abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75499546
quote:
Turkse kerk moet toren afbreken

ENSCHEDE – De Aramese priester Yusuf Akbulut in het Turkse Diyarbakir heeft van drie moslimmannen te verstaan gekregen dat hij uiterlijk morgen de klokkentoren van zijn kerk dient af te breken.

Doet hij dat niet, dan zijn de gevolgen voor hem niet te overzien, zo meldde de Aramese Beweging voor Mensenrechten (ABM) woensdag. Als reden voor hun dreigement voerden de mannen de uitslag van het referendum rond minaretten in Zwitserland aan.

De ABM roept het Europees Parlement op tot actie
http://www.refdag.nl/arti(...)+toren+afbreken.html

Dit is niet goed. Tolerantie moet van beiden kant komen.
Maar als Zwisterland minaretten weigert om de moslims te pesten kunnen de moslimlanden, dit keer Turkije ook intolerant doen tegen andere gelovigen.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  donderdag 10 december 2009 @ 22:26:21 #2
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75499607
En het besluit om de kerktoren af te laten breken is ook door middel van een referendum tot stand gekomen?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 10 december 2009 @ 22:26:48 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_75499626
3 gekke Turken die even een pastoor komen bangmaken = Turkije ?

Dat idee is de wereld ingeholpen door een Turk nota bene

[ Bericht 15% gewijzigd door Frutsel op 11-12-2009 12:21:00 ]
  donderdag 10 december 2009 @ 22:26:56 #4
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_75499635
*knip*

[ Bericht 89% gewijzigd door Frutsel op 11-12-2009 12:20:49 (idem) ]
pi_75499637
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:26 schreef Hukkie het volgende:
En het besluit om de kerktoren af te laten breken is ook door middel van een referendum tot stand gekomen?
Jah, referendum horen niet bij zulke onderwerpen.
pi_75499638
Jammer. Dit was een mooie kans geweest voor zowel Meki als Turkije om te laten zien dat zij boven het gedrag van Zwitserland staan. Maar het heeft niet zo mogen zijn.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  donderdag 10 december 2009 @ 22:30:51 #7
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_75499807
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Jah, referendum horen niet bij zulke onderwerpen.
In zwitserland blijkbaar wel, in Turkije blijkbaar niet. Gaat dus voornamelijk om andersgelovigen pesten.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_75499845
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:27 schreef Seneca het volgende:
Jammer. Dit was een mooie kans geweest voor zowel Meki als Turkije om te laten zien dat zij boven het gedrag van Zwitserland staan. Maar het heeft niet zo mogen zijn.
Turkije heeft dit niet gedaan, een paar users
Ik wil enkel de huillie laten zien die gelijk gaat huilen als er een paar mensen komen dreigen.
pi_75499900
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:24 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.refdag.nl/arti(...)+toren+afbreken.html

Dit is niet goed. Tolerantie moet van beiden kant komen.
Maar als Zwisterland minaretten weigert om de moslims te pesten kunnen de moslimlanden, dit keer Turkije ook intolerant doen tegen andere gelovigen.
Oog om oog tand om tand? Ik dacht dat we daar nu zo langzamerhand wel boven stonden.
Hij begon! Dat is een goed argument?

Juist nu hebben ze de kans om te laten zien dat ze wel degelijk tolerant zijn jegens andersdenkenden. Gemiste kans imho
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  donderdag 10 december 2009 @ 22:32:52 #10
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_75499911
Volgens onderstaand bericht werd Akbulut door drie vreemdelingen bedreigd en wordt hij momenteel beschermd door de Turkse politie:
http://www.armenianweekly(...)hreatened-in-turkey/
Die kerk "moet" dus helemaal niets, en al helemaal niet van Turkije.
pi_75499915
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:30 schreef Hukkie het volgende:

[..]

In zwitserland blijkbaar wel, in Turkije blijkbaar niet. Gaat dus voornamelijk om andersgelovigen pesten.
Zulke referendum die alleen gebasseerd zijn op onderbuikgevoelens en haat horen niet in een democratie.

Als er zo referendum komt in Turkije kunnen alle kerken gaan sluiten. En daarom komen er geen referendums in Turkije.
pi_75499972
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:32 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Oog om oog tand om tand? Ik dacht dat we daar nu zo langzamerhand wel boven stonden.
Hij begon! Dat is een goed argument?

Juist nu hebben ze de kans om te laten zien dat ze wel degelijk tolerant zijn jegens andersdenkenden. Gemiste kans imho
Nu opeens wel ?
Eerst de moslims pesten in Zwitserland en dan eisend naar Turkije zijn om tolerant te zijn naar de kerk.
  donderdag 10 december 2009 @ 23:03:14 #13
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_75501160
Moslims die mensen bedreigen.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_75501284
in zwitserland hoeven de huidige minaretten ook niet gesloopt te worden, slaat dus nergens op
namaste
pi_75501295
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:03 schreef Ron.Burgundy het volgende:
Moslims die mensen bedreigen.
schering ende inslag
http://www.telegraaf.nl/b(...)pblazen__.html?p=3,1
zomaar een berichtje
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_75501342
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:32 schreef Meki het volgende:

[..]

Zulke referendum die alleen gebasseerd zijn op onderbuikgevoelens en haat horen niet in een democratie.

Als er zo referendum komt in Turkije kunnen alle kerken gaan sluiten. En daarom komen er geen referendums in Turkije.
Het verbod ging om nieuwbouw, niet al bestaande gebouwen.
pi_75502935
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:34 schreef Meki het volgende:

[..]

Nu opeens wel ?
Eerst de moslims pesten in Zwitserland en dan eisend naar Turkije zijn om tolerant te zijn naar de kerk.
Laat zien dat jij de betere bent, dat jij je wel waardig weet te gedragen en laat zien dat je juist tolerant bent. Dat is het beste signaal wat je kan geven.
En niet: Oh doen zij dat? Nou dan doen wij lekker dit.
Je zit niet meer in groep drie waar "omdat hij begon" ook al geen gelding excuus meer was om je te misdragen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
  vrijdag 11 december 2009 @ 00:07:52 #18
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_75503619
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:26 schreef Buschetta het volgende:
3 gekke Turken die even een pastoor komen bangmaken = Turkije ?

Dat idee is de wereld ingeholpen door een Turk nota bene

Mekitopic
'Bang maken?'

Ten tijde van de cartoonhoax is er minstens 1 priester vermoord, volgens mij zelfs meer dan 1.

Ik acht zulke bedreigingen nu niet echt direct loze beloftes.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_75504192
quote:
Op donderdag 10 december 2009 22:27 schreef Meki het volgende:

[..]

Jah, referendum horen niet bij zulke onderwerpen landen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75504225
Wel fijn voor Turkije. Ze haten Christenen en Armenen, dus niets beter als 2 vliegen in 1 klap.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75504958
quote:
Op donderdag 10 december 2009 23:49 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Laat zien dat jij de betere bent, dat jij je wel waardig weet te gedragen en laat zien dat je juist tolerant bent. Dat is het beste signaal wat je kan geven.
En niet: Oh doen zij dat? Nou dan doen wij lekker dit.
Je zit niet meer in groep drie waar "omdat hij begon" ook al geen gelding excuus meer was om je te misdragen.
Laat dat maar eerst de Zwitserland eerst doen
en niet roepen eerst een moskee in Makkah en dan mogen de minaretten weer gebouwd worden
pi_75507671
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 00:58 schreef Meki het volgende:

[..]

Laat dat maar eerst de Zwitserland eerst doen
en niet roepen eerst een moskee in Makkah en dan mogen de minaretten weer gebouwd worden
Zit je in groep 3?
Want daar lijkt het namelijk wel op.
  vrijdag 11 december 2009 @ 09:20:19 #23
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_75507829
dit was natuurlijk te verwachten

nee, gaat lekker hier op deze wereld...
batman!
  vrijdag 11 december 2009 @ 10:05:24 #24
3542 Gia
User under construction
pi_75508668
In Zwitserland hoeven de huidige minaretten toch ook niet afgebroken te worden!
Als die drie mannen nou zouden zeggen dat er geen nieuwe kerktorens gebouwd mogen worden en dit via de regering geregeld kunnen krijgen, dan hadden ze nog een punt. Maar dit is, zoals gewoonlijk, weer niets anders dan met geweld de zin kunnen krijgen.
pi_75509291
En is die al begonnen met slopen van de toren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')