Wachten tot je aan de beurt bent. Waarom moet je ineens zo snel je huis uit?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:43 schreef draakje1986 het volgende:
Stom.. andere opties om snel aan een huis te komen??
Je kunt toch met die lui gaan praten en de situatie uitleggen. Dus dat je vriend zelfstandig ondernemer is en dus geen contract heeft en of er andere manier is om aan te tonen dat hij genoeg verdient? Hij zal toch ook zijn inkomsten aan de belastingdienst moeten opgeven? Daar staat dan ook precies hoeveel hij verdient.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:43 schreef draakje1986 het volgende:
Ze vroegen idd niet om een loonstrook, een contract was voldoende. Vriend werkt er ook daadwerkelijk, alleen dan als zelfstandig ondernemer. Daarmee kun je dus niet een bepaald bedrag aantonen, grr en dat terwijl we het met gemak kunnen betalen.
Normaal zou ik dit soort constructies ook echt niet bedenken, maar we moeten hier het huis uit en zitten echt me de handen in het haar..
Gewoon doen joh! Het feit dat je het vraagt zegt al voldoende.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:43 schreef draakje1986 het volgende:
Ze vroegen idd niet om een loonstrook, een contract was voldoende. Vriend werkt er ook daadwerkelijk, alleen dan als zelfstandig ondernemer. Daarmee kun je dus niet een bepaald bedrag aantonen, grr en dat terwijl we het met gemak kunnen betalen.
Normaal zou ik dit soort constructies ook echt niet bedenken, maar we moeten hier het huis uit en zitten echt me de handen in het haar..
als ondernemer kan je kijken naar de inkomsten van de afgelopen 3 jaar, aangezien je als zelfstandige geen vast inkomen hebt. Daar zullen ze toch wel begrip voor tonen?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:43 schreef draakje1986 het volgende:
Ach , je hebt relatief snel een dak boven je hoofd, eten is inbegrepen, net als een puik dagbestedingsprogrammaquote:Op woensdag 9 december 2009 15:44 schreef karr-1 het volgende:
Fraude is altijd goed om je wooncarriere mee te beginnen. Gewoon doen dus....![]()
Waar halen mensen het lef vandaan om dit soort dingen zelfs maar te overwegen.....
Kan hij dan niet gewoon een jaarafrekening overleggen? Of samen?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:43 schreef draakje1986 het volgende:
Omdat we voor 1 jaar in het buitenland zijn geweest en we ons huis via de studentenwoonstichting toen uit moesten.. Toen we terug kwamen van buitenland is er een vriendin zo aardig geweest haar huis aan te bieden (1 slaapkamer), omdat ze zelf een half jaar naar buitenland ging. Echter komt zij over een paar maanden terug (2 maanden) en hebben we geen huis meer. Terug naar ouders is geen optie vanwege persoonlijke omstandigheden.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wachten tot je aan de beurt bent. Waarom moet je ineens zo snel je huis uit?
Ik zie hier al een aantal keer een poging tot oplossing staan: Ga met de verhuurder om de tafel zitten en leg de situatie uit.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:49 schreef draakje1986 het volgende:
[..]
Omdat we voor 1 jaar in het buitenland zijn geweest en we ons huis via de studentenwoonstichting toen uit moesten.. Toen we terug kwamen van buitenland is er een vriendin zo aardig geweest haar huis aan te bieden (1 slaapkamer), omdat ze zelf een half jaar naar buitenland ging. Echter komt zij over een paar maanden terug (2 maanden) en hebben we geen huis meer. Terug naar ouders is geen optie vanwege persoonlijke omstandigheden.
En als je al zolang ingeschreven staat, maar hoort dat de wachttijden nog te kort zijn, tja wat doe je dan..
En het is gemakkelijk gezegd, dat je dit al zal overwegen, maar als je met de handen in het haar zit sta je voor veel dingen open. Ik zie gewoon zo 123 geen oplossing.
dan kan je ook wel een huis kopen me dunktquote:Op woensdag 9 december 2009 15:51 schreef Conflict het volgende:
Ik zou gewoon met die verhuurder gaan praten, zeker als je zegt genoeg te verdienen.
Dat kan idd, maar het bestaat nog geen 3 jaar..quote:Op woensdag 9 december 2009 15:47 schreef Dj_unkie het volgende:
[..]
als ondernemer kan je kijken naar de inkomsten van de afgelopen 3 jaar, aangezien je als zelfstandige geen vast inkomen hebt. Daar zullen ze toch wel begrip voor tonen?
Dat willen we ook gaan doenquote:Op woensdag 9 december 2009 15:51 schreef Conflict het volgende:
Ik zou gewoon met die verhuurder gaan praten, zeker als je zegt genoeg te verdienen.
Dat kan, alleen verdient hij dan zo'n 30 % minder, omdat je geen belasting hoeft te betalen als je bijles geeft aan kinderen onder de 21. (mits het geld in het bedrijf blijft, haal je het eruit dan moet je wel betalen of zoiets, ik snap het niet geheelquote:Op woensdag 9 december 2009 15:53 schreef -Paul- het volgende:
Kan je vriend niet daadwerkelijk daar in loondienst gaan werken?
Dan red je met de papieren die je hebt toch makkelijk 25.000quote:Op woensdag 9 december 2009 15:53 schreef draakje1986 het volgende:
[..]
Dat kan idd, maar het bestaat nog geen 3 jaar..
Wel zeiden ze dat het ook voldoende was als hij facturen kon overleggen en dat hij kon aantonen dat deze facturen daadwerkelijk binnen zijn gekomen. Maar dan moet je ze onderhand de hele boekhouding geven..
Wij hebben beide nog stufi, verder werkt vriendlief zo'n 1200 euro in de maand bij bedrijf x en dan nog zijn eigen bedrijf, maar dat is afhankelijk van bestellingen wat er binnenkomt.
Stufi telde niet mee als inkomsten, anders waren we gemakkelijk eraan gekomen.
We studeren op moment nog, vriendlief heeft 2 zelfstandig ondernemen bedrijven. Bedrijfje 1: ong 10.000 per jaar, bedrijfje 2 (pas vanaf okt: ong 800 per maand). Vanaf volgend jaar april ga ik full time werken en verdien ik ong 2200 per maand.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:56 schreef iamredleader het volgende:
Wat verdienen jullie dan volgens jullie eigen berekeningen bruto per jaar?
Stufi word niet meegeteld en omdat 2e bedrijf afhankelijk is van bestellingen kunnen we hieruit niet een vast bedrag halen per jaar..quote:Op woensdag 9 december 2009 15:57 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dan red je met de papieren die je hebt toch makkelijk 25.000
Grr nu ben ik beetje onduidelijk aant lullen.. sorry te snel typen..quote:Op woensdag 9 december 2009 15:58 schreef draakje1986 het volgende:
[..]
We studeren op moment nog, vriendlief heeft 2 zelfstandig ondernemen bedrijven. Bedrijfje 1: ong 10.000 per jaar, bedrijfje 2 (pas vanaf okt: ong 800 per maand). Vanaf volgend jaar april ga ik full time werken en verdien ik ong 2200 per maand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |