quote:
Op donderdag 14 januari 2010 10:56 schreef STING het volgende:Ik vind STO op het moment helaas tegenvallen. (afgezien van de instabiliteit van de beta)
Ik heb vroeger een aantal jaren EVE gespeeld en op het moment speel ik WoW.
- Veel te lineair. Je kunt bijv. alleen rondlopen op een planeet, als onderdeel van een missie, dus instanced. Dat geeft dus niet bepaald een gevoel van vrijheid.
- Zowel de ground als space battles vind ik erg eentonig en hack 'n slash. Ground deed me erg denken aan ST Elite Force.
- Je kan niet rondlopen in je schip en als je je bridge wil bezoeken, kun je erheen beamen ... Als je vervolgens weer naar je tactical view wil, beam je weer weg van de bridge ...
Na 3 dagen STO begin ik helaas hetzelfde gevoel te krijgen.
Het is het allemaal net niet. Ben nu lvl 6 en nu al begint de verveling toe te slaan

bij de meeste missies (lees: alle) is het ook erg veel rondvliegen en lopen. Sector space vind ik erg vervelend omdat je er toch elke keer een paar minuten doelloos aan het rondvliegen bent om bij het volgende gebied uit te komen.
Klingons vond ik enorm tegenvallen, je wordt op een onduidelijke starbase getrapt en je ziet je weg maar te vinden. Na de tutorial (het vechten in de ring), maar even op mijn bird of prey gestapt en de pvp queue opgezocht, pvp lijstje is enorm en nergens vindt men een goed uitleg erover.
Ground combat erg eentonig en simpel. Hoewel de graphics er op de grond prima uitzien is het ook hier veel rondlopen, afentoe een groepje mobs neerschieten en verder lopen. Erg spannend/uitdagend is het niet. Graphics bij gear veranderen volgens mij ook niet tot nauwelijks, zoals bij wow/aion constant het geval is.
Space combat daarentegen is vrij moeilijk. Ook in instance groups gebeurt het vaak dat de vijanden zich op 1 schip concentreren. Zodra je shield neergaan word je ge-1-shot. Moeilijk maakt helaas niet automatisch boeiend: tis niet veel meer dan je scheepje roteren om de torpedo's te kunnen lanceren.
Gaat m dus niet worden ben ik bang, hoop het geduld nog op te kunnen brengen om lvl 11 te halen, zodat ik een groter starship krijg. Wellicht veranderd er daarmee een hoop maar ik reken er niet op.