Onzin, er is iemand dood gegaan. Terecht dat er een onderzoek naar is gedaan.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:33 schreef Drassss het volgende:
Verschil moet er zijn.. In Rusland hadden ze iedereen neergeschoten die ook maar een stap richting de politie zou durven te nemen en vervolgens een na onderzoek hoe ze beter zouden kunnen schieten. Hier meoten we onderzoeken of we deze lieve hooligans niet te hard hebben aangepakt. Wilde ze niet praten? kuch kuch, blijf het schandalig vinden.
De schade zou toch verhaald gaan worden op hooligans? Welnu, bij een dooi hooligan zijn erven de erfgenamen ook de schadeclaims. Ik zou zeggen civiel aanklagen die ouders, dokken.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:06 schreef JohnLocke het volgende:
En die ouders hebben nog het lef ook om gerechtelijke stappen te overwegen. Betekent persoonlijke verantwoordelijkheid dan helemaal niets voor die mensen?
Niet alleen die ouders, alle gasten waarvan op videobeelden duidelijk is dat ze mee hebben gereld gewoon de rest van hun leven de helft van hun vakkenvullersloontje in laten leveren.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De schade zou toch verhaald gaan worden op hooligans? Welnu, bij een dooi hooligan zijn erven de erfgenamen ook de schadeclaims. Ik zou zeggen civiel aanklagen die ouders, dokken.
Ik ben voorstander van een staat die dit soort vuil hard aanpakt. Het kan me in die zin dan ook weinig schelen als dat met geweld moet als jezelf moet/wil verdedigen. Dit soort vuil loopt vrij rond, heeft stemrecht, kan doen en laten wat ze willen en zorgt voor angst in de samenleving. Ik ben 0,0% respect voor dit soort lui.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:36 schreef IHVK het volgende:
[..]
Onzin, er is iemand dood gegaan. Terecht dat er een onderzoek naar is gedaan.
Uit het onderzoek blijkt nu dat de agenten niets valt te verwijten.
Mooi, opgelost dus.
In jouw perfecte wereld zouden agenten erop los mogen schieten zonder dat er gevolgen zouden zijn. Maar ook agenten zijn mensen, dus dit systeem is een goed systeem. Als je een voorstander van een politiestaat bent moet je inderdaad in Rusland wezen.
De ouders zijn er niet van overtuigd dat er sprake was van een noodweersituatie. Terwijl hun zoon deel uitmaakte van een grote groep hooligans die een handjevol gevluchte politiemensen tot 150 meter buiten het festivalterrein achtervolgde met als doel hen gewelddadig aan te vallen.quote:Op woensdag 9 december 2009 20:06 schreef JohnLocke het volgende:
En die ouders hebben nog het lef ook om gerechtelijke stappen te overwegen. Betekent persoonlijke verantwoordelijkheid dan helemaal niets voor die mensen?
Die ouders hadden beter hun zoon wat fatsoenlijker opgevoed, dan was het niet zo ver gekomen met hem. Ik vind het lullig voor hem, zijn vrienden en zijn familie, maar hij heeft er wel zelf naar gesolliciteerd. Men dacht zonder enige consequentie die agenten aan te kunnen vallen. Een agent kan dan op een gegeven moment niets anders dan schieten. Veel meer was niet mogelijk tegen deze doorgedraaide menigte inboorlingen. Het valt me dan mee dat er slechts een dode is gevallen.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:05 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
De ouders zijn er niet van overtuigd dat er sprake was van een noodweersituatie. Terwijl hun zoon deel uitmaakte van een grote groep hooligans die een handjevol gevluchte politiemensen tot 150 meter buiten het festivalterrein achtervolgde met als doel hen gewelddadig aan te vallen.
Nee, ik snap wat ze bedoelen.
.quote:Ouders Robby niet overtuigd van noodweer politie
De ouders van Robby van der Leeden zijn er nog niet van overtuigd dat de politie heeft geschoten om zich het vege lijf te redden, zei hun advocaat Max Moszkowicz jr in het tv-programma Nova.
Volgens Moszkowicz zijn nog tal van vragen niet beantwoord. Een daarvan is waarom sommige agenten gericht hebben geschoten en sommigen niet. De raadsman gaat het dossier bestuderen.
Volgens Moszkowicz zijn nog tal van vragen niet beantwoord. Een daarvan is waarom sommige agenten gericht hebben geschoten en sommigen niet. De raadsman wil het dossier bestuderen en onderzoeken of de rijksrecherche en het Openbaar Ministerie terecht hebben vastgesteld dat de betrokken agenten zich op noodweer (zelfverdediging) kunnen beroepen. Uit die conclusie vloeit voort dat de agenten niet strafrechtelijk worden vervolgd.
Moszkowicz en de ouders hebben als belanghebbenden het recht om het onderzoeksdossier in te zien. Zij willen van dat recht gebruikmaken. De ouders van de 19-jarige Van der Leeden zijn ,,van meet af aan achterdochtig geweest'', aldus Moszkowicz. ,,Zij zijn niet overtuigd van een noodweersituatie. Wel van een bedreigende situatie.''
Als die overtuiging na bestudering van het dossier ongewijzigd blijft, zal Moszkowicz een beklagprocedure bij het gerechtshof beginnen, om alsnog strafvervolging van de betrokken agent(en) te bewerkstelligen. Het hof kan in zo'n zogeheten artikel-12-procedure vervolging bevelen
Worden hier de beelden uit het artikel in de OP bedoeld of zijn er andere nieuwe beelden?quote:Op woensdag 9 december 2009 19:56 schreef Koekz het volgende:
[..]
Heb de nieuwe beelden ook gezien. Ze hadden veel eerder gericht moeten schieten imho. Maar dan wel gericht op de benen en niet direct dodelijke schoten
Ja, hij was een van de hooligans. De schietpartij speelde zich af 150 meter búiten het festivalterrein, waarheen de groep hooligans de politie had achtervolgd. Je mag aannemen dat onschuldige feestgangers zich óp het festivalterrein bevonden.quote:Op woensdag 9 december 2009 23:43 schreef prupke het volgende:
nu weet ik nog steeds niet of die dode jongen bij de relschoppers hoorde ja dan de nee
hallo die ouders zijn debiel, iedereen die de beelden ziet kan toch zien dat het die agenten hun leven had gekost als ze niet gingen schieten en dan daarbij hoorde ik op tv dat Robby gebukt stond om een steen ofzo te pakken en de agent in kwestie op knieen mikte en tsja ipv die gozer zijn knie zat zijn hoogd daar. Kogel zit ook ergens in zijn fontanel.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:17 schreef Halcon het volgende:
[..]
.
Passage uit dit artikel: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)aren-groentjes.dhtml
Die gast is in zn kop geraakt omdat die bukte wat op te pakken aldus gisteren iemand op TVquote:Op woensdag 9 december 2009 19:56 schreef Koekz het volgende:
[..]
Heb de nieuwe beelden ook gezien. Ze hadden veel eerder gericht moeten schieten imho. Maar dan wel gericht op de benen en niet direct dodelijke schoten
Een baksteen zeker?quote:Op donderdag 10 december 2009 06:38 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Die gast is in zn kop geraakt omdat die bukte wat op te pakken aldus gisteren iemand op TV
Heb het niet intensief gevolgd, aangezien het niet voetbalgerelateerd is. Maar wat ik zoal hoor is dat er vanuit die groep niet "gejankt" word, maar dat de ouders van de overledene "janken".quote:Op woensdag 9 december 2009 20:35 schreef Halcon het volgende:
Terecht. Het valt me mee dat er niet meer doden zijn gevallen. Dat schuimbekkend en cokesnuivend gajes ging behoorlijk door het lint. Als er dan iemand schiet is het janken geblazen. Wat mij betreft had er nog wel wat meer geschoten mogen worden.
Leuk vooroordeel, jammer dat het fout isquote:Op woensdag 9 december 2009 20:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Niet alleen die ouders, alle gasten waarvan op videobeelden duidelijk is dat ze mee hebben gereld gewoon de rest van hun leven de helft van hun vakkenvullersloontje in laten leveren.
Dus die pak em beet 100 a 150 man die als een bezetene op de politie afstormd, daar zaten nog goeie jongens tussen?quote:Op donderdag 10 december 2009 08:06 schreef Keltie het volgende:
[..]
Leuk vooroordeel, jammer dat het fout is
Ik vermoed dat 'ie het over het vooroordeel heeft dat ze een vakkenvullersloontje verdienden.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:00 schreef Koekz het volgende:
[..]
Dus die pak em beet 100 a 150 man die als een bezetene op de politie afstormd, daar zaten nog goeie jongens tussen?
Lijkt mij het beste om daar een goalkeeper van de marine tegenover te zetten
idd, alsof dat tuig werktquote:Op donderdag 10 december 2009 10:10 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik vermoed dat 'ie het over het vooroordeel heeft dat ze een vakkenvullersloontje verdienden.
Tja, tis triest voor hem, denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat je het liefst geen slachtoffers ziet bij zoiets.quote:Op donderdag 10 december 2009 08:04 schreef Keltie het volgende:
[..]
Heb het niet intensief gevolgd, aangezien het niet voetbalgerelateerd is. Maar wat ik zoal hoor is dat er vanuit die groep niet "gejankt" word, maar dat de ouders van de overledene "janken".
En dat lijkt mij terecht, als je zoon word neergeschoten...
Eigenlijk niet hoor. Wat ik veel zorgelijker vind is dat het spelletje politie-agentje jagen al jaren bestaat en nog vele jaren zal blijven bestaan op deze manier. Laten we wel wezen, als er een agent uit de groep valt dan wordt die zomaar doodgeschopt door een wilde horde, of een orde wilden. En dan is iedereen die er achteraan liep en meeliep daar hartstikke schuldig aan, want ze creeeren met zijn allen de situatie.quote:Op donderdag 10 december 2009 10:33 schreef Scorpie het volgende:
Tja, tis triest voor hem, denk dat we het er allemaal over eens kunnen zijn dat je het liefst geen slachtoffers ziet bij zoiets.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |