Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)nd-eerder-dicht.htmlquote:Kroegen West-Friesland eerder dicht
AMSTERDAM - De horeca in West-Friesland moet vanaf volgend jaar definitief om 00.00 uur de deuren sluiten. Tot vorige week was er bij horecaondernemers nog hoop dat het plan van tafel ging, maar dat is niet het geval.
Dat meldt een woordvoerder van de gemeente Hoorn donderdag. Het plan moet ervoor zorgen dat alcoholmisbruik en de daarmee gepaard gaande overlast minder worden.
Nadat de deuren na middernacht zijn gesloten mogen bezoekers nog wel binnen blijven totdat de horecagelegenheid sluit. Na 00.00 uur zijn nieuwe bezoekers niet meer welkom.
Minder drinken
Koninklijke Horeca Nederland denkt niet dat de vervroegde sluitingstijden ervoor zorgen dat jongeren minder gaan drinken. Uit een onderzoek dat de branchevereniging hield, bleek dat ruim zeventig procent van de jongeren evenveel of zelfs meer gaat drinken.
Jongeren zouden in huiselijke kring meer gaan drinken of naar een andere gemeente vertrekken. De woordvoerder verwacht niet dat jongeren hun heil buiten de regio zoeken of thuis gaan drinken.
Enkhuizen
Grofweg doen alle gemeenten in de driehoek Hoorn, Enkhuizen en Medemblik mee met de nieuwe sluitingstijden. Al vorig jaar werden de plannen van de gemeenten bekend. Doordat er onder meer juridische aanpassingen gedaan moesten worden, ging er nog een tijd overheen voordat het plan op 2 januari in werking treedt.
Tot vorige week werden er in Enkhuizen nog moties ingediend om het plan te staken, stelt de woordvoerder. Doordat de gemeenten van plan waren samen op te trekken, had één gemeente al roet in het eten kunnen gooien.
Vanaf 12 december worden horecabezoekers onder meer via posters en internet geïnformeerd
quote:Op donderdag 10 december 2009 11:54 schreef FunkyHomosapien het volgende:
nog een reden om vrouwen friesland te negeren.
Rotterdamquote:Op donderdag 10 december 2009 12:03 schreef o.us het volgende:
Ik kom daar toch nooit dus who cares?
Oja en
[..]
dit.
In sommige plaatsen in West-Friesland wordt dat nu dus weer terug gedraaidquote:Op donderdag 10 december 2009 12:06 schreef Elcadarn het volgende:
bij ons in het dorp werd de regel ingevoerd vanaf 02:00 uur niet meer naar binnen. Voordeel was wel dat de sluitingstijd ook van 03:00 naar 05:00 opschoof ^^
Misschien nog wel dommer!quote:Op donderdag 10 december 2009 12:16 schreef Hetiszover het volgende:
Mensen die denken dat West-Friesland in Friesland ligt zijn net zo dom als mensen die zeggen dat Zeeland in Brabant ligt__!!!!
Geen fobo hebben.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:12 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Met je ex in een projectteam zitten.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Op school zitten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Een geschikt / ongeschikt tshirt aanhebbenquote:
Jij gaat op zijn minst het vagevuur in voor die emoticon jongeman!quote:Op donderdag 10 december 2009 12:01 schreef koningdavid het volgende:
Het zijn vast weer de christenen.
quote:
Dat zeg ik dus ook...quote:Op donderdag 10 december 2009 12:48 schreef 91Vos het volgende:
Als het niet meer in de horeca kan, waar er tenminste nog een beetje op gedrag en gebruik wordt gelet, gaat het gewoon op straat of in die zuip caravans gebeuren. Dan krijg je pas de echte overlast en alcoholmisbruik.
Westfrieslandquote:Op donderdag 10 december 2009 12:59 schreef Plums het volgende:
waarom heet dat west-friesland als t in noord-holland ligt?
Omdat het honderden jaren geleden een Fries gebied was, het westelijke deel. Daarna was het een zelfstandig vrij gebied, welke de Hollandse graven probeerden te veroveren. Uiteindelijk is dat ook gelukt en is West-Friesland bij Holland gevoegd. Holland heette officieel dan ook Holland en West-Friesland, in de tijd van de Republiek der 7 Provinciën. Het Franse manneke Napoleon heeft dit allemaal weer door de war gegooid.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:59 schreef Plums het volgende:
Platentektoniekquote:Op donderdag 10 december 2009 12:59 schreef Plums het volgende:
?quote:Op donderdag 10 december 2009 13:47 schreef Nouk84 het volgende:
Hahaha en de driehoek Enkhuizen - Hoorn - Medemblik is nog groter dan ik al dacht. Heel goed dit besluit!
Wut?quote:
quote:Grofweg doen alle gemeenten in de driehoek Hoorn, Enkhuizen en Medemblik mee met de nieuwe sluitingstijden.
Waarom is dat hahaha en een goed besluitquote:
Uhm, Zeeland ligt in Brabant.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:16 schreef Hetiszover het volgende:
Mensen die denken dat West-Friesland in Friesland ligt zijn net zo dom als mensen die zeggen dat Zeeland in Brabant ligt__!!!!
Omdat er een bom op West-Friesland mag, wat mij betreft.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:12 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Waarom is dat hahaha en een goed besluit
Ach gossie weer zon gefrustreerd provinciaaltjequote:Op donderdag 10 december 2009 14:14 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Omdat er een bom op West-Friesland mag, wat mij betreft.
Ik vind niet heel veel verschil tussen Enkhuizen en Aalsmeer eigenlijk... Maar ik lul dan ook vanaf een afstand.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:14 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Omdat er een bom op West-Friesland mag, wat mij betreft.
Nee, West-Friesland is niet provinciaal...quote:Op donderdag 10 december 2009 14:20 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ach gossie weer zon gefrustreerd provinciaaltje!
Dankjequote:Op donderdag 10 december 2009 13:11 schreef Joppy het volgende:
[..]
Omdat het honderden jaren geleden een Fries gebied was, het westelijke deel. Daarna was het een zelfstandig vrij gebied, welke de Hollandse graven probeerden te veroveren. Uiteindelijk is dat ook gelukt en is West-Friesland bij Holland gevoegd. Holland heette officieel dan ook Holland en West-Friesland, in de tijd van de Republiek der 7 Provinciën. Het Franse manneke Napoleon heeft dit allemaal weer door de war gegooid.
Statement dat hier gemaakt wordtquote:Op donderdag 10 december 2009 13:14 schreef CasB het volgende:
West-Friesland is nog erger dan Friesland.
Natuurlijkquote:Op donderdag 10 december 2009 14:20 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Ooh maar ik ben ook niet te beroerd om toe te geven dat mensen ook op Aalsmeer kotsen. Ze gaan hun gang maar, ik voel me niet aangesproken. De meeste kut-westfriezen zijn zo fucking trots op het meeste verrotte bekrompen stukje NL (mijn mening) dat ze niet eens inzien hoe fucked-up het daar is.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:20 schreef stbabylon het volgende:
Ik vind niet heel veel verschil tussen Enkhuizen en Aalsmeer eigenlijk... Maar ik lul dan ook vanaf een afstand.
Het gaat toch over West-Friesland?quote:Op donderdag 10 december 2009 15:07 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Moet je nou zo lopen bitchen in mijn topic Nouk?
Wat vind je zo fucked-up aan Hoorn dan ?
Ik moet zeggen dat ik ook niet in die dorpjes zou willen wonen, vanwege overmatig drugsgebruik, racisme, etc.
Maar Hoorn vind ik perfect te doen, ben echt blij dat ik hier woon...
Daar ben ik afgelopen weekend toevallig nog geweestquote:Op donderdag 10 december 2009 15:16 schreef frame-saw het volgende:
Dan ga je naar Schagen, de place to be![]()
Ik woon geloof ik in het goede deel van West-Friesland
Omdat in de dorpen een heel andere sfeer aanwezig is, mensen kennen elkaar allemaal waardoor buitenstaanders (vooral buitenlanders) raar aangekeken worden en er dus gediscrimineerd wordt.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:17 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Het gaat toch over West-Friesland?
Ik vind Hoorn geen leuke stad, al heeft het meer weg van een dorp. Waarom denk jij dat alles wat in de overige plaatsen gebeurt, niet in Hoorn gebeurt? Dat lijkt me stug namelijk
Schagen gaat het ook invoerenquote:Op donderdag 10 december 2009 15:16 schreef frame-saw het volgende:
Dan ga je naar Schagen, de place to be![]()
Ik woon geloof ik in het goede deel van West-Friesland
beetje gefrustreerd ofzo? Slechte jeugd daar gehad? Gedumpt door een West-Fries vriendje?quote:Op donderdag 10 december 2009 15:04 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Natuurlijk!
[..]
Ooh maar ik ben ook niet te beroerd om toe te geven dat mensen ook op Aalsmeer kotsen. Ze gaan hun gang maar, ik voel me niet aangesproken. De meeste kut-westfriezen zijn zo fucking trots op het meeste verrotte bekrompen stukje NL (mijn mening) dat ze niet eens inzien hoe fucked-up het daar is.
Ze PM'de me al met haar excuses, haar tampon zat overdwars...quote:Op donderdag 10 december 2009 15:31 schreef Joppy het volgende:
[..]
beetje gefrustreerd ofzo? Slechte jeugd daar gehad? Gedumpt door een West-Fries vriendje?
Dat dacht ik al, maar was niet duidelijk uit het bericht. Nou ja, ik ga er toch nooit uit hoorquote:
Schagen vond ik ook niet echt bijzonderquote:Op donderdag 10 december 2009 15:42 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, maar was niet duidelijk uit het bericht. Nou ja, ik ga er toch nooit uit hoor
Nee, nee en nee.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:31 schreef Joppy het volgende:
beetje gefrustreerd ofzo? Slechte jeugd daar gehad? Gedumpt door een West-Fries vriendje?
nog nooit problemen in meer dan 10 jaar gehad hier in ons dorp van de zogeheete zuipketenquote:Op donderdag 10 december 2009 12:48 schreef 91Vos het volgende:
Als het niet meer in de horeca kan, waar er tenminste nog een beetje op gedrag en gebruik wordt gelet, gaat het gewoon op straat of in die zuip caravans gebeuren. Dan krijg je pas de echte overlast en alcoholmisbruik.
niet fokken met dorpen nabij hoorn!quote:Op donderdag 10 december 2009 15:07 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik moet zeggen dat ik ook niet in die dorpjes zou willen wonen, vanwege overmatig drugsgebruik, racisme, etc.
Aan de ene kant heb je de probleemjongeren, die hangen op straat en slopen de boel, met als excuus dat er niks te doen is.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:27 schreef denkjedat het volgende:
[..]
nog nooit problemen in meer dan 10 jaar gehad hier in ons dorp van de zogeheete zuipketen
Ik zie idd verbanden, zonder te weten waar dit over gaat.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:01 schreef koningdavid het volgende:
Het zijn vast weer de christenen.
Pfff... wat is er mis met die dorpjes? Zoveel racisme en drugsgebruik zie ik hier niet. Ja er is een groepje losers in mijn dorp, maar die heb je overal.quote:Op donderdag 10 december 2009 15:07 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Welk dorpje zit je? Ik in de streekquote:Op donderdag 10 december 2009 19:26 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Pfff... wat is er mis met die dorpjes? Zoveel racisme en drugsgebruik zie ik hier niet. Ja er is een groepje losers in mijn dorp, maar die heb je overal.
PM straks komen ze allemaal hier wonenquote:Op donderdag 10 december 2009 19:29 schreef RabbitHeart het volgende:
Het mooiste dorp natuurlijk...(maar niet meer, al anderhalf jaar weg)
Waar zit jij?
West-Fries is geen accentquote:Op donderdag 10 december 2009 19:35 schreef patatmetfriet het volgende:
West-Friesland
![]()
West-Fries accent
quote:
word er al mogen geen nieuwe keten meer bijquote:Op donderdag 10 december 2009 19:12 schreef Joppy het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je de probleemjongeren, die hangen op straat en slopen de boel, met als excuus dat er niks te doen is.
Aan de andere kant heb je de jongeren die constateren dat er niks te doen is en zelf zorgen dat ze een leuk onderkomen hebben. Met TV, playstation, dartbord, pooltafel en geen ouderlijk toezicht (niet direct, meestal wordt wel een oogje in het zeil gehouden natuurlijk).
De vraag is, welke groep zorgt voor de meeste problemen? En de bonusvraag, wat zal er gebeuren als er streng wordt opgetreden tegen nieuwe keten?
quote:Op donderdag 10 december 2009 19:20 schreef TheFrankey het volgende:
friet![]()
fobo![]()
feyenoord![]()
az![]()
west-friesland![]()
rest van nederland![]()
![]()
![]()
thefrankey![]()
fok![]()
Danny![]()
Chiel![]()
Rinus![]()
WognumHoorn
Wadway
Spanbroek
Opmeer
Hoogkarspel
Westwoud
Lutjebroek
New York
Berkhout
Wervershoof
Detroit
![]()
dat is een ding dat zeker is..quote:Op donderdag 10 december 2009 20:00 schreef Nemephis het volgende:
dat is vast besloten door een stel lokale politici die zelf nooit in een kroeg komen
Oost-Friesland ligt in Duitsland. We hebben het nu over Nederland.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:06 schreef RaXz het volgende:
Waar ligt Oost-Noord-Holland in Oost-Friesland?
Niet een ander uitschelden als je zelf beetje dom bent hequote:Op donderdag 10 december 2009 19:58 schreef Yreal het volgende:
wat een bullshit, hoe de neuk moet ik nou weten dat west friesland in noord holland ligt? neuk lekker een end op met je wazige streeknamen
Het is een poging om het alcoholgebruik onder jongeren terug te brengen. Dat kun jij triest vinden ik vind het een moedige poging.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:34 schreef wazoomie het volgende:
De campagne heet trouwens West-frisland, hoe sneu..
Ik vind de campagnenaam triest, meer zeg ik niet. Niet gelijk conclusies trekken.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:35 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Het is een poging om het alcoholgebruik onder jongeren terug te brengen. Dat kun jij triest vinden ik vind het een moedige poging.
Lees het bericht nou even. Als je na 12en naar binnen wil mag het niet meer. De kroeg zelf blijft wel langer openquote:Op donderdag 10 december 2009 20:28 schreef Klonterpot het volgende:
Ik voorspel:
Vroeg naar de kroeg, daarna naar vrienden/zuiphok etc etc
Mijn excuses, ik distilleerde uit die opmerking meer dan alleen je mening over de naam.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:36 schreef wazoomie het volgende:
[..]
Ik vind de campagnenaam triest, meer zeg ik niet. Niet gelijk conclusies trekken.
quote:Op donderdag 10 december 2009 20:37 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Mijn excuses, ik distilleerde uit die opmerking meer dan alleen je mening over de naam.
Heb je geen topografie gehad?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:58 schreef Yreal het volgende:
wat een bullshit, hoe de neuk moet ik nou weten dat west friesland in noord holland ligt? neuk lekker een end op met je wazige streeknamen
Je moet toegeven dat het niet het meest logische is.quote:
Oh shit, dus niet in Zuid-Groningen en Noord-Drenthe?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:20 schreef 91Vos het volgende:
[..]
Oost-Friesland ligt in Duitsland. We hebben het nu over Nederland.
quote:Op donderdag 10 december 2009 21:19 schreef wazoomie het volgende:
[..]
Pas maar op met wat je zegt...
Nee, de kroeg gaat dus ook om 2:00 uur dichtquote:Op donderdag 10 december 2009 20:36 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Lees het bericht nou even. Als je na 12en naar binnen wil mag het niet meer. De kroeg zelf blijft wel langer open
dat is dan wel weer mooi!quote:Op donderdag 10 december 2009 23:02 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
En rock&roll uit West-Friesland
* BanaanTelefoon Meldt.quote:Op donderdag 10 december 2009 19:54 schreef denkjedat het volgende:
mensen uit de streek hier melden aub
Geven ze geen topografie op het speciaal onderwijs?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:58 schreef Yreal het volgende:
Uh.. veel provincialer dan West-Friesland wordt het niet.quote:Op donderdag 10 december 2009 14:20 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |