Aangezien het daar storm loopt in dit topic, vind ik het nieuwswaardig genoeg om er ook hier over te discussieren.quote:Een groep moslimvrouwen eist van het Amsterdamse Zuiderbad dat mannen niet meer in het zwembad aanwezig mogen zijn als zij zwemmen. De moslimvrouwen voelen zich ongemakkelijk als de mannen hun voeten en handen zien. Het personeel van het bad is het echter niet eens met deze eis.
Ook stadsdeelvoorzitter Egbert de Vries vindt het onzin om om die reden mannen uit het zwembad te weren. De Vries: "Maar als het beperkt blijft tot een of twee uurtjes per week voor vrouwen, kan ik me er wel iets bij voorstellen. Er is bijvoorbeeld ook een uurtje naaktzwemmen per week. En ik geloof dat dat alleen voor mannen is." Verder kent het bad ook al een wekelijks uurtje leszwemmen voor vrouwen en ook een uurtje gemengd zwemmen voor vrouwen van 18+ en mannen van 55+.
Ook VVD-Kamerlid Paul de Krom vindt de eis 'volkomen bizar'. "Dit is de omgekeerde wereld. Als ze in boerkini willen zwemmen en dan ook nog eens eisen dat alle mannen vertrekken, doen ze dat maar in Casablanca."
Dat, en verder geen milimeter toegeven.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:17 schreef MrTorture het volgende:
Zwemmen in zo'n boerkini prima (neem aan dat dat qua hygiëne wel meevalt). Verder geen gezeur, het is een openbaar zwembad in een land met vrije godsdienstkeuze.
Opgelost, slotje. (zeggen wij hier dan)quote:Het personeel van het bad is het echter niet eens met deze eis.
Er wordt aangestuurd op islamitische zwembaden. En reken maar dat die er komen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:22 schreef Gia het volgende:
Die boerkini is speciaal ingevoerd om te kunnen zwemmen wanneer je wilt.
Als er zwemuurtjes waren voor alleen vrouwen, was die boerkini toch niet nodig!!
Maar nu mag het met boerkini, beginnen ze te zeuren dat mannen hun handen en voeten kunnen zien.
Dan doen ze toch sokken en handschoenen aan!
Waarom niet gewoon integreren? Waarom alles apart?
Geen idee, maar als ze dat nou prettig vinden?quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:22 schreef Gia het volgende:
Die boerkini is speciaal ingevoerd om te kunnen zwemmen wanneer je wilt.
Als er zwemuurtjes waren voor alleen vrouwen, was die boerkini toch niet nodig!!
Lijkt mij ook een prima oplossing, maar waarom niet gewoon een vrouwen uurtje! Doe ze in de sauna hele dagen!quote:Maar nu mag het met boerkini, beginnen ze te zeuren dat mannen hun handen en voeten kunnen zien.
Dan doen ze toch sokken en handschoenen aan!
Waarom willen mensen graag anders zijn? Die 'vieze ouwe kereltjes' die naakt willen zwemmen die moeten juist apart!quote:Waarom niet gewoon integreren? Waarom alles apart?
Realistisch, en volkomen terecht. Ik wil elke dag 2 uur zwemmen tussen de zweedse meiden, maar dan moet ik toch echt naar zwedenquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:20 schreef Chadi het volgende:
Erger nog is een racistische politicus met zijn Casablanca geouwehoer.
Zolang ze dat particulier doen en geen bordjes met 'Ongelovige honden niet welkom!' ophangen is daar toch niets mis mee?quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:23 schreef Lavenderr het volgende:
Er wordt aangestuurd op islamitische zwembaden. En reken maar dat die er komen.
Dat is dan weer niet door moslims geëist, maar een overijverig schoolbestuur schijnt dit nodig te vinden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:22 schreef ShevaJB het volgende:
Normaal gesproken zou ik denken: Laat die wandelende tenten maar lullen, dat krijgen ze toch nooit voor elkaar![]()
Maar na dat gedoe met die Haagse school dat geen kerstboom wil hebben omdat het niet past binnen de huidige samenlevening vrees ik het ergste
Dan moet jij naar het speciale fetish-uurtje. Binnenkort in alle zwembadenquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:25 schreef IBAZ het volgende:
Ik heb een fetish; vrouwen met sokken en handschoenen zijn heerlijk. Hou me tegen.
Nee hoor,quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Realistisch, en volkomen terecht. Ik wil elke dag 2 uur zwemmen tussen de zweedse meiden, maar dan moet ik toch echt naar zweden.
De subsidie zullen ze ook wel krijgen, is het niet uit Nederland, dan wel uit een ander land die dit soort initiatieven toejuicht.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:27 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het prima hoor, Islamitische zwembaden, maar dan uiteraard wel zonder subsidie, gewoon marktwerking.
Nee.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:24 schreef Terecht het volgende:
Ah, de bron is de Telegraaf. Waren die laatst ook niet "creatief" omgesprongen met het kerstboomincident?
Als er een Midden oosters land is die geld in onze economie wil stoppen is het alleen maar ok.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De subsidie zullen ze ook wel krijgen, is het niet uit Nederland, dan wel uit een ander land die dit soort initiatieven toejuicht.
Nou, ook best, goed voor de economie, buitenlandse investeringenquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De subsidie zullen ze ook wel krijgen, is het niet uit Nederland, dan wel uit een ander land die dit soort initiatieven toejuicht.
Ten eerste is daar niks racistisch aan. Als jij in een ander land eist dat zij jouw gebruiken invoeren, hoor je daar niet thuis en dien je je koffers te pakken. Ik ga toch ook niet in Marokko eisen dat alle vrouwen daar als geile sletjes erbij lopen? Ten tweede verliest het woord racisme door figuren als jij elke dag steeds maar haar negatieve lading. Ten derde dient zo'n uur nooit te worden ingevoerd.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:20 schreef Chadi het volgende:
Erger nog is een racistische politicus met zijn Casablanca geouwehoer.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat is de kusjekroelversie van mijn opmerkingquote:
Waar staat dat zij in Casablanca willen zwemmen?quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Realistisch, en volkomen terecht. Ik wil elke dag 2 uur zwemmen tussen de zweedse meiden, maar dan moet ik toch echt naar zweden.
Als je niet in kan zien dat die uitspraak een racistische lading heeft , ben je er waarschijnlijk ook zelf 1quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:32 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ten eerste is daar niks racistisch aan. Als jij in een ander land eist dat zij jouw gebruiken invoeren, hoor je daar niet thuis en dien je je koffers te pakken. Ik ga toch ook niet in Marokko eisen dat alle vrouwen daar als geile sletjes erbij lopen? Ten tweede verliest het woord racisme door figuren als jij elke dag steeds maar haar negatieve lading. Ten derde dient zo'n uur nooit te worden ingevoerd.
quote:ook een uurtje gemengd zwemmen voor vrouwen van 18+ en mannen van 55+.
Er is een zwemlesuurtje voor alleen vrouwen. Het gaat hier om recreatief zwemmen. Voor recreatief zwemmen heeft het zwembad een aantal tijden. Op die tijden mag iedereen zwemmen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:24 schreef SicSicSics het volgende:
Lijkt mij ook een prima oplossing, maar waarom niet gewoon een vrouwen uurtje! Doe ze in de sauna hele dagen!
Die zullen dan wel als vereniging het zwembad afgehuurd hebben, kunnen die moslima's ook doen.quote:Waarom willen mensen graag anders zijn? Die 'vieze ouwe kereltjes' die naakt willen zwemmen die moeten juist apart!
Tis lastig he?quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waar staat dat zij in Casablanca willen zwemmen?
quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als je niet in kan zien dat die uitspraak een racistische lading heeft , ben je er waarschijnlijk ook zelf 1
Waarom springt iederen gelijk in de gordijnen als het moslims betreft? Terwijl een uurtje naaktzwemmen voor kerels wel weer doodnormaal is.quote:"Maar als het beperkt blijft tot een of twee uurtjes per week voor vrouwen, kan ik me er wel iets bij voorstellen. Er is bijvoorbeeld ook een uurtje naaktzwemmen per week. En ik geloof dat dat alleen voor mannen is." Verder kent het bad ook al een wekelijks uurtje leszwemmen voor vrouwen en ook een uurtje gemengd zwemmen voor vrouwen van 18+ en mannen van 55+.
Vind ik ook niet doodnormaal. Een zwembad is een zwembad. Als ik toevallig op de tijd wil zwemmen dat die verkapte gaylords naakt aan het zwemmen zijn kan dat dus niet. Ik dacht dat er in dit land geen onderscheid werd gemaakt op iets. Dat betekent dus noch op kleding, noch op geslacht etc.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel het een nogal belachelijk verzoek is van de moslimdames, kan ik mij bij het volgende wel een en ander voorstellen.
[..]
Waarom springt iederen gelijk in de gordijnen als het moslims betreft? Terwijl een uurtje naaktzwemmen voor kerels wel weer doodnormaal is.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:36 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Ga lekker in een hoekje huilen voor de grote boze racisten
![]()
Het is juist racistisch om als minderheid in een land te verwachten dat zij jouw gebruiken willen invoeren, daar wel eens over nagedacht?
Ik vermoed dat dit te maken heeft met de eisen die deze moslima's willen stellen aan de momenten wanneer het zwembad openbaar is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
Hoewel het een nogal belachelijk verzoek is van de moslimdames, kan ik mij bij het volgende wel een en ander voorstellen.
[..]
Waarom springt iederen gelijk in de gordijnen als het moslims betreft? Terwijl een uurtje naaktzwemmen voor kerels wel weer doodnormaal is.
Blijkbaar lastig voor jou. Dat voorbeeld van je is niet te vergelijken hiermee.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tis lastig he?
Ze willen iets, dat hier niet kan, ik geef dus ook een voorbeeld van wat ik wil, en hier niet kan. Dus de opmerking van de politicus is correct en niet racistisch.
Dit maakt het nog geen racisme. Te pas en te onpas hiermee schermen getuigt enkel dat dit begrip nogal aan inflatie onderhevig is.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
![]()
Dan kan je daar over discussieren . Maar zo'n antwoord geven als politicus . Dan ben je verdomd ver heen.
Het slaat totaal nergens op en is meer iets van een 12 jarige die dat zou roepen. En daarbij probeer je te zeggen dat dat soort mensen in Casablanca een gewoonte zijn.
Misschien kunnen ze dát wel samenvoegen: naaktzwemmen voor mannen met totaal ingepakte moslima's. Voor het evenwicht. Kunnen die moslima's hun ogen uitkijken en zien die mannen niksquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee dat soort mensen is in Casablanca ook geen gewoonte. Maar wat hij ermee probeert aan te geven is volkomen correct en juist. Als je in een land als Nederland in openbare gelegenheden gaat eisen dat zij aan jouw wensen voldoen (die geïnspireerd zijn op een andere cultuur) hoor je hier niet thuis.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:40 schreef Chadi het volgende:
[..]
![]()
Dan kan je daar over discussieren . Maar zo'n antwoord geven als politicus . Dan ben je verdomd ver heen.
Het slaat totaal nergens op en is meer iets van een 12 jarige die dat zou roepen. En daarbij probeer je te zeggen dat dat soort mensen in Casablanca een gewoonte zijn.
Als dat een vereniging is van nudisten die voor een uurtje het zwembad afhuren, is daar niks mis mee.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een les uurtje is heel wat anders. Veel sauna's hebben een aparte vrouwendag, omdat er dan meer vrouwen komen. Nu is dat vaak geboren uit vraag en staat er in het bericht dat er wordt geëist.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:35 schreef Gia het volgende:
Er is een zwemlesuurtje voor alleen vrouwen. Het gaat hier om recreatief zwemmen. Voor recreatief zwemmen heeft het zwembad een aantal tijden. Op die tijden mag iedereen zwemmen.
Veel zwembaden hebben een apart bad voor verenigingen. Dat kun je dan afhuren, als je wilt.
Die zullen dan wel als vereniging het zwembad afgehuurd hebben, kunnen die moslima's ook doen.
Maar dan wel graag ongesubsidieerd.
Nee oke, dan snappen we elkaarquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:39 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Vind ik ook niet doodnormaal. Een zwembad is een zwembad. Als ik toevallig op de tijd wil zwemmen dat die verkapte gaylords naakt aan het zwemmen zijn kan dat dus niet. Ik dacht dat er in dit land geen onderscheid werd gemaakt op iets. Dat betekent dus noch op kleding, noch op geslacht etc.
yep ..normaal wordt elke wens van een moslim(a) ingewilligd.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:42 schreef kingmob het volgende:
Dus die 2 vrouwen die daadwerkelijk een boerkini gebruiken hebben dit gezegd, het zwembad zegt "nee" en toch is het nieuwswaardig?
1 smiley
Waarom haalt ie dan Casablanca erbij als het daar ook geen gewoonte is?quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:42 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Nee dat soort mensen is in Casablanca ook geen gewoonte. Maar wat hij ermee probeert aan te geven is volkomen correct en juist. Als je in een land als Nederland in openbare gelegenheden gaat eisen dat zij aan jouw wensen voldoen (die geïnspireerd zijn op een andere cultuur) hoor je hier niet thuis.
Dat moet geen enkel probleem zijn. Ik denk dat het moskeebestuur hen daar graag bij wil helpen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Als dat een vereniging is van nudisten die voor een uurtje het zwembad afhuren, is daar niks mis mee.
Die moslima's kunnen ook gewoon een vereniging oprichten en als zodanig het zwembad afhuren.
Als hier in Helmond de zwemverenigingen aan het zwemmen zijn, kan ik ook niet zwemmen. Er zijn tijden dat verenigingen er terecht kunnen en er zijn tijden voor recreatief zwemmen. Die laatste tijden zijn vrij toegankelijk voor iedereen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:39 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Vind ik ook niet doodnormaal. Een zwembad is een zwembad. Als ik toevallig op de tijd wil zwemmen dat die verkapte gaylords naakt aan het zwemmen zijn kan dat dus niet. Ik dacht dat er in dit land geen onderscheid werd gemaakt op iets. Dat betekent dus noch op kleding, noch op geslacht etc.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |