Dit soort achterlijke dingen zullen nooit in Nederland gebeuren aangezien hier men de rechtsstaat en mensenrechten wel belangrijk acht. Achterlijken zullen het hier niet voor het zeggen krijgen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:39 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Duidelijk, jij bent dus een linkse fascist (ik weet het links is dubbelop in dit geval aangezien fascisme een linkse ideologie is).
Het volk mag zeggen wat het wil maar zodra het niet overeen komt met jouw politiek correcte linkse agenda moet het volk de mond gesnoerd worden.
Gelukkig hebben jullie soort steeds minder de touwtjes in handen tegenwoordig en begint jullie politiek correcte heerschappij over de samenleving langzaam af te brokkelen.
Het zou toch wat zijn als er besluiten die volgend de cultuurrelativisten niet mogen toch doorgevoerd worden zoals mogelijk in Zwitserland. Dat zou een unicum zijn aangezien jullie al 60 jaar met de scepter zwaaien.
Volgens ZureMelk niet.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
En jij hoort uiteraard niet tot 'het volk'?
waar kan ik me inschrijven?quote:Op vrijdag 11 december 2009 10:40 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Als we een goed geplande tour organiseren die eerst langs alle kerken trekt voor een "beeldenstorm" en bijbelverbranding en daarna via Turkije door trekken naar Mecca om daar hetzelfde te doen zijn we in een klap van al het gezeur af.
Het is eigenlijk van de gekken dat ik hier reageer, maar goed. Natuurlijk mag het volk alles zeggen, maar zelfs al heeft het gelijk en een goed punt dan vind ik niet dat het volk mee mag beslissen. Zo werkt onze democratie nou eenmaal niet. Het referendum is onzinnig instrument waarbij onwetende burgers, die dikwijls geen weet hebben van oorzaak en gevolg, deels verantwoordelijk zijn voor een te nemen besluit.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:39 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Het volk mag zeggen wat het wil maar zodra het niet overeen komt met jouw politiek correcte linkse agenda moet het volk de mond gesnoerd worden.
Gelukkig hebben jullie soort steeds minder de touwtjes in handen tegenwoordig en begint jullie politiek correcte heerschappij over de samenleving langzaam af te brokkelen.
Het zou toch wat zijn als er besluiten die volgend de cultuurrelativisten niet mogen toch doorgevoerd worden zoals mogelijk in Zwitserland. Dat zou een unicum zijn aangezien jullie al 60 jaar met de scepter zwaaien.
Gia? Als ik zeg dat het volk niet mag stemmen via een referendum dan doel ik natuurlijk op mezelf. Of denk je dat de staat zo vriendelijk is om mij om mn mening te vragen. Tevens ben ik geen voksvertegenwoordiger.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
En jij hoort uiteraard niet tot 'het volk'?
Je laat dat vaak genoeg overkomen alsof dat zo is koosje.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gia? Als ik zeg dat het volk niet mag stemmen via een referendum dan doel ik natuurlijk op mezelf. Of denk je dat de staat zo vriendelijk is om mij om mn mening te vragen. Tevens ben ik geen voksvertegenwoordiger.
Dus, jij noemt jezelf nog te dom om te schijten?quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
Als ik zeg dat het volk niet mag stemmen via een referendum dan doel ik natuurlijk op mezelf. Of denk je dat de staat zo vriendelijk is om mij om mn mening te vragen. Tevens ben ik geen voksvertegenwoordiger. Dus je gelul raakt kant noch wal.
Volgens mij weet jij dondersgoed wat ik doe in het dagelijks leven.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:52 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Je laat dat vaak genoeg overkomen alsof dat zo is koosje.
Klopt, wanneer het aankomt op landomvattende besluiten geef ik mijzelf geen stem.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, jij noemt jezelf nog te dom om te schijten?
Ja, nieuws verdraaien en verspreiden hoe het jouw uitkomt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij dondersgoed wat ik doe in het dagelijks leven.
Nee hoor ik ben rechts en vind mezelf ook Ubermenschquote:Op vrijdag 11 december 2009 11:50 schreef qonmann het volgende:
[..]
![]()
Linksen vinden zichzelf altijd Übermenschen, een zeer gevaarlijk trekje
De rest zou deporteerd mogen worden denk je wel eens als je dit soort uitsprakenleest
Zoiets ja.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:02 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Ja, nieuws verdraaien en verspreiden hoe het jouw uitkomt.
Dus jij bent te dom om te kunnen oordelen over politieke aangelegenheden. (jouw eigen stellingname)quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ben jij nou zo dom Gia? Als ik zeg dat het volk niet mag stemmen via een referendum dan doel ik natuurlijk op mezelf. Of denk je dat de staat zo vriendelijk is om mij om mn mening te vragen. Tevens ben ik geen voksvertegenwoordiger. Dus je gelul raakt kant noch wal.
quote:Op donderdag 10 december 2009 22:32 schreef Iblardi het volgende:
Volgens onderstaand bericht werd Akbulut door drie vreemdelingen bedreigd en wordt hij momenteel beschermd door de Turkse politie:
http://www.armenianweekly(...)hreatened-in-turkey/
Die kerk "moet" dus helemaal niets, en al helemaal niet van Turkije.
Dat is een onjuiste redenering. Dat de gemiddelde mens niet in staat is om te oordelen over complexe zaken (en de gevolgen op de lange termijn) staat los van het stemmen op een partij.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:10 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Dus jij bent te dom om te kunnen oordelen over politieke aangelegenheden. (jouw eigen stellingname)
Als dat zo is dan ben je ook te dom om te stemmen. Snap je het probleem van jouw stelling?
Klopt, maar het kan dus voorkomen dat de meerderheid van het volk iets wil, maar de grootste partij hier tegen is. In zulke gevallen kan een referendum een uitkomst zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:18 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Dat is een onjuiste redenering. Dat de gemiddelde mens niet in staat is om te oordelen over complexe zaken (en de gevolgen op de lange termijn) staat los van het stemmen op een partij.
Nee, want die vergelijking gaat niet op.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:10 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Dus jij bent te dom om te kunnen oordelen over politieke aangelegenheden. (jouw eigen stellingname)
Als dat zo is dan ben je ook te dom om te stemmen. Snap je het probleem van jouw stelling?
Boehoe. Start een eigen politieke partij, zou ik zeggen.Overigens handelt de politiek meestal in het belang van alle burgers. Dat jij gekant bent tegen het verdrag van Lissabon is leuk, maar het is uiterst stupide van onze regering om zich tegen het verdrag te keren. En dat bedoel ik nou als ik stel dat burgers niet verder denken dan hun neus lang is.quote:Ik ben van mening dat politici vaak een eigen agenda hebben en helemaal niet kundig en integer hoeven te zijn.
Alles blindelings aan hen toevertrouwen is dus nogal schaapachtig.
Ze doen in de regel geen reet van de dingen die ze beloven tijdens de verkiezingen en je wordt dus normaal gesproken tot 4 jaar lang genaaid nadat je weer eens bedrogen bent.
Laatste verkiezingen wonnen de partijen die kritisch tegenover de EU waren fors maar toch worden we weer genaaid bij de invoering van het verdrag van Lissabon.
De politiek doet gewoon waar ze zelf zin in heeft.
Meer democratische controle is dus wenselijk.
Als de meerderheid van het volk voor is, is dat nog niet per definitie de beste beslissing voor de lange termijn. Af en toe moet je beslissingen nemen die niet populair zijn als regering zijnde.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Klopt, maar het kan dus voorkomen dat de meerderheid van het volk iets wil, maar de grootste partij hier tegen is. In zulke gevallen kan een referendum een uitkomst zijn.
Stel dat PVV straks de grootste partij is, dan moeten degenen die tegen het referendum zijn, zich wel realiseren dat deze partij standpunten heeft, waar niet de meerderheid van het volk achter staat. En dan moet je maar hopen dat er in de kamer voldoende tegenstand is tegen die standpunten.
Ook een regering kan verkeerde beslissingen maken. In een democratie moet de mening van het volk tellen. Ben het met je eens dat niet alle zaken door het volk beslist kunnen worden. Maar het is ook niet per definitie het beste als alles alleen maar door een meerderheid in de kamer beslist wordt.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:29 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Als de meerderheid van het volk voor is, is dat nog niet per definitie de beste beslissing voor de lange termijn. Af en toe moet je beslissingen nemen die niet populair zijn als regering zijnde.
Ja, en straks een referendum over het voorstel om alle criminele moslims het land uit te knikkeren. Dat is immers wat een van de fracties wil. Toch, Gia?quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:35 schreef Gia het volgende:
[..]
Ook een regering kan verkeerde beslissingen maken. In een democratie moet de mening van het volk tellen. Ben het met je eens dat niet alle zaken door het volk beslist kunnen worden. Maar het is ook niet per definitie het beste als alles alleen maar door een meerderheid in de kamer beslist wordt.
In dit geval ging het over het veranderende culturele landschap. Mensen zien een veelheid aan minaretten schijnbaar niet zitten. De regering zou een ongebreidelde groei zonder meer toegelaten hebben, waar een kleinere partij op tegen was. Ik denk dat het een goed ding was om hier de mening van het volk te vragen. Dat zijn toch de mensen die ertegen aan moeten kijken.
Het is ook niet zo dat er geen moslims mogen wonen, dat er geen moskeeën gebouwd mogen worden, het ging alleen maar over de torens.
Zo hoor je er ook mee om te gaan. Die 3 moeten ze vast zetten voor hun schandelijk en intolerant gedrag.quote:
En wat is daar mis mee?quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en straks een referendum over het voorstel om alle criminele moslims het land uit te knikkeren. Dat is immers wat een van de fracties wil. Toch, Gia?
Dat bewijst dat een referendum geen garantie is voor rechtvaardige besluiten. Met een referendum kan je ook besluiten dat iedereen die op Wilders stemt levenslang gevangenisstraf moet krijgen.quote:
Ja en?quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:58 schreef LogischCorrect het volgende:
[..]
Dat bewijst dat een referendum geen garantie is voor rechtvaardige besluiten. Met een referendum kan je ook besluiten dat iedereen die op Wilders stemt levenslang gevangenisstraf moet krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |