Lees mn bovenstaande verhaal maar.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Huh, die schade die is er toch nu niet?
Dat heb ik gelezen, en je verhaal staat vol met 'als'...quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:52 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Lees mn bovenstaande verhaal maar.
Volgens jouw richtlijnen niet. Maar er is volgens haar eigen verhaal wel een aanleiding, namelijk dat haar relatie slecht zit. En dat is niet opgelost als meneer straks wel weer iemand "dichtbij zich laat komen"en ze dus weer zonder neukertje zitquote:Op dinsdag 8 december 2009 13:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen, en je verhaal staat vol met 'als'...
Momenteel is er geen schade, m.i.
Als ze het niet bekend maakt, dan is ze een waardeloze, zielloze egoïstische persoonljikheid, die denkt dat het haar wel even beter afgaat door de koffer in te duiken met een ander terwijl de belofte welke je tijdens je bruiloft gemaakt hebt doorbreekt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. feitelijk is er nu geen schade.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:56 schreef Ragnarock het volgende:
[..]
Als ze het niet bekend maakt, dan is ze een waardeloze, zielloze egoïstische persoonljikheid, die denkt dat het haar wel even beter afgaat door de koffer in te duiken met een ander terwijl de belofte welke je tijdens je bruiloft gemaakt hebt doorbreekt.
Dat ligt er maar net aan hoe TS het zelf voelt / interpreteerd. Ik kan daar op basis van deze OP geen uitspraak over doen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:55 schreef motorbloempje het volgende:
geen zichtbare schade in de zin van dat de partner het weet, maar de onderliggende schade, een relatie die geen relatie meer is omdat het vertrouwen is geschaad telt even zwaar mee, vind ik.
Ze spaart leed uit, maar niet alle leed!quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Die komt eventueel pas als ze het vertelt, als...
Natuurlijk is die er wel. TS weet dat ze fout zit (zegt ze zelf). Dat gevoel wordt nu nog weggedrukt door de spanning van buiten de deur shoppen en de aandacht die ze krijgt, maar gaat vroeg of laat meer op de voorgrond treden. Dat wat nu gebeurd is, staat voor altijd tussen haar en haar man in, dat is niet meer terug te draaien. De onschuld, zuiverheid wat mij betreft, is uit hun relatie verdwenen en komt nooit meer terug.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen, en je verhaal staat vol met 'als'...
Momenteel is er geen schade, m.i.
Wat zijn mijn richtlijnen dan, als ik je vragen mag...quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:55 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Volgens jouw richtlijnen niet. Maar er is volgens haar eigen verhaal wel een aanleiding, namelijk dat haar relatie slecht zit. En dat is niet opgelost als meneer straks wel weer iemand "dichtbij zich laat komen"en ze dus weer zonder neukertje zit
TS is een egoistische trut als ik het zo lees (afgaande op de uitspraak dat ze gelukkig kan zijn terwijl/doordat ze haar partner bedriegt) dus ik denk dat ze geen enkele interpretatie heeftquote:Op dinsdag 8 december 2009 13:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoe TS het zelf voelt / interpreteerd. Ik kan daar op basis van deze OP geen uitspraak over doen.
Jij bent enkel aan het speculeren.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:59 schreef Lkw het volgende:
[..]
Natuurlijk is die er wel. TS weet dat ze fout zit (zegt ze zelf). Dat gevoel wordt nu nog weggedrukt door de spanning van buiten de deur shoppen en de aandacht die ze krijgt, maar gaat vroeg of laat meer op de voorgrond treden. Dat wat nu gebeurd is, staat voor altijd tussen haar en haar man in, dat is niet meer terug te draaien. De onschuld, zuiverheid wat mij betreft, is van hun relatie af en komt nooit meer terug.
Toch een behoorlijke schade als je het mij vraagt.
Kennelijk dat er geen schade is als mensen onwetend worden gehoudenquote:Op dinsdag 8 december 2009 14:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat zijn mijn richtlijnen dan, als ik je vragen mag...
Er is wel schade.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. feitelijk is er nu geen schade.
Als je vreemdgaat en je blijft hiermee doorgaan zonder je partner erover in te lichten, dan kun je het al nauwelijks meer een relatie noemen. In een relatie hoor je dat soort dingen over elkaar te weten en zeker als er kinderen in het spel zijn is dit geen fijne bijkomstigheid. En je hebt nou eenmaal niet in de hand of je partner er ooit achter komt of niet, het is gewoon Russian roulette. Bovendien zal er dan toch wel iets mis zijn met de relatie, kun je het beter uitmaken en op die manier nog een beetje fatsoen behouden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat jij daar zo over oordeelt, dat had ik al begrepen hoor..![]()
Zelf oordeel ik niet zo snel en zo hard.
Het IS dan ook niet persoonlijks. Het gaat om de DADEN van de persoon in kwestie. Of dat nou Jan, Pietje of Henkie is, je DADEN typeren wie je bent.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Je bent nooit voor of tegen een persoon, maar de persoon in kwestie wordt wel neergezet als "vreemdgaande hypocriete laffe hond zonder ruggegraat".
Maar verders niets persoonlijks hoor...
Waar uit maak jij op dat TS dezelfde morele standaarden hanteert als die jij haar nu toeschrijft?quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:59 schreef katerwater het volgende:
[..]
Ze spaart leed uit, maar niet alle leed!
Zij moet met een gigantisch schuldgevoel leven, waar ze moeilijk met roddelende vriendinnen over kan hebben. Dat kan alleen maar stress opleveren, dat op zich druk legt in de relatie.
En dat is jouw mening. Mijn mening is dat er nog geen zichtbare schade is. Vooral als TS een langdurige relatie aangaat met haar minnaar zonder haar partner dit te vertellen zal ze steeds verder wegzakken in een soort dubbelleven en alle leugens die daar bijhoren. Dat zal haar op een gegeven moment opbreken. Als haar partner haar vreemdgaan niet tolereert is haar relatie dus nu eigenlijk al voorbij.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel, maar die wordt verdoezeld door haar tijdelijke gelukzalige gevoel.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar precies schrijf ik in dit topic dat ik het goed vind om een ander te neukenquote:Op dinsdag 8 december 2009 14:03 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Wel, maar die wordt verdoezeld door haar tijdelijke gelukzalige gevoel.
Maar gezien jij het goed vindt dat je partner een ander neukt zonder het te weten, heeft het geen zin dit jou uit te leggen. (Of heb je geen partner?)
Verder spreek je echt geheel voor jezelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |