Rendeert dat? Je zet wel veel geld in de vuurlinie om 120 euro - kosten over te houden...quote:Op maandag 14 december 2009 21:18 schreef TeringHenkie het volgende:
[ afbeelding ]
Wie schrijft, die blijft...livin' on the edge baby
Ik heb dat gedaan omdat ik verwacht m'n long calls pas na expiratie te willen verkopen, maar toch wat wil opstrijken. ING is gewoon een buitenkansje (denk ik), maar ik had het liever gedaan met een duurder aandeel zodat ik minder transactiekosten zou betalen.quote:Op maandag 14 december 2009 22:21 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Rendeert dat? Je zet wel veel geld in de vuurlinie om 120 euro - kosten over te houden...
Bedankt voor je reactie, het gaat om een paar honder euro, peanuts dus. Ik weet dat het ivm transactiekosten al bijna niks op gaat brengen maar dat zou ik nog wel "te boven kunnen komen".quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik weet niet met welk bedrag je denkt te gaan beleggen, maar ik denk dat je last gaat hebben om een leuk rendement te halen, of toch genoeg winst in vergelijking met het geld dat je riskeert omwille van kosten enz.
Mijn minimum is 1500 euro op Euronext Brussel, waar ik dan maar 7,5 euro transactiekost betaal (dus iets meer dan 15 euro na aankoop/verkoop).
Met bedragen kleiner dan 1000 probeer ik met turbo's te werken, maar die hebben een hefboom en zijn dus veel riskanter dan gewone aandelen. Bovendien is er een koers waarbij je je volledige inzet verliest. Bij gewone aandelen is dit 0 (faillissement), bij turbo's is dit een vastgelegde waarde afhankelijk van de hefboom en het percentage aankoopkost de bank voor zich neemt (financieringsniveau genaamd).
Om op je vraag te antwoorden; bij mijn weten kan je Tata niet kopen in Europa.
ING had toch een top van 12.71 en een bodem van 2.30? Of was die top van eind vorig jaar?quote:Hoogste van het jaar 9,82
Laagste van het jaar 1,77
De stimuleringen zijn nog in volle gangquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:25 schreef tony_clifton- het volgende:
De overheidsstimulansen zijn toch opgehouden? Er zijn er aan't terugbetalen...
Okay, lage rente enz, maartoch?
Dubai/Griekenland vind ik maar kleine muggen ofzo... De US darentegen, sja, maartoch, ze redden zich atm wel...
Is gecorrigeerd met de claim.quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:30 schreef Arcee het volgende:
http://beurs.fd.nl/noteringen/?id=11773
[..]
ING had toch een top van 12.71 en een bodem van 2.30? Of was die top van eind vorig jaar?
Die bodem ben ik vrij zeker van.
Ik snap die cijfers van 9.82 en vooral 1.77 dus niet.
Iemand een idee?
Even afgezien van specifieke belastingen. Dit zie je al steeds meer gebeuren, westerse landen gaan een stuk protectionistische worden. Obama zegt het openlijk, evenals Sarkozy en ook in andere EU landen gaan er af en toe stemmen over op. Spijtige zaak imho, maar beetje bij beetje zullen de invloeden merkbaar worden.quote:Op dinsdag 15 december 2009 13:20 schreef UberPhreak het volgende:
Daar heb je misschien ook wel gelijk in inderdaad. Maar wie weet zal vervoer wel veel duurder worden in de toekomst (olie op/duur, CO2 belasting etc). Is dat geval zou het produceren in Europa wel eens een impuls kunnen krijgen omdat het vervoeren vanuit "goedkope landen" net zo duur is als het hier produceren met duurdere arbeidskrachten.
Terwijl ik dit type begin ik me eigenlijk af te vragen of dat misschien ook een reden kan zijn van de CO2 hype tegenwoordig?
Ja daar zit wat in je bent wel wat duurder uit maar als je nou alleen LEAPS gebruikt met > 9 maanden looptijd en die steeds door rolt als ze < 9 maanden dreigen te raken? Die opties houden altijd nog wel een deel van hun waarde tenzij je ze tot expiratie houdt dus die 15% waar je over spreekt is in dat geval uiteindelijk toch <15%. En een synthetic stradle heeft ook nog wel een paar voordelen als je vuurwerk verwacht maar dat is volgens mij meer een optiestrategie dan een hedge.quote:Op zondag 13 december 2009 23:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hedgen kost op de lange termijn altijd meer dan dat het oplevert. Als de koers daalt (bij 100% hedge) dan beperk je je verlies maar betaal je nog altijd de verwachtingswaarde. Als de koers gelijk blijft dan kost die hedge je veel. Je verdient alleen maar als je aandeel meer stijgt als de kosten van die hedge.
Je zou eens voor de grap een backtest moeten doen waarbij je dus je portefeuille voortdurend indekt met putopties. Dan maak je denk ik helemaal geen winst, want die opties zijn gewoon veel te duur. En het dividend is al helemaal te weinig om dit te betalen.
Een ATM-put van een jaar op een gemiddeld volatiel fonds kost al snel 15% van de koers. Dan moet een aandeel dus gemiddeld 15% per jaar stijgen om hierop break-even te gaan! En bij een minder snelle stijging, een gelijkblijvende koers of een dalende koers verlies je dus gewoon geld!
Als je niet bereid bent om met je billen bloot te zitten dan moet je helemaal niet beleggen!
Iedere vorm van swingtrading heeft hoge hitratio's van rondom de 75%. Dus ongeveer in 75% van de gevallen dat je op basis van swingindicatoren handelt heb je een positief resultaat. Waar je echter naar moet kijken is hoe groot je verlies wordt als je buiten de hitratio valt. Dat Fibonacci een rally (niet echt een rally natuurlijk omdat we praten over een marginale stijging van een paar indexpunten) goed voorspelt is leuk maar hoe groot zou je verlies zijn als je 'rally' tegen je zou werken? Juist met dit soort indicatoren blijk je goed de mist in te gaan als je een mistrade doet omdat je pas je verkoopsignalen krijgt als je diep in het rood staat. Anyhow, swingtrading is leuk maar niet echt sustainable op de lange duur.Veel handelaren doen dan ook niet aan swingtrading.quote:Op dinsdag 15 december 2009 17:08 schreef jongegast het volgende:
FIbonacci heeft deze rally voorspeld![]()
[ afbeelding ]
Dus nooit met meer dan 25% van je kapitaal handelenquote:Op dinsdag 15 december 2009 18:05 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Iedere vorm van swingtrading heeft hoge hitratio's van rondom de 75%. Dus ongeveer in 75% van de gevallen dat je op basis van swingindicatoren handelt heb je een positief resultaat. Waar je echter naar moet kijken is hoe groot je verlies wordt als je buiten de hitratio valt. Dat Fibonacci een rally (niet echt een rally natuurlijk omdat we praten over een marginale stijging van een paar indexpunten) goed voorspelt is leuk maar hoe groot zou je verlies zijn als je 'rally' tegen je zou werken? Juist met dit soort indicatoren blijk je goed de mist in te gaan als je een mistrade doet omdat je pas je verkoopsignalen krijgt als je diep in het rood staat. Anyhow, swingtrading is leuk maar niet echt sustainable op de lange duur.Veel handelaren doen dan ook niet aan swingtrading.
Nee, dat kun je er niet uit opmaken. Als je op de lange duur rendabel wil handelen moet je money management toepassen. Ten eerste heb je een optimale handelsgrootte, daarnaast beperk je je risk of ruin door de kans op ruinage door een serie van mistrades te verkleinen. Dit doe je door met een klein deel van je kapitaal te handelen. Veel handelaren schijnen dus met 1 à 2% van hun vermogen te handelen. Ook doen veel professionele handelaren niet aan swingtrading maar handelen meer op trendlijnen en moving averages. Deze strategie heeft ongeveer een hitrate van 35% maar de upside is dat je verliezen ook marginaler zijn.quote:Op dinsdag 15 december 2009 18:14 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Dus nooit met meer dan 25% van je kapitaal handelen
Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen dat die share of results of associates sinds 09H1 mee wordt geconsolideerd, waardoor je ineens een vreemde jump in je topline hebt, maar het resultaat deelnemingen wegvalt.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:57 schreef bascross het volgende:
Dit zijn de resultatenrekeningen van Geely.
Resultaten 2009 tot 30 juni / resultaten 2008 tot 30 juni
[ afbeelding ]
Spreekt voor zich
[ afbeelding ]
Kan iemand dit verklaren? De omzet en winst zien er imo nogal vreemd uit bij het eerste plaatje als je de vergelijking maakt tussen het eerste halfjaar van 2009 en het eerste halfjaar van 2008.
't is soieso een beetje traag de laatste dagen.quote:
Dit is toch redelijk naar verwachting allemaal?quote:
Voor jou misschien, maar voor redelijk wat mensen hier is de verwachting dat alles alleen maar enorm gaat zakken.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:15 schreef Gremen het volgende:
Dit is toch redelijk naar verwachting allemaal?
Dat doen de beurzen inderdaad nog niet, overige dollar gerelateerde dingen overigens wel zoals olie, goud en zilver. Qua beurzen doe ik dit jaar niks meer waarschijnlijk, eur/usd short hou ik wel aan en denk erover om die uit te breiden.quote:Op woensdag 16 december 2009 11:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Voor jou misschien, maar voor redelijk wat mensen hier is de verwachting dat alles alleen maar enorm gaat zakken.
328.40 inmiddels, 0.11 van de jaar-top.
Dat was de verwachting in maart ook al...quote:Op woensdag 16 december 2009 11:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Voor jou misschien, maar voor redelijk wat mensen hier is de verwachting dat alles alleen maar enorm gaat zakken.
328.40 inmiddels, 0.11 van de jaar-top.
Ontken ik niet, maar voorlopig ziet zijn de omstandigheden goed genoeg om nog ff beursgroei te verzekeren...quote:Op woensdag 16 december 2009 12:57 schreef TeringHenkie het volgende:
We krijgen nog wel een bearmarketrally 2.0 hoor
Gedekt of spread?quote:Op woensdag 16 december 2009 13:59 schreef LXIV het volgende:
Ik verwacht ook dat er niet zoveel zal gebeuren de komende tijd. Komen we boven de 350 op korte termijn durf ik nog wel wat putjes te kopen.
Vandaag heb ik vooral heel veel puts Aegon geschreven. Daar is nog wel wat ruimte omhoog denk ik.
Bron: de Tijdquote:De Amerikaanse inflatie steeg in november tot 1,8 procent, van minus 0,2 procent in oktober. Daarmee zetten de VS duidelijk een punt achter acht maanden deflatie. De kerninflatie, dus exclusief de volatiele olie- en energieprijzen, bleef stabiel op 1,7 procent.
Geschreven puts kun je enkel met geld dekken en dat heb ik ook gedaan. Ik heb er hetzelfde aantal aandelen bijgekocht. Als Aegon wat hoger staat dan schrijf ik een gelijk aantal calls. Dan heb ik een gedekte straddle.quote:
Dan kan die rente ook niet eeuwig zo laag blijven.quote:De Amerikaanse inflatie steeg in november tot 1,8 procent, van minus 0,2 procent in oktober. Daarmee zetten de VS duidelijk een punt achter acht maanden deflatie. De kerninflatie, dus exclusief de volatiele olie- en energieprijzen, bleef stabiel op 1,7 procent.
Ja, volgens Vandergeld moest je toen short gaan op ING.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:03 schreef Lemans24 het volgende:
WTF, ING alweer 1,40 boven het minimum van vorige week!
En dat moest toch zsm gedumpt worden?
Volgende week naar 10 cent.quote:Op woensdag 16 december 2009 17:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, volgens Vandergeld moest je toen short gaan op ING.
Piet Mondriaan ookquote:Op woensdag 16 december 2009 16:53 schreef jongegast het volgende:
fibonacci heeft deze rally voorspeld![]()
[ afbeelding ]
Waar zijn de golven?quote:Op woensdag 16 december 2009 19:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Piet Mondriaan ook
[ afbeelding ]
Ja, opmerkelijk idd. WS vertoonde die piek niet.quote:Op woensdag 16 december 2009 18:48 schreef Lemans24 het volgende:
De AEX op year-high gesloten. Wat is de reden van het loslaten van de relatie met zowel WS als de EUR/USD?
die golf die komt nog wel , ik denk begin januari overigens denk ik dat de euro/dollar nog wel even door kan dalen minimaal tot 1.40quote:Op woensdag 16 december 2009 21:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, opmerkelijk idd. WS vertoonde die piek niet.
328.61, nieuwe year-high dus.
Jij gaat zeker naar Argentinië!quote:Op woensdag 16 december 2009 22:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
1.60 graag
Ja, en de AEX staat wel veel hoger. Rara hoe kan dat?quote:Op donderdag 17 december 2009 11:43 schreef Vandergeld het volgende:
Dollar word vandaag enorm veel sterker, euro verliest vandaag al bijna 2 cent.. Koerswinst van afgelopen 3 maanden voor de euro word in 2 weekjes ongedaan gemaakt.
Was vorig jaar ook zo dat dollar eerder top/bodem had dan dat indices dat hadden. Dus bij een correctie van de dollar die nu kan komen is het goed mogelijk dat beurzen nog een stuk hoger gaan.quote:Op donderdag 17 december 2009 11:44 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, en de AEX staat wel veel hoger. Rara hoe kan dat?
Dit is ook interessantquote:Op donderdag 17 december 2009 11:46 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Was vorig jaar ook zo dat dollar eerder top/bodem had dan dat indices dat hadden. Dus bij een correctie van de dollar die nu kan komen is het goed mogelijk dat beurzen nog een stuk hoger gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |