Niks geen onzin. Al die ingehuurde gasten kosten bij elke planning, bij elk onderzoek een godsvermogen.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:15 schreef Skv het volgende:
[..]
Dus de externe accountants worden overal op elk departement ingeschakeld, maar je hebt geen idee waar precies en wat voor soort opdrachten het om gaat weet je ook niet. Conclusie: onzinargument.
Ik zeg nergens dat de hardwerkende burger zielig is. Maar dat uitpersen alsof het rijpe citroenen zijn moet eens afgelopen zijn.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Boehoe de hardwerkende burgers zijn zo zielig, Wilders komt tenminste voor de gewone man op.
Die 'gasten' moet je dus niet inhuren maar aannemen als werknemer van de overheid?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Niks geen onzin. Al die ingehuurde gasten kosten bij elke planning, bij elk onderzoek een godsvermogen.
En ik dan!quote:Op woensdag 9 december 2009 14:49 schreef YuckFou het volgende:
Ik heb alvast een tip voor de Balk om 2 miljard te besparen: alle externe adviseurs van de overheid eruit schoppen.
quote:Balkenende sluit niet uit dat er ook bij onderwijs door efficiënter werken toch nog geld bespaard kan worden
bv ja. Nederland huurt toch ook geen soldaten? Dat kost stukken meer indien men dat doet.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:21 schreef richbitch het volgende:
[..]
Die 'gasten' moet je dus niet inhuren maar aannemen als werknemer van de overheid?
Dan gaat er iets mis hé, dan laat je namelijk de overheid controleren door de overheid (immers de externe accountant is werknemer geworden van de overheid).quote:Op woensdag 9 december 2009 15:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
bv ja. Nederland huurt toch ook geen soldaten? Dat kost stukken meer indien men dat doet.
Neen, wij kiezen niet de overheid, wij kiezen de volksvertegenwoordigers in de Tweede Kamer, de overheid, waarmee het ambtenarenapparaat wordt bedoelt, is niet alleen ondemocratisch wat moeilijk anders kan, maar veel erger ze is totaal niet transparant, Geen enkele burger die straks weet wat de voorwaarde zijn geweest waarop dat "groepje" ambtenaren hun keuzes "waar wat te bezuinigen" hebben gemaakt.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:57 schreef Skv het volgende:
[..]
Gelukkig dan maar dat de overheid gekozen wordt door de burgers. Betalen we dus eigenlijk omdat we het zelf willen.
Is dat wel zo? Als dat geld wordt gebruikt voor banken, die dat gebruiken om risicovolle investeringen in het buitenland mee te dekken of voor een gunstig belastingklimaat voor multinationals, dan zien "wij" niet bar veel terug van die investeringen.quote:Dat gezeik altijd op 'de overheid' en 'zij pakken alles af van ons'. Het wordt gewoon geïnvesteerd in datzelfde land als waar je woont hoor.
Ik zou zo graag eens willen horen dat Balkenende dat eufemisme zou gebruiken mbt zijn eigen ambtenarenapparaat.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:21 schreef Sjaakz het volgende:
Hoewel ik het bericht zelf nou niet zo schokkend vind, moet ik zo onderhand wel kotsen van het gebruik van dit eufemisme voor bezuinigen:
[..]
En wat is daar mis mee? Hier bespaart men dus een hele hoop mee.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:25 schreef richbitch het volgende:
[..]
Dan gaat er iets mis hé, dan laat je namelijk de overheid controleren door de overheid (immers de externe accountant is werknemer geworden van de overheid).
Dat is niet objectief. En waarom zouden accountants in dienst van de overheid willen als ze door zichzelf aan de overheid te verhuren veel meer verdienen?quote:Op woensdag 9 december 2009 15:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Hier bespaart men dus een hele hoop mee.
Dat geld is al uitgegeven aan zaken die onder andere gerelateerd zijn aan de crisis.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:20 schreef OldJeller het volgende:
Die 35 miljard zullen ze nooit ergens vandaan kunnen toveren.
Wellicht moeten ze er eens aan gaan denken om gewoon minder uit te geven.
Briljant idee. Of was dat nou juist de definitie van bezuinigen?quote:Op woensdag 9 december 2009 16:20 schreef OldJeller het volgende:
Die 35 miljard zullen ze nooit ergens vandaan kunnen toveren.
Wellicht moeten ze er eens aan gaan denken om gewoon minder uit te geven.
Banken mogen dat dan terugbetalen.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:21 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat geld is al uitgegeven aan zaken die onder andere gerelateerd zijn aan de crisis.
Er wordt altijd geluld over bezuinigen. Idee om van tevoren al gewoon bepaalde dingen weg te strepen en af te schaffen. Een realistische begroting maken in plaats van iedere keer de hand overspelen.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:23 schreef SebasM het volgende:
[..]
Briljant idee. Of was dat nou juist de definitie van bezuinigen?
Helaas komen ze dan op een andere post in de balans, de loonkosten, nu worden ze ergens anders weggemoffeld. Net als bij elk ander bedrijf. Dat scheelt in de loonkosten, maar uiteindelijk ben je duurder uit.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:21 schreef richbitch het volgende:
[..]
Die 'gasten' moet je dus niet inhuren maar aannemen als werknemer van de overheid?
Emigreren is altijd nog een optie. Maar zonder gekheid: ik snap je punt, maar het geld moet toch ergens vandaan worden gehaald. Hoe je het ook wendt of keert.quote:Op woensdag 9 december 2009 14:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Zoals de TT dus is.
Uiteindelijk betalen de burgers de rekening voor het misdadige beleid van de overheid.
Over staatsschuld moet je ook rente betalen. Kost uiteindelijk meer.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Banken mogen dat dan terugbetalen.
Verder is het jammer, maar dan heb je maar een grotere staatsschuld.
Voor banken is bijdrukken geen probleem...quote:Op woensdag 9 december 2009 16:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Emigreren is altijd nog een optie. Maar zonder gekheid: ik snap je punt, maar het geld moet toch ergens vandaan worden gehaald. Hoe je het ook wendt of keert.
Uiteindelijk, kan je dus meer schrappen bij de volgende begroting.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:41 schreef Skv het volgende:
[..]
Over staatsschuld moet je ook rente betalen. Kost uiteindelijk meer.
En dat geld van de banken komt ook wel terug, ook met rente.
Dat zijn dezelfde burgers die het vertikken om te carpoolen en het OV te gebruiken, en alleen blaten om meer asfalt, waarvan het aanleggen zeker 5 jaar langer duurt doordat alles en iedereen in NL overal bezwaar tegen kan maken?quote:Op woensdag 9 december 2009 14:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Zoals de TT dus is.
Uiteindelijk betalen de burgers de rekening voor het misdadige beleid van de overheid.
Dat dus.quote:Op woensdag 9 december 2009 16:43 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Uiteindelijk, kan je dus meer schrappen bij de volgende begroting.
Het beste is om dat te beperken en nu gewoon geld van onzinnige projecten te gebruiken en die af te schaffen. Ervaring leert dat ze bezuinigen op projecten waar geld wél nodig is (zorg bv), dus lijkt het mij geen goed idee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |