Haha lullig dat ze je voor de eerste keer laten rijden met dit weer, heb je niet echt veel aan als je de hele tijd in zijn 2 rijdt.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:23 schreef kaatjejannie het volgende:
Terug van mijn eerste les. Ik vind het wel lastig hoor. Moest in het begin alleen gas doen en sturen. Daarna op een ijzige parkeerplaats leren remmen en de koppeling. Daarna door de stad gereden.
Ik heb een pakket van 35 lessen gedaan. volgende week weer een les.
Je kunt pas beginnen met lessen als je 18 bent (volgens mij is dat nog steeds niet veranderd).quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:10 schreef Foxio het volgende:
Hmmm, ik ben sinds 21 Juni al 17. Dus ik ben nu al 17,5. Hoe zit het nu met dat rijbewijs halen, lessen enzo. Mag ik nu al lessen en als ik hem eventueel voor mijn18e haal dat ik dan alleen mag rijden met een begeleider die 10 jaar ervaring heeft of is dit nog niet rond?
Zoniet ben ik er aan het denken om zodra ik 18 wordt een snelcurus van 10dagen of 2 weken te gaan doen zodat ik begin half Juli al me rijbewijs heb. Waar kan je dat precies doen, hoeveel kost dit? Is dit aan te raden?
Als dit niks is, kent iemand een goede rijschool omgeving Heerlen (Zuid-Limburg) waar je snel en goed je rijbewijs kan halen en waar het geen fortuin kost.?
Ik vond het in het begin ook super lastig met al die pedalen. Maar na een paar lessen gaat het gewoon normaal. Over 10 lesuren heb je die auto goed onder controlequote:Op donderdag 7 januari 2010 14:23 schreef kaatjejannie het volgende:
Terug van mijn eerste les. Ik vind het wel lastig hoor. Moest in het begin alleen gas doen en sturen. Daarna op een ijzige parkeerplaats leren remmen en de koppeling. Daarna door de stad gereden.
Ik heb een pakket van 35 lessen gedaan. volgende week weer een les.
Je hebt er juist heel veel aan! Ik moest vandaag de hele tijd filerijden. Dan weet je onderhand wel waar je aangrijpingspunt zit van je koppeling.quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:51 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Haha lullig dat ze je voor de eerste keer laten rijden met dit weer, heb je niet echt veel aan als je de hele tijd in zijn 2 rijdt.
Dan moet je gewoon 4/5 uur per week rijden, ja. Ik ga er best wel snel doorheen. Als ik zo doorga, heb ik over 2 maanden mijn rijbewijs alquote:Op donderdag 7 januari 2010 15:52 schreef Foxio het volgende:
Een half jaar lessen lijkt me echt veel te lang. 2 maanden uiterlijk wil hem toch hebben. dus 3/4 uur per week zou het moeten kunnen.
Ja, dat vind ik dus ook! Ik heb 5 van m'n 11 uur in de sneeuw gereden. Nu weet ik ook dat je echt moet voorkomen dat je gaat glijden. We hebben wel de beste tijd van het jaar gekozen om te beginnen met lessenquote:Op donderdag 7 januari 2010 16:34 schreef kaatjejannie het volgende:
Vind het juist wel prettig dat ik ook in dit weer gereden heb.
Ik ben 17 en heb ook rijles. Maar dat was een uitzondering dat mijn rijschool voor mij deed.quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:52 schreef Foxio het volgende:
Een half jaar lessen lijkt me echt veel te lang. 2 maanden uiterlijk wil hem toch hebben. dus 3/4 uur per week zou het moeten kunnen.
Ha, je bent niet de enige hierquote:Op vrijdag 8 januari 2010 07:38 schreef GijsMF het volgende:
Maar dat hoop ik niet, want ik wil heel erg graag mijn rijbewijs
dan heb ik mijn ttt (om 10.45) . Moet goed komen toch??quote:Op vrijdag 8 januari 2010 11:44 schreef monsterd. het volgende:
25 februari 08:55 ga ik afrijden. Aan de ene kant een vervelende tijd vanwege alle middelbare scholieren etc. Aan de andere kant zijn alle basisschoolkinders net op school!
Toffe instructeur heb je danquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:22 schreef GijsMF het volgende:
kreeg net nog 10 euro terug van hem om een krat bier van te kopen
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:22 schreef GijsMF het volgende:
Heb 17 lessen gehad van 1 uur, naar mijn mening nogal veel. Was laat begonnen met de theorie en zakte de 1e keer ook nog met 6 fouten... Kon pas een maand later weer op voor de theorie, maar je moet het rijden wel onderhouden dusja dan maar extra lessen.... Nadat ik de theorie had moest ik ook nog een maand wachten voor de praktijk, dusja, dan ben je alweer zowat 10 lessen verder
Vind je dat niet jammer dan? Want moet je persé voor februari je rijbewijs hebben? Als je nu stopt moet je straks weer opnieuw beginnen en ben je waarschijnlijk meer kwijt aan lessen omdat je veel dingen even moet herhalen. Zonde iig! Nog wat van de anwb gehoord trouwens?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:42 schreef Kentalis het volgende:
Gefeliciteerd!
Zit nu weer zonder rijschool en heb zojuist besloten m'n roze 'papiertje' niet te halendit omdat er geen rijscholen zijn die tijd voor me hebben - momenteel een rijschool uit Harnixveld die een les per week geeft, en heb daar inmiddels al 29 lessen gevolgd. Voel me alleen hetzelfde, vind het nogal weinig.
Net dus even nagedacht of ik eventueel bij die rijschool meerdere lessen kon aanvragen of kiezen voor een ANWB spoed-cursus. M'n rijschool vindt dat ik, met m'n doofheid, geen spoedcursus kan doen en daarmee dus in elk geval niet voor februari m'n rijbewijs haal.
Heb nu toch maar besloten m'n theorie / praktijk te stoppen en volgend jaar maar weer te proberen als ik wat meer tijd heb...
Helaas.
Zeker! Echt een ontzettend toffe gast, op de grote (gladde) parkeerplaats bij de Kruisberg in Doetinchem (voor theorie en praktijk) de laatste weken zeker wel een stuk of 5 handrem bochtjes gemaakt. Ook nog vanmiddag 1x gedaan voordat ik op moest voor het examen. Echt een geweldige kerol!quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:37 schreef GuitarJJ het volgende:
Congratz!![]()
[..]
Toffe instructeur heb je dan
Was het propranolol? Ben je eerst naar de huisarts geweest of direct naar apotheek?quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:47 schreef rhythmlicious het volgende:
[..]
Geen idee, heeft verder geen naam, alleen de werkzame stof staat op het doosje. Ben gewoon naar de apotheek gegaan, gezegd dat ik af moest rijden en echt heel zenuwachtig was, en dat valdispert/drogisterij zooi niet helpt. Gewoon lekker overdreven, maar blij dat ik het gedaan heb! Ben nog nooit zo ontspannen geweest.
Zal vanavond een kijken of ik het doosje misschien nog ergens heb slingeren, dan roep ik 't nog wel, maar ben bang dat ie al weg is.
Je vrienden hebben gelijkquote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:58 schreef Foxio het volgende:
Trouwens nog een vraagje he.
2 van mijn vriendengroep hebben dan al een rijbewijs en een daarvan heeft zelf auto enzo. Me ouders hebben beiden een automaat. Me ouders zeggen dat het niet slim is om alvast te proberen schakelen, rondjes rijden op parkeerplaats of afgelegen gebied en als het echt goed gaat gewoon proberen te rijden enzo met vrienden omdat je dan alles verkeerd aanleert en je dan juist net MEER moeite gaat hebben alles op de perfecte manier aan te leren. Maar mij lijkt dat het toch veel eenvoudiger is als je al hebt leren schakelen en de auto al een beetje kan besturen dat scheelt weer een paar lessen.
Helaas wel, ben er al 2 jaar mee bezig, maar helaas laat m'n gezondheid het niet toe. Werd in 2007 geconstateerd dat ik een tumor had en heb daarna 5 operaties in 2 jaar gehad, zit momenteel in een 'revalidatie'-periode waarbij alles weer goedgemaakt wordt, heb een flinke litteken en half vage gezicht aan overgehouden.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 14:05 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Vind je dat niet jammer dan? Want moet je persé voor februari je rijbewijs hebben? Als je nu stopt moet je straks weer opnieuw beginnen en ben je waarschijnlijk meer kwijt aan lessen omdat je veel dingen even moet herhalen. Zonde iig! Nog wat van de anwb gehoord trouwens?
Dan ligt de situatie anders, dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 8 januari 2010 16:38 schreef Kentalis het volgende:
[..]
Helaas wel, ben er al 2 jaar mee bezig, maar helaas laat m'n gezondheid het niet toe. Werd in 2007 geconstateerd dat ik een tumor had en heb daarna 5 operaties in 2 jaar gehad, zit momenteel in een 'revalidatie'-periode waarbij alles weer goedgemaakt wordt, heb een flinke litteken en half vage gezicht aan overgehouden.
Hiervoor moet ik rond februari dus weer onder de behandeling en gezien dat m'n rijschool niet blij is met m'n afwezigheid, willen ze ermee stoppendus moet ik iets anders zoeken. ANWB laat steeds niks van zich horen, zal wel weekend zijn voor hun.
Laat die topic maar gerust open, misschien komt er nog interessante berichtjes in.
Zit enorm te twijfelen of ik theorie nog ga doen, dan heb ik zowel motivatie als reden om na die herstel-periode m'n rijlessen (bij een andere rijschool) weer op te pakken.
Tnx! Heb jij het net wat netter gedaan, mijn rijinstructeur was ook duur en dat wisten we van te voren. Ben allang blij dat ik geen 30/40 lessen nodig heb. Ben btw nog wel van plan om met de auto binnenkort een keer langs te gaan en nog een anderhalve liter fles Grolsch te geven, afgelopen week zo druk gehad dat ik dat totaal vergeten wasquote:Op vrijdag 8 januari 2010 15:15 schreef Bhuddy het volgende:
Gozert! Gefeliciteerd manBen trots op je
Voor 17 uur lessen ruim 1000 euroBizar.
Ik was voor 12 uur lessen, 1x praktijk en 1x theorie 590 euro kwijt...
Ik heb alleen geen 10 euro terug gekregenHeb hem juist een bon van 75 euro gegeven
![]()
Dan neem je toch losse lessen nadat je pakket op is?quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:09 schreef Nieners het volgende:
Zal ik trouwens een pakket nemen?
Het is 30 euro per les,
hij biedt me een pakket aan van 20 lessen voor 650 euro incl. examen, maar ik weet haast zeker dat ik meer lessen nodig heb.
Hoeveel lessen je nodig hebt weet je van te voren nooit, ik had ook verwacht met minder dan 17 te kunnen doen, kreeg het ook niet voor mekaar. Ik zou gewoon geen pakket nemen en je rij-instructeur moet gewoon goudeerlijk zijn wanneer je er klaar voor bent om op te gaan. Al dat pakketten-zooi, vind dat maar 1 en al oplichterij heb ik het idee. Je moet iemand vinden die helemaal niet in pakketten doet, en gewoon op tijd zegt wanneer je er klaar voor bent.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 00:09 schreef Nieners het volgende:
Zal ik trouwens een pakket nemen?
Het is 30 euro per les,
hij biedt me een pakket aan van 20 lessen voor 650 euro incl. examen, maar ik weet haast zeker dat ik meer lessen nodig heb.
Plan het examen zsm wanneer je 18 wordt. Ben pas een maand later begonnen met theorie en had paar weken daarna theorie examen. Mocht eigenlijk al op dus het was ff theorie halen en binnen enkele weken afrijden, mooi niet dus... 6 foutenquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:29 schreef Nieners het volgende:
Ik doe toch maar losse lessen, ja.
Ben nu bezig met het leren voor m'n theorie, boek is vandaag binnen gekomen en die hoop ik echt snel te halen!
Ik ben allang 18 geweestquote:Op zaterdag 9 januari 2010 15:39 schreef GijsMF het volgende:
[..]
Plan het examen zsm wanneer je 18 wordt. Ben pas een maand later begonnen met theorie en had paar weken daarna theorie examen. Mocht eigenlijk al op dus het was ff theorie halen en binnen enkele weken afrijden, mooi niet dus... 6 fouten![]()
Of je er veel aan hebt weet ik niet, maar probeer te denken als je rij-instructeur. Vraag je af wat je rij-instructeur zou doen in zo'n situatie. Als hij gas zou geven en jij zou remmen dan ga je remmen in plaats van gas geven. Ik stel het natuurlijk even heel simpel.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:25 schreef Janna86 het volgende:
Ik moet dinsdag afrijden, mijn instructeur moet nog bijna elke les ingrijpen en ik heb al 50 lessen gehad.. iemand tips?
Zou me er niet te druk over maken. Hij grijpt bij mij ook vaak in maar vaak is het in mijn ogen onnodig. Vaak remt ie wat eerder af dan ik zou doen of pakt ie het stuur beet maar draait er dan nauwelijk aan omdat het toch goed gaat (bv vlak langs iemand moeten). Hangt ook van je rijstijl af denk ik. Zolang je veilig rijdt zal een examinator niet zo snel ingrijpen.quote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:25 schreef Janna86 het volgende:
Ik moet dinsdag afrijden, mijn instructeur moet nog bijna elke les ingrijpen en ik heb al 50 lessen gehad.. iemand tips?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |