Wachten tot je aan de beurt bent. Waarom moet je ineens zo snel je huis uit?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:43 schreef draakje1986 het volgende:
Stom.. andere opties om snel aan een huis te komen??
Je kunt toch met die lui gaan praten en de situatie uitleggen. Dus dat je vriend zelfstandig ondernemer is en dus geen contract heeft en of er andere manier is om aan te tonen dat hij genoeg verdient? Hij zal toch ook zijn inkomsten aan de belastingdienst moeten opgeven? Daar staat dan ook precies hoeveel hij verdient.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:43 schreef draakje1986 het volgende:
Ze vroegen idd niet om een loonstrook, een contract was voldoende. Vriend werkt er ook daadwerkelijk, alleen dan als zelfstandig ondernemer. Daarmee kun je dus niet een bepaald bedrag aantonen, grr en dat terwijl we het met gemak kunnen betalen.
Normaal zou ik dit soort constructies ook echt niet bedenken, maar we moeten hier het huis uit en zitten echt me de handen in het haar..
Gewoon doen joh! Het feit dat je het vraagt zegt al voldoende.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:43 schreef draakje1986 het volgende:
Ze vroegen idd niet om een loonstrook, een contract was voldoende. Vriend werkt er ook daadwerkelijk, alleen dan als zelfstandig ondernemer. Daarmee kun je dus niet een bepaald bedrag aantonen, grr en dat terwijl we het met gemak kunnen betalen.
Normaal zou ik dit soort constructies ook echt niet bedenken, maar we moeten hier het huis uit en zitten echt me de handen in het haar..
als ondernemer kan je kijken naar de inkomsten van de afgelopen 3 jaar, aangezien je als zelfstandige geen vast inkomen hebt. Daar zullen ze toch wel begrip voor tonen?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:43 schreef draakje1986 het volgende:
Ach , je hebt relatief snel een dak boven je hoofd, eten is inbegrepen, net als een puik dagbestedingsprogrammaquote:Op woensdag 9 december 2009 15:44 schreef karr-1 het volgende:
Fraude is altijd goed om je wooncarriere mee te beginnen. Gewoon doen dus....![]()
Waar halen mensen het lef vandaan om dit soort dingen zelfs maar te overwegen.....
Kan hij dan niet gewoon een jaarafrekening overleggen? Of samen?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:43 schreef draakje1986 het volgende:
Omdat we voor 1 jaar in het buitenland zijn geweest en we ons huis via de studentenwoonstichting toen uit moesten.. Toen we terug kwamen van buitenland is er een vriendin zo aardig geweest haar huis aan te bieden (1 slaapkamer), omdat ze zelf een half jaar naar buitenland ging. Echter komt zij over een paar maanden terug (2 maanden) en hebben we geen huis meer. Terug naar ouders is geen optie vanwege persoonlijke omstandigheden.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wachten tot je aan de beurt bent. Waarom moet je ineens zo snel je huis uit?
Ik zie hier al een aantal keer een poging tot oplossing staan: Ga met de verhuurder om de tafel zitten en leg de situatie uit.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:49 schreef draakje1986 het volgende:
[..]
Omdat we voor 1 jaar in het buitenland zijn geweest en we ons huis via de studentenwoonstichting toen uit moesten.. Toen we terug kwamen van buitenland is er een vriendin zo aardig geweest haar huis aan te bieden (1 slaapkamer), omdat ze zelf een half jaar naar buitenland ging. Echter komt zij over een paar maanden terug (2 maanden) en hebben we geen huis meer. Terug naar ouders is geen optie vanwege persoonlijke omstandigheden.
En als je al zolang ingeschreven staat, maar hoort dat de wachttijden nog te kort zijn, tja wat doe je dan..
En het is gemakkelijk gezegd, dat je dit al zal overwegen, maar als je met de handen in het haar zit sta je voor veel dingen open. Ik zie gewoon zo 123 geen oplossing.
dan kan je ook wel een huis kopen me dunktquote:Op woensdag 9 december 2009 15:51 schreef Conflict het volgende:
Ik zou gewoon met die verhuurder gaan praten, zeker als je zegt genoeg te verdienen.
Dat kan idd, maar het bestaat nog geen 3 jaar..quote:Op woensdag 9 december 2009 15:47 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
als ondernemer kan je kijken naar de inkomsten van de afgelopen 3 jaar, aangezien je als zelfstandige geen vast inkomen hebt. Daar zullen ze toch wel begrip voor tonen?
Dat willen we ook gaan doenquote:Op woensdag 9 december 2009 15:51 schreef Conflict het volgende:
Ik zou gewoon met die verhuurder gaan praten, zeker als je zegt genoeg te verdienen.
Dat kan, alleen verdient hij dan zo'n 30 % minder, omdat je geen belasting hoeft te betalen als je bijles geeft aan kinderen onder de 21. (mits het geld in het bedrijf blijft, haal je het eruit dan moet je wel betalen of zoiets, ik snap het niet geheelquote:Op woensdag 9 december 2009 15:53 schreef -Paul- het volgende:
Kan je vriend niet daadwerkelijk daar in loondienst gaan werken?
Dan red je met de papieren die je hebt toch makkelijk 25.000quote:Op woensdag 9 december 2009 15:53 schreef draakje1986 het volgende:
[..]
Dat kan idd, maar het bestaat nog geen 3 jaar..
Wel zeiden ze dat het ook voldoende was als hij facturen kon overleggen en dat hij kon aantonen dat deze facturen daadwerkelijk binnen zijn gekomen. Maar dan moet je ze onderhand de hele boekhouding geven..
Wij hebben beide nog stufi, verder werkt vriendlief zo'n 1200 euro in de maand bij bedrijf x en dan nog zijn eigen bedrijf, maar dat is afhankelijk van bestellingen wat er binnenkomt.
Stufi telde niet mee als inkomsten, anders waren we gemakkelijk eraan gekomen.
We studeren op moment nog, vriendlief heeft 2 zelfstandig ondernemen bedrijven. Bedrijfje 1: ong 10.000 per jaar, bedrijfje 2 (pas vanaf okt: ong 800 per maand). Vanaf volgend jaar april ga ik full time werken en verdien ik ong 2200 per maand.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:56 schreef iamredleader het volgende:
Wat verdienen jullie dan volgens jullie eigen berekeningen bruto per jaar?
Stufi word niet meegeteld en omdat 2e bedrijf afhankelijk is van bestellingen kunnen we hieruit niet een vast bedrag halen per jaar..quote:Op woensdag 9 december 2009 15:57 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dan red je met de papieren die je hebt toch makkelijk 25.000
Grr nu ben ik beetje onduidelijk aant lullen.. sorry te snel typen..quote:Op woensdag 9 december 2009 15:58 schreef draakje1986 het volgende:
[..]
We studeren op moment nog, vriendlief heeft 2 zelfstandig ondernemen bedrijven. Bedrijfje 1: ong 10.000 per jaar, bedrijfje 2 (pas vanaf okt: ong 800 per maand). Vanaf volgend jaar april ga ik full time werken en verdien ik ong 2200 per maand.
Hij wil gewoon geen prutsers met een uitkering. Als jij laat zien dat je kan betalen is er niks aan de hand.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:59 schreef draakje1986 het volgende:
[..]
Stufi word niet meegeteld en omdat 2e bedrijf afhankelijk is van bestellingen kunnen we hieruit niet een vast bedrag halen per jaar..
Hmm, de inkomenseis is een beetje raar, want je kunt gewoon huurtoeslag krijgen op deze woning. Er vanuit gaande dat het inkomen lager zou worden, zal de huur max 280 zijn per maand (je betaald op de gemiddelde studentenkamer nog meerquote:Op woensdag 9 december 2009 16:00 schreef Pundit_wannabe het volgende:
Terwijl het niet netjes is (maar het moraalriddergedoe kunnen we na x reacties wel achterwege laten) is de belangrijkste vraag WAAROM die inkomenseis gesteld is.
Zijn er extra kosten? Onderhoud? Verplichte bijdragen?
De hele reden voor die inkomenseis is alleen maar dat je niet plotseling de huur niet meer kan betalen (en de verhuurder zijn geld niet krijgt).
Dit is typisch zo'n geval van "het werkt tot het niet meer werkt", dus als jullie 100% zeker die 25000 per jaar halen, lijkt me er geen probleem te zijn (er is immers pas een probleem als er niet meer aan de verplichtingen voldaan kan worden. Er is niemand die zomaar tussentijds gaat controleren wat je loonstrookje is).
Als er ook maar de minste twijfel is over jullie eigen draagkracht dan zou ik me héél hard achter de oren krabben: als de schijt de ventilator raakt dan hebben jullie een enorm probleem, maar die vriend ook nog 'ns een keer.
Wat is er overigens tegen om je hele boekhouding te overleggen?
As dat ervoor zorgt dat jullie zonder zorgen en legitiem kunnen zitten de komende tijd, lijkt het me nogal een no-brainer.
Op zich niet raarquote:Op woensdag 9 december 2009 16:02 schreef Conflict het volgende:
[..]
Hij wil gewoon geen prutsers met een uitkering. Als jij laat zien dat je kan betalen is er niks aan de hand.
Ik weet niet in welke regio je zoekt, maar lange wachttijden zul je overal aantreffen. Verder vind ik 550 euro voor 40 vierkante meter een absurde prijs, daar zou ik nooit aan beginnen. Wij hebben 50 vierkante meter en betalen bij lange na niet dat bedrag.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:49 schreef draakje1986 het volgende:
En als je al zolang ingeschreven staat, maar hoort dat de wachttijden nog te kort zijn, tja wat doe je dan..
En het is gemakkelijk gezegd, dat je dit al zal overwegen, maar als je met de handen in het haar zit sta je voor veel dingen open. Ik zie gewoon zo 123 geen oplossing.
Particulier of via woningbouw?quote:Op woensdag 9 december 2009 16:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke regio je zoekt, maar lange wachttijden zul je overal aantreffen. Verder vind ik 550 euro voor 40 vierkante meter een absurde prijs, daar zou ik nooit aan beginnen. Wij hebben 50 vierkante meter en betalen bij lange na niet dat bedrag.
Damn.. hoelang wachtenquote:Op woensdag 9 december 2009 16:09 schreef iamredleader het volgende:
Hartje Amsterdam zeker
hier woningbouwvereniging, flat in Amstelveen, 85 m2, 4 kamers op een leuke locatie, 530 inc. voorschot verwarming
Woningbouwquote:Op woensdag 9 december 2009 16:11 schreef draakje1986 het volgende:
[..]
Particulier of via woningbouw?
2 jaar, maar er was (is?) een tijd een soort van "loterij" geweest, waarin elke 2 weken 5 woningen verden verloot onder de inschrijvers die reageerden, dus niet op basis van wachttijd. Tot twee keer toe tweede geworden in de loterij, laatste keer weer tweede, maar de eerste plek bedankte (kleine keuken). Wij waren niet zo kieskeurig, het was een vooruitgang van 2 naar 4 kamers, van 55 naar 85 m2, van 750 terug naar 520 per maand, en dan ook nog eens lekker in Amstelveen en niet Buitenveldertquote:
Ja maar als dit hetgene is dat ze kunnen krijgen.... Je moet toch iets en je zit er niet voor het leven aan vast.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke regio je zoekt, maar lange wachttijden zul je overal aantreffen. Verder vind ik 550 euro voor 40 vierkante meter een absurde prijs, daar zou ik nooit aan beginnen. Wij hebben 50 vierkante meter en betalen bij lange na niet dat bedrag.
Het is ook niet mijn droomhuis (uiteraard) en ik weet dat het met een 'nep-contract' niet slim is en dat ga ik dan ook niet doen. Ze krijgen mijn papieren en daar kunnen ze het mee doen of niet. Ik weet dat ik het kan betalen of ik moet de gok nemen en hopen dat er snel een huisje vrij komt (staan nu 5de, maar laatste 9 maanden 2 woningen maar vrijgekomen).quote:Op woensdag 9 december 2009 16:17 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja maar als dit hetgene is dat ze kunnen krijgen.... Je moet toch iets en je zit er niet voor het leven aan vast.
quote:Op woensdag 9 december 2009 16:24 schreef Beijtje het volgende:
Met de verhuurder praten heeft weinig zin als het een woningbouwstichting is denk ik, die zijn vaak vrij strikt in die dingen.
Verhuurder is in dit geval van het huis in de vrije sector.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:24 schreef Beijtje het volgende:
Met de verhuurder praten heeft weinig zin als het een woningbouwstichting is denk ik, die zijn vaak vrij strikt in die dingen. Maar ik sluit me aan bij de rest, dit is niet handig. Je moet dan ook op één of andere manier die huurtoeslag verborgen zien te houden, die zou je niet krijgen als je aan de inkomenseis voldeed. Al met al een riskante bezigheid lijkt me. Ook voor die vriend van jullie. Gewoon op je beurt wachten dus, of iets meer betalen en op de vrije markt gaan huren.
Kopen gaat lastig worden, omdat je met een chronische ziekte vaak een torenhogen levenverzekering af moet sluiten... Pff en urgentie, misschien nog wel een optie idd. Ik weet dat als ik stress ik direct weer enorm veel pijnen heb en waarschijnlijk moet ik daarom nu ook geopereerd worden. Ik krijg van elke arts te horen, dat ik stress moet vermijden, maar hoe? Als je weet dat je dan en dan op straat staat, naja kijken of hij dan niet stressed?? (ik heb btw ziekte van Crohn, welke maar niet onder controle te krijgen is )quote:Op woensdag 9 december 2009 16:40 schreef Beijtje het volgende:
Poeh, dat klinkt allemaal niet best nee.
Krijg je geen urgentie misschien vanwege je ziekte bij de woningbouw?
Trouwens, ik betaal al jaren 565 voor 30 m2, dus zo gek is het allemaal niet. Locatie is alles. Hier sta ik daarnaast ook al ruim 7 jaar ingeschreven bij de woningbouwvereniging maar kom (kwam) er vanwege inkomenseisen niet door, althans niet op de locatie die ik wilde. (Ben nu maar aan het kopen gegaan!)
Dat gezegd hebbende, als je in een vergelijkbare situatie zit als ik zat en je moet snel iets anders, kan dus een verbreding van je zoekveld m.b.t. de locatie wel wat helpen: wat verder van de mooie plekjes is over het algemeen goedkoper en makkelijker aan te komen. En als je dan wat hebt, verder zoeken naar iets wat je echt wil (tegen die tijd voldoe je, gezien je verhaal, aan alle inkomenseisen en kan je misschien ook kopen).
Valt me nog mee.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:33 schreef draakje1986 het volgende:
Pff ik denk dat het vooral komt doordat ik aan het stressen ben, dat ik van die rare constructies aan het bedenken ben. Ik heb een chronische ziekte en door de stress, loop ik nu weer ziekenhuis in en uit.. Grr..
Hopelijk kont er snel een huis vrij want al 1 jaar op de 5e plaats staan gaat helemaal nergens meer over..
dat dus.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:39 schreef spijkerbroek het volgende:
Oh, je bedoelt fraude.
Vooral doen!
Als jullie het makkelijk kunnen betalen, waarom dan gebruik willen maken van een regeling voor mensen die het echt nodig hebben.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:43 schreef draakje1986 het volgende:
We willen iets huren via de woningbouw, dit gaat niet ivm lange wachttijd.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:56 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
Als jullie het makkelijk kunnen betalen, waarom dan gebruik willen maken van een regeling voor mensen die het echt nodig hebben.
Een andere oplossing is gewoon particulier iets huren en gewoon de volle mep betalen.. Of een woning kopen!!
Niet gaan lopen frauderen met geld dat andere harder nodig hebben...
Frauderen ben ik ook niet voor, maar jij hebt de OP niet helemaal begrepenquote:Op woensdag 9 december 2009 16:56 schreef Joe-Momma het volgende:
[..]
Als jullie het makkelijk kunnen betalen, waarom dan gebruik willen maken van een regeling voor mensen die het echt nodig hebben.
Een andere oplossing is gewoon particulier iets huren en gewoon de volle mep betalen.. Of een woning kopen!!
Niet gaan lopen frauderen met geld dat andere harder nodig hebben...
Dat is nou net waarom die particuliere verhuurder die inkomenseis stelt, zodat er mensen in komen die zich zijn woning zonder problemen kunnen permitteren en niet met hangen en wurgen omdat ze het zonder huurtoeslag niet zouden kunnen betalen.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:01 schreef draakje1986 het volgende:
Volgend huis is 550 euro, zodat we tenminste iets hebben. Ik denk niet dat ik gebruik maak van een regeling voor mensen die het meer nodig hebben dan wij. Als je recht hebt op huurtoeslag, dan heb je daar wel of niet recht op..
Per april hebben we zowiezo geen recht meer op huurtoeslag (dan ga ik fulltime werken). Of we van te voren huurtoeslag krijgen, hangt af van inkomen van vriend. Ik zeg alleen dat als we minder inkomen hebben, je het met de huurtoeslag aan kan vullen, maar per april krijg ik zowizo een normaal salarisquote:Op woensdag 9 december 2009 17:11 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Dat is nou net waarom die particuliere verhuurder die inkomenseis stelt, zodat er mensen in komen die zich zijn woning zonder problemen kunnen permitteren en niet met hangen en wurgen omdat ze het zonder huurtoeslag niet zouden kunnen betalen.
Dus als je recht hebt op de huurtoeslag voor die woning dan verdien je te weinig om hem te kunnen huren.
Klinkt lullig maar het is niet anders.
Het enige wat je bij een particuliere verhuurder anders nog kunt proberen is een van jullie ouders borg laten staan.
Ik snap je dilemma wel, en ik begrijp ook dat je erg graag woonruimte wilt, en dat gun ik je ook van harte, maar je kunt van een particuliere verhuurder nou eenmaal niet verwachten dat hij zijn eisen aanpast aan jouw situatie.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:21 schreef draakje1986 het volgende:
[..]
Per april hebben we zowiezo geen recht meer op huurtoeslag (dan ga ik fulltime werken). Of we van te voren huurtoeslag krijgen, hangt af van inkomen van vriend. Ik zeg alleen dat als we minder inkomen hebben, je het met de huurtoeslag aan kan vullen, maar per april krijg ik zowizo een normaal salaris
er wordt een nep-werk-contract opgesteld om zo aan de door de verhuurder gestelde regels te kunnen 'ontvluchten'.quote:Op donderdag 10 december 2009 13:16 schreef tanteklara het volgende:
Niet zo schijnheilig doen allemaal.
Wat wordt er nou gefraudeerd.
Wat is dit nu weer voor onzin?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:56 schreef draakje1986 het volgende:
[..]
Dat kan, alleen verdient hij dan zo'n 30 % minder, omdat je geen belasting hoeft te betalen als je bijles geeft aan kinderen onder de 21. (mits het geld in het bedrijf blijft, haal je het eruit dan moet je wel betalen of zoiets, ik snap het niet geheel)
Wat denk je dat fraude is, eigenlijk?quote:Op donderdag 10 december 2009 13:16 schreef tanteklara het volgende:
Niet zo schijnheilig doen allemaal.
Wat wordt er nou gefraudeerd. Niks.
Hoe bedoel je? (dat is een verklaring waarmee je werkgever aangeeft je bij een tijdelijk contract bij ongewijzigde omstandigheden in vaste dienst te nemen)quote:Op donderdag 10 december 2009 16:44 schreef tanteklara het volgende:
Wat zijn dan de intentieverklaringen bij het afsluiten van een hypotheek?
Oh?quote:Op donderdag 10 december 2009 16:57 schreef tanteklara het volgende:
Wat ik bedoel is dat dat soort verklaringen geen enkele waarde hebben. Juridisch betekent zo'n verklaring niks. Het is alleen een eis voor het verkrijgen van een hypotheek.
Naar de gangbare definitie is het gewoon fraude, hoorquote:Zo is in dit geval alleen de eis een contract te kunnen laten zien. Er wordt niets gevraagd over de geldigheid van het contract. Er kan dus een contract getoond worden van een bedrijf waar je net bent ontslagen.
Of wel eender contract dan ook. Dus ook een contract gemaakt door een bedrijf zonder dat je daar in dienst bent
Mijns inziens pleeg je dan geen fraude.
Je pleegt pas fraude als je van plan bent de huur niet te betalen en met wat voor soort contract ook het huurcontract krijgt.
Dan neem ik aan dat je bij ontdekking alles weer netjes terug mag storten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:11 schreef klipper het volgende:
Krijg je trouwens wel huursubsidie als er een inkomenseis gesteld is, waar je achteraf niet aan voldoet?
De inkomenseis is er tenslotte niet voor niets.
De huurtoeslag is iets tussen de huurder en de belastingdienst en is gebaseerd op het fiscale inkomen. Daar heeft een verhuurder niets mee te maken.quote:Op zaterdag 12 december 2009 14:11 schreef klipper het volgende:
Krijg je trouwens wel huursubsidie als er een inkomenseis gesteld is, waar je achteraf niet aan voldoet?
De inkomenseis is er tenslotte niet voor niets.
Op je beurt wacht. Net als de rest van de wachtendenquote:Op woensdag 9 december 2009 15:49 schreef draakje1986 het volgende:
Maar 1 van de regels van de belastingdienst is toch ook weer dat je een woning moet huren die bij je situatie past?quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:55 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De huurtoeslag is iets tussen de huurder en de belastingdienst en is gebaseerd op het fiscale inkomen. Daar heeft een verhuurder niets mee te maken.
Net zo min als de belastingdienst iets heeft te maken met een inkomenseis die een verhuurder stelt.
Nogmaals, dit is iets tussen de belastingdienst en huurder. Als de belastingdienst van mening is dat huurtoeslag niet terecht is, zal ze dit onderbouwd moeten afwijzen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 18:27 schreef klipper het volgende:
[..]
Maar 1 van de regels van de belastingdienst is toch ook weer dat je een woning moet huren die bij je situatie past?
<knip>
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |