Precies. Grote kans dat je na je zwangerschap niet hoeft terug te komen.quote:
en ditquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:14 schreef Scorpie het volgende:
Het werk gaat gewoon door, zo simpel is het. Je bent niet het middelpunt van de aandacht.
Je doet niets verkeerd, maar het is waarschijnlijk meer iets van uit het oog uit het hart. En daarnaast zitten we net tegen de kerst aan. In de meeste bedrijven betekent dat stress.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:14 schreef Mo06 het volgende:
Tja, ik ben niet populair. Ik kan daarmee leven hoor, maar als iedereen altijd vriendelijk is weet je natuurlijk niet wat je verkeerd doet.
opgelost dusquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:15 schreef Mo06 het volgende:
Ze denken wel aan mij hé, want ze sturen een controlearts
Mogelijk zijn ze nogal druk met het opvangen van je werkzaamheden? En als je voornamelijk mannelijke collega's hebt, tsja die kunnen zich wat minder inleven in de gevolgen/problemen van het zwanger zijn, en die zullen mogelijk ook wel wat balen hiervan..quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:14 schreef Mo06 het volgende:
Tja, ik ben niet populair. Ik kan daarmee leven hoor, maar als iedereen altijd vriendelijk is weet je natuurlijk niet wat je verkeerd doet.
Ze denken aan je omdat je geld kost.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:15 schreef Mo06 het volgende:
vandaar dat ze je werkzaamheden gewoon kunnen oppakken,quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:18 schreef Mo06 het volgende:
@Heideroosje: ik heb een gewone kantoorbaan...
Erg gelukkig ben ik niet met mijn baan, want de helft van de tijd heb ik niks te doen. Mijn collega's ook niet trouwens. Ik heb dit al een paar keer aangekaard, maar daar moet je geen dankbaarheid voor verwachten. Waarschijnlijk is dat het probleem? Na mijn bevallingsverlof zoek ik zeker een andere baan.
Ik neem aan dat je collega's dat niet doen maar je werkgever.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:15 schreef Mo06 het volgende:
Die laatste zin verpest je zeer zinvolle postquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:22 schreef mgerben het volgende:
Als je contact met je collega's wilt, en het komt niet van hen - nou, dan zoek je het toch zelf?
Het probleem is nu dat het niet spontaan van hun kant komt. Tsja, zij zijn ook met hun werk bezig en van een zwangerschap is op een gegeven moment niets nieuws meer te melden. "Nog steeds zwanger, net als vorige week". Dat heb je op een gegeven moment ook wel gehad.
Jammer dat je je eenzaampjes voelt, maar daarvoor hoef je niet naar iedereen te wijzen. Zoek zelf mensen op.
Ps. Zou het met de hormonen te maken hebben?
Juist. Waarschijnlijk heeft je bedrijf ook dure verzekeringen lopen tegen ziektegevallen en is de kans groot dat aan die verzekering weer bepaalde voorwaarde hangen zoals regelmatige controles.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:25 schreef Mo06 het volgende:
@mgerban. Het is gewoon niet zo leuk om nooit iets te horen, maar dan wel plots een controlearts op je dak te krijgen. Ik heb nog steeds hetzelfde dus ik vraag me af waarom ze dit doen. Als ze eens hadden gebeld hadden ze het ook wel kunnen horen van mij, en geld besparen. Maar zo werkt het niet, veronderstel ik.
tnxquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:18 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Ik gooi er een slotje op aangezien de WGR mods nog niet wakker zijn.
Post dan ook nietquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:29 schreef Mo06 het volgende:
Oké dan. Bedankt voor de reacties. Ik maak mij zorgen om niks. En waarschiijnlijk ben ik weinig populair. Ik ga er mijn hoofd niet over breken, want ik ben toch niet van plan om daar nog lang te blijven.
Hierin zie je inderdaad beren op de weg. Het is niet zo dat 'ze' niks laten horen maar wel een arts op je dak sturen. 'Ze' bestaan niet namelijkquote:Op vrijdag 11 december 2009 10:25 schreef Mo06 het volgende:
@mgerban. Het is gewoon niet zo leuk om nooit iets te horen, maar dan wel plots een controlearts op je dak te krijgen. Ik heb nog steeds hetzelfde dus ik vraag me af waarom ze dit doen. Als ze eens hadden gebeld hadden ze het ook wel kunnen horen van mij, en geld besparen. Maar zo werkt het niet, veronderstel ik.
In dit geval gaat het om een zwangerschap en meestal zien mensen dat ook minder snel als ziekte. De klachten gaan waarschijnlijk ook weg als het kind er is. Gewoon een verlengd zwangerschapsverlof en je iet haar wel weer over een tijdje.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:48 schreef Lienekien het volgende:
Waar ik me een beetje over verbaas, is dat je direct-leidinggevende niet af en toe contact met je opneemt. Gewoon even informeren hoe het met je gaat. Bij ons is dat onderdeel van het ziekteverzuimbeleid : om aandacht te besteden aan collega's die langere tijd ziek thuis zijn. De leidinggevende heeft daar dus een belangrijke rol in, maar ook collega's doen moeite (kaartje sturen, bellen). Het is wel zo sociaal en maakt het de zieke medewerker makkelijker om weer terug in het arbeidsproces te komen.
Mag dat wel? Ik meen me te herinneren dat er juist geen contact met de leidinggevende kon zijn bij ziekte, maar dat dat via de Arbo-arts liep?quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:48 schreef Lienekien het volgende:
Waar ik me een beetje over verbaas, is dat je direct-leidinggevende niet af en toe contact met je opneemt. Gewoon even informeren hoe het met je gaat. Bij ons is dat onderdeel van het ziekteverzuimbeleid : om aandacht te besteden aan collega's die langere tijd ziek thuis zijn. De leidinggevende heeft daar dus een belangrijke rol in, maar ook collega's doen moeite (kaartje sturen, bellen). Het is wel zo sociaal en maakt het de zieke medewerker makkelijker om weer terug in het arbeidsproces te komen.
Ook dan vind ik het niet meer dan normaal om wel contact te houden. Is ook wel zo bevordelijk voor een prettige sfeer. Waar ik werk, wordt de geboorte op kantoor gevierd met beschuit met muisjes en gaat er een delegatie namens de afdeling op kraamvisite met een cadeautje.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:51 schreef Godtje het volgende:
[..]
In dit geval gaat het om een zwangerschap en meestal zien mensen dat ook minder snel als ziekte. De klachten gaan waarschijnlijk ook weg als het kind er is. Gewoon een verlengd zwangerschapsverlof en je iet haar wel weer over een tijdje.
Natuurlijk mag er wel contact zijn!quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:59 schreef Mark het volgende:
[..]
Mag dat wel? Ik meen me te herinneren dat er juist geen contact met de leidinggevende kon zijn bij ziekte, maar dat dat via de Arbo-arts liep?
OK, dacht dat dat ter bescherming was van burnout-gevallen e.d. om te voorkomen dat de baas druk kan uitoefenen op terugkeerquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Natuurlijk mag er wel contact zijn!
Tuurlijk niet! De arbo arts bepaalt of de medewerker echt ziek is (lijkt me duidelijk in dit geval). Maar bij de leidinggevende rust de verantwoordelijkheid de vinger aan de pols te houden en de link met werk en collega's aan te houden.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:59 schreef Mark het volgende:
[..]
Mag dat wel? Ik meen me te herinneren dat er juist geen contact met de leidinggevende kon zijn bij ziekte, maar dat dat via de Arbo-arts liep?
Daar dacht ik dus ook aanquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:06 schreef Cat22 het volgende:
Enige uitzondering die ik kan bedenken is als iemand door het werk ziek is geworden (burn out oid) en contact met mensen van het werk het herstel juist in de weg staat. Dan kan ik me voorstellen dat alles voor enige tijd via de arbo arts loopt.
Precies en 100% dit.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:48 schreef Lienekien het volgende:
Ohja, daar kwam het vandaanquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:15 schreef HarryP het volgende:
Collega's zijn net peuters.
Zien ze je niet dan besta je niet (Intermediair)
Ben ik toch blij dat ik in een wat organisatie werk die wat socialer in is gesteld.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:25 schreef Maanvis het volgende:
Je bent maar een collega. Geen vriendin.
Heeft niets met sociaal of niet te maken. Collega's zijn geen vrienden. Je moet werk en privé gescheiden houden. Een kaartje zou wel aardig zijn, maar dat is het dan ook. En je leidinggevende kan je effe bellen maar dat is dan deel van het reïntegratietraject, verder niets.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:32 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Ben ik toch blij dat ik in een wat organisatie werk die wat socialer in is gesteld.
verbazing is de wereld nog niet uit; bij mij duurde het zes maanden(!) voordat mijn leidinggevende me belde om te vragen hoe het ging. (heb thuis gezeten met borstkanker).quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:48 schreef Lienekien het volgende:
Hoe gaat het nu met je kleine?quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:00 schreef Sorella het volgende:
Bij mij belt de leidinggevende zeker 2 keer per week om te vragen wanneer ik weer aan het werk kan als ik een keertje ziek thuis zit
Dat is 3 keer 1 week geweest dit jaar i.v.m. mijn lies.
Dat is slechts een illusie.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:32 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Ben ik toch blij dat ik in een wat organisatie werk die wat socialer in is gesteld.
Die wordt waarschijnlijk gestuurd door je baas, of de baas daarvan. Heeft weinig met je directe collega's te maken denk ik.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:15 schreef Mo06 het volgende:
Op dit moment gaat het goed met Lies maar toch heeft ze iets, dinsdag weet ik meerquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:12 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu met je kleine?
Lies heette ze toch?..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |