The Pirate Bay wordt dus net zo waardeloos als mininova per 1 Maart 2010 of wellicht nog eerder.quote:Ook downloadsite Pirate Bay gaat links verwijderen
Rotterdam, 8 dec. Downloadsite The Pirate Bay gaat niet in hoger beroep tegen het oordeel van de rechtbank in Amsterdam.
De Zweedse site, waar veel films, muziek en software te downloaden is, moet voor 1 maart 2010 links verwijderen die verwijzen naar auteursrechtelijk beschermd materiaal.
Onlangs besloot ook de Nederlandse downloadsite Mininova onder dwang van de rechter de links naar illegale kopieën te verwijderen.
NRC
Ze maken nu gebruik van floating torrents ofzo dus volgens mij had deze uitspraak weinig effectquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:40 schreef OldJeller het volgende:
Als ze niet in hoger beroep gaan, denk ik dat ze gewoon in de voetsporen treden van mininova...
TPB zit niet in NL toch? Waarom zouden ze zich iets aantrekken van wat een stel corrupte kneuzen hier roept!?quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:40 schreef OldJeller het volgende:
Als ze niet in hoger beroep gaan, denk ik dat ze gewoon in de voetsporen treden van mininova...
Wat zijn dat?quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:41 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
Ze maken nu gebruik van floating torrents ofzo dus volgens mij had deze uitspraak weinig effect
Werd mininova wel in NL gehost? Zo ja, waarom hadden ze de site dan niet verplaatst?quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:42 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
TPB zit niet in NL toch? Waarom zouden ze zich iets aantrekken van wat een stel corrupte kneuzen hier roept!?
Werd in NL gehost denk ik. Misschien ook niet, maar de eigenaren waren wel NLs geloof ik.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:44 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Werd mininova wel in NL gehost? Zo ja, waarom hadden ze de site dan niet verplaatst?
Brein gaat het erom dat in elk geval NL wordt afgeloten, denk ik.
Of via één van de tientallen andere torrentsites.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Werd in NL gehost denk ik. Misschien ook niet, maar de eigenaren waren wel NLs geloof ik.
Als ze alleen voor NL afgesloten moeten worden, dan zat TPB het wellicht erop gooien dat NL dat dan zelf maar via de providers moet regelen, en dat zij daar niet aan hoeven mee te werken.
Daarnaast is het natuurlijk gewoon pure censuur, maar goed...(!)
Vervolgens kunnen wij als downloaders gewoon overstappen op nieuwsgroepen ofzo, of via een proxy alsnog naar TPB gaan. Of we kopen het bij de softwarepiraat op het werk of op school, en dan gaat ons geld dus naar een piraat.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:00 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Of via één van de tientallen duizenden andere torrentsites.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:45 schreef switchboy het volgende:
wehehe TPB geeft al bijna gehoor aan het vonnis door alleen DHT links te plaatsen ipv torrent files. waarmee heel de overwinning van brein waardeloos is.
AKA: de muziekindustrie is alwéér ingehaald door de techniek. Dit kat- en muisspel gaan ze nooit winnen
quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:55 schreef switchboy het volgende:
Wel ze moesten de torrent bestanden verwijderen die naar illegale content verwijzen. Door ipv torrent files DHT linkjes aan te bieden en geen eigen tracker meer te draaien blijven ze nu weer buiten schot. Ze zitten nu in de overgangsfase bieden zowel de torrent als DHT link aan. In maart stoppen ze gewoon met het torrent bestand aanbieden en kan iedereen gewoon door downloaden.
Tuurlijk, maar zoals ik al in een ander topic zei: voor er weer één site dé torrentsite wordt waar zo'n beetje alles op te vinden is en veel wordt aangeboden ( TPB en tot voor kort ook mininova ), duurt het wel even. Tot die tijd is veel verspreid.quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:00 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Of via één van de tientallen andere torrentsites.
Ja die werd in Nederland gehost, volgens mij bij Leaseweb, en daarnaast was het een officieel bedrijf met een eigen KVK nummer en waren ze ook belastingplichting enzo. Dat verhuis je niet zomaar even.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:44 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Werd mininova wel in NL gehost? Zo ja, waarom hadden ze de site dan niet verplaatst?
Brein gaat het erom dat in elk geval NL wordt afgeloten, denk ik.
Niksquote:Op maandag 15 februari 2010 22:18 schreef KingChronic het volgende:
Wat is er met pirate bay gebeurd?
Daar hebben ze die magnet links toch al voor. En de torrentlinks staan er nog gewoon bij, hoor.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:19 schreef CasB het volgende:
Ze komen vast wel met iets dat de links ergens anders gehost worden, zodat het niet met TPB te maken heeft ofzo.
Ik krijg telkens een virusmelding als ik er op wil gaanquote:
Dat ligt dan aan jouw computer.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:22 schreef KingChronic het volgende:
[..]
Ik krijg telkens een virusmelding als ik er op wil gaan
Dacht het niet, wordt elke dag gescand en is gewoon virusvrijquote:Op maandag 15 februari 2010 22:23 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Dat ligt dan aan jouw computer.
Al gechecked voor spyware?quote:Op maandag 15 februari 2010 22:23 schreef KingChronic het volgende:
[..]
Dacht het niet, wordt elke dag gescand en is gewoon virusvrij
Volgens mij heeft BREIN ze tot maart de tijd gegeven? of is rond die tijd ook het hoger beroep? Ze hoefde iig nog niet meteen offline van BREIN. Overigens verwacht ik niet dat er IETS zal veranderen na een hoger beroep, het vonnis wordt gewoon genegeerd door TPB, waarna BREIN de ISP's voor de rechter zal dagen en we een soortgelijke rechtzaak als in italië en australië krijgen. En daarbij een hele fundamentele maatschappelijke discussie over netneutraliteit. Daar is het laatste woord nog lang niet over gezegd.quote:Op maandag 15 februari 2010 22:18 schreef KingChronic het volgende:
Wat is er met pirate bay gebeurd?
http://freakbits.com/pirate-bay-classified-as-threat-by-avg-anti-virus-0217?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Freakbits+%28freakbits.com%29quote:Op maandag 15 februari 2010 22:22 schreef KingChronic het volgende:
[..]
Ik krijg telkens een virusmelding als ik er op wil gaan
quote:What DHT Means
The biggest disadvantage of torrents is that when a tracker is down, you can't download anything. With DHT, if the tracker goes down, or there's simply no tracker at all, downloading can still happen. It's called "trackerless" because there doesn't have to be any usage of a traditional tracker!
The DHT makes no guarantees on how reliable it will be, but it requires no resources at all from the publisher. Also, a dedicated tracker lets you collect statistics about the download, where DHT does not.
Nee, het werkt perfect.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:24 schreef SeLang het volgende:
Maar is er dan een probleem met TPB? (vanuit NL).
Hier in de UK draait het namelijk beter dan ooit...
quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:42 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Wat zijn dat?
Maar, zolang je torrents via hun site kan vinden, dan zijn ze toch nog aan te spreken?
Geen enkel probleem hier.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 22:24 schreef SeLang het volgende:
Maar is er dan een probleem met TPB? (vanuit NL).
Hier in de UK draait het namelijk beter dan ooit...
psst...quote:Op dinsdag 8 december 2009 16:05 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar zoals ik al in een ander topic zei: voor er weer één site dé torrentsite wordt waar zo'n beetje alles op te vinden is en veel wordt aangeboden ( TPB en tot voor kort ook mininova ), duurt het wel even. Tot die tijd is veel verspreid.
je vergeet nog heel wat andere diensten.quote:Op zondag 21 februari 2010 18:29 schreef WallOfStars het volgende:
/care
next peer-2-peer progje
eens kijken Tim.
Twilight Cd/DVD
Napster
GNutella
Kazaa
Utorrent + TPB
..........
het enige wat je bereikt hiermee is een nerd aan het werk zetten om het weer eens op te lossen.
de tijd dat onze vriend Tim Kuik op zijn leven moet terug kijken en tot conclusie komt dat
hij een zinloos leven heeft gehad zal nog wel ff duren.
Tim succes!
Er zijn vooral veel zoeksites . Sites die ook daadwerkelijk hosten zijn al een stuk beperkter.quote:
Zijn er al sites die die rol over hebben genomen?quote:Op zondag 21 februari 2010 21:18 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Er zijn vooral veel zoeksites . Sites die ook daadwerkelijk hosten zijn al een stuk beperkter.
En de content van TPB is massive. Qua torrents de grootste (samen met Mininova die dus "weg" is)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |