet te worden. Dit zeg ik jullie: Zij hebben hun loon al. Maar als jullie een arme wat geven, doe dat dan zonder er eigen voordeel bij in te calculeren. Je gift moet onzichtbaar blijven. De Vader, die in het onzichtbare zien kan, zal je ervoor belonen.
Ik irriteer me gewoon aan jou. Je viel me al op in andere topics met dit soortquote:Op vrijdag 11 december 2009 18:04 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
De plaatselijke nichten club?
Ik wilde alleen maar aangeven dat ik mij erger aan schijnheiligen die in de synagogen trompetteren dat ze het goede doen om met eerbied begroet te worden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:05 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
gefeliflapstaart.
ik vind je een puike user ensaf, maar dit plugging van jezus is spreekt mij totaal niet aan.
mag ik dan ook klagen over gelovigen die zich superieur voelen omdat zij de wijze leer van jezus kennen en dat ze daarom weten hoe men zich moet gedragen tijdens bepaalde momenten?quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:07 schreef Ensaf het volgende:
[..]
Ik wilde alleen maar aangeven dat ik mij erger aan schijnheiligen die in de synagogen trompetteren dat ze het goede doen om met eerbied begroet te worden.
Dat is toch een terechte klacht?
Je kan natuurlijk geen bedrijf van zo'n omvang runnen met een gast die daar voor z'n plezier zit. Dat is gewoon een 60 uur per week topbaan.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:04 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Maar een klein deel van wat jij doneert aan een goed doel, komt ook daadwerkelijk bij het goede doel waarvoor je het geeft. Het overgrote deel gaat toch echt naar de directeuren.
Dat lijkt mij een zeer terechte klacht.quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:10 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
mag ik dan ook klagen over gelovigen die zich superieur voelen omdat zij de wijze leer van jezus kennen en dat ze daarom weten hoe men zich moet gedragen tijdens bepaalde momenten?
Maar van de 'gewone' medewerkers wordt wel verwacht dat ze als vrijwilliger werken. Die directeuren hebben allemaal salarissen van rond de ton per jaar. Dat kan ook wel wat minder....quote:Op vrijdag 11 december 2009 18:10 schreef Biels het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk geen bedrijf van zo'n omvang runnen met een gast die daar voor z'n plezier zit. Dat is gewoon een 60 uur per week topbaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |