Als de 1 niet wilt dan doe je daar niets aan. Bovendien kan ik mij in mijn huidige wereld niet voorstellen dat ik het ooit zou accepteren dat mijn vrouw met een ander mag slapen. Dat mensen elkaar kunnen vermoorden omdat ze zijn vreemdgegaan is echt niet vanuit onze christelijke achtergrond meegegeven. Jaloezie is niet cultureel bepaald en je mag bij jezelf nagaan waarom wij als soort jaloezie en woede voelen als je partner met iemand anders aan het vozen is. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je in een polygame relatie nooit jaloezie ervaart.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als alles goed zit, maar de seks minder is samen, of je zoekt seksuele spanning, wat is daar dan mis mee?
Monogamie op seksueel vlak is totaal verouderd.
Ik denk dat vele huwelijke juist door dit soort dingen gered kunnen worden. Het moet alleen een beetje geaccepteerder worden. En het wordt veel, HEEEEEL veel gedaan dit.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom niet op Fok! ?
Waarom jagen we we mensen die zoiets willen bespreken en masse weg? Jammer hoor. De fokkers hier zijn heiliger dan de paus
Dat laatste kan dan kloppen, maar het feit dat mensen volledig monogaam zouden moeten zijn is wél door cultuur bepaald. Sex kun je soms ook gewoon zien als wederzijdse masturbatie.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:55 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Als de 1 niet wilt dan doe je daar niets aan. Bovendien kan ik mij in mijn huidige wereld niet voorstellen dat ik het ooit zou accepteren dat mijn vrouw met een ander mag slapen. Dat mensen elkaar kunnen vermoorden omdat ze zijn vreemdgegaan is echt niet vanuit onze christelijke achtergrond meegegeven. Jaloezie is niet cultureel bepaald en je mag bij jezelf nagaan waarom wij als soort jaloezie en woede voelen als je partner met iemand anders aan het vozen is. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat je in een polygame relatie nooit jaloezie ervaart.
Tot het lezen van dit gedeelte vond ik je maar een goedkope **** .quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:09 schreef Maaike_wens het volgende:
Ik heb een heelrijke avond beleefd en heb daar ook geen spijt van. Dit is iets wat ik mij als extraatje gun. Ik houd van mijn man en deze ervaring heeft daar geen verandering in gebracht.
Of, zoals iemand ooit zei, is het de hoogste vorm van evolutie.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat laatste kan dan kloppen, maar het feit dat mensen volledig monogaam zouden moeten zijn is wél door cultuur bepaald. Sex kun je soms ook gewoon zien als wederzijdse masturbatie.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Of, zoals iemand ooit zei, is het de hoogste vorm van evolutie.
Ik zeg toch niet dat ik het vind?quote:
Das waar!quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat ik het vind?
Hoezo, is ze zwanger van haar sexdate?quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En het is wel een stuk intiemer dan simpelweg masturbatie. Ik mag ten minste hopen dat dat zo is, anders begint sex wel heel betekenisloos te worden. Sowieso is dat het geval wanneer je het met Jan en alleman doet, dat is toch jammer?
Onzin, biologisch hebben wij als primaten gewoon altijd al zo gehad dat mensen koppels vormen en zo veel mogelijk hun best doen de andere monogaam te houden. Het is niet dat omdat je monogaam bent dat er geen drang is om het met een ander te doen, elk monogaam diersoort kan vreemdgaan maar juist het accepteren defineert polygamie en is zeer zeldzaam onder de mens. Zelfs mannen met meerdere vrouwen is een (seriele) monogamie want ze moeten allemaal trouw zijn aan de man. Het is een kwestie van dominantie, niet van hoe men zich in de relatie voelt. Anders kunnen we ook maar gelijk onze sociale monogamie uit de deur doen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat laatste kan dan kloppen, maar het feit dat mensen volledig monogaam zouden moeten zijn is wél door cultuur bepaald. Sex kun je soms ook gewoon zien als wederzijdse masturbatie.
Jouw mening, geen feit.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:46 schreef El_Matador het volgende:
Monogamie op seksueel vlak is totaal verouderd.
Mja, waarom zou dat jammer zijn? Sex kan prima betekenisloos zijn. Gewoon bevrediging van lusten. Als je liefde los ziet van sex, kan dat prima.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En het is wel een stuk intiemer dan simpelweg masturbatie. Ik mag ten minste hopen dat dat zo is, anders begint sex wel heel betekenisloos te worden. Sowieso is dat het geval wanneer je het met Jan en alleman doet, dat is toch jammer?
quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:04 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Hoezo, is ze zwanger van haar sexdate?
Mij lijkt betekenisvolle sex met lust en liefde toch een stuk leuker.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:06 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja, waarom zou dat jammer zijn? Sex kan prima betekenisloos zijn. Gewoon bevrediging van lusten. Als je liefde los ziet van sex, kan dat prima.
Onzin: biologisch gezien worden wij verondersteld ons zaad zoveel mogelijk te verspreiden en vrouwen zoveel mogelijk te ontvangen om zo het beste zaad te krijgen. (plastische discussiequote:Op dinsdag 8 december 2009 15:05 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Onzin, biologisch hebben wij als primaten gewoon altijd al zo gehad dat mensen koppels vormen en zo veel mogelijk hun best doen de andere monogaam te houden. Het is niet dat omdat je monogaam bent dat er geen drang is om het met een ander te doen, elk monogaam diersoort kan vreemdgaan maar juist het accepteren defineert polygamie en is zeer zeldzaam onder de mens. Zelfs mannen met meerdere vrouwen is een (seriele) monogamie want ze moeten allemaal trouw zijn aan de man. Het is een kwestie van dominantie, niet van hoe men zich in de relatie voelt.
Ik hoef niet van een vrouw te houden om er sex mee te hebbenquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mij lijkt betekenisvolle sex met lust en liefde toch een stuk leuker.
Idealiter werkt het zo.quote:
En dat bepaal jij voor anderen?quote:Of mensen moeten eens beter nadenken voordat ze besluiten te trouwen en zich aan iemand te binden.
Whehe....quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:09 schreef Barbusse het volgende:
Ik weet nu namelijk niet meer wiens gedrag ik af moet keuren.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:05 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Onzin, biologisch hebben wij als primaten gewoon altijd al zo gehad dat mensen koppels vormen en zo veel mogelijk hun best doen de andere monogaam te houden. Het is niet dat omdat je monogaam bent dat er geen drang is om het met een ander te doen, elk monogaam diersoort kan vreemdgaan maar juist het accepteren defineert polygamie en is zeer zeldzaam onder de mens. Zelfs mannen met meerdere vrouwen is een (seriele) monogamie want ze moeten allemaal trouw zijn aan de man. Het is een kwestie van dominantie, niet van hoe men zich in de relatie voelt.
Of fok! wel, hoor!quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Monogamie is een uitvinding van de grote 3 wereldreligies. Er is geen enkele biologische basis voor.
Ik zeg ook niet dat het een vereiste is, maar naar dat soort sex zou bij mij toch wel de voorkeur naar uit gaan. Smaken verschillen dan maar.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik hoef niet van een vrouw te houden om er sex mee te hebben![]()
Dat maakt de sex niet leuker of minder leuk.
Dat kan uiteraardquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een vereiste is, maar naar dat soort sex zou bij mij toch wel de voorkeur naar uit gaan. Smaken verschillen dan maar.
Als ik vrijgezel ben en seks met scharrels, dan is het puur voor lust.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat de evolutie geen voorkeur heeft.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het een vereiste is, maar naar dat soort sex zou bij mij toch wel de voorkeur naar uit gaan. Smaken verschillen dan maar.
Monogamie was er ook ruim voor dat die drie wereldreligies het levenslicht zagen hoor.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:09 schreef El_Matador het volgende:
Monogamie is een uitvinding van de grote 3 wereldreligies. Er is geen enkele biologische basis voor.
Of het is gewoon je eigen keuze.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:09 schreef El_Matador het volgende:
Zoals ik al zei, een kwestie van dominantie. Je beschermt jouw zaadputjequote:Op dinsdag 8 december 2009 15:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Onzin: biologisch gezien worden wij verondersteld ons zaad zoveel mogelijk te verspreiden en vrouwen zoveel mogelijk te ontvangen om zo het beste zaad te krijgen. (plastische discussie)
Mijn zaad (if I had any leftquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:13 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, een kwestie van dominantie. Je beschermt jouw zaadputje
Ik begin serieus de draad kwijt te raken hoor.quote:
Ja, en verders moet je vooral ontwetend blijven en denken dat al die kinderen van jou zijn...quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:13 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, een kwestie van dominantie. Je beschermt jouw zaadputje
Nee, ik geef gewoon mijn mening. Als je de behoefte hebt om vreemd te gaan, moet je maar een open relatie aangaan, anders is je relatie niets waard en gebaseerd op een leugen (ook een mening).quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Idealiter werkt het zo.
[..]
En dat bepaal jij voor anderen?![]()
Dat vind ik een nogal makkelijke uitspraak. Ik denk dat er zeker duidelijke redenen voor zijn dat de mens er voor heeft gekozen om in eerste instantie monogame relaties aan te gaan, het is niet altijd al onze cultuur geweest. En als het een uitvinding is van de grote 3 wereldreligies, en dus bedacht door mensen, waarom hebben ze dan niet gekozen voor polygamie als basis en streven, als dit dan toch in onze natuur zit? Omdat het voor de meeste mensen gewoonweg niet werkt, denk ik. Het zit ook in onze natuur om exclusief met iemand samen te willen zijn, samen iets op te bouwen en te delen wat je niet met anderen deelt. Gevoelens van jaloezie hebben hier ook me te maken, zoals al eerder gezegd.quote:Monogamie is een uitvinding van de grote 3 wereldreligies. Er is geen enkele biologische basis voor.
Nonsens, het is de bouwsteen voor onze sociale evolutie. Als dat geen biologisch nut had waren we uitgestorven want zo sterk zijn we niet in de dierenwereld. Juist door de fissie-fusie gemeenschap zijn we groot geworden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Idealiter werkt het zo.
[..]
En dat bepaal jij voor anderen?![]()
Uiteraard is dat het.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:13 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Of het is gewoon je eigen keuze.
Nee.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Uiteraard is dat het.
Maar het komt uit het christendom in het westen (en de gekoloniseerde gebieden) en de islam in de Arabische en andere moslimlanden.
Die huidskleur is te verklaren hoor schat. Echt!quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, en verders moet je vooral ontwetend blijven en denken dat al die kinderen van jou zijn...
Steniging werkt omdat een wereldreligie ermee kwam?quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat vind ik een nogal makkelijke uitspraak. Ik denk dat er zeker duidelijke redenen voor zijn dat de mens er voor heeft gekozen om in eerste instantie monogame relaties aan te gaan, het is niet altijd al onze cultuur geweest. En als het een uitvinding is van de grote 3 wereldreligies, en dus bedacht door mensen, waarom hebben ze dan niet gekozen voor polygamie als basis en streven als dit dan toch in onze natuur zit? Omdat het voor de meeste mensen gewoonweg niet werkt, denk ik.
Wel hoor. In Griekenland was vreemdgaan met kleine jongetjes heel normaal. Eeuwenlang hebben mannen meerdere minaressen gehad.quote:
Doen de meeste mensen aan steniging dan? En kunnen beide partijen zich daarin vinden?quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Steniging werkt omdat een wereldreligie ermee kwam?![]()
Ik heb 'm ondertussen ge-edit trouwens. En voor mensen als de TS werkt polygamie ook niet, ik neem ten minste niet aan dat zij het fijn zal vinden als haar man met een ander ligt te rotzooien, zeker niet zonder haar instemming. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.quote:Monogamie werkt voor sommige mensen, zij moeten dat lekker doen. Voor anderen werkt het verhaal van de TS weer. Prima. Wellicht doet haar man hetzelfde.
En wat heb je liever?quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik vrijgezel ben en seks met scharrels, dan is het puur voor lust.
Met mijn huidige vriendin is het heel anders (net als in voorgaande relaties). Seks is lust en liefde.
Dus jij vind het normaal dat iemand als de TS buiten de deur neukt, en zo te zien geen enkel schuldgevoel heeft tegenover haar man, die van niets weet ?quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:17 schreef El_Matador het volgende:
Monogamie werkt voor sommige mensen, zij moeten dat lekker doen. Voor anderen werkt het verhaal van de TS weer. Prima. Wellicht doet haar man hetzelfde.
In het oude Sparta mochten vrouwen kiezen met wie ze trouwden, ze werden niet uitgehuwelijk. En als zij problemen hadden met de sexuele escapades van hun man konden ze scheiden, wat ook regelmatig gebeurde.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wel hoor. In Griekenland was vreemdgaan met kleine jongetjes heel normaal. Eeuwenlang hebben mannen meerdere minaressen gehad.
Ons verwrongen seksbeeld van tegenwoordig staat het misschien niet meer toe, maar het is puur natuur.
Ik neem aan dat jouw monogamie ook enkel serieel is, eigenlijk.quote:
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jouw monogamie ook enkel serieel is, eigenlijk.
Zodra de monogamie echter parallel wordt, vind jij het verwerpelijk.
Dat ik er vanuit ga dat jij voor je huidige partner of na je huidige partner nog wel een andere partner hebt gehad of zult hebben.quote:
Eensquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:15 schreef Prenzlauer het volgende:
[..]
Nonsens, het is de bouwsteen voor onze sociale evolutie. Als dat geen biologisch nut had waren we uitgestorven want zo sterk zijn we niet in de dierenwereld. Juist door de fissie-fusie gemeenschap zijn we groot geworden.
Wat ik daarvan vind doet niet terzake.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:21 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Dus jij vind het normaal dat iemand als de TS buiten de deur neukt, en zo te zien geen enkel schuldgevoel heeft tegenover haar man, die van niets weet ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |