abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76521908
Hmmm, ik ben sinds 21 Juni al 17. Dus ik ben nu al 17,5. Hoe zit het nu met dat rijbewijs halen, lessen enzo. Mag ik nu al lessen en als ik hem eventueel voor mijn18e haal dat ik dan alleen mag rijden met een begeleider die 10 jaar ervaring heeft of is dit nog niet rond?

Zoniet ben ik er aan het denken om zodra ik 18 wordt een snelcurus van 10dagen of 2 weken te gaan doen zodat ik begin half Juli al me rijbewijs heb. Waar kan je dat precies doen, hoeveel kost dit? Is dit aan te raden?

Als dit niks is, kent iemand een goede rijschool omgeving Heerlen (Zuid-Limburg) waar je snel en goed je rijbewijs kan halen en waar het geen fortuin kost.?
Heb schijt aan de dingen die je wel hebt gedaan, in plaats van spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
pi_76522239
Met té weinig rij-ervaring zou ik niet echt naar een ANWBtje gaan, binnen 10 dagen al je examen, dan wordt alles in je hoofd gedramd. Ruim 3 uur per dag gaan rijden, en duo-lessen als je met iemand samen rijdt. Zou gewoon rustig 2 lessen ( of 3 ) per week doen, dan heb je in een half jaartje je rijbewijs.

Heerlen is me vaag bekend, je zou kunnen rondkijken op CBR.nl naar rijscholen in jouw buurt.

Tja, ik maak het te bont

Ben al ruim 2 jaar bezig met lessen en ik word er onderhand wel moe van, dat ik dus nu m'n theorie in één keer wil halen en vervolgens die ANWB cursus ga doen zodat ik inmiddels wel weer m'n rijbewijs heb.

Nu alleen wachten tot ANWB me terugmailt vanmorgen werd ik gebeld, terwijl ik aangaf dat ik doof was
Hello!
pi_76522359
Terug van mijn eerste les. Ik vind het wel lastig hoor. Moest in het begin alleen gas doen en sturen. Daarna op een ijzige parkeerplaats leren remmen en de koppeling. Daarna door de stad gereden.

Ik heb een pakket van 35 lessen gedaan. volgende week weer een les.
*poef* nu is het weg
pi_76523322
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:23 schreef kaatjejannie het volgende:
Terug van mijn eerste les. Ik vind het wel lastig hoor. Moest in het begin alleen gas doen en sturen. Daarna op een ijzige parkeerplaats leren remmen en de koppeling. Daarna door de stad gereden.

Haha lullig dat ze je voor de eerste keer laten rijden met dit weer, heb je niet echt veel aan als je de hele tijd in zijn 2 rijdt.
pi_76523415
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:10 schreef Foxio het volgende:
Hmmm, ik ben sinds 21 Juni al 17. Dus ik ben nu al 17,5. Hoe zit het nu met dat rijbewijs halen, lessen enzo. Mag ik nu al lessen en als ik hem eventueel voor mijn18e haal dat ik dan alleen mag rijden met een begeleider die 10 jaar ervaring heeft of is dit nog niet rond?

Zoniet ben ik er aan het denken om zodra ik 18 wordt een snelcurus van 10dagen of 2 weken te gaan doen zodat ik begin half Juli al me rijbewijs heb. Waar kan je dat precies doen, hoeveel kost dit? Is dit aan te raden?

Als dit niks is, kent iemand een goede rijschool omgeving Heerlen (Zuid-Limburg) waar je snel en goed je rijbewijs kan halen en waar het geen fortuin kost.?
Je kunt pas beginnen met lessen als je 18 bent (volgens mij is dat nog steeds niet veranderd).

Van snelcursussen en rijscholen in Heerlen weet ik niks af.
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:23 schreef kaatjejannie het volgende:

Ik vond het in het begin ook super lastig met al die pedalen. Maar na een paar lessen gaat het gewoon normaal. Over 10 lesuren heb je die auto goed onder controle
pi_76523498
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:51 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Haha lullig dat ze je voor de eerste keer laten rijden met dit weer, heb je niet echt veel aan als je de hele tijd in zijn 2 rijdt.
Je hebt er juist heel veel aan! Ik moest vandaag de hele tijd filerijden. Dan weet je onderhand wel waar je aangrijpingspunt zit van je koppeling.

Alleen wist ik dat al. Dus voor mij was die les een beetje een verspilling
pi_76525057
mag je gvd beginnen met GLIJLESSEN !
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_76525738
Een half jaar lessen lijkt me echt veel te lang. 2 maanden uiterlijk wil hem toch hebben. dus 3/4 uur per week zou het moeten kunnen.
Heb schijt aan de dingen die je wel hebt gedaan, in plaats van spijt van de dingen die je niet hebt gedaan.
pi_76527465
Ik heb net alles gepland, zo ongeveer 2 keer in de week 2 uur. En dan ook nog afwisselend in de ochtend en de middag. Ook al mijn theorie examen gepland en de TTT. Als alles goed gaat heb ik met een maandje of 4/5 mijn rijbewijs!

Vind het juist wel prettig dat ik ook in dit weer gereden heb. Ik heb niet alleen in de 2 gereden, ook nog in de 4.
*poef* nu is het weg
pi_76528101
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:52 schreef Foxio het volgende:
Een half jaar lessen lijkt me echt veel te lang. 2 maanden uiterlijk wil hem toch hebben. dus 3/4 uur per week zou het moeten kunnen.
Dan moet je gewoon 4/5 uur per week rijden, ja. Ik ga er best wel snel doorheen. Als ik zo doorga, heb ik over 2 maanden mijn rijbewijs al (3 weken geleden begonnen)
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 16:34 schreef kaatjejannie het volgende:
Vind het juist wel prettig dat ik ook in dit weer gereden heb.
Ja, dat vind ik dus ook! Ik heb 5 van m'n 11 uur in de sneeuw gereden. Nu weet ik ook dat je echt moet voorkomen dat je gaat glijden. We hebben wel de beste tijd van het jaar gekozen om te beginnen met lessen
pi_76535235
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:52 schreef Foxio het volgende:
Ik ben 17 en heb ook rijles. Maar dat was een uitzondering dat mijn rijschool voor mij deed.
Misschien moet je maar gewoon eens rondbellen of het bij jou ook kan. Verwacht dan niet dat je met 17.5 mag beginnen. Want 6 maanden ga je echt niet over doen voor je lessen denk ik. Je moet btw ook nog eerst je theorie halen en dat kan pas vanaf je 18e.
Probeer de kleinere rijscholen. Ik kan je wel bijna garanderen dat de grote rijscholen dat niet zullen doen.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_76544864
ik zie dit nu pas, heb zo'n 18 lessen gehad Heb mn theorie gehaald. hoi
pi_76551167
Fuck! Dadelijk om 10.45 afrijden! Heb nu zon 16 lessen gehad, veeeeeel meer dan ik had verwacht, maar was ook veels te laat begonnen met theorie en dan ook de eerste keer nog gezakt

Maarja, nu ben ik er eindelijk, en dan mag ik er ook voor! Alleen heb al donders goede ervaringen gehoord over een nieuwe vrouwelijke examinatrice die net twee weken aan de gang is en al 3 leerlingen van mijn rijschool liet zakken op niks, mijn rijinstructeur was NOT amused over dat en hoop toch echt niet dat ik haar krijg!

Wens me succes, ik stress als een wilde oerbeer!

[ Bericht 0% gewijzigd door GijsMF op 08-01-2010 08:00:43 ]
pi_76551187
SUCCES! Je kunt het
pi_76551206
Tnx Bhuddy, ga er positief naartoe, ook al zie ik er ontzettend tegenop! Wordt om 9 uur opgehaald om nog ff te lessen, rond half 10 wordt er in Doetinchem bij de Kruisberg bepaald of het ivm slechte wegen/vorst niet doorgaat...

Zul je zien, ben zo ontzettend moeilijk aan het doen nu, en gaat het straks niet door Maar dat hoop ik niet, want ik wil heel erg graag mijn rijbewijs
pi_76556502
Succes GijsMF!

Iemand nog nuttige links voor examentrainingen online waarbij ik ook via een bankpas kan betalen? Meesten moet ik naar zo'n 0900 nummer bellen, laat ik dat dus niet kunnen
Hello!
pi_76556542
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 07:38 schreef GijsMF het volgende:
Maar dat hoop ik niet, want ik wil heel erg graag mijn rijbewijs
Ha, je bent niet de enige hier succes!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:44:08 #268
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_76557128
25 februari 08:55 ga ik afrijden . Aan de ene kant een vervelende tijd vanwege alle middelbare scholieren etc. Aan de andere kant zijn alle basisschoolkinders net op school!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_76557188
orly 16 lessen? dat is behoorlijk snel, 16 van 2 uur dan ofzo? Ik zit op 18 lessen van 1 uur en ben er bijna, maar de rijleraar zegt dat ik heel snel ben
pi_76557417
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 11:44 schreef monsterd. het volgende:
25 februari 08:55 ga ik afrijden . Aan de ene kant een vervelende tijd vanwege alle middelbare scholieren etc. Aan de andere kant zijn alle basisschoolkinders net op school!
dan heb ik mijn ttt (om 10.45) . Moet goed komen toch??
*poef* nu is het weg
  vrijdag 8 januari 2010 @ 11:56:11 #271
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_76557537
Examen voor vandaag weer afgezegd.. Weer een vrije dag naar de klote + ik kan weer 2 extra lessen nemen om het een beetje bij te houden. Blegh
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_76560568
RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIIIIJJJJJJJJJJBBBBBBBBBBBBBBEEEEEEEEEEEEWWWWWW
WWWWWIIIIIIIJJJSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Foutloos! Niet afgelast! Stress als een wilde oerbeer! Maar het was allemaal super!

En ik had inderdaad de gevreesde vrouwelijke examinatrice waar mijn rijinstructeur zoveel problemen mee had, maar ze viel op zich nog wel mee. Ze kwebbelt (zoals zowat elk wezen van het vrouwelijke geslacht) wel gigantisch veel! Heb wel vrolijk meegedaan maar heb me daar niet door af laten leiden. Ging helemaal perfect!

Heb 17 lessen gehad van 1 uur, naar mijn mening nogal veel. Was laat begonnen met de theorie en zakte de 1e keer ook nog met 6 fouten... Kon pas een maand later weer op voor de theorie, maar je moet het rijden wel onderhouden dusja dan maar extra lessen.... Nadat ik de theorie had moest ik ook nog een maand wachten voor de praktijk, dusja, dan ben je alweer zowat 10 lessen verder

Maarja, maakt mij nu weinig uit. Ik heb tenminste het papiertje! 17 lessen a 45 euro, 2x theorie en 1x examen, ben totaal 1041.90 euro kwijt. Wel aardig veel maarja, kreeg net nog 10 euro terug van hem om een krat bier van te kopen
pi_76560648
Gefeliciteerd!
pi_76561098
gefeliciteerd!
*poef* nu is het weg
pi_76561149
Congratz!
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 13:22 schreef GijsMF het volgende:
kreeg net nog 10 euro terug van hem om een krat bier van te kopen
Toffe instructeur heb je dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo