Ben jij gek! Hup wat alcohol in je lijf en gewoon gaan. Je laat je avond toch niet op afstand verpesten.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:52 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik zou vanavond naar het afscheidsfeest van mijn erasmusperiode hier in Finland. Maar mijn avond is dus verdomme mooi vergald met deze situatie..
Zo Re, jij doet moeite om een plekkie te veroveren in het topique over humorloze mods van vanmiddag?!quote:Op woensdag 9 december 2009 20:50 schreef Daniel1976 het volgende:
-edit- hi hi , ha ha wat een jolijt
ja ja ik weet het, er was al een post of 10 weggehaald met eenzelfde insteek, mag dan wel humor zijn maar toch.... afgezaagd etc etc... men hoeft niet te reageren natuurlijk ook al is het een suf topicquote:Op woensdag 9 december 2009 20:56 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Zo Re, jij doet moeite om een plekkie te veroveren in het topique over humorloze mods van vanmiddag?!
Net alsof wij op afstand kunnen bepalen of hij zich zorgen moet maken.
Dan krijg je zo'n reactie.
ja dat was ikquote:Op woensdag 9 december 2009 21:10 schreef EviL_AleX het volgende:
Het is juist dat je je zorgen maakt, maar op dit exacte moment kun je toch niks doen. Was jij niet degene met de vriendin die zo tegen haar pa opkijkt?
Ohh was jij DAT.quote:
Lijkt me goed plan!!!quote:Op woensdag 9 december 2009 21:11 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik heb besloten om toch maar naar dat feest te gaan. Hier zit ik ook alleen maar te stressen nu
Waren dat toevallig posts over dat TS eigenlijk stiekem in Marokko zit? Want dan hoef ik die grap niet te maken.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:02 schreef Re het volgende:
[..]
ja ja ik weet het, er was al een post of 10 weggehaald met eenzelfde insteek, mag dan wel humor zijn maar toch.... afgezaagd etc etc... men hoeft niet te reageren natuurlijk ook al is het een suf topic
NL - FI wordt wat lastig dan hequote:Op woensdag 9 december 2009 21:14 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ohh was jij DAT.
Het commentaar uit dat topic was dat jullie nog maar tijdje moesten huren.
Dit soort discussies moet je niet op afstand doen maar face 2 face anders kan het zo uit de hand lopen
verkochtquote:
Bij mij zijn al die rare voorgevoelens in het verleden ook waarheid gebleken.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:28 schreef Leonidas82 het volgende:
het zou heel zuur zijn als het nu zou beeindigen ja. Ik heb een raar voorgevoel (hoop onterecht) We zijn nu bijna 4 jaar samen ondertussen en hebben toekomstplannen (koophuis, gezinnetje stichten etc)
Heb jij bovenstaande opmerkingen wel gelezen?quote:Op woensdag 9 december 2009 20:52 schreef Leonidas82 het volgende:
update
heb haar gebeld en ze nam nu wel op.
En ja, dan krijg je dit dusquote:Maar het was geen prettig gesprek.
Met andere woorden: laat me even met rust, wil er rustig over nadenkenquote:[blablabla]
Toen zei ze: kunnen we toch niet betalen is allemaal te duur volgens jou (met zo'n verwijtende toon) en ze eindigte met: we zien wel.
Joh, ga je nou niet als een emo gedragen en gewoon kop omhoog en lekker feesten. Zoals ik (en meerderen boven mij) al zeiden: ff laten rusten tot na het weekend en gewoon lekker je eigen ding doen.quote:Ik zou vanavond naar het afscheidsfeest van mijn erasmusperiode hier in Finland. Maar mijn avond is dus verdomme mooi vergald met deze situatie.. Ik maak me nu vooral zorgen omdat ik ervaring heb met dit soort gesprekken. De vorige x dat er op deze toon tegen mij werd gesproken of een soortgelijk gesprek, werd ik gedumpd door een dame. Dus vandaar mijn zorgen![]()
TS had het erover dat in het vorige topic hij bv 125k hoog genoeg vond,quote:Op donderdag 10 december 2009 10:48 schreef Re het volgende:
vraag me af of je in het huidige klimaat wel een te hoge hypotheek kan krijgen, of wordt ze gbak-upped door haar vader. En ja als je hierom ruzie maakt wat leidt tot een breuk in de relatie ben je idd beter af... en zonder schulden
Gut wat volwassen. Ze klinkt als een verwend kreng dat haar zin doordrukt.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:52 schreef Leonidas82 het volgende:
update
heb haar gebeld en ze nam nu wel op. Maar het was geen prettig gesprek. De discussie van 3 dagen geleden ging over de hoogte van een eventuele hypotheek (ik vond de lening te veel, zij niet). Dit gesprek was nogal eenrichtingsverkeer en ze was behoorlijk kortaf. Ook sprak ze met een zekere 'afstand' in haar stem. IK heb haar hiermee geconfronteerd dat ik het verschil hoorde en gevoelsmatig het idee had dat er iets was, zij ontkende dit. Ik deelde haar bovendien mee dat ik haar een e-mail had gestuurd over eventuele koophuizen, die had ze niet gezien (terwijl ze elke dag haar email checked) Toen zei ze: kunnen we toch niet betalen is allemaal te duur volgens jou (met zo'n verwijtende toon) en ze eindigte met: we zien wel.
Ik zou vanavond naar het afscheidsfeest van mijn erasmusperiode hier in Finland. Maar mijn avond is dus verdomme mooi vergald met deze situatie.. Ik maak me nu vooral zorgen omdat ik ervaring heb met dit soort gesprekken. De vorige x dat er op deze toon tegen mij werd gesproken of een soortgelijk gesprek, werd ik gedumpd door een dame. Dus vandaar mijn zorgen![]()
TS heeft een 'prinsesje' te pakkenquote:Op donderdag 10 december 2009 11:30 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Gut wat volwassen. Ze klinkt als een verwend kreng dat haar zin doordrukt.
Het lijkt mij normaal als je een verschil van mening over zoiets hebt dat je er volwassen over praat en tot een compromis komt, ipv te mokken en je zin door te drijven
Ja. Dus dan kom je uit op 132.500 of zo hequote:Op donderdag 10 december 2009 11:43 schreef _Flash_ het volgende:
Ach als je beide evenveel gaat bijdragen aan het huis moet je kunnen overleggen en tot een compromis komen over wat voor huis je koopt. Dat TS een huis van 125K wil en z'n vrouw een huis van 140K zou evenveel gewicht moeten hebben in het besluitvormingsproces.
:-)
Dat gaat niet altijd op hoor. Overigens heb ik het idee dat juist vrouwen in dit soort zaken eerder hun zin krijgen, omdat de man het op een gegeven moment maar opgeeft en haar gelukkig wil houden.quote:Op donderdag 10 december 2009 11:45 schreef _Flash_ het volgende:
"zou moeten hebben"
In de praktijk kan een man beter de discussie aan, dus dan zal het een stukje lager uitkomen..
Zo, klinkt als een goede relatie.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:20 schreef Leonidas82 het volgende:
Nu hebben we vaker discussies gehad (meningsverschillen) waar soms de nodige verwijten worden gemaakt.
Ja, want in een goede relatie wordt er nooit een misstap begaan tijdens ruzies waarbij de emoties hoog oplopenquote:Op donderdag 10 december 2009 12:00 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Zo, klinkt als een goede relatie.
Hmm zeg ik iets raars als ik zeg dat in een goede relatie geen ruzies met hoog oplopende emoties hoeven voor te komen?quote:Op donderdag 10 december 2009 12:41 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ja, want in een goede relatie wordt er nooit een misstap begaan tijdens ruzies waarbij de emoties hoog oplopen_!
ja want dan is 1 van de 2 zo'n ja-knikker en meeloper die door de ander compleet wordt overlopen klinkt ook niet gezond.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:43 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Hmm zeg ik iets raars als ik zeg dat in een goede relatie geen ruzies met hoog oplopende emoties hoeven voor te komen?
Nee,quote:Op donderdag 10 december 2009 12:43 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Hmm zeg ik iets raars als ik zeg dat in een goede relatie geen ruzies met hoog oplopende emoties hoeven voor te komen?
Ja. Ik ken serieus geen mensen die zeggen dat ze nooit eens een keer achterlijke ruzies gehad hebben waarbij de emoties hoog opliepen. Als je later van jezelf maar kan toegeven dat het uit de hand liep en je het op fatsoenlijke wijze kan bijleggen. Van koppels die serieus nooit emotioneel worden tijdens een ruzie of conflict heb ik nog nooit gehoord.quote:Op donderdag 10 december 2009 12:43 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 10 december 2009 14:20 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ja. Ik ken serieus geen mensen die zeggen dat ze nooit eens een keer achterlijke ruzies gehad hebben waarbij de emoties hoog opliepen. Als je later van jezelf maar kan toegeven dat het uit de hand liep en je het op fatsoenlijke wijze kan bijleggen. Van koppels die serieus nooit emotioneel worden tijdens een ruzie of conflict heb ik nog nooit gehoord.
Sterk, ik doe meequote:
QFTquote:Op donderdag 10 december 2009 14:20 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ja. Ik ken serieus geen mensen die zeggen dat ze nooit eens een keer achterlijke ruzies gehad hebben waarbij de emoties hoog opliepen. Als je later van jezelf maar kan toegeven dat het uit de hand liep en je het op fatsoenlijke wijze kan bijleggen. Van koppels die serieus nooit emotioneel worden tijdens een ruzie of conflict heb ik nog nooit gehoord.
Die bestaan ook niet. En als ze wel bestaan, hadden ze niet samen moeten zijn. Als er geen emotie bij zit, is het een knap waardeloze relatiequote:Op donderdag 10 december 2009 14:20 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Van koppels die serieus nooit emotioneel worden tijdens een ruzie of conflict heb ik nog nooit gehoord.
Als je in de wet van murphy gelooft heb je gelijk. Maar ja als je hoog oplopende ruzie's hebt betekent het wel dat je elkaar de waarheid durft te vertellen. En dat is toch wel een goed punt in een relatiequote:Op donderdag 10 december 2009 15:47 schreef 2NutZ het volgende:
helaas kloppen voorgevoelens vaak wel.
Bij mij was dit ook zo![]()
Hoop voor jou dat het toch allemaal minder ernstig is dan het lijkt nu.
we wachten af.
Gast, misschien dat je het zelf nog niet wil zien maar gezien jouw posthistory lijkt de relatie best wel gedoemd te mislukken. Sta je daar wel eens bij stil zelf?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:23 schreef Leonidas82 het volgende:
Dag 4..
Ben benieuwd of ze vandaag online komt of dat ze contact opneemt. Ik ga vandaag sowieso geen contact opnemen. Laat het initiatief nu maar van haar kant afkomen. Ik ben benieuwd.
Vertel eens?quote:Op donderdag 10 december 2009 19:27 schreef milana1988 het volgende:
Als je niets meer hoort, is het meestal niet goed. Dat vertel ik je eerlijk uit mijn ervaring.
Ze gaat niet van beide programma's meteen offline zodra ze jou ziet. Haar nu benaderen lijkt me erg onlogisch.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:27 schreef Leonidas82 het volgende:
update
Ik heb het idee dat ze me ontwijkt. Toen ik op msn kwam, sprong zij daarna op offline. Ik ben online op skype, zij komt online en gaat direct weer offline.
Ik denk dat het nu tijd voor actie wordt. haar opbellen en om opheldering vragen?? Wat moet ik in godsnaam doen nu?
Ga een brief schrijven die ze over 1 week ontvangt.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ze gaat niet van beide programma's meteen offline zodra ze jou ziet. Haar nu benaderen lijkt me erg onlogisch.
Beste idee uit het hele topicquote:Op donderdag 10 december 2009 20:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ga een brief schrijven die ze over 1 week ontvangt.
een keer smsen dat ze niet zo kinderachtig moet doen en zich als een volwassene moet gedragen en het daarbij gewoon laten?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:27 schreef Leonidas82 het volgende:
update
Ik heb het idee dat ze me ontwijkt. Toen ik op msn kwam, sprong zij daarna op offline. Ik ben online op skype, zij komt online en gaat direct weer offline.
Ik denk dat het nu tijd voor actie wordt. haar opbellen en om opheldering vragen?? Wat moet ik in godsnaam doen nu?
kan ook helemaal fout gaan natuurlijk, zo'n sms te versturen. Ik weet nu echt niet wat ik moet doen!quote:Op donderdag 10 december 2009 20:40 schreef Re het volgende:
[..]
een keer smsen dat ze niet zo kinderachtig moet doen en zich als een volwassene moet gedragen en het daarbij gewoon laten?
kan het nog fouter gaan dan het nu al gaat dan?quote:Op donderdag 10 december 2009 20:42 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
kan ook helemaal fout gaan natuurlijk, zo'n sms te versturen. Ik weet nu echt niet wat ik moet doen!
snel uitmaken voordat zij t doet!quote:Op donderdag 10 december 2009 20:27 schreef Leonidas82 het volgende:
update
komt een liedje in me opquote:Op donderdag 10 december 2009 20:45 schreef Leonidas82 het volgende:
vriend van me, tipt me zojuist het volgende: als je vanavond nog niks hoort, laat morgen dan een flinke bos bloemen bij haar afleveren zodat ze weet dat ze erg belangrijk is voor je.
Wat vinden jullie daarvan?
Niet eens zo'n gek idee. Maar ik denk dat je jezelf niet zo gek moet maken en vooral zelf, voor jezelf even afstand moet nemen, ga iets leuks doen of zo. Gooi MSN en Skype eens uit.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:45 schreef Leonidas82 het volgende:
vriend van me, tipt me zojuist het volgende: als je vanavond nog niks hoort, laat morgen dan een flinke bos bloemen bij haar afleveren zodat ze weet dat ze erg belangrijk is voor je.
beter van nietquote:Op donderdag 10 december 2009 20:45 schreef Leonidas82 het volgende:
Ja daar heb je wel zeker een punt. Maar relaties op afstand zijn sowieso erg lastig emoties en dergelijken komen vaak al verkeerd over, zeker via msn, maar zelfs via skype.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:50 schreef Poepoog het volgende:![]()
Mijn god, ben je van plan samen een huis te kopen, maar je komt geeneens uit een simpele ruzie.
Dat snap ikquote:Op donderdag 10 december 2009 21:11 schreef steve.T het volgende:
zoals ik al eerder zie relax gozer ik begrijp dat je in paniek bent maar je moet je geest niet teveel met je laten spelen misschien lijkt het allemaal wel erger dan het echt is
Ja je zit in een lastig pakket zou je misschien wat nader uitleg kunnen geven over waar dat (emotionelen gesprek over ging? als je het niet wilt hoeft het niet maar het kan ons misschien helpen met je te advieserenquote:Op donderdag 10 december 2009 21:14 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Dat snap ik
Maar ik sta nu voor een belangrijke keuze die miss het verschil kan maken: wel of niets iets van me laten horen. Als ik niets stuur kan ze het ook opvatten als: zie je wel? het kan hem blijkbaar geen reet schelen... Wel smsen kan het risico hebben haar verder te frustreren.
Daarom weet ik het ff niet meer.
Waarom rond middernacht?quote:Op donderdag 10 december 2009 21:07 schreef Leonidas82 het volgende:
ik kom verdomme volgende week vrijdag weer terug in NL! Voor maandag was alles koek en ei, en nu precies 1,5 week voor terugkomt dit kk gezeik![]()
Andere vriend van me gaf me de volgende tip: stuur haar rond middernacht een smsje dat je geen idee hebt wat er aan de hand is, maar dat je haar nooit pijn hebt willen doen en er samen wel uitkomt.
Maar ik twijfel, anderen zeggen me weer dat ik beter het een nachtje kan laten rusten, maarja, dan zijn er wel 3 volle dagen verstreken met minimaal contact (ja gistr een koel en afstandelijk gesprek).
Ik begin hem nu wel te knijpen..
ze wil een huis kopen en ik wil ook een huis kopen. Dus daar zijn we over uit. Waar we niet over uit is de hypotheekhoogte (op basis van 1 inkomen). Ik zat te denken aan 125.000 om het betaalbaar te houden, zij dacht aan 150.000 euro. Maandag was ze wat ziekjes en vroeg ze mij wat ik van de huizen vond die ze had doorgestuurd. Ik: één huis vind ik leuk maar, ik denk nog steeds dat de hypotheek wat aan de hoge kant ligt, en toen ging het mis. Zij: weet je?? blijf maar lekker in helsinki, blijf ik wel hier. Alles opgelost, uit pure woede. Daarna wat nagepraat en toen verbrak ze het gesprek. We hebben vaker discussies (we verschillen nogal in persoonlijkheid, maarja welke stellen niet?) maar toch waren ook flink wat positieve veranderingen, zo heb ik groen licht gegeven om een stap verder te gaan (verhuizen en gezinnetje stichten, wat zij heel erg graag wil). Ik was er nog niet echt aan toe (nu wel), maar soms moet je concessies doen (relatie is geven en nemen). Maarja, miss dat door die discussie iets geknapt is bij haar?quote:Op donderdag 10 december 2009 21:17 schreef steve.T het volgende:
[..]
Ja je zit in een lastig pakket zou je misschien wat nader uitleg kunnen geven over waar dat (emotionelen gesprek over ging? als je het niet wilt hoeft het niet maar het kan ons misschien helpen met je te advieseren
Wat iedereen je nu al het hele topic probeert wijs te maken is dat je RUSTIG moet doen mafketel. Je gedraagt je als haar voetveeg en bent blijkbaar doodsbenauwd haar kwijt te raken. Gun haar een beetje ruimte, bijt even op je tanden om het vervelende gevoel te verdragen en geef haar de kans zich te realiseren dat ze je helemaal niet kwijt wilt. Als dat niet gebeurt omdat je op haar huid gaat zitten en haar dwingt om meteen samen weer zoete broodjes te bakken blijven evt. twijfels die ze nu heeft gewoon aanwezig, welsiwaar misschien wat op de achtergrond, en dan bijt het jullie toch een keer. Bovendie geef je haar daarmee het gevoel dat zij er geen donder voor hoeft te doen, dat jij altijd wel als een braaf hondje naar haar toekomt, wat er ook gebeurt. NIET DOEN, dus.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:07 schreef Leonidas82 het volgende:
ik kom verdomme volgende week vrijdag weer terug in NL! Voor maandag was alles koek en ei, en nu precies 1,5 week voor terugkomt dit kk gezeik![]()
Andere vriend van me gaf me de volgende tip: stuur haar rond middernacht een smsje dat je geen idee hebt wat er aan de hand is, maar dat je haar nooit pijn hebt willen doen en er samen wel uitkomt.
Maar ik twijfel, anderen zeggen me weer dat ik beter het een nachtje kan laten rusten, maarja, dan zijn er wel 3 volle dagen verstreken met minimaal contact (ja gistr een koel en afstandelijk gesprek).
Ik begin hem nu wel te knijpen..
vriend dit kan ook wel met wat minder gescheld hij zla het ook wel begrijpen als je het redelijk op een normale manier verteltquote:Op donderdag 10 december 2009 21:26 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Wat iedereen je nu al het hele topic probeert wijs te maken is dat je RUSTIG moet doen mafketel. Je gedraagt je als haar voetveeg en bent blijkbaar doodsbenauwd haar kwijt te raken. Gun haar een beetje ruimte, bijt even op je tanden om het vervelende gevoel te verdragen en geef haar de kans zich te realiseren dat ze je helemaal niet kwijt wilt. Als dat niet gebeurt omdat je op haar huid gaat zitten en haar dwingt om meteen samen weer zoete broodjes te bakken blijven evt. twijfels die ze nu heeft gewoon aanwezig, welsiwaar misschien wat op de achtergrond, en dan bijt het jullie toch een keer. Bovendie geef je haar daarmee het gevoel dat zij er geen donder voor hoeft te doen, dat jij altijd wel als een braaf hondje naar haar toekomt, wat er ook gebeurt. NIET DOEN, dus.
Die keuze maakt het verschil niet meer. Jullie zijn jaren bij elkaar. Als ze met je verder wil, dan wil ze dat ook wel na een ruzie. Je hebt wel veel topics geopend over relatieproblemen. Ik krijg niet erg de indruk dat jullie dezelfde verwachtingen en inzet tonen bij en voor jullie relatie. Misschien wil ze nog steeds trouwen..quote:Op donderdag 10 december 2009 21:14 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Dat snap ik
Maar ik sta nu voor een belangrijke keuze die miss het verschil kan maken: wel of niets iets van me laten horen. Als ik niets stuur kan ze het ook opvatten als: zie je wel? het kan hem blijkbaar geen reet schelen... Wel smsen kan het risico hebben haar verder te frustreren.
Gescheld? Waar?quote:Op donderdag 10 december 2009 21:33 schreef steve.T het volgende:
[..]
vriend dit kan ook wel met wat minder gescheld hij zla het ook wel begrijpen als je het redelijk op een normale manier vertelt
Hey xennia is in de house nu gaat het goed komen. Echt waar ze heeft ook een andere kerel met een beetje zelfde relatie probleem geholpenquote:Op donderdag 10 december 2009 21:33 schreef Xennia het volgende:
[..]
Die keuze maakt het verschil niet meer. Jullie zijn jaren bij elkaar. Als ze met je verder wil, dan wil ze dat ook wel na een ruzie. Je hebt wel veel topics geopend over relatieproblemen. Ik krijg niet erg de indruk dat jullie dezelfde verwachtingen en inzet tonen bij en voor jullie relatie. Misschien wil ze nog steeds trouwen..
Wacht in ieder geval nog maar even met je gezinnetje stichten. Jullie relatie klinkt niet solide.
Waarom stap je niet eerst naar een bank voor advies. Die kunnen je haarfijn vertellen wat je aan hypotheek kunt krijgen. Dan weet je naar welke huizen je kunt gaan zoeken. En met 125k zijn het dus appartementen of oude kotjes. Rond de 175k heb je pas een fatsoenlijk huis voor je gezin wat je wilt gaan stichten.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:24 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
ze wil een huis kopen en ik wil ook een huis kopen. Dus daar zijn we over uit. Waar we niet over uit is de hypotheekhoogte (op basis van 1 inkomen). Ik zat te denken aan 125.000 om het betaalbaar te houden, zij dacht aan 150.000 euro. Maandag was ze wat ziekjes en vroeg ze mij wat ik van de huizen vond die ze had doorgestuurd. Ik: één huis vind ik leuk maar, ik denk nog steeds dat de hypotheek wat aan de hoge kant ligt, en toen ging het mis. Zij: weet je?? blijf maar lekker in helsinki, blijf ik wel hier. Alles opgelost, uit pure woede. Daarna wat nagepraat en toen verbrak ze het gesprek.
Euh sorry maar ik was ook nog niet toe aan kinderen en achteraf gezien had ik dat niet opzij moeten zetten. Ik had liever een paar jaar gewacht maar goed het is zo. Wat ik wil zeggen is dat je naar jezelf moet luisteren. Dat een relatie geven en nemen is klopt ja, maar ik zou haar voorlopig maar even laten doen. Tot dat zij zelf contact opneemt. En natuurlijk is het kinderachtig van haar. Dat je een paar dagen boos bent ok, maar je moet dat wel uitpraten en niet opkroppen.quote:We hebben vaker discussies (we verschillen nogal in persoonlijkheid, maarja welke stellen niet?) maar toch waren ook flink wat positieve veranderingen, zo heb ik groen licht gegeven om een stap verder te gaan (verhuizen en gezinnetje stichten, wat zij heel erg graag wil). Ik was er nog niet echt aan toe (nu wel), maar soms moet je concessies doen (relatie is geven en nemen). Maarja, miss dat door die discussie iets geknapt is bij haar?
Daarna niks meer van haar gehoord. Tot gistravond (op mijn initiatief) nu vandaag niks en nu is ze me aan het ontwijken.
Love hurtsquote:Op donderdag 10 december 2009 21:45 schreef Leonidas82 het volgende:
We zien wel wat er gaat gebeuren. laten we idd maar hopen op de beste uitkomst. Ik ben al wat minder paniekerig maar heb wel enorme krampen opeens in mijn buik![]()
volg me advies nu maar ff op en ga ff wat geheel anders doen. Maak je ff gemakkelijk dan voel je je morgen echt een stuk beterquote:Op donderdag 10 december 2009 21:45 schreef Leonidas82 het volgende:
Jongens, alvast bedankt voor alle steun![]()
We zien wel wat er gaat gebeuren. laten we idd maar hopen op de beste uitkomst. Ik ben al wat minder paniekerig maar heb wel enorme krampen opeens in mijn buik![]()
Kan weinig uitrichten vanaf hier idd. Voel me helemaal klem gezet nu..maar goed..
We wachten af.
quote:Op donderdag 10 december 2009 21:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
You're gonna loose that girl
En dat om 25000 euro. Daar koop je nog geen goede auto meer voor.
quote:Op donderdag 10 december 2009 22:05 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Het lijkt me gewoon absurd om een 4-jarige relatie te verbreken omwille van een verschil van mening over de hypotheekhoogteDat is gewoon bizzar iig.
Waar ik wel heel eerlijk over moet zijn, ik heb vanuit nature niet zo romantisch ingesteld, mijn liefde voor mijn vriendin laat ik op andere manieren blijken (door haar te steunen, te stimuleren, beetje te sturen als ze in de moeilijkheden zit, veel knuffelen en leuke dingen ondernemen). Ook ben ik al die tijd hier (in Finland) haar gewoon trouw gebleven en was ik al bezig met de toekomst. Bovendien hadden we wekelijks contact via phone of skype (niet elke dag, maar om de dag).
Wat ik niet heb gedaan, is cadeautjes gestuurd naar NL ofzo of lieve kaartjes, nogmaals, ik ben niet echt het type daarvoor. Kan daar weinig aan doen. Wel heb ik haar flink in de watten gelegd toen ze 1,5 maand geleden hier was (uit eten, heel veel leuke dingen doen etc). Miss vind ze dat k haar te weinig laat merken hoe gek ik iig op haar ben? Komt ze miss betrokkenheid en aandacht tekort?
Punt drie is wel echt de kroon op een goed lijstje adviezenquote:Op donderdag 10 december 2009 21:49 schreef SuperFokker het volgende:
Ten eerste: ga sowieso een dikke party ervan maken. Krijg je anders spijt van. Even er niet aan denken.
Ten tweede: zorg dat zij de eerste is die iets van zich laat horen.
Ten derde: als ze iets van zich laat horen beloon je haar met dat bloemen-idee van die vriend.
Zoals wij in Brabant, en ook Theo al zei, goed gedrag moet je belonen. Slecht gedrag negeren.
OMG! Heb je nou echt zo'n plank voor je kop of doe je alleen maar zoquote:Op donderdag 10 december 2009 21:14 schreef Leonidas82 het volgende:
Dat snap ik
Sorry, maar je zou naar 4 (!!) jaar relatie wel verwachten dat die spelletjes zijn afgelopen. En dit is niet alleen kritiek op jou, maar op allebei. Een ruzie: kut. Een lange ruzie: superkut. Maar op een gegeven moment leer je allebei dat boos blijven en negeren totaal niet constructief is.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:14 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
Dat snap ik
en dat om een verschil van inzicht om een toekomstige leningquote:Op donderdag 10 december 2009 23:38 schreef TheFrankey het volgende:
dit komt wel goed. Ze is boos op je. Over paar dagen niet meer. Niets van je laten horen. Bal ligt bij haar anders loopt dit wel mis
Ik snap je onzekerheid en die is ook wel terecht. Maar je schreef dat jullie persoonlijkheid sterk verschild.
Dus jij vreet je op en ze weet dat. Ze weet exact hoe je je voelt en wil je een lesje leren. Bizar maar waar. Speel hard to get. Wat denkt ze wel niet. Rug recht.
Eensch. Of zeggen wat er is zodat je het uit kunt praten of het laten doen en er niet meer over zeiken en weer gewoon doen.quote:Op donderdag 10 december 2009 23:52 schreef VonHinten het volgende:
Ik zou niet samen kunnen leven met een vriendin (of je er nu 1-2-3 of 4 jaar mee hebt) die me gewoon dagen lang negeert en vervolgens doen alsof er niets aan de hand is.
Boeie. Maak je niet druk. Ga ga er de laatste dagen nog een dikke party van maken. Serieus!!!quote:Op vrijdag 11 december 2009 00:05 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
en dat om een verschil van inzicht om een toekomstige leningIk heb ook niks fout gedaan, behalve dat ik miss de hele erasmusperiode haar te weinig heb laten merken dat ik aan haar dacht d.m.v. fysieke daden (dat je het laat zien) maarja nogmaals, ik vind dat heel moeilijk en probeer via andere signalen haar duidelijk te maken dat ik gek op haar ben.
Misschien komt het ook wel door mijn opvoeding, mijn ouders hebben me altijd opgevoed geen geld te verspillen aan onzinnige zaken en gewoon te gaan sparen voor nuttige zaken zoals een auto, koophuis etc. Ook hebben ze me altijd behoed om allerlei leningen aan te gaan. 'krediet is een doorlopend verdriet' zegt mijn pa dan altijd. Geldt ook voor hypotheken, leen niet meer dan je kunt dragen, adviseren ze dan. Ik koop niet zo vaak spontaan cadautjes ofzo voor mijn vriendin, bijna alleen op verjaardag en feestdagen. In plaats daarvan gaan we geregeld uit eten (wat ik dan ook af en toe betaal) of neem haar mee dagjes uit met de auto (wat ik dan ook vaak genoeg voor haar betaal, maar zij ook voor mij).
Punt is, miss heeft zij het gevoel dat ze meer investeert in mij dan ik in haar. Dat kan, maar zeg het dan. Hoe dan ook, ik merk dat ik aan het speculeren ben geslagen. Het domste wat je kunt doen.
Morgen weer een nieuwe dag..
En nu is het allemaal voor niets. Zonde.quote:Op donderdag 10 december 2009 22:05 schreef Leonidas82 het volgende:
Ook ben ik al die tijd hier (in Finland) haar gewoon trouw gebleven en was ik al bezig met de toekomst. Bovendien hadden we wekelijks contact via phone of skype (niet elke dag, maar om de dag).
En wat is daar het praktisch nut van?quote:Op vrijdag 11 december 2009 02:10 schreef VanderMeulen het volgende:
[..]
En nu is het allemaal voor niets. Zonde.
Ik zou nog maar even snel zo'n blonde finse uitzoeken als ik jou was, anders voel je je helemáál kut straks!
Het gaat niet om een Finse, maar een Nederlandse dame. Ik zit voor onderzoek in Helsinki, mijn vriendin in NL..quote:Op vrijdag 11 december 2009 02:35 schreef Perico het volgende:
TS, waar willen jullie een huis kopen?
Ik heb 4 jaar wat gehad met een Finse voordat het tot een huis kopen kwam. Tis wel zo dat ze vaker wat afstandelijk klinken, maar dat dit dan niet het geval is.
Ik had het heel erg naar mijn zin in Rauma, verder in Espoo, Vaasa en Turku verbleven.. En in een zomerhuis in Dalsbruk, waar de grond maar een paar euro per m2 is, met eigen aanlegsteiger.
Ik vind het jammer dat ik nu niet in een houten huis in Rauma woon, hopelijk komen jullie er wel nog uit!
Hoe lang moet je nog in Marokko uhhh finland?quote:Op donderdag 10 december 2009 21:45 schreef Leonidas82 het volgende:
Jongens, alvast bedankt voor alle steun![]()
Kan weinig uitrichten vanaf hier idd. Voel me helemaal klem gezet nu..maar goed..
We wachten af.
Het is niet erg dat je dat niet hebt gedaan, is ook helemaal niet nodig, heeft hier ook vrij weinig mee te maken, maar wou er tóch even op reagerenquote:Op donderdag 10 december 2009 22:05 schreef Leonidas82 het volgende:
Wat ik niet heb gedaan, is cadeautjes gestuurd naar NL ofzo of lieve kaartjes, nogmaals, ik ben niet echt het type daarvoor. Kan daar weinig aan doen. Wel heb ik haar flink in de watten gelegd toen ze 1,5 maand geleden hier was (uit eten, heel veel leuke dingen doen etc). Miss vind ze dat k haar te weinig laat merken hoe gek ik iig op haar ben? Komt ze miss betrokkenheid en aandacht tekort?
Die is echt leuk. Oud maar leuk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 17:23 schreef DeHovenier het volgende:
Hier is het andersom, zij hoort niks van hem
lol... aan het einde lag ik echt wel dubbelquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:23 schreef DeHovenier het volgende:
Soooo leuk als je dan leest dat ze gewoon ff vreemd gaat om dat te smeken om niet de mailtjes te lezenquote:Op vrijdag 11 december 2009 17:23 schreef DeHovenier het volgende:
En dus moet je nu heel gauw op zoek naar een cadeauquote:Op vrijdag 11 december 2009 21:13 schreef Leonidas82 het volgende:
Ik heb haar juist gezegd dat ik haar iets moois wilde geven bij thuiskomst.
Welkom in de wondere wereld van de vrouw...quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:13 schreef Leonidas82 het volgende:
De hypotheek was iig niet het probleem, het waren hele andere zaken.
quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:40 schreef willempjewever het volgende:
[..]
Welkom in de wondere wereld van de vrouw...
quote:Op vrijdag 11 december 2009 21:13 schreef Leonidas82 het volgende:
alles is weer goed![]()
Zojuist een 1,5 uur gesprek achter de rug gehad met vriendin. De hypotheek was iig niet het probleem, het waren hele andere zaken.
Ze had het gevoel dat ik allemaal wel best vond in Finland. Ze kreeg geen gevoel dat ik haar echt miste, ik liet dat te weinig merken. Ook vond ze dat ik te weinig zaken (die zij belangrijk vind) aanvoel, maar dat ik te rationeel ben. Daarnaast hadden ze dus sinterklaas gevierd, ze had van iedereen cadeautjes gekregen, behalve van mij. Dat vond de familie vreemd en zij zelf ook. Ik heb haar juist gezegd dat ik haar iets moois wilde geven bij thuiskomst. Daarnaast was ze bang dat we in oude patronen zouden terugvallen als ik weer thuis was. Ook dat hebben we afgestimmerd en afgesproken dat we niet meer in het verleden blijven hangen maar samen een mooie toekomst gaan opbouwen.
Mijn maagkrampen (door stress) zijn nu ook, als sneeuw voor de zon, verdwenen.
Mensen, allemaal bedankt voor jullie steun!!!
Inderdaad..quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:54 schreef XL het volgende:
[..]
Heeft ze jou dan wel iets gestuurd voor Sinterklaas?
Of moet jij wel aan haar geven, maar zij niet aan jou?
Inderdaad, ik zou dr even bellen om hierover toch een serieus gesprek te voeren!!quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:54 schreef XL het volgende:
[..]
dat dan wel ja.. ze heeft jou per post toch ook geen kleinigheidje gestuurd?quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:54 schreef XL het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |