Even om het helemaal bont te makenquote:Op maandag 7 december 2009 22:26 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Of misschien wordt het allemaal nog kouder (misschien komt die -30 wel uit).
Je moet ergens beginnen.quote:Op maandag 7 december 2009 22:19 schreef kepler het volgende:
maar volgende week woensdag is nog zover weg in de voorspellingen...
Inderdaad. ECMWF toont nu aardig wat gelijkenissen met GFS wat betreft de opbouw van de winterinval.quote:Op maandag 7 december 2009 22:26 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Maar ik heb er wel (een beetje) vertrouwen in. Het is niet zo dat maar één model dit wintertje zo schetst.
-30 zou wat zijn. Het kouderecord mag wel eens verbroken worden.quote:Op maandag 7 december 2009 22:26 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ja, leuk he. Iedere keer dat de modellen weer met een nieuwe uitvoer komen kan het weer veranderen. Dus tot woensdag zou er nog zeer veel kunnen veranderen. Misschien wordt het gewoon grijs met regen. Misschien verandert er weinig. Of misschien wordt het allemaal nog kouder (misschien komt die -30 wel uit
). Denk dat het het komend weekend wel duidelijk zal zijn.
Maar ik heb er wel (een beetje) vertrouwen in. Het is niet zo dat maar één model dit wintertje zo schetst.
Ik zat daar toevallig vandaag over te dagdromen.quote:Op maandag 7 december 2009 22:34 schreef aloa het volgende:
[..]
-30 zou wat zijn. Het kouderecord mag wel eens verbroken worden.
Ik lees 't nu ook net op WW. Met 18 cm sneeuw en een heldere, windstille nacht, moet dat wel gaan lukken jaquote:Op maandag 7 december 2009 22:31 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Even om het helemaal bont te maken![]()
De pluim voor het zuidoosten geeft één lid, nummer 28, met -31,8°C als minimum in de nacht van 21 december op 22 december. Dat zou een nieuw absoluut laagterecord voor temperatuur in Nederland zijn. De cumulatieve sneeuwval is 18 cm voor dat lid. Er wordt een kraakheldere nacht verwacht (2% bedekkingsgraad, wat cirrus hoogstens) en zeer weinig wind (0,8 m/s over zes uur!).
ow zeker, maar de kou zou eerst dit weekend komenquote:Op maandag 7 december 2009 22:31 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Je moet ergens beginnen.
Een perfecte constellatie staat niet in éen uitvoer op de kaarten. Wat we nu zien zijn puzzelstukjes die beetje bij beetje steeds meer in elkaar schuiven. Dat kan morgen afgelopen zijn maar dat kan ook steeds sterker worden. Voorlopig gaat het opvallend goed.
Ja oke, maar ik heb ze erger zien uitgesteld de afgelopen jaren. Ik vind het eigenlijk zelfs reuze meevallen qua vooruitgeschoven kou. Het wordt dit weekend ook al wat kouder, en voor de rest heeft het echte omslagpunt van begin volgende week er bij GFS al vanaf het begin ingezeten.quote:Op maandag 7 december 2009 22:37 schreef kepler het volgende:
[..]
ow zeker, maar de kou zou eerst dit weekend komen
Zeker.quote:Op maandag 7 december 2009 22:37 schreef kepler het volgende:
[..]
Maar enige voorzichtigheid is wel geboden natuurlijk
Vorige winter gebeurde het namelijk precies andersomquote:Op maandag 7 december 2009 22:43 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Ja oke, maar ik heb ze erger zien uitgesteld de afgelopen jaren. Ik vind het eigenlijk zelfs reuze meevallen qua vooruitgeschoven kou. Het wordt dit weekend ook al wat kouder, en voor de rest heeft het echte omslagpunt van begin volgende week er bij GFS al vanaf het begin ingezeten.
Maar ik begrijp je angst, want ten eerste is het al heel vaak gebeurd dat er uitstel kwam gevolgd door afstel en ten tweede zijn we er nog lang niet.
Bron: Ben Lankamp - Weerwoordquote:Op maandag 7 december 2009 22:31 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Even om het helemaal bont te maken![]()
De pluim voor het zuidoosten geeft één lid, nummer 28, met -31,8°C als minimum in de nacht van 21 december op 22 december. Dat zou een nieuw absoluut laagterecord voor temperatuur in Nederland zijn. De cumulatieve sneeuwval is 18 cm voor dat lid. Er wordt een kraakheldere nacht verwacht (2% bedekkingsgraad, wat cirrus hoogstens) en zeer weinig wind (0,8 m/s over zes uur!).
En ik ga me kapot lachen als van deze vrieskou geen enkel nachtje vorst komtquote:Op maandag 7 december 2009 22:53 schreef kepler het volgende:
[..]
Vorige winter gebeurde het namelijk precies andersomToen werd de dooi steeds een dag uitgesteld
![]()
Nou, die bovenste is toch wat minder stellig met het hogedrukgebied naast Ierland. Maar nog steeds goed genoeg lijkt me.quote:Op maandag 7 december 2009 23:40 schreef i2Them2 het volgende:
GFS blijft er goed uit zien. Bijna identiek aan de vorige run.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ok, ik zal er rekening mee houden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:39 schreef Stephan1237 het volgende:
Ik ga volgende week lunchen met mijn klas en dan moet het niet koud zijn
quote:Sneeuwbuien op komst
Volgende week krijgen we de eerste sneeuw. Dat zegt Edwin Rijkaart, medewerker van Buienradar.nl. ''We verwachten de sneeuw volgende week. Al is het natuurlijk altijd de vraag of het echt doorzet". Met behulp van weermodellen rekent hij de verwachte sneeuwval uit.
Voor volgende week wordt er een omslag in het weer verwacht. De temperaturen zullen dan flink dalen, met vorst in de nacht en ochtend.
En t lijkt ook steeds kouder te wordenquote:Op dinsdag 8 december 2009 18:51 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
De splinternieuwe Ensemble's voor 850 hPa zijn zeer positief !!!
5 lijntjes die nog tegen werken, maar de rest voorspeld toch echt mooie vorst ! (met sneeuw)
Denk er wel aan dat die kaart voor een hoogte van ongeveer 1500 meter geldt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 19:09 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
En t lijkt ook steeds kouder te wordenMrjah, dat is niet zo vreemd als er sneeuw ligt (en het klaart wat op).
Wow hey.quote:
Dit zijn nou berichten waar ik me aan erger, een week van ten voren 'voorspellen' dat er sneeuw opkomst is Ik heb de afgelopen jaren genoeg van dit soort berichtjes gelezen en het kwam amper tot nooit uit...quote:
Voor Hollandse begrippen wel jaquote:Op dinsdag 8 december 2009 19:12 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Denk er wel aan dat die kaart voor een hoogte van ongeveer 1500 meter geldt.
Dus er kan nog weel zo'n 5 graden vanaf !
Maar alsnog koud natuurlijk
[sinterklaas]Volverwachting klopt mijn hartquote:Op dinsdag 8 december 2009 19:41 schreef Fredo55 het volgende:
De kaarten die nu binnenstromen zijn zeer hoopvol!
quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
Tja
Gister:
[ afbeelding ]
Vandaag:
[ afbeelding ]
Wel dinsdag 2.1cm sneeuw bij 6bft
Als je er een beetje verstand van zou hebben dan zou je weten dat het met zonnige dagen in deze tijd van het jaar nooit 10 graden kan worden in de nacht.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:58 schreef Asgard het volgende:
[..]![]()
Moet je opletten, vrijdag zul je zien dat ze in die periode veel zon en 10 graden in de nacht voorspellen
![]()
Mah 10 graden zal lastig worden, dan moeten we een dikke westelijke storming hebben > storm > regenquote:Op dinsdag 8 december 2009 20:58 schreef Asgard het volgende:
[..]![]()
Moet je opletten, vrijdag zul je zien dat ze in die periode veel zon en 10 graden in de nacht voorspellen
![]()
Super!! Thanx! Ik volg het op de voet. Bij mn zus in Canada zijn ze morgen de klos klikhttp://www.theweathernetwork.com/news/storm_watch_stories3&stormfile=california_low_07_12_2009quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Indd, eerst maar eens kijken hoe het verder gaat lopen. De komende dagen blijf ik deze kaartjes uploaden want wil toch wel eens de veranderingen zien
Mooi dat er belangstelling bij isquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:25 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Super!! Thanx! Ik volg het op de voet. Bij mn zus in Canada zijn ze morgen de klos klikhttp://www.theweathernetwork.com/news/storm_watch_stories3&stormfile=california_low_07_12_2009
Tof!quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Indd, eerst maar eens kijken hoe het verder gaat lopen. De komende dagen blijf ik deze kaartjes uploaden want wil toch wel eens de veranderingen zien
lolquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mah 10 graden zal lastig worden, dan moeten we een dikke westelijke storming hebben > storm > regen
Die heb ik niet, ik kan wel zeggen dat voor Rotterdam redelijk veel sneeuw wordt verwacht en de temperaturen ongeveer gelijk aan de bilt !quote:Op dinsdag 8 december 2009 22:10 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Heb je die toevallig voor Rotterdam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |