Dat is helemaal mooi.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:11 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Die heb ik niet, ik kan wel zeggen dat voor Rotterdam redelijk veel sneeuw wordt verwacht en de temperaturen ongeveer gelijk aan de bilt !
is dat zo? Gemiddelde temp in december is normaal iets van 4 gradenquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:31 schreef Hooizolder het volgende:
Best appart dat dit vroeger gewoon normaal was rond deze tijd van het jaar.
Kom op zeg, ik heb dit soort scenario's al zo vaak fout zien gaan. Eigenlijk was alleen die vorstperiode van vorig goed lang van tevoren aangekondigd.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:24 schreef Fredo55 het volgende:
Dit kan niet meer misgaan toch, alleen het rode lijntje doet niet mee maar moeten we dat serieus nemen?
Volgens mij is het al beslist allemaal.
True, maar echte ijsdagen? En dan ook nog eens een week lang? Gewoon tof dat het op de kaarten staat en zoveel leden ook meegaan met die oplossingenquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
Kom op zeg, ik heb dit soort scenario's al zo vaak fout zien gaan. Eigenlijk was alleen die vorstperiode van vorig goed lang van tevoren aangekondigd.
En hoe raar is het nou dat het in december kouder wordt, laten we wel wezenTuurlijk wil ik ook door een dik pak sneeuw naar mijn werk ploegen, maar om nu al zoń heisa te gaan maken over iets dat nog zo ver weg is.... kennelijk hebben de media niets serieus te doen dat er zoveel aandacht aan wordt besteed.
Inderdaad, je ziet het niet zo vaak dit soort kaarten, dus het geeft hoop, maar kan heel goed valse hoop zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:41 schreef kepler het volgende:
[..]
True, maar echte ijsdagen? En dan ook nog eens een week lang? Gewoon tof dat het op de kaarten staat en zoveel leden ook meegaan met die oplossingen
Ik zie liever eerste week / 2 week vorst met vooral de eerste dagen amper tot geen wind zodat het ijs perfect glad kan zijnquote:Op dinsdag 8 december 2009 22:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
Kom op zeg, ik heb dit soort scenario's al zo vaak fout zien gaan. Eigenlijk was alleen die vorstperiode van vorig goed lang van tevoren aangekondigd.
En hoe raar is het nou dat het in december kouder wordt, laten we wel wezenTuurlijk wil ik ook door een dik pak sneeuw naar mijn werk ploegen, maar om nu al zoń heisa te gaan maken over iets dat nog zo ver weg is.... kennelijk hebben de media niets serieus te doen dat er zoveel aandacht aan wordt besteed.
Nogal jaquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:45 schreef Hooizolder het volgende:
Nou dat is een aardige domper voor de winter die voorspelling.
Euhm gezien de hoeveelheid kunnen we dat indd wel vergeten.quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Gevolgd door een dag regen, dan houdt je geen sneeuw over toch?
We liggen er behoorlijk tussenin, maar daar staat Nederland bekent omquote:Op dinsdag 8 december 2009 23:49 schreef Hooizolder het volgende:
Ja die voorspelling is dus behoorlijk tegenvallend..
kortom een schamp schotje winter...
Even voor de duidelijkheid!quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
En het wordt nu nog alleen maar bonter!
De nieuwe run geeft het volgende aan:
[ afbeelding ]
Zachter en vrieskou blijft langer uit, maar de maandag 21ste 7bft bij 4.3cm sneeuw
Ik weet ik weetquote:Op woensdag 9 december 2009 00:17 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid!
Weerplaza past 4 keer per dag zijn verwachtingen volledige verwachtingen aan op de opper run van dat moment.
Dit betekend eigenlijk nog helemaal niets !
De verwachtingen van bijna alle weermodellen geven nog steeds veel vrieskou aan!
Zolang die metingen zo blijven kan weerplaza de pot op en wordt het gewoon winter !![]()
Ieder jaar is het toch weer hetzelfde liedje.. het wordt ook maar iets kouder of de media roept "Witte kerst"quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:38 schreef Againzender het volgende:
[..]
op weerwoord zit iemand die bij de meteo van Schiphol werkt zo te zien. De nieuwe pluim voor Schiphol blijft redelijk koud. Geen diepvries, maar wel koud.quote:Op woensdag 9 december 2009 08:33 schreef IkWilbert het volgende:
yep, even kijken wat de kaarten vandaag doen
De moonboots kunnen weer te voorschijn worden gehaaldquote:
En zo moeten we het hebben, gewoon even richting de -10!!!quote:Op woensdag 9 december 2009 10:43 schreef horned_reaper het volgende:
Jullie moeten even niet naar de blauwe lijn kijken ! Wat dat is puur een warme uitbijter op het laatst.
Maar hier de 15 daagse verwachting voor het noorden van het land !![]()
[ afbeelding ]
Ziet er prachtig uit
Verhuis alvast maar naar het oosten, want in het oosten en noorden van het land kan het echt stevig gaan vriezen met sneeuw.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:47 schreef Frankz0rz het volgende:
Kan je is kijken voor West-Nederland, het liefst omgeving Leiden als het kan? Ben wel benieuwd.
Ik moet zeggen....b.a.g.g.e.rquote:Op woensdag 9 december 2009 12:47 schreef Frankz0rz het volgende:
Kan je is kijken voor West-Nederland, het liefst omgeving Leiden als het kan? Ben wel benieuwd.
kortom: winters kwakkelweerquote:Op woensdag 9 december 2009 12:56 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Verhuis alvast maar naar het oosten, want in het oosten en noorden van het land kan het echt stevig gaan vriezen met sneeuw.
Maar de kans dat dit in het westen van het land gaat gebeuren is op dit moment een stuk lager !
Wanneer de invloed van het hoge druk gebied boven de UK groot blijft zullen jullie erg veel last hebben van aanlandige windt... en dat zal voor natte sneeuw en dooi zorgen.
Mocht de wind sterk aflandig blijven dan is het voor jullie een heel ander verhaal.
Voor het oosten en noorden des landen lijkt de vorst al voor een groot deel bepaald. maar voor het westen van het land is het nog afwachten !
Hoe zeker is de sneeuw dan voor het Oosten en Noorden?quote:Op woensdag 9 december 2009 12:56 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Verhuis alvast maar naar het oosten, want in het oosten en noorden van het land kan het echt stevig gaan vriezen met sneeuw.
Maar de kans dat dit in het westen van het land gaat gebeuren is op dit moment een stuk lager !
Wanneer de invloed van het hoge druk gebied boven de UK groot blijft zullen jullie erg veel last hebben van aanlandige windt... en dat zal voor natte sneeuw en dooi zorgen.
Mocht de wind sterk aflandig blijven dan is het voor jullie een heel ander verhaal.
Voor het oosten en noorden des landen lijkt de vorst al voor een groot deel bepaald. maar voor het westen van het land is het nog afwachten !
quote:Op woensdag 9 december 2009 13:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik moet zeggen....b.a.g.g.e.r
ZW:
[ afbeelding ]
NW:
[ afbeelding ]
Hier zul je het voorlopig mee moeten doen
quote:Dat is goed nieuws voor sneeuwliefhebbers, want de kans op sneeuwbuien neemt vanaf later op dinsdag of woensdag (vooral in de kustgebieden) toe.
quote:De kaarten voor volgende week zijn nog niet geschud. Er is in ieder geval een kwestie. En deze is: wordt het nu wel of geen winter. Doorgaans hebben we in onze winters maar weinig van deze kwesties, dat is al heel positief.
Barre kou in grote delen van de VS en een kou-uitbraak vanuit het Poolgebied zijn waarschijnlijk de grootste veroorzakers van het wat ongewone drukpatroon wat zich de komende dagen gaat ontwikkelen.
De cruciale vraag is dus: kunnen we winterweer verwachten
volgende week: Laten we eens de drie grootste computerberekeningen
bij langs lopen.
Offenbach: gematigd winters met uitzicht op meer.
Het Duitse Offenbach laat op zaterdag een hogedrukgebied boven de Britse Eilanden zien. De aangevoerde lucht op enige hoogte (1.5 km) koelt al af. De -5 graden grens komt over het oosten van het land te liggen. In de nacht een graadje vorst en niet meer dan dat bij gebrek aan brede opklaringen.
Daarna zien we dat het hogedrukgebied terrein verliest aan een kleine storing dat vanuit Scandinavië afzakt. Deze storing is gevuld met koude lucht en geeft alleen in het kustgebied en dan vooral op maandag enige opwarming doordat de wind dan even van noordoost naar noordwest draait. Maar kan er door deze storing in de nacht naar maandag en maandag overdag wel wat sneeuw vallen.
Dinsdag en woensdag zien we dan extreme kou boven het noordwesten van Rusland waarvan een deel langzaam wat uitlekt naar het midden van Europa.
Hogedruk zien we dan terug boven Scandinavië, IJsland en Groenland. Een uitloper daarvan komt terecht tot over de Balkan waar ze weer een felle veeg van de diepvrieskou mee lijken te krijgen.
De stroming in ons land wordt in deze visie meer zuid tot zuidoost en er wordt vrij koude lucht aangevoerd vanaf het continent. Na maandag wordt het volgens Offenbach dan ook kouder met lichte )0/-5) vorst in de nacht en ochtend en overdag kwikstanden rond het vriespunt. Woensdag zou een wind vanaf zee, dankzij een depressie op de Oceaan het kwik in de thermometers even wat kunnen opstuwen, maar dit lijkt een tijdelijke zaak. Dit lagedrukgebied gaat geleidelijk aan onder regie van zuidelijk georiënteerde hoogtestroming afstevenen naar Frankrijk. De ‘bovenlucht’ blijft koud en in deze visie kunnen actieve storingen vanaf de Oceaan ons niet bereiken. Samenvattend kunnen we spreken van een winters scenario waarbij het in het vanaf het weekend tot wat lichte vorst komt en maandag wat sneeuw of regen. Daarna volgt een droger weertype met lichte en mogelijk matige vorst. Waarbij er verschillen zullen ontstaan tussen het noordoosten- en zuidwesten van het land. Het noordoosten het koudst met de meeste zon, het zuidwesten is milder met wel eens kans op eens een winterse bui.
ECMWF: Na het weekend ijsdagen
Het ECMWF heeft een iets koudere visie. In grote lijnen heeft ook dit model een blokkade van hogedruk boven de Britse Eilanden en staat in nauw contact met een Poolhoog. Tot een echte fusie wil het niet komen, voor de Noorse kust ontstaat maandag een depressie en die komt woensdag afzakken richting de Noordzee.
Dat is goed nieuws voor sneeuwliefhebbers, want de kans op sneeuwbuien neemt vanaf later op dinsdag of woensdag (vooral in de kustgebieden) toe. Dat alles bij kwikstanden die landinwaarts onder het vriespunt lijken te blijven. In het kustgebied mogelijk milder door wind vanaf zee.
In de nachten daarvoor vriest het licht, meest tussen 0- en -5 graden en de nacht naar woensdag zou zelfs gemakkelijk matige vorst opkunnen leveren. Overdag komt de temperatuur vanaf maandag overwegend niet meer boven het vriespunt uit.
In het weekend begint de winterse periode al enig gestalte te krijgen door beduidend lagere temperaturen. Overdag wordt het nog maar 2 (zuidoosten) tot 4 graden en in de nacht naar zondag kans op wat lichte vorst. Ook het ECMWF berekent op zondag ook een zwakke storing die later op de dag en ook op maandag voor wat lichte neerslag (landinwaarts sneeuw) zou kunnen zorgen.
De tweede weekhelft laat het ECMWF een kans op 50 tot 60 procent bestaan voor aanhoudend winterweer, maar houdt dit model ook rekening met de invloed van de storing die op woensdag afzakt vanuit Noorwegen. Een gunstige koers kan uiteindelijk een oostelijke stroming versterken (wanneer het zuidelijk van ons land komt te liggen) maar als het op de Noordzee gaat liggen dobberen wordt de wind aflandig en dus krijgt de Noordzee invloed. De kans op een langere perioden van winterweer houdt dit model voor reëel.
Amerikanen: diepvrieskou
Tenslotte de Amerikaanse rekenbreinen. Ga er maar even goed voor zitten. Ik kan daar vrij kort over zijn. Val alle hier beschreven winterse scenario’s spannen de Amerikanen de kroon. Tot en met het maandag zijn de overeenkomsten met het ECMWF en Offenbach groot.
In deze visie valt er op maandag landinwaarts of in het zuiden nog wat sneeuw. Het kwik komt in het weekend landinwaarts al nauwelijks boven het vriespunt. In de nachten wat lichte vorst. Daarna druipt de zwakke storing snel af en maakt een sterk hogedrukgebied vanaf IJsland-Groenland tot over Scandinavië de dienst uit. Boven Rusland liggen depressie die als trekpaard fungeren en extreme diepvrieskou Europa insturen.
Als dit uitkomt dan zal heel Europa en ook ons land diep in de winter komen te liggen met in de nachten matige en mogelijk strenge vorst. De lucht op 1.5 kilometer koelt af naar 15 tot -18 graden! Bijna nooit vertoont in ons land. Ook overdag lichte en soms matige vorst. Weinig neerslag hoewel het noordelijk kustgebied wel te maken krijgt met sneeuwbuien. Op de hele lange termijn gaat dit model voor een vuile winter met sneeuw.
De conclusie van dit alles kan dan ook bijna niet anders luiden dan de kans op winterweer vanaf het weekend groot is. De details zijn nog niet in te vullen. De vraag van de afgelopen dagen of er volgende week kans is op winterweer maakt plaats voor de vraag: wordt het winters of echt winter? Ik hou u op de hoogte!
(bron: pietsweer.nl)
quote:Op dinsdag 8 december 2009 23:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
Pluim van LWD![]()
Temp onder 0 en neerslag 10cm?
Oja de wind niet vergeteniets van 52km/h gemiddeld, dus 7bft.
[ afbeelding ]
Laten we hopen dat dit gaat uitkomen, voor de kust zou dit sneeuwstorm kunnen gaan opleveren
Nogmaals, sneeuw is allerminst zeker. Dit is pas een dag of twee van te voren aan te geven.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
![]()
♪ Oh the weather outside is frightful,
But the fire is so delightful, ♪
♪ And since we've no place to go,
Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow! ♪
als je hem even de tijd geeft schrijft hij best goede dingen op die Piet!quote:Op woensdag 9 december 2009 15:07 schreef IkWilbert het volgende:
Hele verhaal van Piet, waarin hij drie weermodellen bespreekt.
[..]
Lol, ik weet het.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:14 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Nogmaals, sneeuw is allerminst zeker. Dit is pas een dag of twee van te voren aan te geven.
quote:Op woensdag 9 december 2009 15:16 schreef Againzender het volgende:
[..]
als je hem even de tijd geeft schrijft hij best goede dingen op die Piet!
Oooh! Me like.... Hopelijk heeft hij gelijk.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:20 schreef IkWilbert het volgende:
Dec. 15-25: You're Freezing if You're in Europe
LINK
De Amerikanen zien het in ieder geval wel zitten![]()
met een bovenlucht rond de -5 / -10 valt er eerder sneeuw dan regen.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:14 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Nogmaals, sneeuw is allerminst zeker. Dit is pas een dag of twee van te voren aan te geven.
Als het dan eerst vanaf de 15e goed koud is geweest blijft het nog liggen ook!quote:
bron:knmiquote:Verwachting 6 tot 9 dagen vooruit
dinsdag 15 december tot en met vrijdag 18 december 2009
60-70% kans op overgang naar een licht wisselvallig, winters weertype met in de nacht lichte, mogelijk matige, vorst en overdag temperaturen rond of iets boven het vriespunt.
Ja, idd. Na 120 uur is deze run een stuk zachter. Maar als een laagje net een paar honderd kilometer opschuift zitten we hier met een flinke oostenwind.quote:Op woensdag 9 december 2009 17:31 schreef horned_reaper het volgende:
Het ligt er allemaal maar net aan... draait dat drukgebied westelijker dan zullen de temperaturen hier zachter worden maar zijn we wel verzekerd van een dik pak sneeuw (zijd het natte sneeuw).
En blijft dat druk gebied mooi noord oostelijk dan zal het vrij droog blijven, maar wel met behoorlijke koude temperaturen !
ja en hier miezert het ranzigquote:
quote:er zijn 2 dinghen die je belazeren: Fijne mensen en fijne regen.
80 % van Europa onder de sneeuw.quote:Op woensdag 9 december 2009 15:20 schreef IkWilbert het volgende:
Dec. 15-25: You're Freezing if You're in Europe
LINK
De Amerikanen zien het in ieder geval wel zitten![]()
Komt dit uit één of andere science fiction film ofzo?quote:
daarom is het ook zo druk in dit topicquote:Op woensdag 9 december 2009 19:54 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het is nog maar de vraag of er sneeuw, laat staan schaatsijs komt.
Nogal jaquote:Op woensdag 9 december 2009 20:29 schreef marcel-o het volgende:
wat een enthousiaste gast in dat filmpje
Schaatsijs is er meestal veel sneller dan de meesten denken. 3 nachten strenge vorst en overdag rond het vriespunt en geen sneeuw (dat is wel belangrijk), dan kan je als je een beetje bekend ben met de lokale situatie al op diverse meren terecht. Ik heb de afgelopen 4 jaar ieder jaar kunnen schaatsen op natuurijs, dus ook dit jaar gaat dat wel weer gebeuren. Ook omdat ik zo gek ben niet naar colleges etc te gaan als er natuurijs is, als het even kan laat ik alles uit mijn handen vallen en ga ik direct schaatsen.quote:Op woensdag 9 december 2009 19:54 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het is nog maar de vraag of er sneeuw, laat staan schaatsijs komt.
Begin eerst maar met een ijsdeken voor over de voorruit.quote:
ijsdeken.. slim idee.. ik heb echt een hekel aan krabben (ga meestel wel op de fiets, maar tochquote:Op woensdag 9 december 2009 20:54 schreef Resistor het volgende:
[..]
Begin eerst maar met een ijsdeken voor over de voorruit.
Bij de Action kosten die dingen maar e.0,99
Het zal wel meevallen denk ik, een paar dagen met minima van -5oC, en dan weer een ouderwetsche Hollandsche kwackelwinter.
Hoe schetst de media het dan?quote:Op woensdag 9 december 2009 20:25 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Even een vraagje voor kenners, aangezien iedereen op weerwoord al weer negatief is. Hoe reeel zijn de kansen die door media etc geschetst worden?
Reeds voorzienquote:Op woensdag 9 december 2009 20:54 schreef Resistor het volgende:
Begin eerst maar met een ijsdeken voor over de voorruit.
Bij de Action kosten die dingen maar e.0,99
In Duitsland is het al verlicht, geloof ik, he? In de wintermaanden.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Reeds voorzienMet november 2005 in mijn achterhoofd zijn sneeuwkettingen niet geheel overbodige luxe, zeker hier in het oosten.
Day after tomorrowquote:Op donderdag 10 december 2009 00:42 schreef krullendoos het volgende:
http://www.hetweeractueel.nl/weer/gouda/actueel/
deze wil ik even delen met jullie
quote:
Ik bedoelde de film:Dquote:Op donderdag 10 december 2009 00:54 schreef krullendoos het volgende:
[..]
nee lieve schat dit is het weer nu!!!! 12-10
staat voor 10-12 het is het weer actueel nu kijk naar de tijd en de grafieken
Hoe ziet die er voor Twente uit dan?quote:Op donderdag 10 december 2009 10:19 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zondag de 20ste een vette sneeuwjachtdag![]()
[ afbeelding ]
Waar heb jij het over? Alles draait gewoonquote:
10cm op zaterdag EN zondag dusquote:Op donderdag 10 december 2009 11:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
Twente vind weerplaza niet dus pak ik Hengelo er even bij
[ afbeelding ]
Inmiddels hier ook.quote:Op donderdag 10 december 2009 11:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waar heb jij het over? Alles draait gewoon
Wou net zeggenquote:
Ja inderdaadquote:Op donderdag 10 december 2009 11:55 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
En zes uur later staat er weer een compleet andere verwachting.
Hmmz met een beetje geluk met aantal opklaringen zou je best wel wat kunnen zienquote:Op donderdag 10 december 2009 11:59 schreef kahaarin het volgende:
Er koomt dit weekeind iig een ander soort 'neerslag': http://www.nu.nl/binnenla(...)allende-sterren.html
Hopelijk is er wat van te zien, zo als het nu lijkt is het gewoon bewolkt, jammer.
Te gekke Vorst Periodequote:Op donderdag 10 december 2009 12:34 schreef ondeugend het volgende:
Als sneeuwliefhebster ga ik een onvervalste tpv plaatsen.
en OomAgent, toch?quote:Op donderdag 10 december 2009 13:52 schreef IkWilbert het volgende:
In dit soort situaties mis ik de oude topics van Keromane, dat waren nog eens tijden
Mensen die echt serieus verstand hadden van het weer, en dan vooral de kaartenquote:
Jah inddquote:Op donderdag 10 december 2009 14:49 schreef kepler het volgende:
[..]
Mensen die echt serieus verstand hadden van het weer, en dan vooral de kaarten
Waar zijn die twee dan ineens heen?quote:Op donderdag 10 december 2009 15:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Jah inddaan hun had je wat aan
![]()
tegenwoordig is het ver te zoeken helaas. Ook op Weerwoord begint het steeds meer een puinhoop te worden.
GSquote:Op donderdag 10 december 2009 15:30 schreef viagraap het volgende:
Als ik geenstijl mag geloven ga ik van het weekend maar vast wat jaegermeister of berenburg kopen.
Keromane gaf aan op een gegeven moment dat het teveel tijd koste en dat hij ging stoppen. Erg jammerquote:Op donderdag 10 december 2009 15:53 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waar zijn die twee dan ineens heen?
Oom_Agent is er nog wel volgens zijn postgeschiedenis - zaterdag 28 november 2009 @ 01:58quote:Op donderdag 10 december 2009 16:06 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Keromane gaf aan op een gegeven moment dat het teveel tijd koste en dat hij ging stoppen. Erg jammer
hmjah, en dan kom jij aan met een voorspelling van 10 dagen vooruit gebaseerd op 1 run. Dat komt toch op hetzelfde neer, niet?quote:Op donderdag 10 december 2009 15:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Om over niveau te praten hoef je niet bij geenstijl te zijn hoor
Indeedquote:
Voorspelling van 10 dagen jaquote:Op donderdag 10 december 2009 16:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hmjah, en dan kom jij aan met een voorspelling van 10 dagen vooruit gebaseerd op 1 run. Dat komt toch op hetzelfde neer, niet?
Hoe vaak komt zo een run ?quote:Op donderdag 10 december 2009 17:27 schreef horned_reaper het volgende:
De nieuwe run is echt een droom run !![]()
Bovenlucht temperaturen van -17 graden over het oosten van het land !
[ afbeelding ]
Meestal moet je er voor de grond een graad of 5 a 7 vanaf trekken, maar dat verschilt nogal.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:30 schreef viagraap het volgende:
Ja leuk voor de bovenlucht. Maar hoe zit het dan aan de grond?
Ik was hem aan het bekijken op WZ en toen liep de site vast.quote:Op donderdag 10 december 2009 17:27 schreef horned_reaper het volgende:
De nieuwe run is echt een droom run !![]()
Bovenlucht temperaturen van -17 graden over het oosten van het land !
[ afbeelding ]
We moeten ergens op af gaanquote:Op donderdag 10 december 2009 17:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zeer goeie run zegt nog niks over de werkelijkheid, waarom zo'n drama over maken
Dat zou ik maar wel gaan doen jaquote:Op donderdag 10 december 2009 17:48 schreef flugeltje het volgende:
Moet ik al een sneeuwruimer gaan aanschaffen?
http://weerplaza.nl/nederland/default.asp?stad=39&naam=Tilburg&lat=51,55&lon=4,9785quote:Op donderdag 10 december 2009 17:53 schreef flugeltje het volgende:
Ik moet het toch eerst zien voor ik het definitief geloof...
En met zien bedoel ik dan hier in de achtertuin ofzo... Niet op een voorspellingquote:Op donderdag 10 december 2009 17:54 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
http://weerplaza.nl/nederland/default.asp?stad=39&naam=Tilburg&lat=51,55&lon=4,9785
Als je op de voorspellingen af moet gaan, is een sneeuwschuiver idd geen overbodige luxe
Dat zal wel goed komen, denk ik zoquote:Op donderdag 10 december 2009 19:28 schreef Stephan1237 het volgende:
Iedereen moet natuurlijk wel foto's maken als het echt zo is
Is wel vaker zo, als er een zwaar onweer overtrekt, werkt die ook erg traag!quote:Op donderdag 10 december 2009 19:45 schreef Estate het volgende:
Weet iemand hoe dat zat met de software of server update van Weerwoord, is die al geweest of helemaal niet doorgegaan. De site laadt erg traag of niet!
Als dat nu al zo is dat ligt de site als de winter los barst helemaal plat.
Waar haal je die kaartjes vandaan Speed?quote:Op woensdag 9 december 2009 10:24 schreef SpeedyGJ het volgende:
De nieuwe verwachting ziet er weer beter uit
Qua sneeuwliefhebbers kan het niet op, nu alleen de temps nog wat naar beneden.
Wat betreft de wind, tja het blijft er behoorlijk in zitten.
[ afbeelding ]
Ja dat heb ik wel vaker gemerkt, ik kom daar ook dagelijks. Maar ergens dit jaar heeft er een onderhouds aankondiging opgestaan die waarschijnlijk niet veel geholpen heeft.quote:Op donderdag 10 december 2009 20:02 schreef Radio-silence het volgende:
[..]
Is wel vaker zo, als er een zwaar onweer overtrekt, werkt die ook erg traag!
Hier de vooruitzichten van Tholenquote:Op donderdag 10 december 2009 20:03 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Waar haal je die kaartjes vandaan Speed?
Bedankt!quote:Op donderdag 10 december 2009 20:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier de vooruitzichten van Tholen
Dan zal ik wel verkeerd kijken, aangezien ik hem veel minder vind als eerst.quote:Op donderdag 10 december 2009 21:56 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Inderdaad, binnen de betrouwbare voorspeltermijn echt een mooie pluim!![]()
quote:Op donderdag 10 december 2009 22:01 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Dan zal ik wel verkeerd kijken, aangezien ik hem veel minder vind als eerst.
quote:Op donderdag 10 december 2009 22:13 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Het is alleen zo irritant als mensen na één slecht statistiekje al gaan zitten janken.
Het is zo onzeker allemaal, kijk maar eens naar de vooruitzichting bij het knmi,quote:Op donderdag 10 december 2009 23:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mah ik weet niet, het wordt steeds minder.
Waar kan ik dat terugvinden, die 60% kans op een 'mid jaren-80 winterperiode'? Het lijkt me niet dat daar een definitie van is die gebruikt wordt in de meteorologie namelijk. En als die kans wel berekend wordt en hij is 60% dan moet ik maar eens een ticket naar NL boeken, want dat wil ik nog wel eens meemaken.quote:Op vrijdag 11 december 2009 06:50 schreef Pronzo65 het volgende:
Kans op mid jaren-80 winterperiode is nu 60%, kans op 62/63 ontwikkelingen is ca. 40%. Normaal gesproken <10%, resp. <3%.
Ik vind de KNMI wel heel erg bedroevend, die voorspellen net een paar graden vorst en dat is het. Een groot gedeelte van het land moet toch wel een stuk kouder gaan worden dan dat.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:14 schreef Burnie88 het volgende:
Ik weet nou niet wat ik moet geloven. De kaarten van hierboven of de (hele voorzichtige) voorspellingen van het KNMI e.d. Ik hoop natuurlijk op snijdende kou en een witte kerst, maar langdurige verwachtingen komen vaak niet helemaal uit. Lastig dus, ben benieuwd.
Dat lijkt mij ook. Maar het KNMI kan zich geen grote fouten meer veroorloven na die weeralarmen van de laatste jaren. Als het KNMI nu ook strenge vorst zou voorspellen, zou dat ook echt moeten gebeuren. En dat is nog maar de vraag natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 december 2009 12:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vind de KNMI wel heel erg bedroevend, die voorspellen net een paar graden vorst en dat is het. Een groot gedeelte van het land moet toch wel een stuk kouder gaan worden dan dat.
Tja, de media mag dat op zijn conto schrijven. Zolang de grootste krant van Nederland de Telegraaf blijft en van die belachelijke voorpagina berichten schrijft (volgens mij stond er al weer in dat het ijskoude aanloop naar de kerst zou worden...), zal de KNMI voorzichtig blijvenquote:Op vrijdag 11 december 2009 13:21 schreef opinionr het volgende:
Sowieso een handelswijze van de KNMI. Ze duiden op de 5 daagse wel het verwachte weertype aan, maar zullen pas een dag van te voren mogelijke extremen melden, om zich kritiek te besparen.
Opzich wel logisch, maar wel een beetje bang. Nederlanders moeten ook maar eens leren dat weersvoorspellingen nooit 100% betrouwbaar zijn.
het KNMI heeft meerder keren per dag een gedetaileerde voorspelling voor de komende 48 uur:quote:Op vrijdag 11 december 2009 20:38 schreef viagraap het volgende:
Vanaf zondag zal ook het KNMI wel met een sluitende voorspelling komen neem ik aan. Jatoch?
Zodra de wind uit het Oosten komt heb je met de zeewatertemperatuur niets meer van doen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 11:50 schreef Blik het volgende:
De zee is ook nog veel te warm om echt voor een totaalwinter te zorgen. Deze koudebel gaat er echter wel voor zorgen dat het Europese continent snel af gaat koelen en ook de Noordzee zal flink afkoelen nu. Is allemaal positief voor de toekomst.
inderdaad.quote:Op vrijdag 11 december 2009 22:06 schreef -0- het volgende:
[..]
Zodra de wind uit het Oosten komt heb je met de zeewatertemperatuur niets meer van doen.
Als er echt harde wind uit het oosten waait moet je eens opletten hoeveel rotzooi ed door de lucht vliegtquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:51 schreef ondeugend het volgende:
Wat mij betreft blijft de wind heel de winter vanuit het oosten komen.
Winter moet koud !
Ik ben oud, ik weet wat echte winters zijnquote:Op vrijdag 11 december 2009 23:58 schreef viagraap het volgende:
[..]
Als er echt harde wind uit het oosten waait moet je eens opletten hoeveel rotzooi ed door de lucht vliegtAlles wat groeit en gebouwd wordt houdt namelijk rekening met een westenwind
Laat het eerst maar eens flink afkoelen, dan zien we wel of we kunnen schaatsen op langere termijn.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:57 schreef Againzender het volgende:
we zullen het wel zien, feit is dat de kaarten toch niet zo vaak winters weer geven de laatste jaren, dus een leuke situatiemaar schaatsweer zie ik nog niet eigenlijk.
Natuurlijk wel, op ondiepe meren en vennen (50 cm water) kun je eind volgende week prima schaatsen, mits de voorspelde temperaturen/luchtdrukverdelingen op basis van de laatste twee GFS-runs en de laatste EC-run uit komen. Sneeuw gaat er ook steeds meer uit, dus dat is positief voor de ijsvorming/kwaliteit. Hou er ook rekening mee dat er voor donderdag en vrijdag zeer lage dauwpunten worden voorspeld (-20 tot -30 graden), het is dan zelfs mogelijk dat het ijs aangroeit bij positieve temperaturen dus dat wordt alleen maar beter bij de voor die dagen voorspelde negatieve temperaturen.quote:Op vrijdag 11 december 2009 23:57 schreef Againzender het volgende:
maar schaatsweer zie ik nog niet eigenlijk.
Winter? Tja, een beetje, zoals wel vaker in Nederland.quote:DE BILT - Volgende week begint het een beetje te winteren. Vanaf maandag komt de temperatuur 's nachts onder de nul graden. Overdag blijft het waarschijnlijk niet vriezen. De kou gaat gepaard met wat lichte sneeuw. Een kwakkelend begin van winter noemde een woordvoerder van het KNMI het vrijdag. Op korte termijn verwacht hij geen flinke vorstperiode. Over een witte kerst wil hij het al helemaal niet hebben.
De KNMI zegt het, dus waarschijnlijk krijgen we morgen al een sneeuwstorm en gaan we volgende week de diepvries inquote:Op zaterdag 12 december 2009 01:36 schreef indahnesia.com het volgende:
*kuch*
KNMI verwacht bescheiden winterweer
[..]
Winter? Tja, een beetje, zoals wel vaker in Nederland.
Hmjah, Kerst is nog 13 dagen weg.. dan kun je alleen maar hopen ja. Steek nog maar een kaarsje op.quote:Op zaterdag 12 december 2009 02:45 schreef horned_reaper het volgende:
De nieuwe temperatuursverwachtingen voor het oosten van het land zien er puik uit !
We gaan vanaf maandag tot bijna aan de kerst niet meer boven de 0 graden uit komen volgens deze pluim !
Laten we het hopen !![]()
[ afbeelding ]
Geen kaarsjes!!!, daar warm je de boel alleen maar mee op...........quote:Op zaterdag 12 december 2009 03:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hmjah, Kerst is nog 13 dagen weg.. dan kun je alleen maar hopen ja. Steek nog maar een kaarsje op.
Zal hier even een lekkere scheet laten voor je dan.quote:Op zaterdag 12 december 2009 07:43 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Geen kaarsjes!!!, daar warm je de boel alleen maar mee op...........
quote:ECMWF-model tot +240 uur
Beoordeling door meteoroloog
zaterdag 12 december 2009 03.07 uur, geldig van zondag 13 december tot maandag 21 december
Synoptische ontwikkeling
De komende dagen hebben we te maken met een uitgesproken omega-blokkade waarvan de as langs ongeveer 10 WL ligt en langzaam wat westwaarts beweegt. We hebben te maken met een noordelijke hoogtestroming. Het hoog aan de grond bevindt zich aanvankelijk boven Scandinavië, de Noordzee en de Britse Eilanden. Op dinsdag trekt een storing over Scandinavië via Denemarken zuidzuidwestwaarts. Deze trekt woensdag over ons land. Het hoog verplaatst zich dan naar de Atlantische Oceaan en ligt meest tussen IJsland en Schotland. Een oostwaarts gerichte rug trekt zuidwaarts en passeert donderdag ons land. Boven Scandinavië vestigt zich een omvangrijk lagedrukgebied dat zich zuidwestwaarts verplaatst en uiteindelijk bij de Britse Eilanden komt te liggen. Het hoog verplaatst zich noordwestwaarts naar de omgeving van Groenland. De stroming blijft geblokkeerd met een sterke zonale stroming ten zuiden van 40 NB.
Modelbeoordeling en onzekerheden
De Uitvoer is grootschalig gezien consistent met die van vorige runs en ook met de Eps Uitvoer. Na het midden van de komende week zijn er duidelijke verschillen in de evolutie. Ondanks de consistentie is er nog onzekerheid over de storing van dinsdag en woensdag. De consistentie in de koers is sterk toegenomen, in vrijwel alle Leden trekt het laag woensdag over ons land. In het algemeen is deze Uitvoer over de gehele lijn (Oper en Eps Uitvoer) wat kouder dan die van vorige runs, vooral ten opzichte van de 1100 Uitvoer.
De kans op sneeuw is dinsdag tot en met donderdag groot (van 60% in de kuststrook tot bijna 100% in het zuidoosten) en ook de kans op accumulatie van 1 cm of meer is toegenomen, van 15-30% in de kuststrook tot ongeveer 50% in het zuiden en oosten. Dit komt door de wat westelijker koers van het laag. Het lijkt er niet op dat er grote hoeveelheden zullen vallen. In de kustprovincies valt dinsdag en woensdag nog steeds een substantieel deel van de neerslag als regen.
In de tweede helft van de komende week zien de spreiding in de stromingspatronen toenemen. We zien nu in ongeveer 50% van de Leden een groot koud lagedrukgebied boven het Noordzeegebied. In zo'n 30% van de Leden zien we een koude noordoostelijke stroming. In de rest verdwijnt het blokkerende hoog en wordt de stroming westelijk waarbij de kou verdwijnt. De kans op vorst in de nacht ligt in die periode rond 70% terwijl het in ongeveer 30% van de Leden ook overdag blijft vriezen. Er steeds een duidelijk verschil in temperatuur tussen de kuststrook en het zuidoosten. De voorspelbaarheid is echter laag.
Toelichting bij aanpassingen in tabel
Marges temperaturen vergroot ivm onzekerheid.
Samenvatting meerdaagse-periode
Koud weer. Eerst overwegend droog. Daarna af en toe wat sneeuw en vooral in de kustprovincies ook regen.
Samenvatting EPS-periode
Grote kans (80%) op (vrij) koud kwakkelweer met af en toe wat regen of sneeuw. Hoogste temperaturen in de kustprovincies. 20% kans op overgang naar zacht weer.
Opklaringen maar ook vrij veel bewolking, dus je moet net geluk hebben maar erg ideaal weertje voor dat is het helaas niet.quote:Op zaterdag 12 december 2009 07:59 schreef marcel-o het volgende:
vanavond en morgen avond nog bewolkt?
'Komend weekeinde veel vallende sterren'
Dat ziet er zeker goed uit.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:48 schreef horned_reaper het volgende:
Wat een prachtige nieuwe kaart voor het noord oosten des landen !
Ik ben benieuwd wanneer de schaatsen in gebruik genomen kunnen worden.
[ afbeelding ]
Rotterdam kun je goed tot het binnenland rekenen, veel beter dan bijvoorbeeld Den Haag en Haarlem. Meestal doet Rotterdam meer met het binnenlandse weer dan met het echte kustweer.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:52 schreef IHVK het volgende:
Noordoost ziet er goed uit, aan de kust wat minder.
Rotterdam blijft altijd een twijfelgevalletje in dit soort situaties.
Onzin !quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
En toch blijft het voor het noordelijk flut!
Ja, idd, en het is lekker fris, niet meer waterkoud maar lekker, dat terwijl het toch kouder is dan vorige week.quote:Op zaterdag 12 december 2009 10:57 schreef Adelante het volgende:
Ik zie geloof ik voor het eerst sinds 4 weken de zon weer
Jah, hier ook al geen sneeuw meer in de verwachtingen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zou verrekte mooi zijnquote:
Ik ben niet zo fan van het wit als er ijs ligt.quote:
quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik wou net zeggen.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:52 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Onzin !
De pluim voor het noord oosten is de koudste pluim van heel NL.
En die flut kaart van weerplaza, die de pluim van noord west NL aangeeft... dat is vast een station dat in de waddenzee ligt, dat kan haast niet anders met zulke aflandige wind!
Niet? Eerst sneeuw, 's nachts opklaringen tot onder de -10 en dan een zooi ijsdagen. Dan heb je heel mooi ijs en toch een wit randje dat lekker blijft liggen, dat zou ik ideaal vinden.quote:Op zaterdag 12 december 2009 12:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ben niet zo fan van het wit als er ijs ligt.Normaliter hoop ik ook op een witte kerst maar niet als er ijs ligt.
Ik hoop dat je gelijk hebt.quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat een prachtige kaarten deze ochtend.Vanmiddag maar eens m'n schaatsen in orde maken en even wat onderdelen vernieuwen, net voor de hausse uit bij de schaatswinkels.
[..]
Rotterdam kun je goed tot het binnenland rekenen, veel beter dan bijvoorbeeld Den Haag en Haarlem. Meestal doet Rotterdam meer met het binnenlandse weer dan met het echte kustweer.
Die uitschieter van de Controlquote:Op zaterdag 12 december 2009 12:28 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
[..]
Ik wou net zeggen.
Dit lijkt me toch niet flut:
[ afbeelding ]
Ik heb vaak genoeg gehad dat het in Amsterdam dooide terwijl mijn tuintje in Spijkenisse nog witbevroren was, idem in de buitenwijken in Rotterdam. Heb hoop dusquote:Op zaterdag 12 december 2009 12:47 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik hoop dat je gelijk hebt.![]()
Maar aan de andere kant komt het met enige regelmaat voor dat het in Rotterdam keihard regent terwijl het verder in het binnenland wit is.
Maar wat jij zegt klopt ook aardig.
Het blijft een beetje spannend.
En dan heb je nog industriesneeuw, maar dan moet het wel flink mistig zijn,koud wezen en je moetquote:Op zaterdag 12 december 2009 13:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Ik heb vaak genoeg gehad dat het in Amsterdam dooide terwijl mijn tuintje in Spijkenisse nog witbevroren was, idem in de buitenwijken in Rotterdam. Heb hoop dus
MIS!!quote:Op zaterdag 12 december 2009 11:52 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Onzin !
De pluim voor het noord oosten is de koudste pluim van heel NL.
En die flut kaart van weerplaza, die de pluim van noord west NL aangeeft... dat is vast een station dat in de waddenzee ligt, dat kan haast niet anders met zulke aflandige wind!
Jouw weerstation zal dan ook het zachtste weer in NL representateren, want 10 km van de kust af is het vaak al heel anders dan direct aan de kust of zelfs in de zee.quote:Op zaterdag 12 december 2009 13:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
MIS!!
Zolang de wind een Noordoosthoek heeft kunnen we het hier wel gaan vergeten met de temps. De verwachtingen voor N zijn niet in de waddenzee maar het heeft pure effect VAN het Waddenzee en IJsselmeer! Laat de wind eerst maar even goed O/ZO zijn, dan pas komt het hier wel goed.
Vorst is alleen voor de nacht overdag kunnen we het wel vergeten, noordoosten is er beter vanaf ja maar ik woon in Holwerd en dat ligt in Friesland en is dus niet het noordoosten.
Voor de rest zal mijn weerstation moeite krijgen om vooral overdag onder 0 te blijven gezien deze 1.5/2km in de waddenzee ligt(Pier)
Mah ik zal niet de laagste van iedereen scoren hoor, het westen krijgt nogal spannende weekquote:Op zaterdag 12 december 2009 14:00 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Jouw weerstation zal dan ook het zachtste weer in NL representateren, want 10 km van de kust af is het vaak al heel anders dan direct aan de kust of zelfs in de zee.
Maar we zullen zien wat het wordt
Vooral het noordwesten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 15:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mah ik zal niet de laagste van iedereen scoren hoor, het westen krijgt nogal spannende week
Ik stond de hele avond rookworst te verkopen op een kerstmarktquote:Op zaterdag 12 december 2009 22:45 schreef Fredo55 het volgende:
Vanavond rond 8u dook de temperatuur onder 0, zodat ik moest krabben.
Zojuist bij een vuurwerk-show geweest, was echt berekoud.
Rookworsten.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:10 schreef opinionr het volgende:
[..]
Ik stond de hele avond rookworst te verkopen op een kerstmarkt
Mijn tenen zijn nog steeds ijsklompjes.
Mag idd nog wel wat kouder, ik herinner me nog van 1997 dat TT-704 op een gegeven moment voor vijf dagen lang -4 & -10 gaf als maximum en minimum temperatuur. Dat is toch het echte werk.quote:Op zaterdag 12 december 2009 23:19 schreef Againzender het volgende:
Laatste EPS ziet er nog steede fris uit, maar wel kwakkelend.
quote:Op zondag 13 december 2009 00:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mag idd nog wel wat kouder, ik herinner me nog van 1997 dat TT-704 op een gegeven moment voor vijf dagen lang -4 & -10 gaf als maximum en minimum temperatuur. Dat is toch het echte werk.
Dat is meer dan het echte werk,afgelopen winter is het hier s'nachts nog -20 geweest,ook geen pretjequote:Op zondag 13 december 2009 00:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mag idd nog wel wat kouder, ik herinner me nog van 1997 dat TT-704 op een gegeven moment voor vijf dagen lang -4 & -10 gaf als maximum en minimum temperatuur. Dat is toch het echte werk.
En waarom zou het nog kouder mogen? Het is nu al koud zat!quote:Op zondag 13 december 2009 00:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je zou het meteorologisch vak in moeten gaan, dat je tot drie weken vooruit kan kijken!quote:Op zondag 13 december 2009 10:58 schreef Sj0rSz het volgende:
Hmm, voor de jaarwisseling is het alweer dik boven de tien graden
Zelfs in Londen?quote:Op zondag 13 december 2009 03:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
En waarom zou het nog kouder mogen? Het is nu al koud zat!
Sorry dat ik het zeg maar van mij mag hetquote:Op zondag 13 december 2009 10:58 schreef Sj0rSz het volgende:
Ik kijk alleen naar plaatjesquote:Op zondag 13 december 2009 11:11 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Je zou het meteorologisch vak in moeten gaan, dat je tot drie weken vooruit kan kijken!
Met vorst is niets mis, maar met sneeuw wel (als ik moet werken danquote:Op zondag 13 december 2009 11:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg maar van mij mag het!!!!
quote:Op zondag 13 december 2009 11:55 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg maar van mij mag het!!!!
Wel knap dat je dat nu al weet.quote:Op zondag 13 december 2009 10:58 schreef Sj0rSz het volgende:
En sneeuw verpest het voor het vuurwerkquote:Op zondag 13 december 2009 11:56 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Ik kijk alleen naar plaatjes
[..]
Met vorst is niets mis, maar met sneeuw wel (als ik moet werken dan)
Echt wel, koude vingers bij vuurwerkquote:
Vorig jaar (of 2 jaar geledenquote:Op zondag 13 december 2009 12:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Echt wel, koude vingers bij vuurwerk
Die van mij is te verwaarloosd om die hier te plaatsen,quote:Op zondag 13 december 2009 12:34 schreef leroytje het volgende:
Iedereen krijgt het te kwaad, omdat het er beroerd uit zou zien. Kijk wat weeronline zegt!:
[ link | afbeelding ]
Dat zou mooi zijn!
Deze kaart is dan ook totaal op niets gebaseerd.quote:Op zondag 13 december 2009 12:34 schreef leroytje het volgende:
Iedereen krijgt het te kwaad, omdat het er beroerd uit zou zien. Kijk wat weeronline zegt!:
[ link | afbeelding ]
Dat zou mooi zijn!
quote:Op zondag 13 december 2009 12:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die van mij is te verwaarloosd om die hier te plaatsen,
haha......quote:Op zondag 13 december 2009 13:14 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Lukt het hier niet met leroytje z'n kaartje.... probeert ie het maar eens in een ander topic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |