abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:28:09 #101
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75532229
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:19 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Mja, Geely inderdaad. Maar de concurrenten van Geely in China zijn ook gewoon goede investerings mogelijkheden voor de lange termijn, in mijn opinie dan. Met name nu de Chinese automarkt stukken sneller groeit dan die van Amerika, en ik dat niet zie omdraaien. China kennende komen die auto's straks ook onze kant op.
Oke, klinkt wel erg interessant inderdaad. Maar ik ben niet zo'n exotische belegger. Ik zal het eens in de gaten houden.
Bedankt Hans.
pi_75532379
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 20:01 schreef M.Melandri het volgende:
Gooi er even wat DOW shorts in@10460
Sl geraakt op 10470, wil niet echt zakken ondanks sterkere dollar.
pi_75532497
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Aight, welke data wil je? .. ik heb hier ergens een aantal dagen geleden al een 2 jaars macro bestand gepost met alle macro gegevens (verwachtingen + resultaten) van de Verenigde staten. Ik neem aan dat je via je eigen broker ook de volatiliteit kunt bekijken, of desnoods via MS of Ninjatrader er een simpele strategie op los kunt laten.

Ik zal morgen sowieso ook even de gegevens van Nederland opzoeken van de laatste 2 jaar, weet bijna wel zeker dat die gegevens zo goed als verwaarloosbaar zijn. Wordt ook weer eens hoog tijd om te checken hoe Amerikaans onze beurs is.
Ok, zal er volgende week eens naar kijken
pi_75532557
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:28 schreef bascross het volgende:

[..]

Oke, klinkt wel erg interessant inderdaad. Maar ik ben niet zo'n exotische belegger. Ik zal het eens in de gaten houden.
Exotisch? Wat is er exotisch aan om Geely te kopen via Duitsland?
Of bedoel je dat ze 'exotisch' opereren?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_75532600
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat een fonds zeg dat TATA motors is ook hard gegaan.
pi_75532718
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Wordt ook weer eens hoog tijd om te checken hoe Amerikaans onze beurs is.
De S&P500 in euro's(dagelijks) uitgezet tegen de AEX.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  vrijdag 11 december 2009 @ 21:42:56 #107
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75532936
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waar staat Geely genoteerd dan?
Bedankt Hans.
pi_75533044
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:38 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

De S&P500 in euro's(dagelijks) uitgezet tegen de AEX.
[ afbeelding ]
Is dat metastock? Ik vind het overigens interessanter om de AEX t.o.v de gemiddeldes van S&P500/Dow Jones te vergelijken
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:35 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Wat een fonds zeg dat TATA motors is ook hard gegaan.
Geely is echt baas geweest afgelopen jaar inderdaad! Ook al koop je dit aandeel voor een 5 of 10 jaar basis, dit kan makkelijk naar de 2 a 3 dollar. 1 van de grootste chinese automobile makers, flink gesubsidieerd door de chinese overheid. De automarkt in China groeit als kool, en geely zoekt naar overname materiaal in Europa en Amerika.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_75533351
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:45 schreef sitting_elfling het volgende:
Is dat metastock? Ik vind het overigens interessanter om de AEX t.o.v de gemiddeldes van S&P500/Dow Jones te vergelijken
Nah, alexsoftware. Ik weet niet hoe je indexgemiddeldes er in zet.
Hier AEX vs Nasdaq in euro's.
Greece
pi_75533677
Net een torrent binnengehaald met 500 trading e-books! Ik houd van internet! :D
Greece
pi_75534101
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 21:42 schreef bascross het volgende:

[..]

Waar staat Geely genoteerd dan?
Hong Kong / Amerika / Duitsland
pi_75534963
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:00 schreef Mendeljev het volgende:
Net een torrent binnengehaald met 500 trading e-books! Ik houd van internet! :D
Jammer alleen dat je aan alle 500 niks hebt
pi_75535137
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:33 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

500 boeken lijkt me een betere investering dan ING

Ik zit overnight short op de eur/usd
pi_75535254
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:33 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Oh? Zowat alle gerespecteerde boeken van de amazon top sellers staan er tussen. Het was me te doen om de aanrader van SeLang "Beyond Technical Analysis'' van Tushar S. Chande maar ik had de rest ook maar aangezet. Uiteindelijk ga je nooit iets echt vernieuwends vinden waar je wat mee gaat verdienen. Niemand gaat zijn winstgevende tradingstrategie vertellen in een boek natuurlijk.

Ik wil meer inzicht in mechanical trading systems en de beschikbare literatuur is een uitstekend middel als opzetje IMO.
Greece
pi_75535425
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:40 schreef Mendeljev het volgende:

[..]Niemand gaat zijn winstgevende tradingstrategie vertellen in een boek natuurlijk.
Iedereen vertelt juist over zijn winstgevende strategie . (hij werkt alleen niet meer op het moment van lezen )
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 11 december 2009 @ 23:04:33 #116
862 Arcee
Look closer
pi_75536112
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_75543777
tvp
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  zaterdag 12 december 2009 @ 13:41:59 #118
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_75547374
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 22:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hong Kong / Amerika / Duitsland
Waarom zie ik hem nergens staan?
Bedankt Hans.
pi_75549212
zijn er mensen hier die succesvol aan nieuwstraden doen?
pi_75562595
Wat gekloot (op basis van een boel dingen) van mijn kant om een koop indicator in elkaar te knutselen.

Plus is uiteraard koop signaal, Min is uiteraard verkoop signaal (linker schaal). Grafiekje is de Donnie Jones rond de jaren 0 - 50 (x - as)

De 4 variabelen die ik gebruik

Onzekerheid staat bijv. behoorlijk opposite gecorreleerd aan leverage

En met leverage probeer je optimaal gebruik te maken van een beter significant koopsignaal

Zin er nog meer die zo aan het knutselen zijn ?
pi_75575808
Ik verwacht de komende weken een inhaalbeweging van K+S btw. Beetje achtergebleven op de nr. 1 wegens een kapitaalverhoging.

pi_75587741
Mijn lange termijnvisie:

calls ING
puts T2
calls ASML
puts RDS

Ik begin met morgenochtend de calls ING in te slaan

Goedeavond
  zondag 13 december 2009 @ 20:41:16 #123
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75590149
quote:
Op zondag 13 december 2009 19:47 schreef TeringHenkie het volgende:
Mijn lange termijnvisie:

calls ING
puts T2
calls ASML
puts RDS

Ik begin met morgenochtend de calls ING in te slaan

Goedeavond
Het heeft m.i. niet zo heel veel nut om zowel puts als calls in te slaan. Je zult toch zien dat al die fondsen min of meer correleren met de AEX, in meerdere of mindere mate.
Als je goed verdient op je calls ING en ASML dan kosten je puts TT en RDS je waarschijnlijk geld.

Ik denk dat je beter kunt beginnen met long gaan (bijv op ING en ASML) en als je denkt dat de hele boel weer gaat zakken kunt shorten op TT en RDS (laatste is trouwens zeer weinig volatiel, dus niet zo'n geweldige shortkandidaat). Nu is het wedden op 2 paarden tegelijk, waardoor je geen winstmaximalisatie hebt (wel risicospreiding natuurlijk, maar dat heb je als je 100% liquide zit ook)
The End Times are wild
pi_75590664
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:41 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het heeft m.i. niet zo heel veel nut om zowel puts als calls in te slaan. Je zult toch zien dat al die fondsen min of meer correleren met de AEX, in meerdere of mindere mate.
Als je goed verdient op je calls ING en ASML dan kosten je puts TT en RDS je waarschijnlijk geld.

Ik denk dat je beter kunt beginnen met long gaan (bijv op ING en ASML) en als je denkt dat de hele boel weer gaat zakken kunt shorten op TT en RDS (laatste is trouwens zeer weinig volatiel, dus niet zo'n geweldige shortkandidaat). Nu is het wedden op 2 paarden tegelijk, waardoor je geen winstmaximalisatie hebt (wel risicospreiding natuurlijk, maar dat heb je als je 100% liquide zit ook)
Dat heet hedgen
  zondag 13 december 2009 @ 20:55:41 #125
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75590899
quote:
Op zondag 13 december 2009 20:51 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Dat heet hedgen
Hedgen doe je als bedrijf om je winst of cashflow constant te houden. Maar toch niet als belegger? Als je 100% hedged kun je net zo goed niet beleggen. En hedgen kost altijd geld! Als je voor de zekerheid gaat kun je beter gewoon sparen!
The End Times are wild
pi_75599401
wat een onzin als je wat defensiever belegt kan je toch prima je portefeuille hedgen met een stapel putopties
  zondag 13 december 2009 @ 23:58:09 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75599683
quote:
Op zondag 13 december 2009 23:48 schreef edikt het volgende:
wat een onzin als je wat defensiever belegt kan je toch prima je portefeuille hedgen met een stapel putopties
Dat hedgen kost op de lange termijn altijd meer dan dat het oplevert. Als de koers daalt (bij 100% hedge) dan beperk je je verlies maar betaal je nog altijd de verwachtingswaarde. Als de koers gelijk blijft dan kost die hedge je veel. Je verdient alleen maar als je aandeel meer stijgt als de kosten van die hedge.

Je zou eens voor de grap een backtest moeten doen waarbij je dus je portefeuille voortdurend indekt met putopties. Dan maak je denk ik helemaal geen winst, want die opties zijn gewoon veel te duur. En het dividend is al helemaal te weinig om dit te betalen.

Een ATM-put van een jaar op een gemiddeld volatiel fonds kost al snel 15% van de koers. Dan moet een aandeel dus gemiddeld 15% per jaar stijgen om hierop break-even te gaan! En bij een minder snelle stijging, een gelijkblijvende koers of een dalende koers verlies je dus gewoon geld!

Als je niet bereid bent om met je billen bloot te zitten dan moet je helemaal niet beleggen!
The End Times are wild
pi_75599824
Het is niet alsof ik geen richting kies of totaal geen exposure wil, ik heb liever dat mijn portefeuille een maand rond de 0% rendement zit dan dat m'n calls in één keer verdampen. Maar wees gerust LXIV, zoals ik al zei begin ik met calls ING aan te schaffen. (en putjes TOM2 )
pi_75603678
Deze week naar de 330?
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_75604195
quote:
Op maandag 14 december 2009 08:40 schreef Gremen het volgende:
Deze week naar de 330?
Ik sta er klaar voor iig.
  maandag 14 december 2009 @ 10:03:20 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75604920
quote:
Op maandag 14 december 2009 00:04 schreef TeringHenkie het volgende:
Het is niet alsof ik geen richting kies of totaal geen exposure wil, ik heb liever dat mijn portefeuille een maand rond de 0% rendement zit dan dat m'n calls in één keer verdampen. Maar wees gerust LXIV, zoals ik al zei begin ik met calls ING aan te schaffen. (en putjes TOM2 )
Als je tegen verdamping bent is het denk ik verstandiger om helemaal geen calls aan te schaffen. Toegegeven, ik verwacht ook dat wanneer de claim-emissie succesvol is afgerond het aandeel flink zal stijgen. Maar voor hetzelfde geld doet het dat niet. Dan zie je de tijdswaarde langzaam uit je calls lopen terwijl je ze uiteindelijk niet kunt uitoefenen.
Het aandeel zelf staat al zo laag! Waarom koop je dat dan niet, dan heb je alle tijd. Als het herstel dan pas over een jaar komt is er nog niks aan de hand.
Netto heeft er nog niemand één cent verdiend met het handelen in opties. Het is zero-sum: dat wil zeggen dat er precies voor net zoveel verkocht wordt als gekocht. Dit in tegenstelling tot een aandeel: dat kan wel degelijk intrinsiek meer waard worden als het bedrijf groeit.
The End Times are wild
pi_75608180
quote:
Op maandag 14 december 2009 10:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je tegen verdamping bent is het denk ik verstandiger om helemaal geen calls aan te schaffen. Toegegeven, ik verwacht ook dat wanneer de claim-emissie succesvol is afgerond het aandeel flink zal stijgen. Maar voor hetzelfde geld doet het dat niet. Dan zie je de tijdswaarde langzaam uit je calls lopen terwijl je ze uiteindelijk niet kunt uitoefenen.
Het aandeel zelf staat al zo laag! Waarom koop je dat dan niet, dan heb je alle tijd. Als het herstel dan pas over een jaar komt is er nog niks aan de hand.
Netto heeft er nog niemand één cent verdiend met het handelen in opties. Het is zero-sum: dat wil zeggen dat er precies voor net zoveel verkocht wordt als gekocht. Dit in tegenstelling tot een aandeel: dat kan wel degelijk intrinsiek meer waard worden als het bedrijf groeit.
Als ik opties van een marketmaker koop hedgen zij hun positie door short of long te gaan in het onderliggende aandeel. In feite trek ik het geld dan niet meer uit de optiemarkt maar uit de aandelenmarkt. Er wordt dan niet iemand armer in de aandelenmarkt, hij loopt dan alleen wat geld mis.
  maandag 14 december 2009 @ 12:10:57 #133
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_75608835
quote:
Op maandag 14 december 2009 11:49 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Als ik opties van een marketmaker koop hedgen zij hun positie door short of long te gaan in het onderliggende aandeel. In feite trek ik het geld dan niet meer uit de optiemarkt maar uit de aandelenmarkt. Er wordt dan niet iemand armer in de aandelenmarkt, hij loopt dan alleen wat geld mis.
Je moet sec naar de optiemarkt kijken. En op dat contract verliest de verkoper wel natuurlijk. Dat hij ook nog winst heeft op het onderliggende aandeel staat daar voor jou los van. Het kan toch ook iemand zijn die deze call ongedekt schrijft?
The End Times are wild
pi_75612943
Heb zo´n gevoel van binnen dat het zeer saaie beursmaanden gaan worden, bewegingen tussen 300 / 330
net zoals de afgelopen maanden.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 december 2009 @ 14:56:05 #135
862 Arcee
Look closer
pi_75613810
quote:
Op maandag 14 december 2009 14:31 schreef RobertKunath het volgende:
Heb zo´n gevoel van binnen dat het zeer saaie beursmaanden gaan worden, bewegingen tussen 300 / 330
net zoals de afgelopen maanden.
Inderdaad.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 december 2009 @ 15:34:56 #136
862 Arcee
Look closer
pi_75615133
Dow Jones al weer boven de 10.500.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 14 december 2009 @ 15:38:58 #137
862 Arcee
Look closer
pi_75615246
Nu niet meer, trouwens.
pi_75615635
quote:
Op maandag 14 december 2009 15:38 schreef Arcee het volgende:
Nu niet meer, trouwens.
Handel jij zelf ook?
pi_75617914
Laatste dagen weinig gevolgd ivm drukte met studie. Desalniettemin een tvp.
pi_75619189
Heeft iemand hier een beetje een mening over PHO - PowerShares Water Resources?
pi_75619728
Hebben de experts hier meer info over KNDI (Chinese electrische autootjes) dan ik? Vandaag +10% omhoog.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 14 december 2009 @ 20:31:56 #142
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_75626382
ik ben zo blij met mijn Mediq aandeeltjes hopelijk komen dit soort dagen vaker
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_75626562
Jij boert idd niet slecht daarmee

Wat is het voor iets? Biotech of traditionele farma?
  maandag 14 december 2009 @ 20:40:46 #144
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_75626724
weet het niet eigenlijk maar volgens mij gewone farmacie. Als het maar geld oplevert
pi_75626999
quote:
Op maandag 14 december 2009 20:40 schreef beertenderrr het volgende:
weet het niet eigenlijk maar volgens mij gewone farmacie. Als het maar geld oplevert

Ik ben zelf ook iets te vaak zo .

Lang leve ongebreideld kapitalisme
pi_75627102
quote:
Mediq NV (formerly known as OPG Groep) is a Netherlands-based company engaged in the retailing and distribution of pharmaceuticals and medical supplies. The company serves its customers through three channels namely Pharmacies, Direct and Institutional. It supplies pharmaceutical products for incontinence, wound treatment, stoma, diabetes, and assisted respiro products for intensive care worldwide through its subsidiaries.
Niet echt ontwikkeling, eerder producent van verbanden enz denk ik.
pi_75628213
beleggen in een bedrijf waarvan je de activiteiten niet kent. De jaren 90 zijn weer terug

Groothandel in farmeceutische artikelen. Exploiteren ook een grote hoeveelheid apotheken, maar bijvoorbeeld ook actief in landen zoals Polen.
pi_75628642

Wie schrijft, die blijft...livin' on the edge baby
  maandag 14 december 2009 @ 21:21:19 #149
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_75628759
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
beleggen in een bedrijf waarvan je de activiteiten niet kent. De jaren 90 zijn weer terug

Groothandel in farmeceutische artikelen. Exploiteren ook een grote hoeveelheid apotheken, maar bijvoorbeeld ook actief in landen zoals Polen.
ik zag 5 buy adviezen, dus ik dacht, waarom niet En het heeft me nog uitbetaald ook

Ben ik nu een domme belegger om te vertrouwen op adviezen van brokers die er verstand van hebben?
pi_75630546
Nee. Mijn kennis reikt ook niet verder dan P/E en stuff.

En toch haal ik een mooi rendement.
Bovendien kan je zien dat teveel kennis je soms tegenhoudt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')