Dat dus. Rose Garden op de tussenbeekweg is ook slecht. Alleen die op de lange nieuw is ook wel te doenquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:04 schreef bluejean het volgende:
[..]
Die op de Kennemerlaan is goor.
Eigenlijk vind ik alle 'nepchinees' vies. Je kunt beter naar een echt chinees restaurantje gaan (in de Chinatown van Den Haag bijvoorbeeld), ware het niet dat je daar als Hollander meestal niet zo gewaardeerd wordt.
Ik heb even gezocht met google en vond dit artikel.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:36 schreef Vandaag... het volgende:
Ik heb bij Nam Kee regelmatig de kakkerlakken tegen de muur zien lopen. Denk niet dat ze hoog scoren op hygiene.
wij komen er met enige regelmaat, en de hygiene laat inderdaad vaak te wensen over. ik zie de koks ook nooit hun handen wassen, wel peuken roken en soms zelfs niezenquote:Op zaterdag 12 december 2009 00:54 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht met google en vond dit artikel.
Nou ja, daar ga ik dus niet meer heen.
Er zijn nog wel een paar andere Chinese restaurants op de Zeedijk, Wing Kee bijvoorbeeld.
Dat slaat echt nergens opquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:04 schreef bluejean het volgende:
ware het niet dat je daar als Hollander meestal niet zo gewaardeerd wordt.
Ja, dat is toch belachelijk? Dan kan je zo'n lijst toch niet meer serieus nemen?quote:
Dat is in heel veel Chinese restaurants zo volgens mij. Chinezen zijn sowieso smerige lui wat dat betreft.quote:Op zaterdag 12 december 2009 00:36 schreef Vandaag... het volgende:
Ik heb bij Nam Kee regelmatig de kakkerlakken tegen de muur zien lopen. Denk niet dat ze hoog scoren op hygiene.
Hoe durven ze!quote:
Wen Chow bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 11 december 2009 14:56 schreef n0a het volgende:
[..]
Pfff.. Lotus Maastricht op nr2. Is dus echt een vernederlandst chin-indisch restaurant. Dan zijn er veel betere in Maastricht.
Ik vind Wing Kee ook echt veel beter.. Laatst bij Nam Kee geweest, omdat Wing Kee gesloten was. Had soja kip en spek besteld.. kreeg alleen bot en letterlijk stukjes vet. Het is ze een beetje naar het hoofd gestegen sinds het boek ( en verfilming). Maarja eerlijk gezegd had ik als kind al voorkeur aan Wing Kee (ook al hebben ze soms ook mindere dagen). De serveersters daar smijten tenminste het eten niet voor je neusquote:Op zaterdag 12 december 2009 00:54 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht met google en vond dit artikel.
Nou ja, daar ga ik dus niet meer heen.
Er zijn nog wel een paar andere Chinese restaurants op de Zeedijk, Wing Kee bijvoorbeeld.
Familie van mij is half eigenaar. De lange Chinees, die Mestreechs spreekt daar is mijn oom (niet een van de eigenaren)quote:Op donderdag 7 januari 2010 14:03 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wen Chow bijvoorbeeldEn die staat niet eens op die lijst... Maar goed, dat is ook dé chinees waar chinezen uit de euregio gaan eten. Geen Nederchinees dus...
Hmm es proberen dan. Kan ik een korting bedingen als ik zeg dat zijn nichtje op FOK zit?quote:Op donderdag 7 januari 2010 15:39 schreef n0a het volgende:
[..]
Familie van mij is half eigenaar. De lange Chinees, die Mestreechs spreekt daar is mijn oom (niet een van de eigenaren). Als je besteld om af te halen, vraag naar het boek met de foto's. nomnomnom
Denk het niet, wij moeten ook altijd volle pond betalenquote:Op donderdag 7 januari 2010 15:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hmm es proberen dan. Kan ik een korting bedingen als ik zeg dat zijn nichtje op FOK zit?
Iemand die het kent of er al gegeten heeft ?quote:Ganzenlever bij de Chinees
Waarom HanTing Cuisine? Chefkok Han wil de oosterse keuken met de Franse versmelten in zijn nieuwe restaurant in Den Haag. Echtgenote Ting is gastvrouw. We kennen ze nog van The Happy Farmer in Vlaardingen, waar we drie jaar geleden fantastisch aten.
Hoe zitten we erbij? De entourage is wel veranderd. Van de Kerksteeg in Vlaardingen naar de chique Haagse Prinsestraat. De inrichting is strak oosters. Een vloer van houten blokjes, donkergrijze wanden waar bruine banken met krokodilmotief tegenaan leunen. Tussen de tafeltjes staan houten kamerschermen. Een lakpaneel met dikke gouden karakters zorgt voor de Chinese finishing touch. Geen idee wat er staat. Vast geen ‘eet smakelijk’.
Wat eten we? Het viergangenverrassingsmenu: dungesneden rauwe coquille met ganzenlever en Hollandse garnaaltjes; tongfilet op courgette met saus van peterselie en zalmeitjes; op de huid gebakken dorade met schuim van sereh en kokos en oestersaus met truffel; springbokfilet met rode wijnsaus, puree van vijg en waterkastanje, dadels gevuld met ganzenlever en gojibes.
Smaakt het? Zelden is de term verrassingsmenu zo op zijn plaats geweest. Chef Han zijn gang laten gaan is alsof je een ticket boekt bij een avontuurlijke reisorganisatie met onbekende bestemming. Waar het uitzicht niet altijd even schitterend is, maar je maakt wel wat mee.
Die ganzenlever om te beginnen was natuurlijk een vergissing. Op de vraag of we alles aten zeiden we braaf ja. Wie verwacht dat je bij de Chinees ganzenlever krijgt voorgezet? Hij had trouwens beter gemist kunnen worden op de tere coquille, die finaal wordt weggedrukt. Minder geslaagd vinden we ook de homp courgette onder het mootje gebakken tong en de logge romige saus waarin de zalmeitjes zijn gestold tot rubberachtige balletjes.
Maar verrukking maakt zich van ons meester boven de dorade met truffel-oestersaus die barst van zout en umami, de vijfde smaak die vooral rijpheid toevoegt zoals in oude kaas. Ernaast ligt een miniatuurgerecht van gefrituurde kingcrab met puree van truffelaardappel en chip van Ibericoham. Daarin komen dezelfde smaken terug, maar in andere texturen.
Een voorbeeld van geslaagde fusie is de rode wijnsaus bij het vleesgerecht. Klassiek Frans, maar dan op zijn Chinees, dat wil zeggen duidelijk zoet. Zoet overheerst toch al op dit bord met vijgenpuree en dadel. De ganzenleverpuree is in de dadel beter op zijn plek, maar blijft even diervijandig. Dat mag de Chinees zich ook aantrekken. Een takje peperbolletjes geeft pit aan het rijpe, malse vlees.
Hoe is de bediening? We vinden sommige wijnen van het arrangement er echt naast zitten. De ganzenlever van het voorgerecht maakt niet alleen gehakt van de coquille, maar ook van de strakke Verdeho, die hard en zuur wordt. Maar de kok maakt het zijn vrouw met zijn gerechten ook niet makkelijk. Verder ontbreekt het ons aan niets.
Wat kost het? Vier gangen 40 euro, zonder drank. Dat is niks te veel.
Komen we terug? Je kunt het beschouwen als een teken van inburgering: Chinese koks die een poging doen de oosterse keuken om te vormen tot westerse haute cuisine. Je ziet het vaker. Het valt vaak tegen. Maar bij chefkok Han gloort iets van geslaagde vernieuwing, waarvoor nog geen categorie bestaat. We noemen het voorlopig de Han-keuken. Opwinding verzekerd.
eten 8
bediening 7,5
entourage 8
prijs-kwaliteit 8
Dat is niet pretentieus, dat Chinees-Indisch wat je overal in Nederland voorgeschoteld krijgt heeft gewoon weinig met Chinees eten te maken.quote:
Nee, maar wel veel goeds over gehoord van anderen die er aten. Alleen, mij trekt het niet zo, dat fusiongedoe.quote:Op zondag 24 januari 2010 01:21 schreef golfer het volgende:
In Volkskrant Magazine staat ook een leuke recensie van een Chinees restaurant in Den haag die mij ook de moeite waard lijkt, HanTing Cuisine:
[..]
Iemand die het kent of er al gegeten heeft ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |