quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:18 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is niet aan de orde. De kritiek richt zich op de eis van de moslima's de openbare openstelling aan te passen aan hun wensen.
Je 'e' toets heeft de mexicaanse griep.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]....
jezus heb je ze nog allemaal op en rijtje?
een zwembad heft gewoon en doelgroep-zwemuurtje en de mensen die dan mogelijk daar willen gaan zwemmen kunnen soms ook bepaalde wensen hebben... dat is heel normaal en daarin is helemaal niks anders of het moslima's zijn of niet die tot de doelgroep behoren.
Het zwembad bepaalt uiteindelijk zelf of het aan zulke wensen kan en wil voldoen... maar dat die wensen bestaan hoeft geen onderwerp voor Groot Gejank te worden, enkel omdat het woordje 'moslima's weer eens valt ....
Dat is in Nederland heel gwoon, dat sommig mensen wat willen, maar dat daaraan niet altijd voldaan wordt door aanbieders.
Retorische vraag-alert.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]....
quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:23 schreef RM-rf het volgende:
[..]....
Ik leid hieruit af dat de wensen van deze moslima's iets te hoog gegrepen zijn, want de stadsdeelvoorzitter geeft al aan dat er vanzelfsprekend speciale uurtjes gecreëerd kunnen worden.quote:Ook stadsdeelvoorzitter Egbert de Vries vindt het onzin om om die reden mannen uit het zwembad te weren. De Vries: "Maar als het beperkt blijft tot een of twee uurtjes per week voor vrouwen, kan ik me er wel iets bij voorstellen. Er is bijvoorbeeld ook een uurtje naaktzwemmen per week. En ik geloof dat dat alleen voor mannen is."
quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:18 schreef IBAZ het volgende:
Ze zijn gewoon bang dat mannen hun snor zien.
Van de site van dit zwembad:quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat staat er toch niet? Er is een zwemuurtje speciaal voor dames 18+ en zwemuurtje exclusief voor mannen 55+.
Dat staat er.
Oké.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Van de site van dit zwembad:
[<] Zwemmen voor dames waarbij ook heren van 55+ welkom zijn
http://www.oudzuid.amsterdam.nl/sport_en_recreatie/zuiderbad
Maar jij houdt toch zoveel van speculeren?quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Oké.
Misschien wordt er wel gedacht dat mannen van 55+ minder bedreigend zijn, maar dit is speculatie.
Voor de werkelijke reden en afweging moet je bij de directie van dit zwembad zijn.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Ik leid hieruit af dat de wensen van deze moslima's iets te hoog gegrepen zijn, want de stadsdeelvoorzitter geeft al aan dat er vanzelfsprekend speciale uurtjes gecreëerd kunnen worden.
dan heb je het bericht fout begrepen (misschien had je meer aandacht voor woorden als 'moslims' en 'boerkini').quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
[..]
Ik leid hieruit af dat de wensen van deze moslima's iets te hoog gegrepen zijn, want de stadsdeelvoorzitter geeft al aan dat er vanzelfsprekend speciale uurtjes gecreëerd kunnen worden.
Ik vorm mijn mening aan de hand van de gegeven informatie.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:39 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Maar jij houdt toch zoveel van speculeren?
[..]
Dus met een badpak geef je het signaal af dat mensen in een bikini te bloot zouden zijn? Of mensen in een bikini geven een signaal aan andere dames dat ze topless te bloot vinden? En dat is kwalijk omdat?quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:34 schreef Gia het volgende:
Ik zou het heel normaal vinden als er een uurtje of 2 voor alleen vrouwen is, maar dan is de boerkini dus eigenlijk niet nodig.....Een gewoon badpak voldoet dan toch ook. Met zo'n boerkini geef je naar de andere dames een signaal af alsof die te naakt zijn.
Waarom niet gewoon dames zwemmen met alles wat badkleding is?quote:Dus, of dameszwemmen zonder boerkini, of gemengd zwemmen met boerkini. Maar geen apart zwemuurtje alleen voor dames in boerkini.
De OP is ook niet duidelijk over wat de dames nou exact willen, maar dat stoort jou niet in jouw gespeculeer.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik vorm mijn mening aan de hand van de gegeven informatie.
In de OP staat niet duidelijk omschreven wat de afweging is geweest om bij het zwemuurtje voor dames ook mannen van 55+ welkom te heten.
Met deze insteek had ik geen rekening gehouden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:41 schreef RM-rf het volgende:
Kennelijk is er ook een groep vrouwen die gevraagd heeft dat tijdens dat zwemuurtje voor vrouwen ook alle mannen uit het hele zwembad wegmoeten....
Dus niet alleen geen 'zwemmende' mannen, maar ook geen badmeesters of mannen aan de kassa aanwezig.
Het kan hierbij mogelijk een probleem zijn dat het zwembad niet zomaar enkel vrouwelijk personeel op die specifiek uurtjes _kan_ inplannen, of mischien niet genoeg vrouwelijk personeel heeft om zomaar aan zulke verzoeken te voldoen.
M.a.w. je was toch aan het speculeren?quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Met deze insteek had ik geen rekening gehouden.
Dat was in Den Haag wel het geval..nog even en ze eisen dat het vrouwelijk personeel zich ook kleedt als een mosima etc.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dan heb je het bericht fout begrepen (misschien had je meer aandacht voor woorden als 'moslims' en 'boerkini').
Het debat ging juist over de wensen rondom dat zwemuurtje specifiek voor vrouwen....
Kennelijk is er ook een groep vrouwen die gevraagd heeft dat tijdens dat zwemuurtje voor vrouwen ook alle mannen uit het hele zwembad wegmoeten....
Dus niet alleen geen 'zwemmende' mannen, maar ook geen badmeesters of mannen aan de kassa aanwezig.
Het kan hierbij mogelijk een probleem zijn dat het zwembad niet zomaar enkel vrouwelijk personeel op die specifiek uurtjes _kan_ inplannen, of mischien niet genoeg vrouwelijk personeel heeft om zomaar aan zulke verzoeken te voldoen.
Dat gaat wel echt veel te ver, als dat het geval zou zijn. Mogen er dan nog wel mannelijke caissiers zijn in de supermarkt? Kom op.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:41 schreef RM-rf het volgende:
Ik vorm mijn mening, maar dat is iets anders dan het besluit van de directie over specifieke zwemuurtjes precies te doorgronden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:45 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
De OP is ook niet duidelijk over wat de dames nou exact willen, maar dat stoort jou niet in jouw gespeculeer.
Dat is een hele andere discussie en het goed recht van het zwembad in kwestie om dat verzoek, of die eis zo u wilt, naast zich neer te leggen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:47 schreef qonmann het volgende:
Dat was in Den Haag wel het geval..nog even en ze eisen dat het vrouwelijk personeel zich ook kleedt als een mosima etc.
Nee, want dan had ik dit wel als zodanig gesteld, zoals ik dit ook zojuist heb gesteld.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:45 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
M.a.w. je was toch aan het speculeren?
Maar dat zijn toch krankzinnige eisen? Geen mannen aan de kassa, geen badmeesters. Het is gedram zonder einde.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dan heb je het bericht fout begrepen (misschien had je meer aandacht voor woorden als 'moslims' en 'boerkini').
Het debat ging juist over de wensen rondom dat zwemuurtje specifiek voor vrouwen....
Badkleding was oorspronkelijk alleen een badpak of een bikini. Dat topless niet altijd en overal mag, prima.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:44 schreef SicSicSics het volgende:
Waarom niet gewoon dames zwemmen met alles wat badkleding is?
O? Dus in Den Haag hebben ze dat al voor elkaar gekregen. Top!quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:47 schreef qonmann het volgende:
[..]
Dat was in Den Haag wel het geval..nog even en ze eisen dat het vrouwelijk personeel zich ook kleedt als een mosima etc.
Nou ja, PolitiekCorrect stelt:quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar dat zijn toch krankzinnige eisen? Geen mannen aan de kassa, geen badmeesters. Het is gedram zonder einde.
De insteek van RM-rf is derhalve ook speculatie, in zijn lijn van redenatie.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:45 schreef LogischCorrect het volgende:
De OP is ook niet duidelijk over wat de dames nou exact willen, maar dat stoort jou niet in jouw gespeculeer.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:50 schreef Strolie75 het volgende:
Ik word een beetje moe van moslims en moslima's die maar van alles eisen en willen.
Het zijn net kleine jengelende kinderen die continu uitproberen om grenzen te zoeken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |