Bron: EP / ANPquote:BRUSSEL - In de 27 lidstaten van de EU is sprake van 'schokkende' racisme. Minderheden hebben dagelijks te maken met discriminatie bij het zoeken naar werk, op scholen, bij de dokter, in winkels en elders.
Het EU-bureau voor de grondrechten FRA schrijft dat in een donderdag verschenen rapport. Daarvoor werden 23.000 mensen uit etnische minderheidsgroepen of uit migrantengroepen in alle lidstaten ondervraagd. Ook werden vijfduizend personen in tien lidstaten geïnterviewd die niet tot een minderheid behoren. Volgens het onderzoek hebben vooral Noord-Afrikanen en Romazigeuners last van discriminatie.
Van degenen die de afgelopen twaalf maanden met racisme zijn geconfronteerd, diende 82 procent geen klacht in. Meestal werd dat achterwege gelaten vanuit de overtuiging dat 'er toch niets zou gebeuren'. Bijna de helft van de ondervraagden bleek niet op de hoogte van de wetgeving die discriminatie verbiedt.
FRA-directeur Morten Kjaerum roept overheden en dienstverleners op om ervoor te zorgen dat uitsluiting van minderheidsgroepen uit de Europese samenleving wordt voorkomen. Er moet beleid komen om de marginalisering van deze groepen tegen te gaan, aldus de organisatie.
Nee hoor. dat is gewoon nodig anders krijgen de migranten geen werk waarvan ze hebben gestudeerdquote:Op donderdag 10 december 2009 22:43 schreef BasEnAad het volgende:
De overheid zelf is hier koploper met z'n positieve discriminatie.
En waar gaat het nou eigenlijk over; racisme of discriminatie?
Hoe zou dat nu komen?quote:Volgens het onderzoek hebben vooral Noord-Afrikanen en Romazigeuners last van discriminatie.
Kijk, de rapport blijkt dus wel waar te zijn aangezien jij zelf zo reageert.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:45 schreef Paaskonijn het volgende:
Het topic is pas net gewonnen, wacht even de reacties af.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:45 schreef Meki het volgende:
De rapport komt goed overeen met deze topic.
Als we allemaal wilders gaan napraten en dat telkens als smoesje gebruiken komen we nergens en blijf je in je ontkenningsfasequote:Op donderdag 10 december 2009 22:49 schreef Loveless85 het volgende:
Sowieso word je in de grote steden eerder als Nederlander uitgescholden als je s'avonds of s'nachts over straat gaat dan wanneer je mocro, turk, of neger bent
Het werkt natuurlijk ook zo.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:45 schreef Meki het volgende:
[..]
Nee hoor. dat is gewoon nodig anders krijgen de migranten geen werk waarvan ze hebben gestudeerd
Het probleem zijn de onderbuikgevoelens en de haat van mensen.
quote:Op donderdag 10 december 2009 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Als we allemaal wilders gaan napraten en dat telkens als smoesje gebruiken komen we nergens en blijf je in je ontkenningsfase
Waarom zeg je dit ? Probeer je dit goed en recht te praten ?
Nee hoor, ik woon in Rotterdam-zuid, dus als ik s'avonds thuis kom en nog ff stukje loop maak ik het mee. Niks Wilders, niks wetenschappelijk onderzoek, maar gewoon ervaringquote:Op donderdag 10 december 2009 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Als we allemaal wilders gaan napraten en dat telkens als smoesje gebruiken komen we nergens en blijf je in je ontkenningsfase
Maar je gebruikt nog steeds de heidense krant de Telegraaf in je TT.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Dat dusquote:Op donderdag 10 december 2009 22:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom is het in europa erg en noemen we het in de rest van de wereld cultuur?
Op de eerste plaats staan de Roma, op de tweede plaats Afrikanen van bezuiden de Sahara. Noord-Afrikanen, de groep die De Telegraaf als eerste noemt, komen als derde. Typisch van De Telegraaf om die tweede groep maar helemaal weg te laten en alleen te spreken van "Noord-Afrikanen en Romazigeuners". Je zou bijna denken dat het ze erom te doen is.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe zou dat nu komen?![]()
Het is dus niet zomaar uit de lucht gegrepen. Er is een proces aan vooraf gegaan waardoor deze groepen het geworden zijn. Want ze lijken qua uiterlijk veel meer op Europeanen dan negers of chinezen.
http://fra.europa.eu/fraW(...)ence-edition_en_.pdfquote:EU-MIDIS identified the second highest rate of
overall discrimination as being against Sub-
Saharan Africans – 41% were discriminated
against because of their immigrant or ethnic
minority background at least once in the last
12 months. This was followed by discrimination
against North Africans – 36%. In joint fourth place
were Turkish and Central and East European
respondents; a quarter were discriminated
against in the last 12 months – 23%.
quote:Op donderdag 10 december 2009 23:08 schreef Buschetta het volgende:
Als een kat je 2 keer krabt als je hem aait wanneer hij naar je toe komt dan aai je hem de 3e keer toch niet meer en gooi je hem van je schoot.
Zelfde met Roma's en N-Afrikanen
kopenhagen gaat het allemaal nog erger maken.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:42 schreef Meki het volgende:
'Racisme in EU schokkend'
[..]
Bron: EP / ANP
http://www.telegraaf.nl/b(...)EU_schokkend___.html
Als ik de laatste berichtgevingen hoor wordt het met de dag slechter.
Minarettenverbod en Hoofddoekenverbod Belgie en de groeiende racisme in Europa gaat met de dag slechter
De aanleiding hiervan is de extreem rechtse partijen zoals in Nederland PVV die aanzet tot haat en roept tot geweld tegen migranten en tegen religieuze gebedshuizen. PVV die moet worden bestreden en dient verboden te worden.
Oh ja, dat is die top waarin racisme gelegaliseerd wordt hè?quote:Op donderdag 10 december 2009 23:25 schreef Lambiekje het volgende:
kopenhagen gaat het allemaal nog erger maken.
Er wordt ook politieoptreden behandeld in het rapport. Surinamers worden overigens onder ‘Sub Saharan Africans’ meegenomen in het rapport. Turken zijn trouwens wel geïntegreerd qua vertrouwen in de politie: dat heeft de helft slechts, 31% heeft niets met ze op.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:48 schreef BasEnAad het volgende:
Racisme is maar hoe je het opvat. Sommigen zullen een negermop racistisch vinden. Terwijl ik vind dat het wel moet kunnen.
Discriminatie is pas erg, dat is onderscheid maken op niet relevante gronden.
Ja klopt, maar in de praktijk is het vaak wel duidelijk.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:50 schreef Hukkie het volgende:
Alhoewel onderscheid 'op niet relevante gronden' een subjectief begrip is natuurlijk.
Las laatst dat Joden niet meer veilig met hun keppeltjes op door de grote Europese steden kunnen lopen, maar Wilders gaat dat zo spoedig mogelijk oplossen.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:42 schreef Meki het volgende:
[..]
Minarettenverbod en Hoofddoekenverbod Belgie en de groeiende racisme in Europa gaat met de dag slechter
Krant uit '39?quote:Op vrijdag 11 december 2009 03:30 schreef SeventhWave het volgende:
[..]
Las laatst dat Joden niet meer veilig met hun keppeltjes op door de grote Europese steden kunnen lopen, maar Wilders gaat dat zo spoedig mogelijk oplossen.
Ach, zodra ik mijn diploma heb is het eerste wat ik doe mijn spullen pakken.quote:Op vrijdag 11 december 2009 03:52 schreef scanman1 het volgende:
Dat het steeds erger wordt was wel duidelijk ja. Het feit dat de PVV zoveel zetels lijkt te krijgen zegt genoeg. De mensen zijn veel meer xenofoob dan we al dachten. Intussen wordden allochtonen steeds meer met de nek aangekeken en zullen zelf van binnen steeds meer beginnen te koken (zou ik ook hebben als ik zo werd behandeld overal waar ik kwam). Het gaat dus nog echt uit de hand lopen als hier niet iets aan wordt gedaan. Sinds 2001 is de wereld veranderd... en niet op een goede manier. Je mag geen vergelijkingen maken, maar het lijkt écht op de jaren 30 van de vorige eeuw. Angstaanjagend.
Waar is het op dit moment beter dan? In alle landen wordt iedere keer als een moslim een misdaad pleegt het heel erg benadrukt. De vele misdaden gepleegd door anderen worden niet aan een huidskleur of geloof gehangen. Zo kweek je haat en - laten we eerlijk zijn - de wat simpelere mensen trappen daar gewoon in. Ze hebben écht het idee dat de Islam dit land gaat overnemen, terwijl dat een nog groter sprookje is dan het bestaan van de kerstman.quote:Op vrijdag 11 december 2009 03:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ach, zodra ik mijn diploma heb is het eerste wat ik doe mijn spullen pakken.
Amerika.quote:Op vrijdag 11 december 2009 04:32 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Waar is het op dit moment beter dan?
En wat doen we met imams die oproepen tot haat en nijd?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:42 schreef Meki het volgende:
[..]
De aanleiding hiervan is de extreem rechtse partijen zoals in Nederland PVV die aanzet tot haat en roept tot geweld tegen migranten en tegen religieuze gebedshuizen. PVV die moet worden bestreden en dient verboden te worden.
Dat is enigszins vreemd aangezien Amerika niet bekend staat om zijn warme gevoelens voor alles wat niet uit Amerika komt. En helemaal sinds 2001 is alles wat eventueel moslim zou kunnen zijn een gevaar voor het land. Iets waar Wilders ook heen wil in dit land en wat hem bij een bepaald soort mensen nog schijnt te lukken ook.quote:Op vrijdag 11 december 2009 04:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Omdat ik als allochtoon (Iranier) daar niet met de nek wordt aangekeken.
Die zijn wat overbodig want die haat en nijd is er al lang. Nederland gaat naar de kloten door xenofobie, aangepraat door de aanslagen in 2001. Je leest het in alle topics en op de frontpage. Veel mensen hebben een hekel aan alles wat moslim is. Het lijk zó enorm op de jaren 30, maar dat mag je niet zeggen, want dan val je die mensen aan op hun ideeën. Helaas is het wel zo. Ze scheren alle moslims over 1 kam, alsof ze ieder moment torens kunnen binnenvliegen, kinderen misbruiken of andere misdaden plegen. De wereld is gehersenspoeld en heel weinig mensen hebben door waar ze mee bezig zijn.... net als in de jaren 30.quote:Op vrijdag 11 december 2009 04:45 schreef Megumi het volgende:
[..]
En wat doen we met imams die oproepen tot haat en nijd?
Heb even op het internet gezocht naar hoe de Iraniers in Amerika behandeld worden:quote:Op vrijdag 11 december 2009 04:48 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dat is enigszins vreemd aangezien Amerika niet bekend staat om zijn warme gevoelens voor alles wat niet uit Amerika komt. En helemaal sinds 2001 is alles wat eventueel moslim zou kunnen zijn een gevaar voor het land. Iets waar Wilders ook heen wil in dit land en wat hem bij een bepaald soort mensen nog schijnt te lukken ook.
http://www.payvand.com/news/08/dec/1117.htmlquote:According to the Public Affairs of Alliance of Iranian Americans (PAAIA), nearly half of Iranian-Americans surveyed in 2008 by Zogby International have themselves experienced or personally know another Iranian American who has experienced discrimination because of his or her ethnicity or country of origin. The most common types of discrimination reported are airport security, social discrimination, employment or business discrimination, racial profiling and discrimination at the hands of immigration officials.
En niet te vergeten Nederland waar Iraniërs uitgesloten zijn van bepaalde universiteiten en studies:quote:Op vrijdag 11 december 2009 04:54 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ach, dan maar hopen dat Iran tegen die tijd vrij is. Zweden lijkt me overigens ook wel aardig land.
Wel grappig dat meneer van de progressie en tolerantie hier zelf lekker achterlijke vooroordelen spuit over een compleet land waar hij nooit is geweest en een heel volk waar hij zich duidelijk nooit in heeft verdiept.quote:Op vrijdag 11 december 2009 04:48 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Dat is enigszins vreemd aangezien Amerika niet bekend staat om zijn warme gevoelens voor alles wat niet uit Amerika komt. En helemaal sinds 2001 is alles wat eventueel moslim zou kunnen zijn een gevaar voor het land. Iets waar Wilders ook heen wil in dit land en wat hem bij een bepaald soort mensen nog schijnt te lukken ook.
Held!quote:
Dat lees je de laatste paar jaar wat vaker, klopt, maar is dat op zich niet al een reactie op de discriminatie in de voorgaande jaren, direct na 9/11? Ik kan me iig niet herinneren dat we dat voor die tijd ook hadden, ja heel vroeger, maar toen waren het nog de autochtone tokkies en christelijken die dat deden, toen moest je niet in je hoofd halen om openlijk samen te leven of zo.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:16 schreef DS4 het volgende:
Het is een beetje jammer dat dit rapport alleen naar rascime kijkt en niet naar discriminatie als geheel. De meest ernstige gevallen daarvan waar je in NL over leest gaat vaak over homosexuelen die de wijk uit gepest worden... Het is daarmee een zichzelf versterkend fenomeen. Berichten over homosexuelen die de wijk uit gepest worden zetten bepaalde groepen in een daglicht waarmee discriminatie van die groepen wordt opgeroepen. Die groepen voelen zich meer afgezonderd en gaan daardoor meer en meer zichzelf afzetten, hetgeen discriminatie van homosexuelen (en vrouwen) versterkt...
Om dit te doorbreken zou je dus naar het geheel moeten kijken. Gemiste kans.
Er staat toch al dat het elkaar versterkt? Voor de goede orde: ik had ook kunnen beginnen met het uitsluiten van moslims en van daaruit de cirkel maken, het is immers een cirkel... zonder begin, zonder eind.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:44 schreef moussie het volgende:
Dat lees je de laatste paar jaar wat vaker, klopt, maar is dat op zich niet al een reactie op de discriminatie in de voorgaande jaren, direct na 9/11?
Als je wil samenwonen is dat op het oog te zien. Maar goed, dat vind ik niet eens relevant. Het is net zo goed discriminatie als homosexuelen hun geaardheid niet mogen tonen itt heterosexuelen.quote:Daarnaast, tenzij je openlijk voor je geaardheid uitkomt is er niemand die weet dat je homo bent .. je etniciteit daarentegen kan je niet verbergen voor het oog.
De tijd zit niet mee inderdaad.quote:Dat het elkaar versterkt, daar heb je zonder meer gelijk in, deze neerwaartse spiraal moet echt doorbroken worden anders vrees ik voor de afloop. Maar zolang als politici wel varen bij het tegen elkaar uitspelen van bevolkingsgroepen en op handen gedragen worden door grote delen van de bevolking zie ik dat niet gebeuren, helaas.
Uiteraard is het discriminatie, daar wil ik dan ook helemaal niet aan tornen .. wat dat aangaat ben ik voor de indeling van geslacht zoals ik die een tijdje terug zag bij Discovery, over een eilandengroep ergens in het verre oosten, hoe het volk heet weet ik helaas niet meer en kan er ook niets over vinden. Die hebben dus 5 geslachten, de gewone hetero man en vrouw, de lesbienne en de homo, en de enkele hermafrodiet .. en die laatste waren dus heilig, en celibatair.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er staat toch al dat het elkaar versterkt? Voor de goede orde: ik had ook kunnen beginnen met het uitsluiten van moslims en van daaruit de cirkel maken, het is immers een cirkel... zonder begin, zonder eind.
[..]
Als je wil samenwonen is dat op het oog te zien. Maar goed, dat vind ik niet eens relevant. Het is net zo goed discriminatie als homosexuelen hun geaardheid niet mogen tonen itt heterosexuelen.
[..]
De tijd zit niet mee inderdaad.
uhh het is wat wij denken te weten via de manipulative media. Ook al stellen grote VS kranten dat het zo is, dan hoeft het nog niet zo te zijn dat het ook de mening is van de man op straat.quote:Op vrijdag 11 december 2009 04:48 schreef scanman1 het volgende:
[..]
hé, je wordt wakker !? Hier is een zienswijze waarom de shit wederom kan gebeuren.quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:45 schreef Revolution-NL het volgende:
Het is inderdaad walgelijk te noemen dat Joden in veel plekken in Europa niet meer over straat kunnen.
De islamisering van Europa is te vergelijken met de opkomst van de Nazi's
Laten we het hopen, want het rechtse volk in dit land is een groter tuig geworden dan het ooit was.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uhh het is wat wij denken te weten via de manipulative media. Ook al stellen grote VS kranten dat het zo is, dan hoeft het nog niet zo te zijn dat het ook de mening is van de man op straat.
De man op straat in VS is zo veel vriendelijker dan de norse ignorant Nederlander.
Ik vind het eerder een detail. Ik vermoed, de toonzetting van jouw posts kennende, niet dat je het zo bedoelt, maar het lijkt erop alsof hier staat dat "homo's dan maar niet meer moeten samenwonen en e.e.a. stiekum doen".quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:42 schreef moussie het volgende:
Maar dat terzijde, bij de homo is het discriminatie die je kan voorkomen door je gedrag aan te passen, het is niet te zien aan de buitenkant tenzij jij het toont. Bij de etnische minderheid daarentegen wordt je niet afgerekend op je eigen individuele gedrag maar op je huidskleur en afkomst; al gedraag je je nog zo goed, die opmerkingen krijg je toch. En dat is mi toch een essentieel verschil in die twee vormen van discriminatie.
Je zou er bijna Europa door verlaten...quote:Op donderdag 10 december 2009 22:42 schreef Meki het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)EU_schokkend___.html
PVV roept niet op tot geweld tegen migranten?quote:Op donderdag 10 december 2009 22:42 schreef Meki het volgende:
Het essentiële punt is dat je het kan voorkomen door je gedrag aan te passen, dat dat niet wenselijk is en de gevolgen vaak funest zijn is een ander verhaal.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het eerder een detail. Ik vermoed, de toonzetting van jouw posts kennende, niet dat je het zo bedoelt, maar het lijkt erop alsof hier staat dat "homo's dan maar niet meer moeten samenwonen en e.e.a. stiekum doen".
En natuurlijk kan je je als homo onttrekken aan discriminatie door maar gewoon met een vrouw te trouwen (of met een man als je lesbisch bent), maar dat lijkt mij het recept voor ongeluk.
In die zin vind ik het dus een detail. Beiden hebben er hoe dan ook last van.
Dat kan je wel veranderen. Aziaten hebben ook een andere huidskleur en die zijn vaak meer dan welkom in de bedrijven in Nederland. Omdat ze over het algemeen harde werkers zijn, hoger opgeleid en bedrijven weinig slechte ervaringen hebben met aziaten.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Het essentiële punt is dat je het kan voorkomen door je gedrag aan te passen, dat dat niet wenselijk is en de gevolgen vaak funest zijn is een ander verhaal.
De gekleurde allochtoon daarentegen kan zich nog zo goed gedragen, hij wordt toch afgerekend en aangesproken op het gedrag van zijn bevolkingsgroep; je huidskleur, je etniciteit, kan je in tegenstelling tot je geaardheid nooit en te nimmer verbergen.
En daar gaat dit onderzoek mi dus over, discriminatie op huidskleur, etniciteit, iets dat je niet kan veranderen en losstaat van je individuele inbreng.
Het rapport roept vooral op tot beleid. En dan zeg ik, op basis van door mij gebezigde argumenten: dan moet men naar het geheel kijken.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:04 schreef moussie het volgende:
En daar gaat dit onderzoek mi dus over, discriminatie op huidskleur, etniciteit, iets dat je niet kan veranderen en losstaat van je individuele inbreng.
Jij moet je huiswerk beter doen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:51 schreef Karrs het volgende:
[..]
Bullshit
[..]
Bullshit
[..]
Bullshit
[..]
Bullshit
[..]
Bullshit.
Er komt vandaag weer niks zinnigs uit jou, ZureMelk.
Dit is dus de oudste voorloper van de jodenster zoals door de Nazi's gebruikt. Ook geel en ook om Joden als minderwaardige burgers te identificeren.quote:The oldest reference to using mandatory articles of clothing to identify and distinguish Jews from the rest of society was in 807 CE. In this year, Abbassid caliph Haroun al-Raschid ordered all Jews to wear a yellow belt and a tall, cone-like hat.
quote:Soviet Muslims in the Himmler's Black Legion
Reichsführer SS Heinrich Himmler was known as Islam most willing promoter and collaborator among the Nazi leadership. Himmler's hatred the 'soft' Christianity was equal for his liking for Islam, which he saw as a masculine, martial religion based on the SS qualities of blind obedience and readiness for self-sacrifice, untainted by compassion for one's enemies. His admiration for Islam made him ready to throw-out his racial 'Aryan pure' fantasies to receive more Muslim volunteers for his sinister legion.
When the mass of Soviet Muslims collaborators followed the retreating German armies to avoid the reprisals that awaited them from the Russians, Himmler would probably not have objected to procuring them for the Waffen SS. He had decided that it was only the Slav and the Jews in the Russian stock who were sub-humans. There was a superior element in the Russian nation which come from Asia and which had produced Attila, Jenghiz Khan, Tamerlane, Lenin, and Stalin. The Soviet Muslims themselves were suited with these criteria. Many of them came from Caucasus (just like Stalin origin) or descendants and relatives of the Mongols (like Tartar and Turkestan peoples).
azeriss.jpg
Azerbaidjan SS platoon in Warsaw during the Uprising.
In November 1943, a certain Heer major name Andreas Meyer-Mader meet Himmler to offering his service to help raise and command a Turkic SS unit. Himmler approved the major plan and then transfers him into the ranks of the Waffen SS and promoted him to the rank of SS-Obersturmbannführer. On 14 December, another meeting was held in Berlin in present of the Grand Mufti of the Jerusalem, Hajj Amin el-Husseini. The Grand Mufti approved the plan to raise a Turkic-Muslim SS division and give his "spiritual leadership" to influence the Muslim volunteers.
Osttürkischen Waffen-Verbände der SS was formed on January 1944 as 1.Ostmuslemanische SS-Regiment. (Actually, the Reichsführer SS plans to expand it into a division, Muselmanischen SS-Division Neu-Turkestan, but the plan never realized.) This new formation formed form the Turkic units in the Heer that was disbanded, i.e., 450th, 480th, and I/94 Turkic battalions, plus some new recruits from German POW camps. The recruits not only Turkestanis, but also Azeris, Kirghiz, Uzbek, and Tadjiks volunteers. The unit was formed in Trawniki, Poland, before they were transferred to Belorussia for further training. SS-Obersturmbannführer Andreas Meyer-Mader was appointed as its first commander.
quote:another Soviet Muslim SS formation came into being during the summer of 1944, when all of the Crimean Tartar Schuma battalion were gathered together and formed into a new unit, Waffen-Gebirgs-Brigade der-SS (Tatarische Nr.1). But because the shorts of weapons and equipment, the unit was disbanded on December 1944, and the men were ordered to join with Osttürkischen Waffen-Verbände der SS.
Uiteraard komt hij niet met een uitputtende lijst met voorbeelden. Dat kan niet want de moslims werken er elke dag keihard aan om de lijst met voorbeelden te vergroten.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:52 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Probeer jij me nou met 2 voorbeeldjes te zeggen dat alle moslims slecht zijn? Ja, waarschijnlijk wel. Zo simplistisch denken figuren als jij welNL gaat kapot aan figuren als jij die de daden van een stel idioten steeds weer aanhalen om te laten zien hoe slecht moslims wel niet zijn. Nou de moslims die ik ken, heb ik 100x liever in mijn buurt wonen dat xenofoben/racistien zoals jij.
Islam is niet specifiek agressief tegen het Westen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:11 schreef KoosVogels het volgende:
Vertel eens: hoeveel agressiviteit heeft de islam recentelijk tentoongespreid richting het westen? Afgezien van enkele doorgeslagen extremisten die vliegtuigen in toren boren.
En NSB'ers helden? Ik stikte even in mn koffie. Zeg dat maar eens tegen je opa of oma.
Dus de genocide op de Russische bevolking, uitgevoerd door die SS'ers, was dik in orde volgens jou?quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:23 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Islam is niet specifiek agressief tegen het Westen.
De Islam is agressief tegen alles wat niet streng Islamitisch is inclusief dus een deel van de moslims zelf.
SS'ers die alleen tegen het communisme gevochten hebben zijn helden.
Als Duitsland overlopen was door Rusland dan was niet alleen het Oostblok onder het communistisch juk gevallen maar mogelijk heel Noord-West Europa en is het goed mogelijk dat Rusland de koude oorlog gewonnen had.
Het zijn dus helden indien ze niet meegedaan hebben aan oorlogsmisdaden en gevechten tegen de andere geallieerden.
Tuurlijk Bom, er zaten bijna geen Duitsers bij de SS, wat jij wil.quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:24 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je verkondigd wat, en jij als journalist heeft daar natuurlijk zijn bronnen voor.
Dus laat maar horen, ipv een smiley....
Van wie/wat profiteer ik dan? Van de voorzieningen hier? Ik betaal zelf mee om die voorzieningen te realiseren. Nee, ik ben een echte vluchteling, zodra de situatie in Iran is verbeterd ben ik hier weg. Dan kan je wel lopen strooien met uitspraken als: ''je bent een profiteur'', maar jij en je mede-Nederlanders hebben het er zelf naar gemaakt. De hoogopgeleide allochtonen lopen weg, en het uitschot blijft hier achter. Veel succesquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:16 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Aha, je bent dus gewoon een parasiet die hier is komen profiteren.
Iran wordt niet vrij want ze kruipen daar helaas maar wat graag in de reet van hun Arabische meesters.
Scherp. +1quote:Op donderdag 10 december 2009 22:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Waarom is het in europa erg en noemen we het in de rest van de wereld cultuur?
Als journalist is het voor jou geen probleem een bron aan te geven.quote:Op vrijdag 11 december 2009 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tuurlijk Bom, er zaten bijna geen Duitsers bij de SS, wat jij wil.
Het is alleen zo jammer dat het geen smoesje is.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |