Ik zit me nu eigenlijk eens af te vragen waar de kijkshop dan wel op gericht is, vind die zaak misschien nog wel nuttelozer dan de dixons.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:51 schreef karr-1 het volgende:
De Kijkshop is ook niet bepaald gericht op service en gebruikers
Nee, ze bieden een gratis geheugenkaart aan waarvan iedereen denkt dat ie voor die camera is. Dat is gewoon mensen misleiden:quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:52 schreef iFries het volgende:
Mensen die geen geheugenkaartje in een camera krijgen
Dat is me een partij kansloosquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:55 schreef 78rt21 het volgende:
[..]
Nee, ze bieden een gratis geheugenkaart aan waarvan iedereen denkt dat ie voor die camera is. Dat is gewoon mensen misleiden:
http://www.kijkshop.nl/producten/5253-5267-5658/
Ah!quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:55 schreef 78rt21 het volgende:
[..]
Nee, ze bieden een gratis geheugenkaart aan waarvan iedereen denkt dat ie voor die camera is. Dat is gewoon mensen misleiden:
http://www.kijkshop.nl/producten/5253-5267-5658/
En dat is die dus niet..quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:55 schreef 78rt21 het volgende:
[..]
Nee, ze bieden een gratis geheugenkaart aan waarvan iedereen denkt dat ie voor die camera is.
Ja wist ik veel, kende die hele winkel niet. Zag die aanbieding en dacht: die moet ik hebbenquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:57 schreef Maart85 het volgende:
Welke mongool koopt er dan ook wat bij de kijkshop![]()
![]()
Meest kansloze winkel ooit. Voor uitgebreide product informatie hoef je daar niet te komen. Er staan voornamelijk halve zolen achter de toonbank, die absoluut geen kennis en affiniteit met de producten hebben.
Als leek kan je nog het beste informatie inwinnen door je in te lezen in de materie. Als je hiervoor te dom bent, of je hebt er simpelweg geen zin in, dan ga je naar een speciaalzaak. Laat je daar inlichten en koop het desbetreffende apparaat vervolgens via de pricewatch van Tweakers. J
Verder zit je zelf te zeiken dat je een showmodel hebt gekocht, je hebt hier toch ook zelf mee ingestemd? Dan moet je je bek er ook over houden, het was gewoon jou keuze. Dat die SD-kaart niet past is inderdaad wel een fout van de verkoper.
Kijken en kopen meer niet. En wat een afgrijselijk lelijke camera....quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zit me nu eigenlijk eens af te vragen waar de kijkshop dan wel op gericht is, vind die zaak misschien nog wel nuttelozer dan de dixons.
Ik dacht dat jij hem juist wel mooi zou vinden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Kijken en kopen meer niet. En wat een afgrijselijk lelijke camera....
Je snapt het principe van de Kijkshop?quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:44 schreef 78rt21 het volgende:
Het begon al bij de kassiere die totaal geen interesse had om mij uit te leggen hoe de camera werkte of iets dergelijks.
TS is vrouw, de kocht die camera omdat ie zo mooi roze is.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Kijken en kopen meer niet. En wat een afgrijselijk lelijke camera....
Jij kijkt & koopt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je snapt het principe van de Kijkshop?
quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je snapt het principe van de Kijkshop?
Meer valt er eigenlijk niet aan toe te voegen. Er zijn niet veel kanslozere winkels te vinden dan de kijkshop.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
TS is vrouw, de kocht die camera omdat ie zo mooi roze is.
Ja, maar ik ben woedend over de fout+slechte service. Kook echtquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:01 schreef OldJeller het volgende:
Maar je gaat nu wel terug om de juiste geheugenkaart voor je camera te krijgen en de verkeerde terug te geven, neem ik aan?
[..]
Dixons komt in de buurt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:06 schreef Symphonic het volgende:
[..]
[..]
Meer valt er eigenlijk niet aan toe te voegen. Er zijn niet veel kanslozere winkels te vinden dan de kijkshop.
Ik ben niet helemaal thuis qua recht. Maar je kunt hem nog terugbrengen?quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:07 schreef 78rt21 het volgende:![]()
[..]
Ja, maar ik ben woedend over de fout+slechte service. Kook echt
Ik zou eerder kwaad zijn op mezelf dat ik kennis en service verwachtte bij een concept als Kijkshop.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:07 schreef 78rt21 het volgende:
![]()
Ja, maar ik ben woedend over de fout+slechte service. Kook echt
Je bent ook al tot de conclusie gekomen dat die camera elders 80/90 euro, nieuw in doos kost?quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:07 schreef 78rt21 het volgende:
![]()
[..]
Ja, maar ik ben woedend over de fout+slechte service. Kook echt
Des te meer reden terug te gaan?quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:07 schreef 78rt21 het volgende:![]()
[..]
Ja, maar ik ben woedend over de fout+slechte service. Kook echt
Ik zou hem kunnen ruilen denk ik. Geld terug is denk ik lastiger aangezien alles uit de verpakking is etc.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:08 schreef Twizu het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal thuis qua recht. Maar je kunt hem nog terugbrengen?
Ja, wrijf het nog maar eens in.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:09 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Je bent ook al tot de conclusie gekomen dat die camera elders 80/90 euro, nieuw in doos kost?
Nee de geheugenkaart is goed volgens de aanbieding, dat hij vervolgens niet past is niet hun probleem.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:10 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Des te meer reden terug te gaan?
Nu ligt het ook nog bij die medewerker - die je een verkeerde geheugenkaart meegaf- vers in het geheugen.
Ik zeg het je: Chear.nl.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:08 schreef gunk77 het volgende:
Kijkshop, volgens mij zegt de naam het al. Je kijkt daarzo achter glazen vitrines naar allerlei meuk.
Dus niemand heeft zo'n ding in z'n handen gehad.
Daarbij hebben zij geen irritante verkopers lopen die je 'uitleg' geven (lees je zooi aansmeren) maar dus ook op jouw vraag geen antwoord over het algemeen hebben.
Misschien de volgende keer eerst ff op internet zoeken voordat je gaat shoppen?
Nog een reden om zaken voortaan op internet te kopen bij een degelijke webwinkel, daar heb je wettelijk het recht zaken binnen 7 dagen terug te sturen zonder opgaaf van redenen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:10 schreef 78rt21 het volgende:
[..]
Ik zou hem kunnen ruilen denk ik. Geld terug is denk ik lastiger aangezien alles uit de verpakking is etc.
Fail^2 dus.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee de geheugenkaart is goed volgens de aanbieding, dat hij vervolgens niet past is niet hun probleem.
TS! Gewoon doorduwen!quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:15 schreef The_End het volgende:
Volgens de specs van die camera zou er wel een micro SD kaart in moeten passen.
Ik zie het ook staan ja, er is een micro-SD adapter meegeleverd.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:15 schreef The_End het volgende:
Volgens de specs van die camera zou er wel een micro SD kaart in moeten passen.
Maar niet op de plaats van de batterijen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:16 schreef Copycat het volgende:
TS! Gewoon doorduwen!
Hoe oud ben je en/of hoe lang woon je al in Nederland? De Kijkshop niet kennenquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:59 schreef 78rt21 het volgende:
[..]
Ja wist ik veel, kende die hele winkel niet. Zag die aanbieding en dacht: die moet ik hebbenMij zul je er niet meer zien.
Zie hier de specs:quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:17 schreef 78rt21 het volgende:
[..]
Nee, serieus: ze hebben de verkeerde gehuegenkaart meegegeven.
quote:Meegeleverde accessoires:
- 2 x AA batterijen (niet oplaadbaar)
- CB-USB4 (USB-kabel)
- MASD-1 (microSD-adapter)
- Engelstalige Instructiehandleiding
- Garantiekaart voor wereldwijde dekking
- Polsriem
- OLYMPUS Master 2 (Software CD-ROM)
- 2 jaar garantie
Serieus: Ga terug en vraag je geld terug.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:17 schreef 78rt21 het volgende:
[..]
Nee, serieus: ze hebben de verkeerde geheugenkaart meegegeven.
Dat kan vast niet meer; ze zal het microSD kaartje inmiddels wel hebben dubbelgevouwen om hem in het (verkeerde) vakje te krijgen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:19 schreef Twizu het volgende:
[..]
Serieus: Ga terug en vraag je geld terug.
http://www.olympus.nl/con(...)_-_details_21913.htmquote:Werkt met xD-Picture Cards en microSD-kaarten
LOLquote:Op dinsdag 8 december 2009 12:20 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat kan vast niet meer; ze zal het microSD kaartje inmiddels wel hebben dubbelgevouwen om hem in het (verkeerde) vakje te krijgen.
TS, krijg je het fotorolletje er wel in?
ok, ok even serieusquote:
quote:Op dinsdag 8 december 2009 12:01 schreef OldJeller het volgende:
Maar je gaat nu wel terug om de juiste geheugenkaart voor je camera te krijgen en de verkeerde terug te geven, neem ik aan?
[..]
Ik dacht dat jij hem juist wel mooi zou vinden.
Dat hij in een gesloten vitrine zat is voor jou geen aanwijzing dat hij misschien níet door duizenden mensen is aangeraakt?quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:44 schreef 78rt21 het volgende:
Vervolgens bleek ze hem niet meer op voorraad te hebben en kwam ze uiteindelijk toch achter de toonbank vandaan om het show-model uit de vitrine te halen. Ik moest het maar doen met een camera die duizenden mensen in hun handen hebben gehad.
Je gaat hier toch niet positief wezen over Kijkshop?quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:01 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat hij in een gesloten vitrine zat is voor jou geen aanwijzing dat hij misschien níet door duizenden mensen is aangeraakt?
Je hebt meer succes in artis, bij de maraboes..quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:48 schreef ruud.nl het volgende:
De kijkshop is nou ook niet echt bepaald de winkel waar je naartoe moet gaan om uitleg te krijgen over artikelen.
Vroeger...quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:34 schreef stevenmac26 het volgende:
Huh ik dacht dat Olympus camera's altijd xd kaartjes gebruikte
Ben een half jaar geleden gestopt met werken in een electronica zaak en toen was het nog zo, maar goed sd werd alsmaar meer het standaardquote:
Misschien een heel oud model dan... Heb zelf ook nog een tijdje camera's verkocht (dat is ondertussen al 1,5 jaar geleden) en toen konden alle modellen van olympus die wij verkochten (en dat waren er behoorlijk was) zowel met Xd als SD overweg.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:41 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ben een half jaar geleden gestopt met werken in een electronica zaak en toen was het nog zo, maar goed sd werd alsmaar meer het standaard
Werkte ook niet in een speciaal zaak maar nou je het zegt klopt dat het inderdaad dat het beide was, alleen verkochten wij meer xd kaarten omdat die duurder warenquote:Op dinsdag 8 december 2009 13:43 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Misschien een heel oud model dan... Heb zelf ook nog een tijdje camera's verkocht (dat is ondertussen al 1,5 jaar geleden) en toen konden alle modellen van olympus die wij verkochten (en dat waren er behoorlijk was) zowel met Xd als SD overweg.
Dus er zit vast ergens een adaptertje in de doos (hint: zwart plastic ding) waarin die geheugenkaart gaat en dat geheel gaat dan de camera in. Vast een kwestie van RTFM.quote:
Smeerlap, een beetje gebruikmaken van de service van een goede winkel en dan wel gieren en dat ding zo goedkoop mogelijk in een webshop bestellenquote:Op dinsdag 8 december 2009 11:57 schreef Maart85 het volgende:
Als leek kan je nog het beste informatie inwinnen door je in te lezen in de materie. Als je hiervoor te dom bent, of je hebt er simpelweg geen zin in, dan ga je naar een speciaalzaak. Laat je daar inlichten en koop het desbetreffende apparaat vervolgens via de pricewatch van Tweakers. J
Dan ben je inderdaad wel een ontzettende pauper.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
Smeerlap, een beetje gebruikmaken van de service van een goede winkel en dan wel gieren en dat ding zo goedkoop mogelijk in een webshop bestellen
Moet die speciaalzaak zijn prijzen maar omlaag doen. Waarom kunnen de webwinkels waar vaak ook gewoon speciaalzaken achter zitten wel voor fatsoenlijke prijzen zorgen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
Smeerlap, een beetje gebruikmaken van de service van een goede winkel en dan wel gieren en dat ding zo goedkoop mogelijk in een webshop bestellen
Daar hoef je toch niet serieus uitleg over te hebben neem ik aan?quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Moet die speciaalzaak zijn prijzen maar omlaag doen. Waarom kunnen de webwinkels waar vaak ook gewoon speciaalzaken achter zitten wel voor fatsoenlijke prijzen zorgen.
Alsjeblieft, doe hetquote:Op dinsdag 8 december 2009 13:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar hoef je toch niet serieus uitleg over te hebben neem ik aan?
Jawel. Hoe kan het zo zijn dat webwinkels veel goedkoper zijn terwijl ze negen van de tien keer ook gewoon een showroom hebben.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar hoef je toch niet serieus uitleg over te hebben neem ik aan?
En waar moet dat goed ingelichte personeel, dat de meerwaarde van de speciaalzaak vormt, dan uit betaald worden? Einstein.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:51 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Moet die speciaalzaak zijn prijzen maar omlaag doen. Waarom kunnen de webwinkels waar vaak ook gewoon speciaalzaken achter zitten wel voor fatsoenlijke prijzen zorgen.
Showroom staat niet gelijk aan een speciaalzaak.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:54 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Jawel. Hoe kan het zo zijn dat webwinkels veel goedkoper zijn terwijl ze negen van de tien keer ook gewoon een showroom hebben.
quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
Smeerlap, een beetje gebruikmaken van de service van een goede winkel en dan wel gieren en dat ding zo goedkoop mogelijk in een webshop bestellen
Maar als jij denkt dat je een speciaalzaak kan runnen met de zelfde met dezelfde marges als een webwinkel en je expertise kan behouden, heb je een gat in de markt.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:54 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Jawel. Hoe kan het zo zijn dat webwinkels veel goedkoper zijn terwijl ze negen van de tien keer ook gewoon een showroom hebben.
Net alsof je daar zoveel extra voor nodig hebt. Een speciaalzaak is over het algemeen een uit de hand gelopen hobby waar hooguit één of twee mensen lopen die echt verstand hebben van zaken.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:54 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
En waar moet dat goed ingelichte personeel, dat de meerwaarde van de speciaalzaak vormt, dan uit betaald worden? Einstein.
Waar ze over het algemeen duurdere spullen hebben een een diep in plaats van breed assortiment hebben waardoor de omloop snelheid lager is en ze dus meer marge per product moeten maken.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Net alsof je daar zoveel extra voor nodig hebt. Een speciaalzaak is over het algemeen een uit de hand gelopen hobby waar hooguit één of twee mensen lopen die echt verstand hebben van zaken.
Net alsof zulke producten door alle webwinkels geleverd kunnen worden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:57 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waar ze over het algemeen duurdere spullen hebben een een diep in plaats van breed assortiment hebben waardoor de omloop snelheid lager is en ze dus meer marge per product moeten maken.
Hoe kan het dan dat achter een groot deel van de webwinkels een gewone winkel zit?quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
voornaamste reden voor het prijsverschil tussen webshop en speciaalzaak is de kosten van de winkelruimte.
Één of twee mensen die wel een fulltimesalaris moeten verdienen, terwijl hun winkel niet overloopt van de klanten (een fotowinkel krijgt alleen klanten die iets met foto's willen, niet ook nog de stofzuiger/broodrooster/waterkoker-klanten van niet-specialistische winkels).quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:56 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Net alsof je daar zoveel extra voor nodig hebt. Een speciaalzaak is over het algemeen een uit de hand gelopen hobby waar hooguit één of twee mensen lopen die echt verstand hebben van zaken.
Niet zozeer een speciaalzaak, maar iedere gewone winkel.quote:Op dinsdag 8 december 2009 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:
voornaamste reden voor het prijsverschil tussen webshop en speciaalzaak is de kosten van de winkelruimte.
Ik zou niet weten waarom niet? Als er volgens jou toch vaak speciaalzaken achter een webwinkel zitten moet dat toch mogelijk zijn?quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:00 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Net alsof zulke producten door alle webwinkels geleverd kunnen worden.
Slimme ondernemers die op die manier meer omzet halenquote:Op dinsdag 8 december 2009 14:00 schreef Fastmatti het volgende:
Hoe kan het dan dat achter een groot deel van de webwinkels een gewone winkel zit?
Die hebben dan toch dezelfde marge nodig? Met andere woorden iedereen kan voor ongeveer dezelfde prijs aanbieden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:02 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom niet? Als er volgens jou toch vaak speciaalzaken achter een webwinkel zitten moet dat toch mogelijk zijn?
De meeste webwinkels hebben meestal maar of een klein filiaal of alleen een afhaalbalie bijvoorbeeld. En nogmaals een gewone winkel is geen speciaalzaak.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:00 schreef Fastmatti het volgende:
Hoe kan het dan dat achter een groot deel van de webwinkels een gewone winkel zit?
Een puur specialistische webwinkel kan wel, dan krijg je een webwinkel waar ze producten verkopen die gespecialiseerd zijn in 1 productgroep. Alleen dan heb je nog steeds zo weinig advies, dus heb je toch weer een 'echte' winkel nodig waar je naar toe zal moeten als je dat advies wil, en daar lopen dan weer die dure werknemers die amper klandizie hebben, waardoor hun marges omhoog moeten en ze dus duurder moetten levereven. Het is niet voor niets dat veel speciaalzaken in bijvoorbeeld Rotterdam over de kop zijn gegaan omdat iedereen maar naar de MM gaat om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die hebben dan toch dezelfde marge nodig? Met andere woorden iedereen kan voor ongeveer dezelfde prijs aanbieden.
Als ik wat wil weten over een product kijk ik liever op internet dan dat ik naar zogenaamd vakpersoneel moet luisteren.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een puur specialistische webwinkel kan wel, dan krijg je een webwinkel waar ze producten verkopen die gespecialiseerd zijn in 1 productgroep. Alleen dan heb je nog steeds zo weinig advies, dus heb je toch weer een 'echte' winkel nodig waar je naar toe zal moeten als je dat advies wil, en daar lopen dan weer die dure werknemers die amper klandizie hebben, waardoor hun marges omhoog moeten en ze dus duurder moetten levereven. Het is niet voor niets dat veel speciaalzaken in bijvoorbeeld Rotterdam over de kop zijn gegaan omdat iedereen maar naar de MM gaat om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
Houdt er echter wel rekening mee dat een webshop naast een gewone vestigingen ook niet ideaal is. Zo kan je bij It's/BCC/Dixons in 1 oogopslag zien dat ze toch eigenlijk wel verdomd duur zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je detailhandel doet ben je eigenlijk gek als je niet via internet verkoopt. Een winkel in een binnenstad is duur, je moet er van 0900 tot 1800 aanwezig zijn plus koopavonden, je moet stoken, de boel verlichten, loopt risico van diefstal, etc etc. Heb je een webwinkel kan je veel flexibeler met je tijd omgaan, je kan veel goedkoper huisvesten, lopende kosten zijn lager.
Kosten drukken zijn erg belangrijk als je een zaak hebt, als je een marge hebt van 10% dan betekend een besparing van iedere euro dat je 10 euro minder omzet hoeft te draaien tot je break even point.
Die 'speciaalzaken' die failliet zijn gegaan heten in de volksmond kruideniers. Zaken die het eigenlijk van hun service zouden moeten hebben, maar met een hork van een eigenaar.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een puur specialistische webwinkel kan wel, dan krijg je een webwinkel waar ze producten verkopen die gespecialiseerd zijn in 1 productgroep. Alleen dan heb je nog steeds zo weinig advies, dus heb je toch weer een 'echte' winkel nodig waar je naar toe zal moeten als je dat advies wil, en daar lopen dan weer die dure werknemers die amper klandizie hebben, waardoor hun marges omhoog moeten en ze dus duurder moetten levereven. Het is niet voor niets dat veel speciaalzaken in bijvoorbeeld Rotterdam over de kop zijn gegaan omdat iedereen maar naar de MM gaat om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
Dixons is juist één van de weinige zaken die met internetprijzen kan concurreren. Overigens heb ik pas geleden een wasmachine via internet gekocht, scheelde 250,- met een dozenschuiver.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Houdt er echter wel rekening mee dat een webshop naast een gewone vestigingen ook niet ideaal is. Zo kan je bij It's/BCC/Dixons in 1 oogopslag zien dat ze toch eigenlijk wel verdomd duur zijn.
Dat is ook een reden waarom Mediamarkt bijvoorbeeld geen uitgebreide webwinkel hebben, dan moeten ze gaan concurreren met webwinkelprijzen (in een markt waar er al bijna geen marges meer zijn).
Neem als voorbeeld eens een audiospeciaalzaak als RAF, die gasten kunnen van hun leven zoveel verkopen als een grote elektronicazaak met honderden klanten per dag. Die moeten hun geld toch echt ergens vandaan halen. Nou die mensen lichten je uitgebreid in, luisterkamers en dergelijke en vervolgens moet je daar meer voor betalen, lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:11 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die 'speciaalzaken' die failliet zijn gegaan heten in de volksmond kruideniers. Zaken die het eigenlijk van hun service zouden moeten hebben, maar met een hork van een eigenaar.
Dixons? Die mensen zijn standaard overpriced, heel die 'folder' van hun staat vol met artikelen tegen adviesprijs.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dixons is juist één van de weinige zaken die met internetprijzen kan concurreren. Overigens heb ik pas geleden een wasmachine via internet gekocht, scheelde 250,- met een dozenschuiver.
Ik zou er ook geen gewone vestiging naast nemen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Houdt er echter wel rekening mee dat een webshop naast een gewone vestigingen ook niet ideaal is. Zo kan je bij It's/BCC/Dixons in 1 oogopslag zien dat ze toch eigenlijk wel verdomd duur zijn.
Dat is ook een reden waarom Mediamarkt bijvoorbeeld geen uitgebreide webwinkel hebben, dan moeten ze gaan concurreren met webwinkelprijzen (in een markt waar er al bijna geen marges meer zijn).
Goedemorgen!quote:
Maar waarom? Wat heeft de kijkshop jou misdaanquote:Op dinsdag 8 december 2009 19:46 schreef 78rt21 het volgende:
Iedereen bedankt voor de reacties.
Tot overmaat van ramp blijken op alles foto's van deze camera een wit stipje te zitten, waarschijnlijk een stofje aan de binnenkant van de lens!! Er zat nog een standaard geheugenkaartje bij waar je maar zo'n 6 foto's mee kunt maken, die heb ik maar even gebruikt om 'm te testen..
Ik ben dus echt woedend nu. Ik sta niet in voor de gevolgen als ik morgen terug naar die winkel ga. Die kassiere krijgt van mij de volle laag.
Nou wordt hij helemaal mooi, je geeft de Kijkshop de schuld dat Olympus een slechte camera levert....quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:02 schreef 78rt21 het volgende:
Ja okee, zal niet als een Tokkie tekeergaan. Zal wel duidelijk maken dat hun service beneden pijl is... om over hun producten maar te zwijgen.
En wie ging er akkoord met een showmodel (die niet eens gebruikt is..). In het begin vond ik het nog wel vervelend voor je, maar nu loop je echt kansloos te zeiken...quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:05 schreef 78rt21 het volgende:
Nee, ik neem het hun kwalijk dat ze mij een showmodel meegeven die rammelt aan alle kanten.
wat verwacht je vriend? Je koopt ten slotte bij de Kijkshop.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:05 schreef 78rt21 het volgende:
Nee, ik neem het hun kwalijk dat ze mij een showmodel meegeven die rammelt aan alle kanten. Dit is toch geen service of hart voor je zaak hebben??
Spijbelen om bervolgens naar de kijkshop te gaan??quote:Op woensdag 9 december 2009 00:23 schreef Karzai het volgende:
kiikshop is tha Bomb, kijke kijke niks kope.
Heb heel wat spijbeluurtjes doorgebracht
Nou wordt hij helemaal mooi, jij als WGR-poster moet toch wel weten dat TS een koopovereenkomst heeft met Kijkshop en niet met Olympus ....quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef Dennis101 het volgende:
Nou wordt hij helemaal mooi, je geeft de Kijkshop de schuld dat Olympus een slechte camera levert....
Verkeerd in de zin van: geen Micro-SD maar een willekeurig ander typequote:Op dinsdag 8 december 2009 12:17 schreef 78rt21 het volgende:
Nee, serieus: ze hebben de verkeerde geheugenkaart meegegeven.
Te ingewikkeld ... een strijkboutquote:Op woensdag 9 december 2009 01:54 schreef Karzai het volgende:
Ik heb een keer een strijkbout gekocht bij de kijkshop, maar die was een beetje te ingewikkeld voor mij.
Is er nog iemend die interesse heeft hij kost maar 5 euro.
Ik heb hem maar 1 keer gebruikt.
Neeeee!quote:Op woensdag 9 december 2009 00:23 schreef Karzai het volgende:
kiikshop is tha Bomb, kijke kijke niks kope.
Heb heel wat spijbeluurtjes doorgebracht
Uiteraard moet je voor je garantie naar de kijkshop, maar wat kan de kijkshop er aan doen dat olympus een slecht product levert? TS doet het overkomen alsof het de schuld van de Kijkshop is dat er een dode pixel op die camera zit, dat lijkt me niet echt een juiste gedachtengang. Dat was mijn punt, niet dat zij voor haar garantieclaim naar olympus moet.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou wordt hij helemaal mooi, jij als WGR-poster moet toch wel weten dat TS een koopovereenkomst heeft met Kijkshop en niet met Olympus ....
Olympus levert een non-conforme camera aan Kijkshop, daar kan Kijkshop niet aan doen. Wel tegenquote:Op woensdag 9 december 2009 08:52 schreef Dennis101 het volgende:
Uiteraard moet je voor je garantie naar de kijkshop, maar wat kan de kijkshop er aan doen dat olympus een slecht product levert? TS doet het overkomen alsof het de schuld van de Kijkshop is dat er een dode pixel op die camera zit, dat lijkt me niet echt een juiste gedachtengang. Dat was mijn punt, niet dat zij voor haar garantieclaim naar olympus moet.
Ook mee eens, maar om dan kwaad te worden om de kijkshop is nogal bullshit. Tenzij kijkshop met geen of een slechte oplossing komt, dan kan je kwaad worden, maar nu wordt TS kwaad omdat ze een defecte camera heeft waar de kijkshop in beginsel niets aan kan doen.quote:Op woensdag 9 december 2009 08:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Olympus levert een non-conforme camera aan Kijkshop, daar kan Kijkshop niet aan doen. Wel tegen![]()
Maar Kijkshop levert die non-conforme camera vervolgens aan TS, daar kan Kijkshop rechtens wel wat aan doen. Olympus niet![]()
TS kan helemaal niet roeptoeteren dat Olympus haar een camera met dode pixel heeft geleverd, aangezien het de Kijkshop (en niet Olympus) is die dat gedaan heeft. Dat was mijn punt.
Wie er "in beginsel" wat aan kon doen (of niet), valt nog maar helemaal te bezien.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:05 schreef Dennis101 het volgende:
Ook mee eens, maar om dan kwaad te worden om de kijkshop is nogal bullshit. Tenzij kijkshop met geen of een slechte oplossing komt, dan kan je kwaad worden, maar nu wordt TS kwaad omdat ze een defecte camera heeft waar de kijkshop in beginsel niets aan kan doen.
Ik zie niet in waarom je kwaad zou worden op een bedrijf als je een product geleverd krijgt met een defect, natuurlijk is het vervelend en ben je niet blij, maar als zij met een goede oplossing komen en je probleem wordt opgelost is er toch niets meer aan de hand? Ik zou pas kwaad worden als de autodealer of de kijkshop het probleem niet of slecht oplost, maar dat ben ik dan weer.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Wie er "in beginsel" wat aan kon doen (of niet), valt nog maar helemaal te bezien.
Als ik een nieuwe Astra koop waarbij b.v. na 100 kilometer al het lampje van het motormanagement blijft branden ten teken dat er een storing is, of er een strakke kras aan de rechterzijkant zit, dan word ik ook kwaad op mijn dealer en niet zozeer op Opel in Rüsselheim.
Ik heb in beginsel niks met zijn inkoopkanaal van doen, ik koop van hém een auto. Of hij die bak direct van de fabriek inkoopt, via Opel in Kirgizië, via de NL-importeur of via andere dealers, ik heb er geen boodschap aan.
Evenmin heeft TS er een boodschap aan wie die camera aan Kijkshop heeft geleverd. In beginsel.
Volgens de site van olympus moet er ook gewoon een microSD kaartje in passen, met de bijgeleverde adapter?quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:55 schreef 78rt21 het volgende:
[..]
Nee, ze bieden een gratis geheugenkaart aan waarvan iedereen denkt dat ie voor die camera is. Dat is gewoon mensen misleiden:
http://www.kijkshop.nl/producten/5253-5267-5658/
Peil.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:02 schreef 78rt21 het volgende:
Ja okee, zal niet als een Tokkie tekeergaan. Zal wel duidelijk maken dat hun service beneden pijl is... om over hun producten maar te zwijgen.
Die kwaadheid openbaart zich dan ook voornamelijk bij het ontdekken, doorgaans thuis dus. Niet onbegrijpelijk, lijkt mij.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je kwaad zou worden op een bedrijf als je een product geleverd krijgt met een defect, natuurlijk is het vervelend en ben je niet blij, maar als zij met een goede oplossing komen en je probleem wordt opgelost is er toch niets meer aan de hand? Ik zou pas kwaad worden als de autodealer of de kijkshop het probleem niet of slecht oplost, maar dat ben ik dan weer.
Komt misschien omdat ik zelf ook verkoper ben waardoor ik er misschien iets anders tegen aankijk. Maar zolang een bedrijf jou niet moedwillig een defect levert en vind ik niet dat er een reden is om kwaad op ze te zijn.
Ik krijg zulke mensen ook wel eens in de winkel die kwaad op mij worden omdat ze een defect product hebben gekocht, die komen dan al kwaad al, beginnen gelijk te trippen terwijl ze direct een nieuw product mee kunnen meenemen, waarom dan kwaad op ons bedrijf, of erger nog, op mij zijn?
TS heeft vast de adapter weggegooid omdat ze dacht dat het een verpakking wasquote:Op woensdag 9 december 2009 09:38 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Volgens de site van olympus moet er ook gewoon een microSD kaartje in passen, met de bijgeleverde adapter?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |