abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75480874
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar hier zijn niet echt getuigen. Als de man de dader is en zegt dat zijn vrouw te dicht bij het fornuis stond en daardoor in brand vloog, is daar weinig tegen in te brengen.
Als de man bekend en zegt dat zijn vrouw vreemdging, dan wordt het gezien als een crime passionel, niet als eerwraak.
Ik geloof niet dat die man gaat zeggen: "Tja, ze bloedde niet tijdens de huwelijksnacht, dus ik was boos dat ze geen maagd meer was"

Hoe dan ook, als aannemelijk gemaakt kan worden dat de man de dader is, dan zal nog steeds de aanleiding niet naar buiten gebracht worden. Althans, niet meer dan: Het lag in de relationele sfeer. En daar zullen we het mee moeten doen. En dan blijft het alsnog gissen. Ging ze vreemd of bloedde ze gewoon niet?
Maakt dat dan uit?

Het verschil ligt hem meer in of de man in kwestie in emotie handelde, op dat moment dus, of dat er rustig over nagedacht en gepland is.
De uitkomst is hetzelfde, de hoeveelheid mensen die gestrafd moet worden en de strafmaat niet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_75481006
quote:
Op donderdag 10 december 2009 12:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar hier zijn niet echt getuigen. Als de man de dader is en zegt dat zijn vrouw te dicht bij het fornuis stond en daardoor in brand vloog, is daar weinig tegen in te brengen.
Als de man bekend en zegt dat zijn vrouw vreemdging, dan wordt het gezien als een crime passionel, niet als eerwraak.
Ik geloof niet dat die man gaat zeggen: "Tja, ze bloedde niet tijdens de huwelijksnacht, dus ik was boos dat ze geen maagd meer was"

Hoe dan ook, als aannemelijk gemaakt kan worden dat de man de dader is, dan zal nog steeds de aanleiding niet naar buiten gebracht worden. Althans, niet meer dan: Het lag in de relationele sfeer. En daar zullen we het mee moeten doen. En dan blijft het alsnog gissen. Ging ze vreemd of bloedde ze gewoon niet?
Gaan we weer!
Volgens de politie, die onderzoek doet naar de zaak, kan nog geen conclusie getrokken worden. Op FOK! daarentegen wordt weer ijverig gespeculeerd over wat er allemaal wel aan de hand geweest zal.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 10 december 2009 @ 14:19:53 #143
3542 Gia
User under construction
pi_75482097
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:43 schreef erodome het volgende:

Maakt dat dan uit?

Voor de strafmaat niet, inderdaad. Moord is moord, doodslag is doodslag.
Maar ALS het een voorval is van eerwraak en dit vaker voor gaat komen, DAN denk ik dat er wel wat gedaan moet gaan worden aan educatie van nieuwe nederlanders op dat gebied.
  donderdag 10 december 2009 @ 14:23:54 #144
267258 Ghaazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_75482252
Gia is naast huisvrouw tegenwoordig ook een forensische deskundige.
What lies in the shadow of the statue?
pi_75482629
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:23 schreef Ghaazi het volgende:
Maar wat heeft deze hele zaak nou met vreemdgaan te maken? Je geeft geen antwoord.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 10 december 2009 @ 14:41:36 #146
3542 Gia
User under construction
pi_75482871
quote:
Op donderdag 10 december 2009 14:23 schreef Ghaazi het volgende:
Hoezo? Ik ben niet degene die beweringen uit over wat er gebeurd is. Ik opper hooguit mogelijkheden.
Jij bent degene die beweert dat ze zeker vreemd is gegaan en dat haar man dit niet pikte.
pi_75485997
De mantel der liefde en mooipraterij omdat het waarschijnlijk om moslims gaat....
pi_75486103
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:12 schreef Bommenlegger het volgende:
De mantel der liefde en mooipraterij omdat het waarschijnlijk om moslims gaat....
Volgens mij wordt dit voorval door niemand bedekt met een mantel
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_75486139
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij wordt dit voorval door niemand bedekt met een mantel
Lees eens de reacties.
Daarom ben je maar een journalist bij een lokaal krantje.
pi_75486230
quote:
Op donderdag 10 december 2009 13:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Gaan we weer!
Volgens de politie, die onderzoek doet naar de zaak, kan nog geen conclusie getrokken worden. Op FOK! daarentegen wordt weer ijverig gespeculeerd over wat er allemaal wel aan de hand geweest zal.
Ja, het is nu eenmaal een forum. Anders kunnen we de tent wel sluiten.
pi_75486250
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:16 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Lees eens de reacties.
Daarom ben je maar een journalist bij een lokaal krantje.
En daarom ben jij geen journalist; jij leest namelijk heel selectief. En op die wijze krijg je onjuiste stukken.
pi_75486376
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daarom ben jij geen journalist; jij leest namelijk heel selectief. En op die wijze krijg je onjuiste stukken.
Ik lees selectief omdat journalisten als jij er selectief over schrijven...
pi_75486531
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:22 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Ik lees selectief omdat journalisten als jij er selectief over schrijven...
We hebben het over de reacties, niet de inhoud van het artikel.
pi_75486556
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We hebben het over de reacties, niet de inhoud van het artikel.
De inhoud van het artikel brengt de reacties voort
pi_75486603
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:28 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

De inhoud van het artikel brengt de reacties voort
Zeg eens; wat schort er volgens jou allemaal aan het artike in de OP?
pi_75486734
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zeg eens; wat schort er volgens jou allemaal aan het artike in de OP?
Jij als journalist zou deze vraag nooit moeten durven stellen.
pi_75486886
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:32 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Jij als journalist zou deze vraag nooit moeten durven stellen.
In mijn optiek is er dan ook weinig mis met het stukje. De journalist baseert zich op de info die hij van de politie heeft gekregen.
pi_75497519
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:12 schreef Bommenlegger het volgende:
Ik heb dit nog door niemand horen goedpraten of bemantelen. En ik heb het hele topic toch echt wel gelezen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_75497616
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In mijn optiek is er dan ook weinig mis met het stukje. De journalist baseert zich op de info die hij van de politie heeft gekregen.
En als de politie geen informatie heeft of geeft, kan de journalist niks uitgebreids schrijven. Gewoon sec: er is een vrouw in brand gestoken en verder weten we niks. Prima werk, ook al is het een verwerpelijke daad.
pi_75497748
quote:
Op donderdag 10 december 2009 16:18 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, het is nu eenmaal een forum. Anders kunnen we de tent wel sluiten.
Ja, dat kan wel zijn. Maar al zolang als ik hier op FOK! kom zie ik een steeds herhalend patroon: er staat een kort berichtje in de krant, een hoop mensen gaan van alles bijverzinnen, even later worden die verzinsels voor waar aangenomen en dan gaat het verder over die verzinsels. En worden er weer hele groepen mensen zwartgemaakt.
En na een paar dagen blijkt alles heel anders te liggen. Maar het zwartmaken blijft toch hangen.

Ik snap daar het nut niet zo goed van, de wereld is toch al ingewikkeld genoeg zonder er van alles bij te verzinnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')