abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75448520
Hallo,

Ik zal mij even kort voorstellen, ik ben draakje1986 en ben 23 jaar oud. Vriendlief en ik staan al lange tijd ingeschreven bij verschillende woningbouw verenigingen, maar het schiet gewoon niet op!! Nu kunnen we een woning/appartement krijgen van 40 m2, welke 550 euro kost. Echter hebben ze aan deze woning een inkomenseis gesteld van 25.000 euro per jaar. Als vriend en ik deze huren, krijgen we huurtoeslag en kunnen we de woning met gemak betalen.

Nu hebben we het aanbod gekregen van een vriend, die een eigen bedrijf heeft, dat hij ons een contract opsteld met dat vriendlief hier werkt en x bedrag verdiend . Zijn we meer mensen die dit soort constructies hebben bedacht om toch aan de inkomenseis te voldoen? Of misschien nog andere tips en trucs?

Alvast bedankt!
pi_75448562
Lijkt me toch wel fraude en dus niet zo handig.
Wat doe je als de belasting bijvoorbeeld vragen gaat stellen?
pi_75448567
Oh, je bedoelt fraude.
Vooral doen!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_75448580
Nee, geen mensen hier die dit doen, en zeker geen tips of trucs
pi_75448594
Hoi, ik ben Hugo, ik ben 31 jaar oud.

Vragen ze niet om een loonstrook dan? Of een jaaropgave?

Heb nog nooit meegemaakt dat ze om een contract vroegen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 9 december 2009 @ 15:42:15 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75448657
Fraude dus en wanneer ze er achter komen trappen ze jullie meteen het huis uit.
En heb je meteen een rechtzaak aan je broek hangen.
Lijkt me toch niet echt een prettig vooruitzicht.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75448681
Ze vroegen idd niet om een loonstrook, een contract was voldoende. Vriend werkt er ook daadwerkelijk, alleen dan als zelfstandig ondernemer. Daarmee kun je dus niet een bepaald bedrag aantonen, grr en dat terwijl we het met gemak kunnen betalen.

Normaal zou ik dit soort constructies ook echt niet bedenken, maar we moeten hier het huis uit en zitten echt me de handen in het haar..

Stom.. andere opties om snel aan een huis te komen??
pi_75448691
Jeej, lekker frauderen wooptiedoo!
pi_75448701
heel verstandig om valsheid in geschrifte te plegen.
  woensdag 9 december 2009 @ 15:44:26 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75448717
Fraude is altijd goed om je wooncarriere mee te beginnen. Gewoon doen dus....

Waar halen mensen het lef vandaan om dit soort dingen zelfs maar te overwegen.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 9 december 2009 @ 15:45:00 #11
152789 karr-1
pi_75448736
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:43 schreef draakje1986 het volgende:

Wachten tot je aan de beurt bent. Waarom moet je ineens zo snel je huis uit?
pi_75448766
quote:
Ze vroegen idd niet om een loonstrook, een contract was voldoende. Vriend werkt er ook daadwerkelijk, alleen dan als zelfstandig ondernemer. Daarmee kun je dus niet een bepaald bedrag aantonen, grr en dat terwijl we het met gemak kunnen betalen.

Normaal zou ik dit soort constructies ook echt niet bedenken, maar we moeten hier het huis uit en zitten echt me de handen in het haar..

Je kunt toch met die lui gaan praten en de situatie uitleggen. Dus dat je vriend zelfstandig ondernemer is en dus geen contract heeft en of er andere manier is om aan te tonen dat hij genoeg verdient? Hij zal toch ook zijn inkomsten aan de belastingdienst moeten opgeven? Daar staat dan ook precies hoeveel hij verdient.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  woensdag 9 december 2009 @ 15:46:04 #13
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_75448772
quote:

Gewoon doen joh! Het feit dat je het vraagt zegt al voldoende.
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  woensdag 9 december 2009 @ 15:47:25 #14
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_75448822
quote:

als ondernemer kan je kijken naar de inkomsten van de afgelopen 3 jaar, aangezien je als zelfstandige geen vast inkomen hebt. Daar zullen ze toch wel begrip voor tonen?
Stand for something or fall for anything
  woensdag 9 december 2009 @ 15:48:40 #15
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75448873
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:44 schreef karr-1 het volgende:
Fraude is altijd goed om je wooncarriere mee te beginnen. Gewoon doen dus....

Waar halen mensen het lef vandaan om dit soort dingen zelfs maar te overwegen.....
Ach , je hebt relatief snel een dak boven je hoofd, eten is inbegrepen, net als een puik dagbestedingsprogramma
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75448886
quote:

Kan hij dan niet gewoon een jaarafrekening overleggen? Of samen?

Als die 25.000 bruto is, dan red je dat toch gewoon?
pi_75448892
Waarom gelijk frauderen dan. Ga eerst eens je situatie uitleggen. Dikke kans dat het alsnog goed gaat komen.
  woensdag 9 december 2009 @ 15:49:41 #18
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_75448912
Kan het risico voor de verhuurder niet afgedekt worden door gewoon wat extra borg te vragen?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_75448920
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:45 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wachten tot je aan de beurt bent. Waarom moet je ineens zo snel je huis uit?
Omdat we voor 1 jaar in het buitenland zijn geweest en we ons huis via de studentenwoonstichting toen uit moesten.. Toen we terug kwamen van buitenland is er een vriendin zo aardig geweest haar huis aan te bieden (1 slaapkamer), omdat ze zelf een half jaar naar buitenland ging. Echter komt zij over een paar maanden terug (2 maanden) en hebben we geen huis meer. Terug naar ouders is geen optie vanwege persoonlijke omstandigheden.

En als je al zolang ingeschreven staat, maar hoort dat de wachttijden nog te kort zijn, tja wat doe je dan..

En het is gemakkelijk gezegd, dat je dit al zal overwegen, maar als je met de handen in het haar zit sta je voor veel dingen open. Ik zie gewoon zo 123 geen oplossing.
pi_75448957
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:49 schreef draakje1986 het volgende:

[..]

Omdat we voor 1 jaar in het buitenland zijn geweest en we ons huis via de studentenwoonstichting toen uit moesten.. Toen we terug kwamen van buitenland is er een vriendin zo aardig geweest haar huis aan te bieden (1 slaapkamer), omdat ze zelf een half jaar naar buitenland ging. Echter komt zij over een paar maanden terug (2 maanden) en hebben we geen huis meer. Terug naar ouders is geen optie vanwege persoonlijke omstandigheden.

En als je al zolang ingeschreven staat, maar hoort dat de wachttijden nog te kort zijn, tja wat doe je dan..

En het is gemakkelijk gezegd, dat je dit al zal overwegen, maar als je met de handen in het haar zit sta je voor veel dingen open. Ik zie gewoon zo 123 geen oplossing.
Ik zie hier al een aantal keer een poging tot oplossing staan: Ga met de verhuurder om de tafel zitten en leg de situatie uit.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_75448978
550 euro voor 40 vierkante meter? is het huis van goud ofzo?
pi_75448980
Ik zou gewoon met die verhuurder gaan praten, zeker als je zegt genoeg te verdienen.
pi_75449031
Kan je vriend niet daadwerkelijk daar in loondienst gaan werken?
pi_75449042
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:51 schreef Conflict het volgende:
Ik zou gewoon met die verhuurder gaan praten, zeker als je zegt genoeg te verdienen.
dan kan je ook wel een huis kopen me dunkt
pi_75449048
Heeft er iemand al gezegd dat je even met de verhuurder moet gaan praten?
pi_75449059
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:47 schreef Dj_unkie het volgende:

[..]

als ondernemer kan je kijken naar de inkomsten van de afgelopen 3 jaar, aangezien je als zelfstandige geen vast inkomen hebt. Daar zullen ze toch wel begrip voor tonen?
Dat kan idd, maar het bestaat nog geen 3 jaar..

Wel zeiden ze dat het ook voldoende was als hij facturen kon overleggen en dat hij kon aantonen dat deze facturen daadwerkelijk binnen zijn gekomen. Maar dan moet je ze onderhand de hele boekhouding geven..

Wij hebben beide nog stufi, verder werkt vriendlief zo'n 1200 euro in de maand bij bedrijf x en dan nog zijn eigen bedrijf, maar dat is afhankelijk van bestellingen wat er binnenkomt.

Stufi telde niet mee als inkomsten, anders waren we gemakkelijk eraan gekomen.
pi_75449123
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:51 schreef Conflict het volgende:
Dat willen we ook gaan doen .. Maar ik ben gewoon bang dat we daadwerkelijk over een tijdje op straat staan.. Blegh
pi_75449126
Beter is dat all in voor dat geld o.0
Aan de andere kant als je echt een huis nodig heb, betaal je dat wel.

In ieder geval succes:)
pi_75449166
Wat verdienen jullie dan volgens jullie eigen berekeningen bruto per jaar?
pi_75449184
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:53 schreef -Paul- het volgende:
Kan je vriend niet daadwerkelijk daar in loondienst gaan werken?
Dat kan, alleen verdient hij dan zo'n 30 % minder, omdat je geen belasting hoeft te betalen als je bijles geeft aan kinderen onder de 21. (mits het geld in het bedrijf blijft, haal je het eruit dan moet je wel betalen of zoiets, ik snap het niet geheel )
pi_75449216
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:53 schreef draakje1986 het volgende:

[..]

Dat kan idd, maar het bestaat nog geen 3 jaar..

Wel zeiden ze dat het ook voldoende was als hij facturen kon overleggen en dat hij kon aantonen dat deze facturen daadwerkelijk binnen zijn gekomen. Maar dan moet je ze onderhand de hele boekhouding geven..

Wij hebben beide nog stufi, verder werkt vriendlief zo'n 1200 euro in de maand bij bedrijf x en dan nog zijn eigen bedrijf, maar dat is afhankelijk van bestellingen wat er binnenkomt.

Stufi telde niet mee als inkomsten, anders waren we gemakkelijk eraan gekomen.
Dan red je met de papieren die je hebt toch makkelijk 25.000
pi_75449252
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:56 schreef iamredleader het volgende:
Wat verdienen jullie dan volgens jullie eigen berekeningen bruto per jaar?
We studeren op moment nog, vriendlief heeft 2 zelfstandig ondernemen bedrijven. Bedrijfje 1: ong 10.000 per jaar, bedrijfje 2 (pas vanaf okt: ong 800 per maand). Vanaf volgend jaar april ga ik full time werken en verdien ik ong 2200 per maand.
pi_75449305
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:57 schreef Conflict het volgende:

[..]

Dan red je met de papieren die je hebt toch makkelijk 25.000
Stufi word niet meegeteld en omdat 2e bedrijf afhankelijk is van bestellingen kunnen we hieruit niet een vast bedrag halen per jaar..
  woensdag 9 december 2009 @ 16:00:49 #34
120774 Pundit_wannabe
Pretentious? Moi?
pi_75449341
Terwijl het niet netjes is (maar het moraalriddergedoe kunnen we na x reacties wel achterwege laten) is de belangrijkste vraag WAAROM die inkomenseis gesteld is.
Zijn er extra kosten? Onderhoud? Verplichte bijdragen?

De hele reden voor die inkomenseis is alleen maar dat je niet plotseling de huur niet meer kan betalen (en de verhuurder zijn geld niet krijgt).

Dit is typisch zo'n geval van "het werkt tot het niet meer werkt", dus als jullie 100% zeker die 25000 per jaar halen, lijkt me er geen probleem te zijn (er is immers pas een probleem als er niet meer aan de verplichtingen voldaan kan worden. Er is niemand die zomaar tussentijds gaat controleren wat je loonstrookje is).

Als er ook maar de minste twijfel is over jullie eigen draagkracht dan zou ik me héél hard achter de oren krabben: als de schijt de ventilator raakt dan hebben jullie een enorm probleem, maar die vriend ook nog 'ns een keer.

Wat is er overigens tegen om je hele boekhouding te overleggen?
As dat ervoor zorgt dat jullie zonder zorgen en legitiem kunnen zitten de komende tijd, lijkt het me nogal een no-brainer.
Exterminieren! Exterminieren! Halt! Sonst werden wir Sie exterminieren! Sie sind jetzt ein Gefangener der Daleks!
pi_75449364
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:58 schreef draakje1986 het volgende:

[..]

We studeren op moment nog, vriendlief heeft 2 zelfstandig ondernemen bedrijven. Bedrijfje 1: ong 10.000 per jaar, bedrijfje 2 (pas vanaf okt: ong 800 per maand). Vanaf volgend jaar april ga ik full time werken en verdien ik ong 2200 per maand.
Grr nu ben ik beetje onduidelijk aant lullen.. sorry te snel typen..

Die 1200 euro die hij werkt bij bedrijf x is het tweede bedrijfje, in het begin verdiende hij daar minder, nu werkt hij meer uren!
pi_75449406
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:59 schreef draakje1986 het volgende:

[..]

Stufi word niet meegeteld en omdat 2e bedrijf afhankelijk is van bestellingen kunnen we hieruit niet een vast bedrag halen per jaar..
Hij wil gewoon geen prutsers met een uitkering. Als jij laat zien dat je kan betalen is er niks aan de hand.
pi_75449489
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:00 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Terwijl het niet netjes is (maar het moraalriddergedoe kunnen we na x reacties wel achterwege laten) is de belangrijkste vraag WAAROM die inkomenseis gesteld is.
Zijn er extra kosten? Onderhoud? Verplichte bijdragen?

De hele reden voor die inkomenseis is alleen maar dat je niet plotseling de huur niet meer kan betalen (en de verhuurder zijn geld niet krijgt).

Dit is typisch zo'n geval van "het werkt tot het niet meer werkt", dus als jullie 100% zeker die 25000 per jaar halen, lijkt me er geen probleem te zijn (er is immers pas een probleem als er niet meer aan de verplichtingen voldaan kan worden. Er is niemand die zomaar tussentijds gaat controleren wat je loonstrookje is).

Als er ook maar de minste twijfel is over jullie eigen draagkracht dan zou ik me héél hard achter de oren krabben: als de schijt de ventilator raakt dan hebben jullie een enorm probleem, maar die vriend ook nog 'ns een keer.

Wat is er overigens tegen om je hele boekhouding te overleggen?
As dat ervoor zorgt dat jullie zonder zorgen en legitiem kunnen zitten de komende tijd, lijkt het me nogal een no-brainer.
Hmm, de inkomenseis is een beetje raar, want je kunt gewoon huurtoeslag krijgen op deze woning. Er vanuit gaande dat het inkomen lager zou worden, zal de huur max 280 zijn per maand (je betaald op de gemiddelde studentenkamer nog meer ).

Draagkracht is voldoende, onze huur van nu is ook rond dat bedrag (huur nu is 520 per maand) en we kunnen gemakkelijk rondkomen. Verder ga ik in april full time werken en krijgen we dan meer inkomen.

Uiteraard huur ik veel liever een woning via de woningbouwvereniging, maar het schiet gewoon niet op!! Blegh.

Over de boekhouding, op zich geen probleem maar of ze zo vrolijk worden van tig pagina's
pi_75449575
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:02 schreef Conflict het volgende:

[..]

Hij wil gewoon geen prutsers met een uitkering. Als jij laat zien dat je kan betalen is er niks aan de hand.
Op zich niet raar .. Maar ik zal maar eens met de man gaan praten, want we hebben inkomen, ouders willen garant staan, onze huur nu is duurder dus kunnen het nu ook betalen, hebben nooit te laat betaald met iets (geen negatieve BKR registratie) etc etc..

En idd 40 m2 is niet groot, maar ach daarentegen is het wel midden in het centrum boven de winkels
  woensdag 9 december 2009 @ 16:08:17 #39
152789 karr-1
pi_75449598
quote:

Ik weet niet in welke regio je zoekt, maar lange wachttijden zul je overal aantreffen. Verder vind ik 550 euro voor 40 vierkante meter een absurde prijs, daar zou ik nooit aan beginnen. Wij hebben 50 vierkante meter en betalen bij lange na niet dat bedrag.
pi_75449638
Hartje Amsterdam zeker

hier woningbouwvereniging, flat in Amstelveen, 85 m2, 4 kamers op een leuke locatie, 530 inc. voorschot verwarming
pi_75449723
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:08 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke regio je zoekt, maar lange wachttijden zul je overal aantreffen. Verder vind ik 550 euro voor 40 vierkante meter een absurde prijs, daar zou ik nooit aan beginnen. Wij hebben 50 vierkante meter en betalen bij lange na niet dat bedrag.
Particulier of via woningbouw?
pi_75449759
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:09 schreef iamredleader het volgende:
Hartje Amsterdam zeker

hier woningbouwvereniging, flat in Amstelveen, 85 m2, 4 kamers op een leuke locatie, 530 inc. voorschot verwarming
Damn.. hoelang wachten
  woensdag 9 december 2009 @ 16:15:15 #43
152789 karr-1
pi_75449883
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:11 schreef draakje1986 het volgende:

[..]

Particulier of via woningbouw?
Woningbouw
pi_75449955
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:12 schreef draakje1986 het volgende:

[..]

Damn.. hoelang wachten
2 jaar, maar er was (is?) een tijd een soort van "loterij" geweest, waarin elke 2 weken 5 woningen verden verloot onder de inschrijvers die reageerden, dus niet op basis van wachttijd. Tot twee keer toe tweede geworden in de loterij, laatste keer weer tweede, maar de eerste plek bedankte (kleine keuken). Wij waren niet zo kieskeurig, het was een vooruitgang van 2 naar 4 kamers, van 55 naar 85 m2, van 750 terug naar 520 per maand, en dan ook nog eens lekker in Amstelveen en niet Buitenveldert
pi_75449990
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:08 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja maar als dit hetgene is dat ze kunnen krijgen.... Je moet toch iets en je zit er niet voor het leven aan vast.
pi_75450095
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:17 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ja maar als dit hetgene is dat ze kunnen krijgen.... Je moet toch iets en je zit er niet voor het leven aan vast.
Het is ook niet mijn droomhuis (uiteraard) en ik weet dat het met een 'nep-contract' niet slim is en dat ga ik dan ook niet doen. Ze krijgen mijn papieren en daar kunnen ze het mee doen of niet. Ik weet dat ik het kan betalen of ik moet de gok nemen en hopen dat er snel een huisje vrij komt (staan nu 5de, maar laatste 9 maanden 2 woningen maar vrijgekomen).

Wat zouden jullie doen, nog even wachten en hopen dat er dan snel woningen vrij komen of toch maar nu al iets nemen?
pi_75450225
Met de verhuurder praten heeft weinig zin als het een woningbouwstichting is denk ik, die zijn vaak vrij strikt in die dingen. Maar ik sluit me aan bij de rest, dit is niet handig. Je moet dan ook op één of andere manier die huurtoeslag verborgen zien te houden, die zou je niet krijgen als je aan de inkomenseis voldeed. Al met al een riskante bezigheid lijkt me. Ook voor die vriend van jullie. Gewoon op je beurt wachten dus, of iets meer betalen en op de vrije markt gaan huren.
pi_75450333
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:24 schreef Beijtje het volgende:
Met de verhuurder praten heeft weinig zin als het een woningbouwstichting is denk ik, die zijn vaak vrij strikt in die dingen.

De woningbouwverenigingen willen alleen maar bewijs zien dat je de huur kunt betalen. Welk bewijs dat is, boeit ze niet zoveel. Dus praten kan wel degelijk helpen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_75450356
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:24 schreef Beijtje het volgende:
Met de verhuurder praten heeft weinig zin als het een woningbouwstichting is denk ik, die zijn vaak vrij strikt in die dingen. Maar ik sluit me aan bij de rest, dit is niet handig. Je moet dan ook op één of andere manier die huurtoeslag verborgen zien te houden, die zou je niet krijgen als je aan de inkomenseis voldeed. Al met al een riskante bezigheid lijkt me. Ook voor die vriend van jullie. Gewoon op je beurt wachten dus, of iets meer betalen en op de vrije markt gaan huren.
Verhuurder is in dit geval van het huis in de vrije sector.

Woningbouw is vrij streng, al moet ik zeggen dat ze wel vaker fouten maken. Dat er opeens een huis is aangeboden gekregen en geaccepteerd, terwijl ik niet in de wachtrij stijg?? Dit zijn dan geen urgentie gevallen of dergelijk.. Beetje vaag in elk geval
pi_75450370
Nouja, dat zal dan wel per stad verschillen... (Mbt hoe moeilijk woningbouwverenigingen doen)
En mbt dat de verhuurder geen woningbouw is: sorry, niet goed opgelet...
pi_75450511
Pff ik denk dat het vooral komt doordat ik aan het stressen ben, dat ik van die rare constructies aan het bedenken ben. Ik heb een chronische ziekte en door de stress, loop ik nu weer ziekenhuis in en uit.. Grr..

Hopelijk kont er snel een huis vrij want al 1 jaar op de 5e plaats staan gaat helemaal nergens meer over..
pi_75450742
Poeh, dat klinkt allemaal niet best nee.
Krijg je geen urgentie misschien vanwege je ziekte bij de woningbouw?
Trouwens, ik betaal al jaren 565 voor 30 m2, dus zo gek is het allemaal niet. Locatie is alles. Hier sta ik daarnaast ook al ruim 7 jaar ingeschreven bij de woningbouwvereniging maar kom (kwam) er vanwege inkomenseisen niet door, althans niet op de locatie die ik wilde. (Ben nu maar aan het kopen gegaan! )
Dat gezegd hebbende, als je in een vergelijkbare situatie zit als ik zat en je moet snel iets anders, kan dus een verbreding van je zoekveld m.b.t. de locatie wel wat helpen: wat verder van de mooie plekjes is over het algemeen goedkoper en makkelijker aan te komen. En als je dan wat hebt, verder zoeken naar iets wat je echt wil (tegen die tijd voldoe je, gezien je verhaal, aan alle inkomenseisen en kan je misschien ook kopen).
pi_75450880
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:40 schreef Beijtje het volgende:
Poeh, dat klinkt allemaal niet best nee.
Krijg je geen urgentie misschien vanwege je ziekte bij de woningbouw?
Trouwens, ik betaal al jaren 565 voor 30 m2, dus zo gek is het allemaal niet. Locatie is alles. Hier sta ik daarnaast ook al ruim 7 jaar ingeschreven bij de woningbouwvereniging maar kom (kwam) er vanwege inkomenseisen niet door, althans niet op de locatie die ik wilde. (Ben nu maar aan het kopen gegaan! )
Dat gezegd hebbende, als je in een vergelijkbare situatie zit als ik zat en je moet snel iets anders, kan dus een verbreding van je zoekveld m.b.t. de locatie wel wat helpen: wat verder van de mooie plekjes is over het algemeen goedkoper en makkelijker aan te komen. En als je dan wat hebt, verder zoeken naar iets wat je echt wil (tegen die tijd voldoe je, gezien je verhaal, aan alle inkomenseisen en kan je misschien ook kopen).
Kopen gaat lastig worden, omdat je met een chronische ziekte vaak een torenhogen levenverzekering af moet sluiten... Pff en urgentie, misschien nog wel een optie idd. Ik weet dat als ik stress ik direct weer enorm veel pijnen heb en waarschijnlijk moet ik daarom nu ook geopereerd worden. Ik krijg van elke arts te horen, dat ik stress moet vermijden, maar hoe? Als je weet dat je dan en dan op straat staat, naja kijken of hij dan niet stressed?? (ik heb btw ziekte van Crohn, welke maar niet onder controle te krijgen is )
pi_75451062
Wat vervelend zeg. Misschien kan je een verklaring van je arts krijgen en daarmee urgent een woning via de woningbouwvereniging. Dat zal niet de woning van je dromen zijn, maar misschien wel een tijdelijke oplossing.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 9 december 2009 @ 16:51:03 #55
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75451066
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:33 schreef draakje1986 het volgende:
Pff ik denk dat het vooral komt doordat ik aan het stressen ben, dat ik van die rare constructies aan het bedenken ben. Ik heb een chronische ziekte en door de stress, loop ik nu weer ziekenhuis in en uit.. Grr..

Hopelijk kont er snel een huis vrij want al 1 jaar op de 5e plaats staan gaat helemaal nergens meer over..
Valt me nog mee.
Wij zijn 5!!!! jaar bezig geweest om een ander huis voor elkaar te krijgen via woonbonnen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75451153
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Oh, je bedoelt fraude.
Vooral doen!
dat dus.

niet doen. houd de eer aan jezelf en wees verstandig.
Ja doei.
  woensdag 9 december 2009 @ 16:56:20 #57
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_75451268
quote:

Als jullie het makkelijk kunnen betalen, waarom dan gebruik willen maken van een regeling voor mensen die het echt nodig hebben.

Een andere oplossing is gewoon particulier iets huren en gewoon de volle mep betalen.. Of een woning kopen!!

Niet gaan lopen frauderen met geld dat andere harder nodig hebben...
pi_75451439
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:56 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Als jullie het makkelijk kunnen betalen, waarom dan gebruik willen maken van een regeling voor mensen die het echt nodig hebben.

Een andere oplossing is gewoon particulier iets huren en gewoon de volle mep betalen.. Of een woning kopen!!

We willen iets huren via de woningbouw, dit gaat niet ivm lange wachttijd.

Volgend huis is 550 euro, zodat we tenminste iets hebben. Ik denk niet dat ik gebruik maak van een regeling voor mensen die het meer nodig hebben dan wij. Als je recht hebt op huurtoeslag, dan heb je daar wel of niet recht op..

Woning kopen is geen optie, ten eerste omdat ik pas in april full time ga werken en vriend niet voldoende verdiend alleen om een woning te kopen.

Ik fraudeer niet met geld dat andere harder nodig hebben, ik betaal elke cent netjes uit mijn eigen zak (of ik dan wel of niet huurtoeslag krijg, boeit dan weinig). Frauderen zou hier gaan om een contract dat een vriend van ons wou opstellen, we nemen dan het huis aan en dan zou het contract ontbonden worden. Dit kan, daar hij dan in zijn proefperiode zit.
pi_75451676
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:56 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Frauderen ben ik ook niet voor, maar jij hebt de OP niet helemaal begrepen
pi_75451768
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:01 schreef draakje1986 het volgende:
Volgend huis is 550 euro, zodat we tenminste iets hebben. Ik denk niet dat ik gebruik maak van een regeling voor mensen die het meer nodig hebben dan wij. Als je recht hebt op huurtoeslag, dan heb je daar wel of niet recht op..
Dat is nou net waarom die particuliere verhuurder die inkomenseis stelt, zodat er mensen in komen die zich zijn woning zonder problemen kunnen permitteren en niet met hangen en wurgen omdat ze het zonder huurtoeslag niet zouden kunnen betalen.

Dus als je recht hebt op de huurtoeslag voor die woning dan verdien je te weinig om hem te kunnen huren.

Klinkt lullig maar het is niet anders.
Het enige wat je bij een particuliere verhuurder anders nog kunt proberen is een van jullie ouders borg laten staan.
Syl moet winnen!
pi_75452114
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:11 schreef Paris_Texas het volgende:

[..]

Dat is nou net waarom die particuliere verhuurder die inkomenseis stelt, zodat er mensen in komen die zich zijn woning zonder problemen kunnen permitteren en niet met hangen en wurgen omdat ze het zonder huurtoeslag niet zouden kunnen betalen.

Dus als je recht hebt op de huurtoeslag voor die woning dan verdien je te weinig om hem te kunnen huren.

Klinkt lullig maar het is niet anders.
Het enige wat je bij een particuliere verhuurder anders nog kunt proberen is een van jullie ouders borg laten staan.
Per april hebben we zowiezo geen recht meer op huurtoeslag (dan ga ik fulltime werken). Of we van te voren huurtoeslag krijgen, hangt af van inkomen van vriend. Ik zeg alleen dat als we minder inkomen hebben, je het met de huurtoeslag aan kan vullen, maar per april krijg ik zowizo een normaal salaris
pi_75453124
quote:
Op woensdag 9 december 2009 17:21 schreef draakje1986 het volgende:
[..]
Per april hebben we zowiezo geen recht meer op huurtoeslag (dan ga ik fulltime werken). Of we van te voren huurtoeslag krijgen, hangt af van inkomen van vriend. Ik zeg alleen dat als we minder inkomen hebben, je het met de huurtoeslag aan kan vullen, maar per april krijg ik zowizo een normaal salaris
Ik snap je dilemma wel, en ik begrijp ook dat je erg graag woonruimte wilt, en dat gun ik je ook van harte, maar je kunt van een particuliere verhuurder nou eenmaal niet verwachten dat hij zijn eisen aanpast aan jouw situatie.

En je situatie passend maken door een vals contract te laten opstellen lijkt me helemaal niet handig.

Probeer urgentie te krijgen bij de woningbouwvereniging waar je staat ingeschreven.
Syl moet winnen!
  Moderator woensdag 9 december 2009 @ 18:02:28 #63
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_75453562
Ik schop dit topic naar WGR, want daar past hij beter
Fraude plegen lijkt mij niet de oplossing.
pi_75479929
Niet zo schijnheilig doen allemaal.

Wat wordt er nou gefraudeerd. Niks. Er wordt bewezen dat er een contract is. Niet meer en niet minder. Je hoeft niet eens in dienst te zijn. Want je zou ook een contract kunnen laten zien, terwijl je ontslagen bent.

Kortom, de eis een contract laten zien, heeft weinig inhoud.

Wil de makelaar zekerheid dat moet hij naar loonstrookjes vragen. En dat doet hij niet. Hij wil een contract zien.

By the way, zo ben ik ook aan mijn woning gekomen. Ze wilden een contract voor vaste tijd zien. Helaas had ik een tijdelijk contract. Mijn werkgever heeft een contract voor vaste dienst geschreven. Geen mens heeft er last van gehad en ik had mijn woning en nog steeds.

Verders: hoe zit het dan met al die intentieverklaringen bij het kopen van een woning?
Dat zegt ook allemaal niks.

Mijn advies: gewoon doen.
pi_75479990
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:16 schreef tanteklara het volgende:

Wat wordt er nou gefraudeerd.
er wordt een nep-werk-contract opgesteld om zo aan de door de verhuurder gestelde regels te kunnen 'ontvluchten'.

dat is fraude.
Ja doei.
pi_75480032
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:56 schreef draakje1986 het volgende:

[..]

Dat kan, alleen verdient hij dan zo'n 30 % minder, omdat je geen belasting hoeft te betalen als je bijles geeft aan kinderen onder de 21. (mits het geld in het bedrijf blijft, haal je het eruit dan moet je wel betalen of zoiets, ik snap het niet geheel )
Wat is dit nu weer voor onzin?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_75480082
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:16 schreef tanteklara het volgende:

Wat wordt er nou gefraudeerd. Niks.
Wat denk je dat fraude is, eigenlijk?
pi_75487173
Wat zijn dan de intentieverklaringen bij het afsluiten van een hypotheek?
pi_75487274
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:44 schreef tanteklara het volgende:
Wat zijn dan de intentieverklaringen bij het afsluiten van een hypotheek?
Hoe bedoel je? (dat is een verklaring waarmee je werkgever aangeeft je bij een tijdelijk contract bij ongewijzigde omstandigheden in vaste dienst te nemen)
pi_75487694
Wat ik bedoel is dat dat soort verklaringen geen enkele waarde hebben. Juridisch betekent zo'n verklaring niks. Het is alleen een eis voor het verkrijgen van een hypotheek.

Zo is in dit geval alleen de eis een contract te kunnen laten zien. Er wordt niets gevraagd over de geldigheid van het contract. Er kan dus een contract getoond worden van een bedrijf waar je net bent ontslagen.
Of wel eender contract dan ook. Dus ook een contract gemaakt door een bedrijf zonder dat je daar in dienst bent
Mijns inziens pleeg je dan geen fraude.

Je pleegt pas fraude als je van plan bent de huur niet te betalen en met wat voor soort contract ook het huurcontract krijgt.
pi_75488128
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:57 schreef tanteklara het volgende:
Wat ik bedoel is dat dat soort verklaringen geen enkele waarde hebben. Juridisch betekent zo'n verklaring niks. Het is alleen een eis voor het verkrijgen van een hypotheek.
Oh?
quote:
Zo is in dit geval alleen de eis een contract te kunnen laten zien. Er wordt niets gevraagd over de geldigheid van het contract. Er kan dus een contract getoond worden van een bedrijf waar je net bent ontslagen.
Of wel eender contract dan ook. Dus ook een contract gemaakt door een bedrijf zonder dat je daar in dienst bent
Mijns inziens pleeg je dan geen fraude.

Je pleegt pas fraude als je van plan bent de huur niet te betalen en met wat voor soort contract ook het huurcontract krijgt.
Naar de gangbare definitie is het gewoon fraude, hoor

De huur niet betalen is daarentegen géén fraude.
pi_75498667
ga praten met je ouders over de inkomsteneis, grote kans dat je ouders omdat ze weten dat je het kan betalen wel garant willen staan.
Overigens is die inkomsteneis nogal hoog, vertel wat je netto binnenhaalt per maand met vooruitzicht op april en leg dat voor. Ik heb ook toen met mijn ex een huis gehuurd voor 875 incl. ik betaalde toen 400 euro aan m'n ex en hij de rest
pi_75548072
Krijg je trouwens wel huursubsidie als er een inkomenseis gesteld is, waar je achteraf niet aan voldoet?
De inkomenseis is er tenslotte niet voor niets.
  zaterdag 12 december 2009 @ 14:23:36 #74
152789 karr-1
pi_75548375
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:11 schreef klipper het volgende:
Krijg je trouwens wel huursubsidie als er een inkomenseis gesteld is, waar je achteraf niet aan voldoet?
Dan neem ik aan dat je bij ontdekking alles weer netjes terug mag storten.
  zaterdag 12 december 2009 @ 15:55:43 #75
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75550642
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 14:11 schreef klipper het volgende:
De huurtoeslag is iets tussen de huurder en de belastingdienst en is gebaseerd op het fiscale inkomen. Daar heeft een verhuurder niets mee te maken.
Net zo min als de belastingdienst iets heeft te maken met een inkomenseis die een verhuurder stelt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 17:54:43 #76
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_75554088
quote:
Op je beurt wacht. Net als de rest van de wachtenden
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_75554960
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

De huurtoeslag is iets tussen de huurder en de belastingdienst en is gebaseerd op het fiscale inkomen. Daar heeft een verhuurder niets mee te maken.
Net zo min als de belastingdienst iets heeft te maken met een inkomenseis die een verhuurder stelt.
Maar 1 van de regels van de belastingdienst is toch ook weer dat je een woning moet huren die bij je situatie past?

Huurtoeslag
Is uw inkomen niet zo hoog en bent u veel geld kwijt aan uw huur? Dan kunt u misschien huurtoeslag krijgen. Dat is geld dat u krijgt van de Belastingdienst/Toeslagen om een deel van uw huur te betalen.

U krijgt geen huurtoeslag als u een te dure huurwoning hebt. U ontvangt dan ook geen toeslag om in een dure villa te kunnen wonen. Uw huur mag dus niet te hoog zijn, maar ook uw inkomen en vermogen niet.

Als ik bovenstaande dan leest, en het feit dat er een inkomenseis gesteld is, moet de huurder toch weten dat er dan geen huurtoeslag mogelijk is.

En als ik dan weer onderstaande van een verhuurder leest, dan lijkt het me erg moeilijk om voor huurtoeslag in aanmerking te komen.

Uw woning
- U huurt een zelfstandige woning. Dit is een woonruimte met een eigen toegangsdeur, een eigen toilet en keuken. Ook als u een woonwagen huurt, kunt u recht hebben op huurtoeslag. Als u op kamers woont, is geen sprake van een zelfstandige woonruimte. Er geldt een uitzondering als u in een aangewezen onzelfstandige woonruimte woont.

- Uw huur is niet te hoog of te laag. Dit is afhankelijk van uw situatie. De huurprijs mag niet lager dan
¤ 200,70 en niet hoger dan ¤ 631,73 zijn. Bent u jonger dan 23? Dan ligt de grens bij ongeveer ¤ 348,99 per maand.

- Uw woning is passend voor uw situatie. De woning mag bijvoorbeeld niet te ruim of niet te duur zijn. Als de gemeente de woning niet passend voor u vindt, krijgt u geen huurtoeslag.

Passendheidsverklaring
Heeft de woning die u van ****** groep krijgt aangeboden een kale huur van ongeveer ¤ 440 of hoger en vraagt u hiervoor huurtoeslag aan? Dan zal de Belastingdienst bij de gemeente vragen of de betreffende woning voor u passend is. De gemeente moet dan een zogenaamde passendheidsverklaring afgeven. Een positief passendheidsadvies wordt over het algemeen alleen afgegeven als de aanvrager is verhuisd naar een (zorg)instelling of een seniorenwoning met professionele zorgverlening. In de meeste andere gevallen zal de gemeente geen verklaring afgeven en dus ontvangt u dan geen huurtoeslag.
  zaterdag 12 december 2009 @ 18:40:15 #78
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_75555323
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 18:27 schreef klipper het volgende:

[..]

Maar 1 van de regels van de belastingdienst is toch ook weer dat je een woning moet huren die bij je situatie past?

<knip>
Nogmaals, dit is iets tussen de belastingdienst en huurder. Als de belastingdienst van mening is dat huurtoeslag niet terecht is, zal ze dit onderbouwd moeten afwijzen.
De belastingdienst heeft dus niets met de inkomenseis van de verhuurder te maken. En de verhuurder heeft niets met de huurtoeslag die de belastingdienst uitbetaald te maken.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 12 december 2009 @ 18:54:52 #79
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_75555790
En is het geen optie gewoon een urgentieverklaring aan te vragen bij de gemeente? Zodat je op een normale manier aan een huis komt?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')