Overstappen tussen relatiesquote:Op donderdag 10 december 2009 20:55 schreef Netsplitter het volgende:
nee
Daar heeft ze het ook al over rijke vriendjes en dergelijkequote:Op donderdag 10 december 2009 20:58 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Overstappen tussen relaties
Dit topic zegt toch genoeg
TS, ik hoop dat je ooit gezond verstand krijgt en begrijpt dat je je kapot moet schamenJe hebt nergens recht op in mijn ogen. Ik denk dat je je nieuwe partner maar je levensonderhoud moet laten betalen en je ex lekker met rust moet laten
Bij zo'n type als TS krijg je nieteens de kans om te trouwen, die heeft dan allang een mooiere en rijkere man gevonden.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:59 schreef Maanvis het volgende:
ik heb geen idee van de vragen die jij stelt, maar ik plaats toch even een terugvindpost zodat ik dit topique terug kan vinden als ik ooit zelf zo gek word om te trouwen.
Een partnerpensioen moet je daarna nog aanvragen. Anders heb je er nog geen recht op.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:02 schreef milana1988 het volgende:
http://www.notaris.se/samenlevingsovereenkomst.shtml
Nog een reden om een samenlevingsovereenkomst op te maken, heeft te maken met het partnerpensioen. Om in aanmerking te komen voor een partnerpensioen, heb je namelijk vaak een (notariële) samenlevingsovereenkomst nodig.
Gaat dan wel over partnerpensioen, maar daar heb ik wel recht op zo te lezen.
Hij heeft dat toen der tijd wel doorgegeven aan de pensieonmaatschappij dat wij gingen samenwonen.
quote:Op donderdag 10 december 2009 21:03 schreef Maanvis het volgende:
@Five_Horizons, kun je ook trouwen en dan die rare pensioenwetgeving uitsluiten dmv een contract dat je samen tekent?
is die er nog niet dan?quote:Op donderdag 10 december 2009 21:08 schreef Twizu het volgende:
Ik wacht nog even op de lemming. 'Mijn ex wil mijn huis in cash'
nu wordt het echt ongeloofwaardigquote:Op donderdag 10 december 2009 21:09 schreef milana1988 het volgende:
Het is toen d'r tijd doorgegeven aan het pensioenfonds, en ik zal ze idd een briefje sturen dat we uit elkaar zijn. Wellicht willen ze het in 1 X uitbetalen. Ik heb tenslotte toch recht op 1/40ste van het partnerpensioen.
Hoe zit het met en/of rekeningen? Die moet je geowon door 2 delen toch?
Maar wat ik gekregen heb en op mijn eigen bankrekening staat, dat blijft van mij? Toch?
Eigenlijk zijn er wel meer van die dingen: de auto die op mijn naam staat. Wat moeten we daarmee? Verkopen en het geld in tweeen delen, of is ie van mij omdat ie op mijn naam staat?
Partnerpensioen is pas na overlijdenquote:Op donderdag 10 december 2009 21:09 schreef milana1988 het volgende:
Het is toen d'r tijd doorgegeven aan het pensioenfonds, en ik zal ze idd een briefje sturen dat we uit elkaar zijn. Wellicht willen ze het in 1 X uitbetalen. Ik heb tenslotte toch recht op 1/40ste van het partnerpensioen.
Je wilt wel zijn geld, maar aan jouw geld moet ie niet komen, he?quote:Hoe zit het met en/of rekeningen? Die moet je geowon door 2 delen toch?
Maar wat ik gekregen heb en op mijn eigen bankrekening staat, dat blijft van mij? Toch?
Hoeveel km heeft hij er in gereden? Hoe meer hij erin heeft gezeten, hoe meer geld hij daarvoor krijgt.quote:Eigenlijk zijn er wel meer van die dingen: de auto die op mijn naam staat. Wat moeten we daarmee? Verkopen en het geld in tweeen delen, of is ie van mij omdat ie op mijn naam staat?
Nog een vraag:quote:Op donderdag 10 december 2009 21:09 schreef milana1988 het volgende:
Eigenlijk zijn er wel meer van die dingen: de auto die op mijn naam staat. Wat moeten we daarmee? Verkopen en het geld in tweeen delen, of is ie van mij omdat ie op mijn naam staat?
Dat wel (maar kan ook afgekocht worden, mits niet op risicobasis en dat is waarschijnlijk wél zo), maar het deel van het ouderdomspensioen niet. Maar goed; afkoop volgt pas na twee jaar en dan nog moet het toegestaan zijn volgens de pensioenregeling.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:11 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Partnerpensioen is pas na overlijden
Ja en wat op je vriend's bankrekening staat blijft ook van hemquote:Op donderdag 10 december 2009 21:09 schreef milana1988 het volgende:
Als ik het zo eens lees zou TS ook niet schromen hem een zetje van de trap te gevenquote:Op donderdag 10 december 2009 21:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat wel (maar kan ook afgekocht worden, mits niet op risicobasis en dat is waarschijnlijk wél zo), maar het deel van het ouderdomspensioen niet. Maar goed; afkoop volgt pas na twee jaar en dan nog moet het toegestaan zijn volgens de pensioenregeling.
Dus eigenlijk moet hij nu aangifte doen wegens diefstal omdat TS nog steeds gebruik maakt van een pinpas die niet van haar is.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:14 schreef seetjai het volgende:
[..]
Ja en wat op je vriend's bankrekening staat blijft ook van hem
Áls je er recht op zou hebben, zal er toch echt een beëindiging van het partnerschap moeten zijn.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:17 schreef milana1988 het volgende:
Ik zal het iig doorgeven aan de pensioenmij. Ik denk dat ze het tzt wel af willen kopen. Zal meteen even informeren over hoeveel het precies gaat.
Wbt de auto, daar heeft hij nooit in gereden. Hij gebruikt zijn mercedes als taxi. Hij heeft mij een auto gegeven, en die staat op mijn naam.
Is die auto dan gewoon van mij?
Kom, laten we gewoon voor de gein doen alsof het waar is allemaal en alsof we er in trappen...quote:Op donderdag 10 december 2009 21:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet hij nu aangifte doen wegens diefstal omdat TS nog steeds gebruik maakt van een pinpas die niet van haar is.
Waarom haat je hem eigenlijk zo?quote:Op donderdag 10 december 2009 21:20 schreef milana1988 het volgende:
pinpas die ik dagelijks gebruik is wel van mij. Is een en/of rekening. Dus van hem EN van mij.
Daarnaast heb ik nog een eigen bankrekening, en mijnheer ook. Van zijn bankrekening heb ik geen pasje. En hij ook niet van die van mij.
Snap je?
Overstappen tussen relatiesquote:Op donderdag 10 december 2009 21:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Waarom haat je hem eigenlijk zo?
Je had toch zo prettig met hem samengewoond?
yups. maar wat geeft jou het recht, als je niet meer met hem samenwoont enz. om geld vanuit zijn salaris te pinnen? Ook al staat het op de en/of rekening?quote:Op donderdag 10 december 2009 21:20 schreef milana1988 het volgende:
pinpas die ik dagelijks gebruik is wel van mij. Is een en/of rekening. Dus van hem EN van mij.
Daarnaast heb ik nog een eigen bankrekening, en mijnheer ook. Van zijn bankrekening heb ik geen pasje. En hij ook niet van die van mij.
Snap je?
Dus hoe langer ik het door laat lopen, die samenlevingsovereenkomst, op hoe meer ik aanspraak kan maken?quote:Áls je er recht op zou hebben, zal er toch echt een beëindiging van het partnerschap moeten zijn.
Maar die pas van jullie beiden komt alleen z'n salaris d'r op ?quote:Op donderdag 10 december 2009 21:20 schreef milana1988 het volgende:
Snap je?
quote:Op donderdag 10 december 2009 21:22 schreef milana1988 het volgende:
[..]
Dus hoe langer ik het door laat lopen, die samenlevingsovereenkomst, op hoe meer ik aanspraak kan maken?
Nou, dat zou niet eerlijk zijn. Ik ga morgen de notaris zowiezo bellen, dus dan vraag ik dat ook na, hoe we de samenlevingsovereenkomst kunnen ontbinden. Voor het pensioen was de samenlevingsovereenkomst voldoende, volgens mij.
Nou niet elke vrouw vergelijken met dit exemplaar.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:25 schreef Twizu het volgende:
Ik overweeg echt homo te worden als dit de vrouwen van tegenwoordig zijn.
Al het geld wat op de en/of staat is van ons samen. Hoe kom jij erbij dat het iets zal uitmaken wie het binnen gebracht heeft? Dat doet er toch helemaal niet toe?quote:Maar het geld wat er op staat niet aangezien je geen zak binnen brengt qua geld.
Daar gaat je geld wat je misschien zou krijgen, op aan rechtzaken en wat je terug moet betalen met rente.
Jouw gevoel voor rechtvaardigheid is lachwekkend triest.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:28 schreef milana1988 het volgende:
[..]
Al het geld wat op de en/of staat is van ons samen. Hoe kom jij erbij dat het iets zal uitmaken wie het binnen gebracht heeft? Dat doet er toch helemaal niet toe?
Proef ik hier chantage?quote:En die rechtzaak gaat er nooit komen, geloof me. Daarvoor weet ik te veel van hem.
Je bent veel te goed voor deze wereld.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:30 schreef milana1988 het volgende:
Chantage? nee hoor zou neit durven!
Was alleen een reactie op enen Netsplitter die rare dingen opschrijft.
Maar goed, het meeste geld zin in dat huis. Als ik daar mijn deel van krijg + wat pensioen is het wat mij betreft okay.
En daar heb ik dus nog geen antwoord op gekregen. Als een gedeelte van dat huis op mijn naam staat, hoeveel krigj ik dan?
Zeer sociaal van jequote:Op donderdag 10 december 2009 21:30 schreef milana1988 het volgende:
Chantage? nee hoor zou neit durven!
Was alleen een reactie op enen Netsplitter die rare dingen opschrijft.
Maar goed, het meeste geld zin in dat huis. Als ik daar mijn deel van krijg + wat pensioen is het wat mij betreft okay.
En daar heb ik dus nog geen antwoord op gekregen. Als een gedeelte van dat huis op mijn naam staat, hoeveel krigj ik dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |