abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75508722
Wegens een problematische zwangerschap zit ik al twee maanden thuis. Er is al twee keer een controlearts langsgekomen die telkens heeft bevestigd dat ik moet thuisblijven. Dat ze er een sturen, daar heb ik niets op tegen. Het rare is dat ik voor de rest niets hoor van mijn werk.

Ik heb de collega's al gebeld en gemaild, maar ze verzekeren mij dat ze het werk ook zonder mij rondkrijgen en dat ik nu vooral voor mezelf moet zorgen.

Mijn vraag: is het niet raar dat niemand iets laat horen -ook de personeelsdienst niet- maar dat ze wel twee keer een controlearts sturen. Waarom bellen ze niet zelf eens ofzo? Ze weten waarom ik thuis zit en ik beleef er weinig lol aan. Het zou gewoon leuk zijn als iemand eens spontaan iets liet horen. Omdat niemand iets laat horen, maar ze wel twee keer een controlearts sturen, heb ik de indruk dat mijn collega's niet helemaal eerlijk zijn. Ik bedoel: wel altijd vriendelijk zijn als ik bel of mail en dan toch een controlearts sturen. Het komt maar raar over. Wat denken jullie?
pi_75508748
Ik denk dat je gewoon niet leuk bent
pi_75508768
Is zo'n controle arts sturen niet een standaard binnen het bedrijf?
En heb je daarnaast een goede band met je collega's?
pi_75508781
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:09 schreef N.icka het volgende:
Ik denk dat je gewoon niet leuk bent
Precies. Grote kans dat je na je zwangerschap niet hoeft terug te komen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:11:28 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_75508793
Misschien moet je ze gewoon een keertje bellen van ' hé, hoe gaat het me jullie? ik mis jullie wel hoor! zou iemand een keer zin hebben bij me langs te komen om me van de laatste roddels op de hoogte te brengen? `
Of mailen natuurlijk.

Verder: schopje R&P
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:11:48 #6
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_75508803
hypocrieten zijn het
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_75508821
Ik weet niet of dit standaard is. Ik vind het gewoon een beetje raar. Een controlearts bevestigd dat ik moet thuisblijven en dan sturen ze er een paar weken later nog een? Ik zit nog steeds voor dezelfde reden thuis, dus ze hadden zichzelf deze uitgave wel kunnen besparen. Tenzij de regel is dat ze elke maand een controlearts sturen natuurlijk....
pi_75508844
Je bent duidelijk niet populair bij je collega's.

Als je er bent en als je zelf contact opneemt zijn ze sociaal verantwoord bezig door vriendelijk tegen je te doen. Maar zodra je wegvalt blijkt dat niemand je mist en dat ook je werkzaamheden van dien aard zijn dat ze het zelf ook wel op kunnen pakken.

Misschien een stukje zelfreflectie doen voordat je met de vinger naar anderen gaat wijzen?
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:14:06 #9
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_75508863
ik denk dat je beren op de weg ziet die er niet zijn.

Je zit thuis, dus je bent niet op kantoor. Dus je valt niet op.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_75508866
Het werk gaat gewoon door, zo simpel is het. Je bent niet het middelpunt van de aandacht.
pi_75508873
Tja, ik ben niet populair. Ik kan daarmee leven hoor, maar als iedereen altijd vriendelijk is weet je natuurlijk niet wat je verkeerd doet.
pi_75508875
Och, de meeste mensen zijn toch alleen maar met zichzelf bezig
pi_75508899
Ze denken wel aan mij hé, want ze sturen een controlearts
pi_75508904
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:14 schreef Scorpie het volgende:
Het werk gaat gewoon door, zo simpel is het. Je bent niet het middelpunt van de aandacht.
en dit
pi_75508923
Wat voor een werk doe je (normaal gezien)?
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:16:34 #16
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_75508927
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:14 schreef Mo06 het volgende:
Tja, ik ben niet populair. Ik kan daarmee leven hoor, maar als iedereen altijd vriendelijk is weet je natuurlijk niet wat je verkeerd doet.
Je doet niets verkeerd, maar het is waarschijnlijk meer iets van uit het oog uit het hart. En daarnaast zitten we net tegen de kerst aan. In de meeste bedrijven betekent dat stress.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:16:43 #17
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_75508930
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:15 schreef Mo06 het volgende:
opgelost dus
Ecosia
pi_75508941
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:14 schreef Mo06 het volgende:
Mogelijk zijn ze nogal druk met het opvangen van je werkzaamheden? En als je voornamelijk mannelijke collega's hebt, tsja die kunnen zich wat minder inleven in de gevolgen/problemen van het zwanger zijn, en die zullen mogelijk ook wel wat balen hiervan..

Ik ben ook vriendelijk tegen/met al mijn collega's, maar dat wil niet zeggen dat we elkaar buiten werktijd ook meteen een hart onder de riem komen steken als de ander ziek is..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75508974
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:16 schreef Jumparound het volgende:

[..]

opgelost dus
Ik gooi er een slotje op aangezien de WGR mods nog niet wakker zijn.
pi_75508982
@Heideroosje: ik heb een gewone kantoorbaan...
Erg gelukkig ben ik niet met mijn baan, want de helft van de tijd heb ik niks te doen. Mijn collega's ook niet trouwens. Ik heb dit al een paar keer aangekaard, maar daar moet je geen dankbaarheid voor verwachten. Waarschijnlijk is dat het probleem? Na mijn bevallingsverlof zoek ik zeker een andere baan.
pi_75509003
Aangekaart bedoel ik
pi_75509015
quote:
Ze denken aan je omdat je geld kost.
pi_75509066
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:18 schreef Mo06 het volgende:
@Heideroosje: ik heb een gewone kantoorbaan...
Erg gelukkig ben ik niet met mijn baan, want de helft van de tijd heb ik niks te doen. Mijn collega's ook niet trouwens. Ik heb dit al een paar keer aangekaard, maar daar moet je geen dankbaarheid voor verwachten. Waarschijnlijk is dat het probleem? Na mijn bevallingsverlof zoek ik zeker een andere baan.
vandaar dat ze je werkzaamheden gewoon kunnen oppakken,
tijd genoeg
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:22:04 #24
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_75509085
je maakt je druk om niets...als een collega ziek is heb ik ook geen behoefte om te bellen.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_75509097
Als je contact met je collega's wilt, en het komt niet van hen - nou, dan zoek je het toch zelf?
Het probleem is nu dat het niet spontaan van hun kant komt. Tsja, zij zijn ook met hun werk bezig en van een zwangerschap is op een gegeven moment niets nieuws meer te melden. "Nog steeds zwanger, net als vorige week". Dat heb je op een gegeven moment ook wel gehad.
Jammer dat je je eenzaampjes voelt, maar daarvoor hoef je niet naar iedereen te wijzen. Zoek zelf mensen op.
Ps. Zou het met de hormonen te maken hebben?
pi_75509146
quote:
Ik neem aan dat je collega's dat niet doen maar je werkgever.
pi_75509195
@mgerban. Het is gewoon niet zo leuk om nooit iets te horen, maar dan wel plots een controlearts op je dak te krijgen. Ik heb nog steeds hetzelfde dus ik vraag me af waarom ze dit doen. Als ze eens hadden gebeld hadden ze het ook wel kunnen horen van mij, en geld besparen. Maar zo werkt het niet, veronderstel ik.
pi_75509227
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:22 schreef mgerben het volgende:
Als je contact met je collega's wilt, en het komt niet van hen - nou, dan zoek je het toch zelf?
Het probleem is nu dat het niet spontaan van hun kant komt. Tsja, zij zijn ook met hun werk bezig en van een zwangerschap is op een gegeven moment niets nieuws meer te melden. "Nog steeds zwanger, net als vorige week". Dat heb je op een gegeven moment ook wel gehad.
Jammer dat je je eenzaampjes voelt, maar daarvoor hoef je niet naar iedereen te wijzen. Zoek zelf mensen op.
Ps. Zou het met de hormonen te maken hebben?
Die laatste zin verpest je zeer zinvolle post
pi_75509239
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:25 schreef Mo06 het volgende:
@mgerban. Het is gewoon niet zo leuk om nooit iets te horen, maar dan wel plots een controlearts op je dak te krijgen. Ik heb nog steeds hetzelfde dus ik vraag me af waarom ze dit doen. Als ze eens hadden gebeld hadden ze het ook wel kunnen horen van mij, en geld besparen. Maar zo werkt het niet, veronderstel ik.
Juist. Waarschijnlijk heeft je bedrijf ook dure verzekeringen lopen tegen ziektegevallen en is de kans groot dat aan die verzekering weer bepaalde voorwaarde hangen zoals regelmatige controles.
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:27:21 #30
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_75509260
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:18 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Ik gooi er een slotje op aangezien de WGR mods nog niet wakker zijn.
tnx
Ecosia
pi_75509326
Oké dan. Bedankt voor de reacties. Ik maak mij zorgen om niks. En waarschiijnlijk ben ik weinig populair. Ik ga er mijn hoofd niet over breken, want ik ben toch niet van plan om daar nog lang te blijven.
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:32:29 #32
92279 N.icka
Windforce 11
pi_75509418
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:29 schreef Mo06 het volgende:
Oké dan. Bedankt voor de reacties. Ik maak mij zorgen om niks. En waarschiijnlijk ben ik weinig populair. Ik ga er mijn hoofd niet over breken, want ik ben toch niet van plan om daar nog lang te blijven.
Post dan ook niet
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:32:40 #33
267856 TGVkopper
HOU ME TEGEN JONGUH!!!
pi_75509422
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:25 schreef Mo06 het volgende:
Hierin zie je inderdaad beren op de weg. Het is niet zo dat 'ze' niks laten horen maar wel een arts op je dak sturen. 'Ze' bestaan niet namelijk

Die arts is gewoon een formeel verhaal van je bedrijf ivm verzekeringen, verzuimpreventie etc.

Dat je directe collega's geen contact opnemen zegt dan wel weer iets over je relatie met hen, maar dat gaf je zelf ook al aan.
It all makes sense after the 'shrooms and the purple haze.
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:48:50 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75509960
Waar ik me een beetje over verbaas, is dat je direct-leidinggevende niet af en toe contact met je opneemt. Gewoon even informeren hoe het met je gaat. Bij ons is dat onderdeel van het ziekteverzuimbeleid : om aandacht te besteden aan collega's die langere tijd ziek thuis zijn. De leidinggevende heeft daar dus een belangrijke rol in, maar ook collega's doen moeite (kaartje sturen, bellen). Het is wel zo sociaal en maakt het de zieke medewerker makkelijker om weer terug in het arbeidsproces te komen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_75510035
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:48 schreef Lienekien het volgende:
Waar ik me een beetje over verbaas, is dat je direct-leidinggevende niet af en toe contact met je opneemt. Gewoon even informeren hoe het met je gaat. Bij ons is dat onderdeel van het ziekteverzuimbeleid : om aandacht te besteden aan collega's die langere tijd ziek thuis zijn. De leidinggevende heeft daar dus een belangrijke rol in, maar ook collega's doen moeite (kaartje sturen, bellen). Het is wel zo sociaal en maakt het de zieke medewerker makkelijker om weer terug in het arbeidsproces te komen.
In dit geval gaat het om een zwangerschap en meestal zien mensen dat ook minder snel als ziekte. De klachten gaan waarschijnlijk ook weg als het kind er is. Gewoon een verlengd zwangerschapsverlof en je iet haar wel weer over een tijdje.
pi_75510276
ALs hier iemand ziek is en het gaat langer duren, sturen we altijd wel om de zoveel tijd een kaartje en een bloemetje. Is het minste wat je kunt doen.
Juin uit Eigen Tuin!
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:59:52 #37
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_75510335
quote:
Mag dat wel? Ik meen me te herinneren dat er juist geen contact met de leidinggevende kon zijn bij ziekte, maar dat dat via de Arbo-arts liep?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_75510353
Lieneke en Symphonic: Bedankt. Ik verbaas mij daar ook een beetje over....
  vrijdag 11 december 2009 @ 11:01:25 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75510385
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:51 schreef Godtje het volgende:

[..]

In dit geval gaat het om een zwangerschap en meestal zien mensen dat ook minder snel als ziekte. De klachten gaan waarschijnlijk ook weg als het kind er is. Gewoon een verlengd zwangerschapsverlof en je iet haar wel weer over een tijdje.
Ook dan vind ik het niet meer dan normaal om wel contact te houden. Is ook wel zo bevordelijk voor een prettige sfeer. Waar ik werk, wordt de geboorte op kantoor gevierd met beschuit met muisjes en gaat er een delegatie namens de afdeling op kraamvisite met een cadeautje.
  vrijdag 11 december 2009 @ 11:03:14 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_75510444
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:59 schreef Mark het volgende:

[..]

Mag dat wel? Ik meen me te herinneren dat er juist geen contact met de leidinggevende kon zijn bij ziekte, maar dat dat via de Arbo-arts liep?
Natuurlijk mag er wel contact zijn!
  vrijdag 11 december 2009 @ 11:06:03 #41
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_75510529
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Natuurlijk mag er wel contact zijn!
OK, dacht dat dat ter bescherming was van burnout-gevallen e.d. om te voorkomen dat de baas druk kan uitoefenen op terugkeer
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_75510530
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 10:59 schreef Mark het volgende:

[..]

Tuurlijk niet! De arbo arts bepaalt of de medewerker echt ziek is (lijkt me duidelijk in dit geval). Maar bij de leidinggevende rust de verantwoordelijkheid de vinger aan de pols te houden en de link met werk en collega's aan te houden.

Enige uitzondering die ik kan bedenken is als iemand door het werk ziek is geworden (burn out oid) en contact met mensen van het werk het herstel juist in de weg staat. Dan kan ik me voorstellen dat alles voor enige tijd via de arbo arts loopt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 11 december 2009 @ 11:08:17 #43
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_75510590
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:06 schreef Cat22 het volgende:
Enige uitzondering die ik kan bedenken is als iemand door het werk ziek is geworden (burn out oid) en contact met mensen van het werk het herstel juist in de weg staat. Dan kan ik me voorstellen dat alles voor enige tijd via de arbo arts loopt.
Daar dacht ik dus ook aan
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 11 december 2009 @ 11:14:58 #44
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_75510796
Ik denk dat je 'collega's' flink over je aan het roddelen zijn terwijl je weg bent, terwijl je ziek bent kom je dus achter hun ware aard........Waar een klein land niet goed in is.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_75510815
Ik heb wel eens iets gelezen dat collega's net kleuters zijn: als ze je niet meer zien, dan besta je niet meer. Ik zou het me maar niet te persoonlijk aantrekken. En voor wat betreft die controles: best kans dat dat gewoon een standaard proces is van de arbo dienst: als een ziekmelding langdurig doorloopt, wordt er eens in de zoveel tijd contact opgenomen.
pi_75510829
Collega's zijn net peuters.
Zien ze je niet dan besta je niet (Intermediair)

Een zwangerschap is een lange periode van afwezigheid, en met de ziekte die volgt uit zwangerschap betaalt het UWV en niet de werkgever.
Op het werk gaat het leven gewoon door, ook zonder jou. Dus stop met de illusie dat je collega's echte interesse hebben in je en denk voornamelijk aan jezelf en niet aan je werk.

Met een beetje geluk wordt je ontslagen en kun je het eerste jaar van je kind gewoon lekker thuis in de WW zitten.
pi_75510995
quote:
Precies en 100% dit.
pi_75511528
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 11:15 schreef HarryP het volgende:
Collega's zijn net peuters.
Zien ze je niet dan besta je niet (Intermediair)
Ohja, daar kwam het vandaan
  vrijdag 11 december 2009 @ 12:25:33 #49
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_75513116
Je bent maar een collega. Geen vriendin.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_75513322
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 12:25 schreef Maanvis het volgende:
Je bent maar een collega. Geen vriendin.
Ben ik toch blij dat ik in een wat organisatie werk die wat socialer in is gesteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')