abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 december 2009 @ 15:17:14 #26
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_75447779
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:15 schreef Skv het volgende:

[..]

Dus de externe accountants worden overal op elk departement ingeschakeld, maar je hebt geen idee waar precies en wat voor soort opdrachten het om gaat weet je ook niet. Conclusie: onzinargument.
Niks geen onzin. Al die ingehuurde gasten kosten bij elke planning, bij elk onderzoek een godsvermogen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 9 december 2009 @ 15:19:40 #27
110987 ErwinRommel
pi_75447868
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:15 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Boehoe de hardwerkende burgers zijn zo zielig, Wilders komt tenminste voor de gewone man op.
Ik zeg nergens dat de hardwerkende burger zielig is. Maar dat uitpersen alsof het rijpe citroenen zijn moet eens afgelopen zijn.
Het zuur van de citroen vloeit nog steeds, waar is nu eens dat zoete van een passionfruit???
pi_75447913
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:17 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Niks geen onzin. Al die ingehuurde gasten kosten bij elke planning, bij elk onderzoek een godsvermogen.
Die 'gasten' moet je dus niet inhuren maar aannemen als werknemer van de overheid?
x
  woensdag 9 december 2009 @ 15:21:42 #29
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75447935
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:49 schreef YuckFou het volgende:
Ik heb alvast een tip voor de Balk om 2 miljard te besparen: alle externe adviseurs van de overheid eruit schoppen.
En ik dan!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 9 december 2009 @ 15:21:52 #30
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_75447945
Hoewel ik het bericht zelf nou niet zo schokkend vind, moet ik zo onderhand wel kotsen van het gebruik van dit eufemisme voor bezuinigen:
quote:
Balkenende sluit niet uit dat er ook bij onderwijs door efficiënter werken toch nog geld bespaard kan worden
  woensdag 9 december 2009 @ 15:23:13 #31
110987 ErwinRommel
pi_75447985
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:21 schreef richbitch het volgende:

[..]

Die 'gasten' moet je dus niet inhuren maar aannemen als werknemer van de overheid?
bv ja. Nederland huurt toch ook geen soldaten? Dat kost stukken meer indien men dat doet.
pi_75448077
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:23 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

bv ja. Nederland huurt toch ook geen soldaten? Dat kost stukken meer indien men dat doet.
Dan gaat er iets mis hé, dan laat je namelijk de overheid controleren door de overheid (immers de externe accountant is werknemer geworden van de overheid).
x
  woensdag 9 december 2009 @ 15:26:03 #33
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_75448093
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Gelukkig dan maar dat de overheid gekozen wordt door de burgers. Betalen we dus eigenlijk omdat we het zelf willen.
Neen, wij kiezen niet de overheid, wij kiezen de volksvertegenwoordigers in de Tweede Kamer, de overheid, waarmee het ambtenarenapparaat wordt bedoelt, is niet alleen ondemocratisch wat moeilijk anders kan, maar veel erger ze is totaal niet transparant, Geen enkele burger die straks weet wat de voorwaarde zijn geweest waarop dat "groepje" ambtenaren hun keuzes "waar wat te bezuinigen" hebben gemaakt.
quote:
Dat gezeik altijd op 'de overheid' en 'zij pakken alles af van ons'. Het wordt gewoon geïnvesteerd in datzelfde land als waar je woont hoor.
Is dat wel zo? Als dat geld wordt gebruikt voor banken, die dat gebruiken om risicovolle investeringen in het buitenland mee te dekken of voor een gunstig belastingklimaat voor multinationals, dan zien "wij" niet bar veel terug van die investeringen.
Dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat de overheid zo nu en dan investeert in zaken waar je je vraagtekens bij mag zetten.

Hoe dan ook is het eventueel uithollen van het, al onder druk staande, onderwijs wellicht niet zo'n beste "investering".
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 9 december 2009 @ 15:27:16 #34
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_75448139
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:21 schreef Sjaakz het volgende:
Hoewel ik het bericht zelf nou niet zo schokkend vind, moet ik zo onderhand wel kotsen van het gebruik van dit eufemisme voor bezuinigen:
[..]

Ik zou zo graag eens willen horen dat Balkenende dat eufemisme zou gebruiken mbt zijn eigen ambtenarenapparaat.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 9 december 2009 @ 15:27:22 #35
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_75448146
Minder uitgeven is natuurlijk ook uit den boze!
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 9 december 2009 @ 15:30:38 #36
110987 ErwinRommel
pi_75448267
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:25 schreef richbitch het volgende:

[..]

Dan gaat er iets mis hé, dan laat je namelijk de overheid controleren door de overheid (immers de externe accountant is werknemer geworden van de overheid).
En wat is daar mis mee? Hier bespaart men dus een hele hoop mee.
pi_75450073
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? Hier bespaart men dus een hele hoop mee.
Dat is niet objectief. En waarom zouden accountants in dienst van de overheid willen als ze door zichzelf aan de overheid te verhuren veel meer verdienen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_75450086
Die 35 miljard zullen ze nooit ergens vandaan kunnen toveren.

Wellicht moeten ze er eens aan gaan denken om gewoon minder uit te geven.
pi_75450127
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:20 schreef OldJeller het volgende:

Dat geld is al uitgegeven aan zaken die onder andere gerelateerd zijn aan de crisis.
pi_75450208
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:20 schreef OldJeller het volgende:

Briljant idee. Of was dat nou juist de definitie van bezuinigen?

Anyways, 35 miljard bezuinigen gaat nooooooit lukken. Prettige wedstrijd Jan Peter
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
pi_75450263
Bij het onderwijs kan er miljarden worden bezuinigd. Is toch weggegooid geld als ik kijk hoe bedroevend de jeugd van tegenwoordig zich ontwikkelt. Het enige wat telt is bling-bling, zuipen, snuiven en neuken.
pi_75450326
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:21 schreef Skv het volgende:

[..]

Dat geld is al uitgegeven aan zaken die onder andere gerelateerd zijn aan de crisis.
Banken mogen dat dan terugbetalen.
Verder is het jammer, maar dan heb je maar een grotere staatsschuld.
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:23 schreef SebasM het volgende:

[..]

Briljant idee. Of was dat nou juist de definitie van bezuinigen?
Er wordt altijd geluld over bezuinigen. Idee om van tevoren al gewoon bepaalde dingen weg te strepen en af te schaffen. Een realistische begroting maken in plaats van iedere keer de hand overspelen.
pi_75450345
Al die adviesbureau's geleid door partijgenoten bij de overheid eruit.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_75450580
quote:
Op woensdag 9 december 2009 15:21 schreef richbitch het volgende:

[..]

Helaas komen ze dan op een andere post in de balans, de loonkosten, nu worden ze ergens anders weggemoffeld. Net als bij elk ander bedrijf. Dat scheelt in de loonkosten, maar uiteindelijk ben je duurder uit.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_75450716
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Zoals de TT dus is.
Uiteindelijk betalen de burgers de rekening voor het misdadige beleid van de overheid.
Emigreren is altijd nog een optie. Maar zonder gekheid: ik snap je punt, maar het geld moet toch ergens vandaan worden gehaald. Hoe je het ook wendt of keert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75450773
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:27 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Banken mogen dat dan terugbetalen.
Verder is het jammer, maar dan heb je maar een grotere staatsschuld.
Over staatsschuld moet je ook rente betalen. Kost uiteindelijk meer.
En dat geld van de banken komt ook wel terug, ook met rente.
pi_75450788
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Emigreren is altijd nog een optie. Maar zonder gekheid: ik snap je punt, maar het geld moet toch ergens vandaan worden gehaald. Hoe je het ook wendt of keert.
Voor banken is bijdrukken geen probleem...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_75450830
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:41 schreef Skv het volgende:

[..]

Over staatsschuld moet je ook rente betalen. Kost uiteindelijk meer.
En dat geld van de banken komt ook wel terug, ook met rente.
Uiteindelijk, kan je dus meer schrappen bij de volgende begroting.
Het beste is om dat te beperken en nu gewoon geld van onzinnige projecten te gebruiken en die af te schaffen. Ervaring leert dat ze bezuinigen op projecten waar geld wél nodig is (zorg bv), dus lijkt het mij geen goed idee.
pi_75450845
quote:
Op woensdag 9 december 2009 14:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Zoals de TT dus is.
Uiteindelijk betalen de burgers de rekening voor het misdadige beleid van de overheid.
Dat zijn dezelfde burgers die het vertikken om te carpoolen en het OV te gebruiken, en alleen blaten om meer asfalt, waarvan het aanleggen zeker 5 jaar langer duurt doordat alles en iedereen in NL overal bezwaar tegen kan maken?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_75451035
quote:
Op woensdag 9 december 2009 16:43 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Uiteindelijk, kan je dus meer schrappen bij de volgende begroting.
Het beste is om dat te beperken en nu gewoon geld van onzinnige projecten te gebruiken en die af te schaffen. Ervaring leert dat ze bezuinigen op projecten waar geld wél nodig is (zorg bv), dus lijkt het mij geen goed idee.
Dat dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')