abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75527408
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 02:46 schreef Repeat het volgende:

[..]

Pretentieuze dwaas
niks pretentieus aan, al dat eten gedrenkt in zoete sauzen vind ik echt 3 keer niks
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 december 2009 @ 19:26:14 #53
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_75527577
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:04 schreef bluejean het volgende:

[..]

Die op de Kennemerlaan is goor .

Eigenlijk vind ik alle 'nepchinees' vies. Je kunt beter naar een echt chinees restaurantje gaan (in de Chinatown van Den Haag bijvoorbeeld), ware het niet dat je daar als Hollander meestal niet zo gewaardeerd wordt.
Dat dus. Rose Garden op de tussenbeekweg is ook slecht. Alleen die op de lange nieuw is ook wel te doen .
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_75534521
67, Shanghai, Steenwijk nr. 101 en 107 zijn m'n favorieten. Tja Shu is daar zoals het hoort, ben ooit eens bij een Chinees in het westen des lands geweest waar men Tja Shu durfde te verkopen met vruchtjes uit blik..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_75538701
Deze hele lijst slaat inderdaad helemaal nergens op.
  zaterdag 12 december 2009 @ 00:30:57 #56
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_75538919
Memories of Asia in Arnhem is wel goed hoor! Maar er staan ook echt baggerwok- en babipangangrestaurants tussen en ik mis weer andere goede.

Wat is nou het nut van zo´n lijst? Wat kan het de gemiddelde consument nou schelen dat er mooie wc´s zijn als het eten niet lekker is.
pi_75539024
Dynasty? Mariah Carey gaat daar altijd eten als ze in A'dam.

Ik vind het niet zo bijzonder.

Ik ga liever naar Nam Kee op de Zeekijk.

Ook een geliefde locatie voor filmopname's. In o.a. dit restaurant is de film ''De oesters van Nam Kee'' met Katja Schuurman opgenomen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 00:36:45 #58
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_75539055
Ik heb bij Nam Kee regelmatig de kakkerlakken tegen de muur zien lopen. Denk niet dat ze hoog scoren op hygiene.
pi_75539129
49 Chinese Muur Groenloseweg 90 Winterswijk

daar ben ik met sinterklaas wezen eten Wel lekker, maar ook weer niet zo bijzonder veel beter dan anderen. Wel origineler, zoals met een soort van steengrillmenu dat wordt klaargemaakt midden in het restaurant.

[ Bericht 0% gewijzigd door erikkll op 12-12-2009 12:45:06 ]
pi_75539202
De nummer 8 van die lijst schijnt overigens helemaal geweldig te zijn, is hier ook vlakbij. Ben er alleen nog nooit geweest.
pi_75539498
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 00:36 schreef Vandaag... het volgende:
Ik heb bij Nam Kee regelmatig de kakkerlakken tegen de muur zien lopen. Denk niet dat ze hoog scoren op hygiene.
Ik heb even gezocht met google en vond dit artikel.

Nou ja, daar ga ik dus niet meer heen.

Er zijn nog wel een paar andere Chinese restaurants op de Zeedijk, Wing Kee bijvoorbeeld.
pi_75544179
no.63 idols in Rotterdam
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_75544220
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 00:54 schreef Mylene het volgende:

[..]

Er zijn nog wel een paar andere Chinese restaurants op de Zeedijk, Wing Kee bijvoorbeeld.
wij komen er met enige regelmaat, en de hygiene laat inderdaad vaak te wensen over. ik zie de koks ook nooit hun handen wassen, wel peuken roken en soms zelfs niezen
pi_75544377
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 17:04 schreef bluejean het volgende:

ware het niet dat je daar als Hollander meestal niet zo gewaardeerd wordt.
Dat slaat echt nergens op
"Those unforgettable days, for them I live"
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:12:57 #65
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_75545201
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:16 schreef Dandilion het volgende:
no.63 idols in Rotterdam
Ja, dat is toch belachelijk? Dan kan je zo'n lijst toch niet meer serieus nemen?
Nou ja, laat ook maar. Maar ik kan er gewoon niet over uit dat er werkelijk mensen tijd en energie hebben gestoken in zo'n compleet zinloze lijst.
pi_75545475
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 00:36 schreef Vandaag... het volgende:
Dat is in heel veel Chinese restaurants zo volgens mij. Chinezen zijn sowieso smerige lui wat dat betreft.

Maar ze kunnen wel lekker koken.

De "roltrapchinees" in Chinatown Den Haag had een boete van 12000 euro volgens mij voor de kakkerlakken en alle zooi. Maar wel erg goed eten en in heel Den Haag en daarbuiten een begrip.

Heb me trouwens nooit raar aangekeken gevoeld door de Chinezen daar hoor. Maar ik was dan ook een lokaal.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 12 december 2009 @ 12:43:07 #67
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_75545980
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 11:19 schreef Mirjam het volgende:

[..]

en soms zelfs niezen
Hoe durven ze!
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_75546060
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 12:43 schreef static het volgende:

[..]

Hoe durven ze!
als ze daarna niet hun handen wassen is het wel een gevalletje
pi_75563003
Als ik 'China' in Capelle ad IJssel op 14 zie staan en dan een topzaak als Fong Shou in Rotterdam op 53 weet ik in ieder geval dat ik deze lijst niet serieus kan en wil nemen.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_75570877
Ik mis Wok International van Rotterdam zuid op deze lijst.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
  dinsdag 15 december 2009 @ 13:31:23 #71
64792 Mryc
play me one more song
pi_75648225
Fat Kee in Den Haag!!
pi_76481226
Beste Chinees in Maastricht vind ik Wen Chow, de Chinees tegenover CS Maastricht
http://www.wen-chow.nl/
  woensdag 6 januari 2010 @ 20:14:42 #73
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_76497546
Als ik die lijst zo zie twijfel ik er wel aan of ze alle chinese restaurants bezocht hebben want hier in de buurt zit een vele betere (haalt zelfs de lekker gids) dan op de lijst vermeld wordt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_76504072
Ik vermoed dat ze overal een portie babi-pangang en nasi gehaald hebben en dat vergeleken hebben.
Op een andere manier kan ik deze lijst niet verklaren. De Chinees hier in het dorp kan dat allemaal wel maar dat bestel je bijna nooit omdat de rest van de menukaart een stuk leuker is.
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:55:01 #75
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_76505674
*knip*
  donderdag 7 januari 2010 @ 10:01:34 #76
64792 Mryc
play me one more song
pi_76513551
Om Nico Dijkshoorn te citeren:

"Iedere Nederlander heeft namelijk al een leven lang de beste Chinees van Nederland toevallig vlak om de hoek zitten."

link
  Licht Ontvlambaar donderdag 7 januari 2010 @ 14:03:12 #77
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_76521619
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 14:56 schreef n0a het volgende:

[..]

Pfff.. Lotus Maastricht op nr2. Is dus echt een vernederlandst chin-indisch restaurant. Dan zijn er veel betere in Maastricht.
Wen Chow bijvoorbeeld En die staat niet eens op die lijst... Maar goed, dat is ook dé chinees waar chinezen uit de euregio gaan eten. Geen Nederchinees dus...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_76524271
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 00:54 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ik vind Wing Kee ook echt veel beter.. Laatst bij Nam Kee geweest, omdat Wing Kee gesloten was. Had soja kip en spek besteld.. kreeg alleen bot en letterlijk stukjes vet. Het is ze een beetje naar het hoofd gestegen sinds het boek ( en verfilming). Maarja eerlijk gezegd had ik als kind al voorkeur aan Wing Kee (ook al hebben ze soms ook mindere dagen). De serveersters daar smijten tenminste het eten niet voor je neus

Ben bij Royal Mandarin in Hilversum geweest een paar jaar geleden. Het is wel Chinees eten, maar op een andere manier gepresenteerd. In verschillende gangen en je eet met mes en vork. De gebakken rijst wordt geserveerd in een lotusblad pakketje. Je kan hetzelfde eten bij een andere tent, maar in een heel andere setting en andere prijs.
Life is short, eat dessert first.
pi_76524896
Hmm.. Verhollandst Chinees eten
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_76525236
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:03 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Wen Chow bijvoorbeeld En die staat niet eens op die lijst... Maar goed, dat is ook dé chinees waar chinezen uit de euregio gaan eten. Geen Nederchinees dus...
Familie van mij is half eigenaar. De lange Chinees, die Mestreechs spreekt daar is mijn oom (niet een van de eigenaren) . Als je besteld om af te halen, vraag naar het boek met de foto's. nomnomnom
pi_76525276
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:39 schreef n0a het volgende:

[..]

Familie van mij is half eigenaar. De lange Chinees, die Mestreechs spreekt daar is mijn oom (niet een van de eigenaren) . Als je besteld om af te halen, vraag naar het boek met de foto's. nomnomnom
Hmm es proberen dan. Kan ik een korting bedingen als ik zeg dat zijn nichtje op FOK zit?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 7 januari 2010 @ 15:50:42 #82
8369 speknek
Another day another slay
pi_76525659
Grappig dat Jasmijn & Ik erop staat. Zit hier aan het einde van de straat en ga er regelmatig eten. Lekker, maar het is geen Chinees (eerder Asian fusion tapas). Iedereen in Utrecht weet dat Paradijs de enige echte Chinees is (niet zo'n slechte indo wannabe chinees), die er dus weer niet op staat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_76526321
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hmm es proberen dan. Kan ik een korting bedingen als ik zeg dat zijn nichtje op FOK zit?
Denk het niet, wij moeten ook altijd volle pond betalen . Enige voordeel voor mij is dat ik na 17:00 "rettich cake/ lo bak gao" kan bestellen. Gaat na dim sum tijd de vriezer in.
  zondag 24 januari 2010 @ 01:21:29 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_77197887
In Volkskrant Magazine staat ook een leuke recensie van een Chinees restaurant in Den haag die mij ook de moeite waard lijkt, HanTing Cuisine:
quote:
Ganzenlever bij de Chinees

Waarom HanTing Cuisine? Chefkok Han wil de oosterse keuken met de Franse versmelten in zijn nieuwe restaurant in Den Haag. Echtgenote Ting is gastvrouw. We kennen ze nog van The Happy Farmer in Vlaardingen, waar we drie jaar geleden fantastisch aten.

Hoe zitten we erbij? De entourage is wel veranderd. Van de Kerksteeg in Vlaardingen naar de chique Haagse Prinsestraat. De inrichting is strak oosters. Een vloer van houten blokjes, donkergrijze wanden waar bruine banken met krokodilmotief tegenaan leunen. Tussen de tafeltjes staan houten kamerschermen. Een lakpaneel met dikke gouden karakters zorgt voor de Chinese finishing touch. Geen idee wat er staat. Vast geen ‘eet smakelijk’.

Wat eten we? Het viergangenverrassingsmenu: dungesneden rauwe coquille met ganzenlever en Hollandse garnaaltjes; tongfilet op courgette met saus van peterselie en zalmeitjes; op de huid gebakken dorade met schuim van sereh en kokos en oestersaus met truffel; springbokfilet met rode wijnsaus, puree van vijg en waterkastanje, dadels gevuld met ganzenlever en gojibes.

Smaakt het? Zelden is de term verrassingsmenu zo op zijn plaats geweest. Chef Han zijn gang laten gaan is alsof je een ticket boekt bij een avontuurlijke reisorganisatie met onbekende bestemming. Waar het uitzicht niet altijd even schitterend is, maar je maakt wel wat mee.

Die ganzenlever om te beginnen was natuurlijk een vergissing. Op de vraag of we alles aten zeiden we braaf ja. Wie verwacht dat je bij de Chinees ganzenlever krijgt voorgezet? Hij had trouwens beter gemist kunnen worden op de tere coquille, die finaal wordt weggedrukt. Minder geslaagd vinden we ook de homp courgette onder het mootje gebakken tong en de logge romige saus waarin de zalmeitjes zijn gestold tot rubberachtige balletjes.

Maar verrukking maakt zich van ons meester boven de dorade met truffel-oestersaus die barst van zout en umami, de vijfde smaak die vooral rijpheid toevoegt zoals in oude kaas. Ernaast ligt een miniatuurgerecht van gefrituurde kingcrab met puree van truffelaardappel en chip van Ibericoham. Daarin komen dezelfde smaken terug, maar in andere texturen.

Een voorbeeld van geslaagde fusie is de rode wijnsaus bij het vleesgerecht. Klassiek Frans, maar dan op zijn Chinees, dat wil zeggen duidelijk zoet. Zoet overheerst toch al op dit bord met vijgenpuree en dadel. De ganzenleverpuree is in de dadel beter op zijn plek, maar blijft even diervijandig. Dat mag de Chinees zich ook aantrekken. Een takje peperbolletjes geeft pit aan het rijpe, malse vlees.

Hoe is de bediening? We vinden sommige wijnen van het arrangement er echt naast zitten. De ganzenlever van het voorgerecht maakt niet alleen gehakt van de coquille, maar ook van de strakke Verdeho, die hard en zuur wordt. Maar de kok maakt het zijn vrouw met zijn gerechten ook niet makkelijk. Verder ontbreekt het ons aan niets.

Wat kost het? Vier gangen 40 euro, zonder drank. Dat is niks te veel.

Komen we terug? Je kunt het beschouwen als een teken van inburgering: Chinese koks die een poging doen de oosterse keuken om te vormen tot westerse haute cuisine. Je ziet het vaker. Het valt vaak tegen. Maar bij chefkok Han gloort iets van geslaagde vernieuwing, waarvoor nog geen categorie bestaat. We noemen het voorlopig de Han-keuken. Opwinding verzekerd.

eten 8

bediening 7,5

entourage 8

prijs-kwaliteit 8
Iemand die het kent of er al gegeten heeft ?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_77198173
quote:
Op vrijdag 11 december 2009 02:46 schreef Repeat het volgende:

[..]

Pretentieuze dwaas
Dat is niet pretentieus, dat Chinees-Indisch wat je overal in Nederland voorgeschoteld krijgt heeft gewoon weinig met Chinees eten te maken.
  zondag 24 januari 2010 @ 12:40:48 #86
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_77205514
quote:
Op zondag 24 januari 2010 01:21 schreef golfer het volgende:
In Volkskrant Magazine staat ook een leuke recensie van een Chinees restaurant in Den haag die mij ook de moeite waard lijkt, HanTing Cuisine:
[..]

Iemand die het kent of er al gegeten heeft ?
Nee, maar wel veel goeds over gehoord van anderen die er aten. Alleen, mij trekt het niet zo, dat fusiongedoe.
Ik snap ook niet waarom ze het een chinees restaurant noemen, noem het dan aziatisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')