abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75448520
Hallo,

Ik zal mij even kort voorstellen, ik ben draakje1986 en ben 23 jaar oud. Vriendlief en ik staan al lange tijd ingeschreven bij verschillende woningbouw verenigingen, maar het schiet gewoon niet op!! Nu kunnen we een woning/appartement krijgen van 40 m2, welke 550 euro kost. Echter hebben ze aan deze woning een inkomenseis gesteld van 25.000 euro per jaar. Als vriend en ik deze huren, krijgen we huurtoeslag en kunnen we de woning met gemak betalen.

Nu hebben we het aanbod gekregen van een vriend, die een eigen bedrijf heeft, dat hij ons een contract opsteld met dat vriendlief hier werkt en x bedrag verdiend . Zijn we meer mensen die dit soort constructies hebben bedacht om toch aan de inkomenseis te voldoen? Of misschien nog andere tips en trucs?

Alvast bedankt!
pi_75448562
Lijkt me toch wel fraude en dus niet zo handig.
Wat doe je als de belasting bijvoorbeeld vragen gaat stellen?
pi_75448567
Oh, je bedoelt fraude.
Vooral doen!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_75448580
Nee, geen mensen hier die dit doen, en zeker geen tips of trucs
pi_75448594
Hoi, ik ben Hugo, ik ben 31 jaar oud.

Vragen ze niet om een loonstrook dan? Of een jaaropgave?

Heb nog nooit meegemaakt dat ze om een contract vroegen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 9 december 2009 @ 15:42:15 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75448657
Fraude dus en wanneer ze er achter komen trappen ze jullie meteen het huis uit.
En heb je meteen een rechtzaak aan je broek hangen.
Lijkt me toch niet echt een prettig vooruitzicht.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75448681
Ze vroegen idd niet om een loonstrook, een contract was voldoende. Vriend werkt er ook daadwerkelijk, alleen dan als zelfstandig ondernemer. Daarmee kun je dus niet een bepaald bedrag aantonen, grr en dat terwijl we het met gemak kunnen betalen.

Normaal zou ik dit soort constructies ook echt niet bedenken, maar we moeten hier het huis uit en zitten echt me de handen in het haar..

Stom.. andere opties om snel aan een huis te komen??
pi_75448691
Jeej, lekker frauderen wooptiedoo!
pi_75448701
heel verstandig om valsheid in geschrifte te plegen.
  woensdag 9 december 2009 @ 15:44:26 #10
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75448717
Fraude is altijd goed om je wooncarriere mee te beginnen. Gewoon doen dus....

Waar halen mensen het lef vandaan om dit soort dingen zelfs maar te overwegen.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 9 december 2009 @ 15:45:00 #11
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75448736
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:43 schreef draakje1986 het volgende:

Wachten tot je aan de beurt bent. Waarom moet je ineens zo snel je huis uit?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75448766
quote:
Ze vroegen idd niet om een loonstrook, een contract was voldoende. Vriend werkt er ook daadwerkelijk, alleen dan als zelfstandig ondernemer. Daarmee kun je dus niet een bepaald bedrag aantonen, grr en dat terwijl we het met gemak kunnen betalen.

Normaal zou ik dit soort constructies ook echt niet bedenken, maar we moeten hier het huis uit en zitten echt me de handen in het haar..

Je kunt toch met die lui gaan praten en de situatie uitleggen. Dus dat je vriend zelfstandig ondernemer is en dus geen contract heeft en of er andere manier is om aan te tonen dat hij genoeg verdient? Hij zal toch ook zijn inkomsten aan de belastingdienst moeten opgeven? Daar staat dan ook precies hoeveel hij verdient.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  woensdag 9 december 2009 @ 15:46:04 #13
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_75448772
quote:

Gewoon doen joh! Het feit dat je het vraagt zegt al voldoende.
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  woensdag 9 december 2009 @ 15:47:25 #14
271205 Dj_unkie
Industrialized
pi_75448822
quote:

als ondernemer kan je kijken naar de inkomsten van de afgelopen 3 jaar, aangezien je als zelfstandige geen vast inkomen hebt. Daar zullen ze toch wel begrip voor tonen?
Stand for something or fall for anything
  woensdag 9 december 2009 @ 15:48:40 #15
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_75448873
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:44 schreef karr-1 het volgende:
Fraude is altijd goed om je wooncarriere mee te beginnen. Gewoon doen dus....

Waar halen mensen het lef vandaan om dit soort dingen zelfs maar te overwegen.....
Ach , je hebt relatief snel een dak boven je hoofd, eten is inbegrepen, net als een puik dagbestedingsprogramma
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_75448886
quote:

Kan hij dan niet gewoon een jaarafrekening overleggen? Of samen?

Als die 25.000 bruto is, dan red je dat toch gewoon?
pi_75448892
Waarom gelijk frauderen dan. Ga eerst eens je situatie uitleggen. Dikke kans dat het alsnog goed gaat komen.
  woensdag 9 december 2009 @ 15:49:41 #18
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_75448912
Kan het risico voor de verhuurder niet afgedekt worden door gewoon wat extra borg te vragen?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_75448920
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:45 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wachten tot je aan de beurt bent. Waarom moet je ineens zo snel je huis uit?
Omdat we voor 1 jaar in het buitenland zijn geweest en we ons huis via de studentenwoonstichting toen uit moesten.. Toen we terug kwamen van buitenland is er een vriendin zo aardig geweest haar huis aan te bieden (1 slaapkamer), omdat ze zelf een half jaar naar buitenland ging. Echter komt zij over een paar maanden terug (2 maanden) en hebben we geen huis meer. Terug naar ouders is geen optie vanwege persoonlijke omstandigheden.

En als je al zolang ingeschreven staat, maar hoort dat de wachttijden nog te kort zijn, tja wat doe je dan..

En het is gemakkelijk gezegd, dat je dit al zal overwegen, maar als je met de handen in het haar zit sta je voor veel dingen open. Ik zie gewoon zo 123 geen oplossing.
pi_75448957
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:49 schreef draakje1986 het volgende:

[..]

Omdat we voor 1 jaar in het buitenland zijn geweest en we ons huis via de studentenwoonstichting toen uit moesten.. Toen we terug kwamen van buitenland is er een vriendin zo aardig geweest haar huis aan te bieden (1 slaapkamer), omdat ze zelf een half jaar naar buitenland ging. Echter komt zij over een paar maanden terug (2 maanden) en hebben we geen huis meer. Terug naar ouders is geen optie vanwege persoonlijke omstandigheden.

En als je al zolang ingeschreven staat, maar hoort dat de wachttijden nog te kort zijn, tja wat doe je dan..

En het is gemakkelijk gezegd, dat je dit al zal overwegen, maar als je met de handen in het haar zit sta je voor veel dingen open. Ik zie gewoon zo 123 geen oplossing.
Ik zie hier al een aantal keer een poging tot oplossing staan: Ga met de verhuurder om de tafel zitten en leg de situatie uit.
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_75448978
550 euro voor 40 vierkante meter? is het huis van goud ofzo?
pi_75448980
Ik zou gewoon met die verhuurder gaan praten, zeker als je zegt genoeg te verdienen.
pi_75449031
Kan je vriend niet daadwerkelijk daar in loondienst gaan werken?
pi_75449042
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:51 schreef Conflict het volgende:
Ik zou gewoon met die verhuurder gaan praten, zeker als je zegt genoeg te verdienen.
dan kan je ook wel een huis kopen me dunkt
pi_75449048
Heeft er iemand al gezegd dat je even met de verhuurder moet gaan praten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')