abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76521908
Hmmm, ik ben sinds 21 Juni al 17. Dus ik ben nu al 17,5. Hoe zit het nu met dat rijbewijs halen, lessen enzo. Mag ik nu al lessen en als ik hem eventueel voor mijn18e haal dat ik dan alleen mag rijden met een begeleider die 10 jaar ervaring heeft of is dit nog niet rond?

Zoniet ben ik er aan het denken om zodra ik 18 wordt een snelcurus van 10dagen of 2 weken te gaan doen zodat ik begin half Juli al me rijbewijs heb. Waar kan je dat precies doen, hoeveel kost dit? Is dit aan te raden?

Als dit niks is, kent iemand een goede rijschool omgeving Heerlen (Zuid-Limburg) waar je snel en goed je rijbewijs kan halen en waar het geen fortuin kost.?
Heb schijt aan de dingen die je wel hebt gedaan, in plaats van spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
pi_76522239
Met té weinig rij-ervaring zou ik niet echt naar een ANWBtje gaan, binnen 10 dagen al je examen, dan wordt alles in je hoofd gedramd. Ruim 3 uur per dag gaan rijden, en duo-lessen als je met iemand samen rijdt. Zou gewoon rustig 2 lessen ( of 3 ) per week doen, dan heb je in een half jaartje je rijbewijs.

Heerlen is me vaag bekend, je zou kunnen rondkijken op CBR.nl naar rijscholen in jouw buurt.

Tja, ik maak het te bont

Ben al ruim 2 jaar bezig met lessen en ik word er onderhand wel moe van, dat ik dus nu m'n theorie in één keer wil halen en vervolgens die ANWB cursus ga doen zodat ik inmiddels wel weer m'n rijbewijs heb.

Nu alleen wachten tot ANWB me terugmailt vanmorgen werd ik gebeld, terwijl ik aangaf dat ik doof was
Hello!
pi_76522359
Terug van mijn eerste les. Ik vind het wel lastig hoor. Moest in het begin alleen gas doen en sturen. Daarna op een ijzige parkeerplaats leren remmen en de koppeling. Daarna door de stad gereden.

Ik heb een pakket van 35 lessen gedaan. volgende week weer een les.
*poef* nu is het weg
pi_76523322
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:23 schreef kaatjejannie het volgende:
Terug van mijn eerste les. Ik vind het wel lastig hoor. Moest in het begin alleen gas doen en sturen. Daarna op een ijzige parkeerplaats leren remmen en de koppeling. Daarna door de stad gereden.

Haha lullig dat ze je voor de eerste keer laten rijden met dit weer, heb je niet echt veel aan als je de hele tijd in zijn 2 rijdt.
pi_76523415
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:10 schreef Foxio het volgende:
Hmmm, ik ben sinds 21 Juni al 17. Dus ik ben nu al 17,5. Hoe zit het nu met dat rijbewijs halen, lessen enzo. Mag ik nu al lessen en als ik hem eventueel voor mijn18e haal dat ik dan alleen mag rijden met een begeleider die 10 jaar ervaring heeft of is dit nog niet rond?

Zoniet ben ik er aan het denken om zodra ik 18 wordt een snelcurus van 10dagen of 2 weken te gaan doen zodat ik begin half Juli al me rijbewijs heb. Waar kan je dat precies doen, hoeveel kost dit? Is dit aan te raden?

Als dit niks is, kent iemand een goede rijschool omgeving Heerlen (Zuid-Limburg) waar je snel en goed je rijbewijs kan halen en waar het geen fortuin kost.?
Je kunt pas beginnen met lessen als je 18 bent (volgens mij is dat nog steeds niet veranderd).

Van snelcursussen en rijscholen in Heerlen weet ik niks af.
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:23 schreef kaatjejannie het volgende:

Ik vond het in het begin ook super lastig met al die pedalen. Maar na een paar lessen gaat het gewoon normaal. Over 10 lesuren heb je die auto goed onder controle
pi_76523498
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:51 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Haha lullig dat ze je voor de eerste keer laten rijden met dit weer, heb je niet echt veel aan als je de hele tijd in zijn 2 rijdt.
Je hebt er juist heel veel aan! Ik moest vandaag de hele tijd filerijden. Dan weet je onderhand wel waar je aangrijpingspunt zit van je koppeling.

Alleen wist ik dat al. Dus voor mij was die les een beetje een verspilling
pi_76525057
mag je gvd beginnen met GLIJLESSEN !
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_76525738
Een half jaar lessen lijkt me echt veel te lang. 2 maanden uiterlijk wil hem toch hebben. dus 3/4 uur per week zou het moeten kunnen.
Heb schijt aan de dingen die je wel hebt gedaan, in plaats van spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
pi_76527465
Ik heb net alles gepland, zo ongeveer 2 keer in de week 2 uur. En dan ook nog afwisselend in de ochtend en de middag. Ook al mijn theorie examen gepland en de TTT. Als alles goed gaat heb ik met een maandje of 4/5 mijn rijbewijs!

Vind het juist wel prettig dat ik ook in dit weer gereden heb. Ik heb niet alleen in de 2 gereden, ook nog in de 4.
*poef* nu is het weg
pi_76528101
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:52 schreef Foxio het volgende:
Een half jaar lessen lijkt me echt veel te lang. 2 maanden uiterlijk wil hem toch hebben. dus 3/4 uur per week zou het moeten kunnen.
Dan moet je gewoon 4/5 uur per week rijden, ja. Ik ga er best wel snel doorheen. Als ik zo doorga, heb ik over 2 maanden mijn rijbewijs al (3 weken geleden begonnen)
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:34 schreef kaatjejannie het volgende:
Vind het juist wel prettig dat ik ook in dit weer gereden heb.
Ja, dat vind ik dus ook! Ik heb 5 van m'n 11 uur in de sneeuw gereden. Nu weet ik ook dat je echt moet voorkomen dat je gaat glijden. We hebben wel de beste tijd van het jaar gekozen om te beginnen met lessen
pi_76535235
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:52 schreef Foxio het volgende:
Ik ben 17 en heb ook rijles. Maar dat was een uitzondering dat mijn rijschool voor mij deed.
Misschien moet je maar gewoon eens rondbellen of het bij jou ook kan. Verwacht dan niet dat je met 17.5 mag beginnen. Want 6 maanden ga je echt niet over doen voor je lessen denk ik. Je moet btw ook nog eerst je theorie halen en dat kan pas vanaf je 18e.
Probeer de kleinere rijscholen. Ik kan je wel bijna garanderen dat de grote rijscholen dat niet zullen doen.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_76544864
ik zie dit nu pas, heb zo'n 18 lessen gehad Heb mn theorie gehaald. hoi
pi_76551167
Fuck! Dadelijk om 10.45 afrijden! Heb nu zon 16 lessen gehad, veeeeeel meer dan ik had verwacht, maar was ook veels te laat begonnen met theorie en dan ook de eerste keer nog gezakt

Maarja, nu ben ik er eindelijk, en dan mag ik er ook voor! Alleen heb al donders goede ervaringen gehoord over een nieuwe vrouwelijke examinatrice die net twee weken aan de gang is en al 3 leerlingen van mijn rijschool liet zakken op niks, mijn rijinstructeur was NOT amused over dat en hoop toch echt niet dat ik haar krijg!

Wens me succes, ik stress als een wilde oerbeer!

[ Bericht 0% gewijzigd door GijsMF op 08-01-2010 08:00:43 ]
pi_76551187
SUCCES! Je kunt het
pi_76551206
Tnx Bhuddy, ga er positief naartoe, ook al zie ik er ontzettend tegenop! Wordt om 9 uur opgehaald om nog ff te lessen, rond half 10 wordt er in Doetinchem bij de Kruisberg bepaald of het ivm slechte wegen/vorst niet doorgaat...

Zul je zien, ben zo ontzettend moeilijk aan het doen nu, en gaat het straks niet door Maar dat hoop ik niet, want ik wil heel erg graag mijn rijbewijs
pi_76556502
Succes GijsMF!

Iemand nog nuttige links voor examentrainingen online waarbij ik ook via een bankpas kan betalen? Meesten moet ik naar zo'n 0900 nummer bellen, laat ik dat dus niet kunnen
Hello!
pi_76556542
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 07:38 schreef GijsMF het volgende:
Maar dat hoop ik niet, want ik wil heel erg graag mijn rijbewijs
Ha, je bent niet de enige hier succes!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:44:08 #268
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_76557128
25 februari 08:55 ga ik afrijden . Aan de ene kant een vervelende tijd vanwege alle middelbare scholieren etc. Aan de andere kant zijn alle basisschoolkinders net op school!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_76557188
orly 16 lessen? dat is behoorlijk snel, 16 van 2 uur dan ofzo? Ik zit op 18 lessen van 1 uur en ben er bijna, maar de rijleraar zegt dat ik heel snel ben
pi_76557417
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:44 schreef monsterd. het volgende:
25 februari 08:55 ga ik afrijden . Aan de ene kant een vervelende tijd vanwege alle middelbare scholieren etc. Aan de andere kant zijn alle basisschoolkinders net op school!
dan heb ik mijn ttt (om 10.45) . Moet goed komen toch??
*poef* nu is het weg
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:56:11 #271
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_76557537
Examen voor vandaag weer afgezegd.. Weer een vrije dag naar de klote + ik kan weer 2 extra lessen nemen om het een beetje bij te houden. Blegh
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_76560568
RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJBBBBBBBBBBBBBBEEEEEEEEEEEEWWWWWW
WWWWWIIIIIIIJJJSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Foutloos! Niet afgelast! Stress als een wilde oerbeer! Maar het was allemaal super!

En ik had inderdaad de gevreesde vrouwelijke examinatrice waar mijn rijinstructeur zoveel problemen mee had, maar ze viel op zich nog wel mee. Ze kwebbelt (zoals zowat elk wezen van het vrouwelijke geslacht) wel gigantisch veel! Heb wel vrolijk meegedaan maar heb me daar niet door af laten leiden. Ging helemaal perfect!

Heb 17 lessen gehad van 1 uur, naar mijn mening nogal veel. Was laat begonnen met de theorie en zakte de 1e keer ook nog met 6 fouten... Kon pas een maand later weer op voor de theorie, maar je moet het rijden wel onderhouden dusja dan maar extra lessen.... Nadat ik de theorie had moest ik ook nog een maand wachten voor de praktijk, dusja, dan ben je alweer zowat 10 lessen verder

Maarja, maakt mij nu weinig uit. Ik heb tenminste het papiertje! 17 lessen a 45 euro, 2x theorie en 1x examen, ben totaal 1041.90 euro kwijt. Wel aardig veel maarja, kreeg net nog 10 euro terug van hem om een krat bier van te kopen
pi_76560648
Gefeliciteerd!
pi_76561098
gefeliciteerd!
*poef* nu is het weg
pi_76561149
Congratz!
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:22 schreef GijsMF het volgende:
kreeg net nog 10 euro terug van hem om een krat bier van te kopen
Toffe instructeur heb je dan
pi_76561401
Gefeliciteerd!

Zit nu weer zonder rijschool en heb zojuist besloten m'n roze 'papiertje' niet te halen dit omdat er geen rijscholen zijn die tijd voor me hebben - momenteel een rijschool uit Harnixveld die een les per week geeft, en heb daar inmiddels al 29 lessen gevolgd. Voel me alleen hetzelfde, vind het nogal weinig.

Net dus even nagedacht of ik eventueel bij die rijschool meerdere lessen kon aanvragen of kiezen voor een ANWB spoed-cursus. M'n rijschool vindt dat ik, met m'n doofheid, geen spoedcursus kan doen en daarmee dus in elk geval niet voor februari m'n rijbewijs haal.

Heb nu toch maar besloten m'n theorie / praktijk te stoppen en volgend jaar maar weer te proberen als ik wat meer tijd heb...

Helaas.
Hello!
pi_76561452
Vind je het goed dat ik je topic wel open laat Kentalis? Wellicht hebben andere mensen er binnenkort nog iets aan en anders jij, voor volgend jaar.
pi_76561727
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:22 schreef GijsMF het volgende:

Heb 17 lessen gehad van 1 uur, naar mijn mening nogal veel. Was laat begonnen met de theorie en zakte de 1e keer ook nog met 6 fouten... Kon pas een maand later weer op voor de theorie, maar je moet het rijden wel onderhouden dusja dan maar extra lessen.... Nadat ik de theorie had moest ik ook nog een maand wachten voor de praktijk, dusja, dan ben je alweer zowat 10 lessen verder

Gefeliciteerd
Maar je maakt mij niet wijs dat je na 7 lessen al klaar was voor je examen
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:05:28 #279
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_76562354
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:42 schreef Kentalis het volgende:
Gefeliciteerd!

Zit nu weer zonder rijschool en heb zojuist besloten m'n roze 'papiertje' niet te halen dit omdat er geen rijscholen zijn die tijd voor me hebben - momenteel een rijschool uit Harnixveld die een les per week geeft, en heb daar inmiddels al 29 lessen gevolgd. Voel me alleen hetzelfde, vind het nogal weinig.

Net dus even nagedacht of ik eventueel bij die rijschool meerdere lessen kon aanvragen of kiezen voor een ANWB spoed-cursus. M'n rijschool vindt dat ik, met m'n doofheid, geen spoedcursus kan doen en daarmee dus in elk geval niet voor februari m'n rijbewijs haal.

Heb nu toch maar besloten m'n theorie / praktijk te stoppen en volgend jaar maar weer te proberen als ik wat meer tijd heb...

Helaas.
Vind je dat niet jammer dan? Want moet je persé voor februari je rijbewijs hebben? Als je nu stopt moet je straks weer opnieuw beginnen en ben je waarschijnlijk meer kwijt aan lessen omdat je veel dingen even moet herhalen. Zonde iig! Nog wat van de anwb gehoord trouwens?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_76562648
Hmm kom er net achter dat ik al op 33 uur zit en er is nog niet eens een TTT in zicht. Echt irritant, heb nu door de kerstvakantie o.a. en de gladheid weer 3,5 week niet gelest en moet voor m'n gevoel dan steeds weer half opnieuw beginnen...
pi_76563727
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:37 schreef GuitarJJ het volgende:
Congratz!
[..]

Toffe instructeur heb je dan
Zeker! Echt een ontzettend toffe gast, op de grote (gladde) parkeerplaats bij de Kruisberg in Doetinchem (voor theorie en praktijk) de laatste weken zeker wel een stuk of 5 handrem bochtjes gemaakt. Ook nog vanmiddag 1x gedaan voordat ik op moest voor het examen. Echt een geweldige kerol!

@Buggiy: Naaah, kreeg na 6 lessen zo ongeveer al wel een duim omhoog dat ik het mocht doen. Alleen ik had mijn theorie nog niet en zak daarvoor ook nog eens de eerste keer, dusja dan duurt het sowieso al lang... Als je je afvraagt hoe ik dat voor mekaar krijg? Weet niet, rij al vanaf jong af aan trekker, maar denk nu maar niet dat het een voordeel is. Schakelen undso is appeltje eitje, maar je leert ook een hoop verkeerde dingen in de trekker aan (niet kijken omdat je toch al zat zicht hebt en met de handpalm sturen etc)

@Trusten: Dat is irritant man! Heb ook eens 2 weken geen les gehad, dat merk je wel goed... Daarom de extra tijd die ik kwijt was door het niet halen van mijn theorie ook maar gewoon blijven lessen.... Maar je hoeft die TTT toch niet te doen? Of is dat standaard? Heb hem namelijk niet gedaan

[ Bericht 15% gewijzigd door GijsMF op 08-01-2010 14:44:11 ]
pi_76565409
Gozert! Gefeliciteerd man Ben trots op je

Voor 17 uur lessen ruim 1000 euro Bizar.
Ik was voor 12 uur lessen, 1x praktijk en 1x theorie 590 euro kwijt...

Ik heb alleen geen 10 euro terug gekregen Heb hem juist een bon van 75 euro gegeven

@Bigguy: na 3-4 uur lessen ging 't bij mij eigenlijk ook al prima, de laatste 8 waren meer om het kijken er echt goed in te stampen. Wat ik van te voren heb geoefend met m'n pa is koppeling bedienen, schakelen en sturen. Kijken is eigenlijk het enige wat ik van m'n rijschool heb geleerd.

M'n vader rijdt 12000 km per jaar (en hij werkt niet), en al die tijd zit hij met mij in de auto. Ik heb altijd vanaf jongs af aan aandachtig meegekeken (altijd voorin, m'n moeder is al overleden..) met wat m'n vader deed en m'n vader gaf ook altijd tips en dingen waar ik op moet letten tijdens 't rijden. Dat helpt enorm.
pi_76565630
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:47 schreef rhythmlicious het volgende:

[..]

Geen idee, heeft verder geen naam, alleen de werkzame stof staat op het doosje. Ben gewoon naar de apotheek gegaan, gezegd dat ik af moest rijden en echt heel zenuwachtig was, en dat valdispert/drogisterij zooi niet helpt. Gewoon lekker overdreven, maar blij dat ik het gedaan heb! Ben nog nooit zo ontspannen geweest.

Zal vanavond een kijken of ik het doosje misschien nog ergens heb slingeren, dan roep ik 't nog wel, maar ben bang dat ie al weg is.
Was het propranolol? Ben je eerst naar de huisarts geweest of direct naar apotheek?
x
  vrijdag 8 januari 2010 @ 15:58:40 #284
152195 Foxio
Zeker wel
pi_76567329
Trouwens nog een vraagje he.
2 van mijn vriendengroep hebben dan al een rijbewijs en een daarvan heeft zelf auto enzo. Me ouders hebben beiden een automaat. Me ouders zeggen dat het niet slim is om alvast te proberen schakelen, rondjes rijden op parkeerplaats of afgelegen gebied en als het echt goed gaat gewoon proberen te rijden enzo met vrienden omdat je dan alles verkeerd aanleert en je dan juist net MEER moeite gaat hebben alles op de perfecte manier aan te leren. Maar mij lijkt dat het toch veel eenvoudiger is als je al hebt leren schakelen en de auto al een beetje kan besturen dat scheelt weer een paar lessen.
pi_76568479
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:58 schreef Foxio het volgende:
Trouwens nog een vraagje he.
2 van mijn vriendengroep hebben dan al een rijbewijs en een daarvan heeft zelf auto enzo. Me ouders hebben beiden een automaat. Me ouders zeggen dat het niet slim is om alvast te proberen schakelen, rondjes rijden op parkeerplaats of afgelegen gebied en als het echt goed gaat gewoon proberen te rijden enzo met vrienden omdat je dan alles verkeerd aanleert en je dan juist net MEER moeite gaat hebben alles op de perfecte manier aan te leren. Maar mij lijkt dat het toch veel eenvoudiger is als je al hebt leren schakelen en de auto al een beetje kan besturen dat scheelt weer een paar lessen.
Je vrienden hebben gelijk

[ Bericht 5% gewijzigd door Trusten op 08-01-2010 16:39:37 ]
pi_76568900
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 14:05 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Vind je dat niet jammer dan? Want moet je persé voor februari je rijbewijs hebben? Als je nu stopt moet je straks weer opnieuw beginnen en ben je waarschijnlijk meer kwijt aan lessen omdat je veel dingen even moet herhalen. Zonde iig! Nog wat van de anwb gehoord trouwens?
Helaas wel, ben er al 2 jaar mee bezig, maar helaas laat m'n gezondheid het niet toe. Werd in 2007 geconstateerd dat ik een tumor had en heb daarna 5 operaties in 2 jaar gehad, zit momenteel in een 'revalidatie'-periode waarbij alles weer goedgemaakt wordt, heb een flinke litteken en half vage gezicht aan overgehouden.

Hiervoor moet ik rond februari dus weer onder de behandeling en gezien dat m'n rijschool niet blij is met m'n afwezigheid, willen ze ermee stoppen dus moet ik iets anders zoeken. ANWB laat steeds niks van zich horen, zal wel weekend zijn voor hun.

Laat die topic maar gerust open, misschien komt er nog interessante berichtjes in.

Zit enorm te twijfelen of ik theorie nog ga doen, dan heb ik zowel motivatie als reden om na die herstel-periode m'n rijlessen (bij een andere rijschool ) weer op te pakken.
Hello!
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:51:07 #287
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_76569387
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 16:38 schreef Kentalis het volgende:

[..]

Helaas wel, ben er al 2 jaar mee bezig, maar helaas laat m'n gezondheid het niet toe. Werd in 2007 geconstateerd dat ik een tumor had en heb daarna 5 operaties in 2 jaar gehad, zit momenteel in een 'revalidatie'-periode waarbij alles weer goedgemaakt wordt, heb een flinke litteken en half vage gezicht aan overgehouden.

Hiervoor moet ik rond februari dus weer onder de behandeling en gezien dat m'n rijschool niet blij is met m'n afwezigheid, willen ze ermee stoppen dus moet ik iets anders zoeken. ANWB laat steeds niks van zich horen, zal wel weekend zijn voor hun.

Laat die topic maar gerust open, misschien komt er nog interessante berichtjes in.

Zit enorm te twijfelen of ik theorie nog ga doen, dan heb ik zowel motivatie als reden om na die herstel-periode m'n rijlessen (bij een andere rijschool ) weer op te pakken.
Dan ligt de situatie anders, dat wist ik niet.

Naja, afwachten tot na je herstel periode denk ik dan
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  vrijdag 8 januari 2010 @ 16:57:48 #288
269956 Nieners
Sofa King Addicted.
pi_76569623
Ik ben op de 6e begonnen, maandag weer lessen en vrijdag ook .
Net op bol.com ook even theorieboek besteld en dan die zo snel mogelijk halen.
Living and loving in the moment.
pi_76585200
Eindelijk, antwoord van ANWB.

Geen idee wat ik hiermee moet, Welzorg is bedoeld voor mensen met een 'lichamelijk' handicap. Voor zover ik het weet, valt doofheid hier niet onder kortom, van zo'n antwoord van ANWB is het voor mij ook zo klaar

-----------------------------------------

Hoi [ naam ],

Wij hebben hier geen ervaring mee.
Je kunt het beste contact zoeken met Welzorg in Den Bosch.
Die zijn gespecialiseerd in opleiden voor mensen met een aanpassing.

Groeten,

Yvo Maas.
ANWB-Rijopleiding
Den Bosch
Hello!
pi_76585484
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 15:15 schreef Bhuddy het volgende:
Gozert! Gefeliciteerd man Ben trots op je

Voor 17 uur lessen ruim 1000 euro Bizar.
Ik was voor 12 uur lessen, 1x praktijk en 1x theorie 590 euro kwijt...

Ik heb alleen geen 10 euro terug gekregen Heb hem juist een bon van 75 euro gegeven
Tnx! Heb jij het net wat netter gedaan, mijn rijinstructeur was ook duur en dat wisten we van te voren. Ben allang blij dat ik geen 30/40 lessen nodig heb. Ben btw nog wel van plan om met de auto binnenkort een keer langs te gaan en nog een anderhalve liter fles Grolsch te geven, afgelopen week zo druk gehad dat ik dat totaal vergeten was

@Kentalis: Pfff wat klote om te lezen hoe lastig zoiets voor je is en dat er niet eens een fatsoenlijke rijinstructeur voor je in de buurt te vinden is... Heb er helaas ook in de directe omgeving geen ervaring mee en weet ook zo geen rij-instructeur, toch succes met het zoeken! Geef het niet op man, na zoveel lessen is het jammer om het niet af te maken

[ Bericht 13% gewijzigd door GijsMF op 08-01-2010 23:54:44 ]
  zaterdag 9 januari 2010 @ 00:09:39 #291
269956 Nieners
Sofa King Addicted.
pi_76586252
Zal ik trouwens een pakket nemen?
Het is 30 euro per les,
hij biedt me een pakket aan van 20 lessen voor 650 euro incl. examen, maar ik weet haast zeker dat ik meer lessen nodig heb.
pi_76589483
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:09 schreef Nieners het volgende:
Het is 30 euro per les,
hij biedt me een pakket aan van 20 lessen voor 650 euro incl. examen, maar ik weet haast zeker dat ik meer lessen nodig heb.
Dan neem je toch losse lessen nadat je pakket op is?
Tenzij je natuurlijk een datum vaststelt voor je praktijk.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_76600480
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 00:09 schreef Nieners het volgende:
Het is 30 euro per les,
Hoeveel lessen je nodig hebt weet je van te voren nooit, ik had ook verwacht met minder dan 17 te kunnen doen, kreeg het ook niet voor mekaar. Ik zou gewoon geen pakket nemen en je rij-instructeur moet gewoon goudeerlijk zijn wanneer je er klaar voor bent om op te gaan. Al dat pakketten-zooi, vind dat maar 1 en al oplichterij heb ik het idee. Je moet iemand vinden die helemaal niet in pakketten doet, en gewoon op tijd zegt wanneer je er klaar voor bent.

Btw, zorg dat je je theorie op tijd haalt, scheelt kloterij achteraf als je de 1e keer zakt...
  zaterdag 9 januari 2010 @ 15:29:37 #294
269956 Nieners
Sofa King Addicted.
pi_76600879
Ik doe toch maar losse lessen, ja .
Ben nu bezig met het leren voor m'n theorie, boek is vandaag binnen gekomen en die hoop ik echt snel te halen!
pi_76601135
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:29 schreef Nieners het volgende:
Ik doe toch maar losse lessen, ja .
Ben nu bezig met het leren voor m'n theorie, boek is vandaag binnen gekomen en die hoop ik echt snel te halen!
Plan het examen zsm wanneer je 18 wordt. Ben pas een maand later begonnen met theorie en had paar weken daarna theorie examen. Mocht eigenlijk al op dus het was ff theorie halen en binnen enkele weken afrijden, mooi niet dus... 6 fouten
  zaterdag 9 januari 2010 @ 15:55:30 #296
269956 Nieners
Sofa King Addicted.
pi_76601646
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:39 schreef GijsMF het volgende:

[..]

Plan het examen zsm wanneer je 18 wordt. Ben pas een maand later begonnen met theorie en had paar weken daarna theorie examen. Mocht eigenlijk al op dus het was ff theorie halen en binnen enkele weken afrijden, mooi niet dus... 6 fouten
Ik ben allang 18 geweest .
Eerder vond ik het niet nodig, nu begint het toch te kriebelen dus vandaar.

Balen zeg, hoe lang duurde het voor je op mocht om af te rijden want als ik het zo lees best snel?
pi_76602642
Ik moet dinsdag afrijden, mijn instructeur moet nog bijna elke les ingrijpen en ik heb al 50 lessen gehad.. iemand tips?
pi_76607789
Ik moet woensdag afrijden voor de tweede keer, voel me een stuk beter voorbereid dan de eerste keer. Heb echt veel vooruitgang geboekt. Toch nog wel een paar kleine puntjes (en hopen dat de zenuwen niet opspelen, neem nu wel sinds gister dagelijks Valeriaan om eraan te wennen en dat ik op m'n examen er rustiger van wordt ipv meteen slaperig), maar in principe zou het dan moeten lukken.

Eerste keer gezakt op kijkgedrag, besluitvaardigheid en snelheid (ging te langzaam en voorzichtig op sommige momenten). Heb alle drie wel verbeterd, maar kijkgedrag moet ik nog wel echt ff op letten. Het is niet verkeerd maar ik wil sommige dingen nog wel iets te laat opvangen dat ik half "schrikkend" op de rem moet, terwijl als ik verder vooruit had gekeken (maar dan ben ik bijvoorbeeld bezig met op andere plekken om mij heen kijken) dat ik rustiger had kunnen remmen.

Achja. Nog 3 lessen van 2 uur te gaan (morgen, dinsdag en woensdag) en dan examen, mits hij niet wordt afgelast. Wish me luck.
  † In Memoriam † zaterdag 9 januari 2010 @ 21:45:03 #299
25682 2cv
Niet subtiel
pi_76613530
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:25 schreef Janna86 het volgende:
Ik moet dinsdag afrijden, mijn instructeur moet nog bijna elke les ingrijpen en ik heb al 50 lessen gehad.. iemand tips?
Of je er veel aan hebt weet ik niet, maar probeer te denken als je rij-instructeur. Vraag je af wat je rij-instructeur zou doen in zo'n situatie. Als hij gas zou geven en jij zou remmen dan ga je remmen in plaats van gas geven. Ik stel het natuurlijk even heel simpel.

Maar in welke situaties grijpt hij meestal in ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_76614717
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 16:25 schreef Janna86 het volgende:
Zou me er niet te druk over maken. Hij grijpt bij mij ook vaak in maar vaak is het in mijn ogen onnodig. Vaak remt ie wat eerder af dan ik zou doen of pakt ie het stuur beet maar draait er dan nauwelijk aan omdat het toch goed gaat (bv vlak langs iemand moeten). Hangt ook van je rijstijl af denk ik. Zolang je veilig rijdt zal een examinator niet zo snel ingrijpen.

NIW: Ik moet morgen weer lessen, ben benieuwd of het doorgaat. En 18 januari examen, hopelijk is de sneeuw dan een beetje weg.
There are only 151 Pokémon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')