Een puur specialistische webwinkel kan wel, dan krijg je een webwinkel waar ze producten verkopen die gespecialiseerd zijn in 1 productgroep. Alleen dan heb je nog steeds zo weinig advies, dus heb je toch weer een 'echte' winkel nodig waar je naar toe zal moeten als je dat advies wil, en daar lopen dan weer die dure werknemers die amper klandizie hebben, waardoor hun marges omhoog moeten en ze dus duurder moetten levereven. Het is niet voor niets dat veel speciaalzaken in bijvoorbeeld Rotterdam over de kop zijn gegaan omdat iedereen maar naar de MM gaat om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die hebben dan toch dezelfde marge nodig? Met andere woorden iedereen kan voor ongeveer dezelfde prijs aanbieden.
Als ik wat wil weten over een product kijk ik liever op internet dan dat ik naar zogenaamd vakpersoneel moet luisteren.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een puur specialistische webwinkel kan wel, dan krijg je een webwinkel waar ze producten verkopen die gespecialiseerd zijn in 1 productgroep. Alleen dan heb je nog steeds zo weinig advies, dus heb je toch weer een 'echte' winkel nodig waar je naar toe zal moeten als je dat advies wil, en daar lopen dan weer die dure werknemers die amper klandizie hebben, waardoor hun marges omhoog moeten en ze dus duurder moetten levereven. Het is niet voor niets dat veel speciaalzaken in bijvoorbeeld Rotterdam over de kop zijn gegaan omdat iedereen maar naar de MM gaat om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
Houdt er echter wel rekening mee dat een webshop naast een gewone vestigingen ook niet ideaal is. Zo kan je bij It's/BCC/Dixons in 1 oogopslag zien dat ze toch eigenlijk wel verdomd duur zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je detailhandel doet ben je eigenlijk gek als je niet via internet verkoopt. Een winkel in een binnenstad is duur, je moet er van 0900 tot 1800 aanwezig zijn plus koopavonden, je moet stoken, de boel verlichten, loopt risico van diefstal, etc etc. Heb je een webwinkel kan je veel flexibeler met je tijd omgaan, je kan veel goedkoper huisvesten, lopende kosten zijn lager.
Kosten drukken zijn erg belangrijk als je een zaak hebt, als je een marge hebt van 10% dan betekend een besparing van iedere euro dat je 10 euro minder omzet hoeft te draaien tot je break even point.
Die 'speciaalzaken' die failliet zijn gegaan heten in de volksmond kruideniers. Zaken die het eigenlijk van hun service zouden moeten hebben, maar met een hork van een eigenaar.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een puur specialistische webwinkel kan wel, dan krijg je een webwinkel waar ze producten verkopen die gespecialiseerd zijn in 1 productgroep. Alleen dan heb je nog steeds zo weinig advies, dus heb je toch weer een 'echte' winkel nodig waar je naar toe zal moeten als je dat advies wil, en daar lopen dan weer die dure werknemers die amper klandizie hebben, waardoor hun marges omhoog moeten en ze dus duurder moetten levereven. Het is niet voor niets dat veel speciaalzaken in bijvoorbeeld Rotterdam over de kop zijn gegaan omdat iedereen maar naar de MM gaat om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
Dixons is juist één van de weinige zaken die met internetprijzen kan concurreren. Overigens heb ik pas geleden een wasmachine via internet gekocht, scheelde 250,- met een dozenschuiver.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Houdt er echter wel rekening mee dat een webshop naast een gewone vestigingen ook niet ideaal is. Zo kan je bij It's/BCC/Dixons in 1 oogopslag zien dat ze toch eigenlijk wel verdomd duur zijn.
Dat is ook een reden waarom Mediamarkt bijvoorbeeld geen uitgebreide webwinkel hebben, dan moeten ze gaan concurreren met webwinkelprijzen (in een markt waar er al bijna geen marges meer zijn).
Neem als voorbeeld eens een audiospeciaalzaak als RAF, die gasten kunnen van hun leven zoveel verkopen als een grote elektronicazaak met honderden klanten per dag. Die moeten hun geld toch echt ergens vandaan halen. Nou die mensen lichten je uitgebreid in, luisterkamers en dergelijke en vervolgens moet je daar meer voor betalen, lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:11 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die 'speciaalzaken' die failliet zijn gegaan heten in de volksmond kruideniers. Zaken die het eigenlijk van hun service zouden moeten hebben, maar met een hork van een eigenaar.
Dixons? Die mensen zijn standaard overpriced, heel die 'folder' van hun staat vol met artikelen tegen adviesprijs.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dixons is juist één van de weinige zaken die met internetprijzen kan concurreren. Overigens heb ik pas geleden een wasmachine via internet gekocht, scheelde 250,- met een dozenschuiver.
Ik zou er ook geen gewone vestiging naast nemen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Houdt er echter wel rekening mee dat een webshop naast een gewone vestigingen ook niet ideaal is. Zo kan je bij It's/BCC/Dixons in 1 oogopslag zien dat ze toch eigenlijk wel verdomd duur zijn.
Dat is ook een reden waarom Mediamarkt bijvoorbeeld geen uitgebreide webwinkel hebben, dan moeten ze gaan concurreren met webwinkelprijzen (in een markt waar er al bijna geen marges meer zijn).
Goedemorgen!quote:
Maar waarom? Wat heeft de kijkshop jou misdaanquote:Op dinsdag 8 december 2009 19:46 schreef 78rt21 het volgende:
Iedereen bedankt voor de reacties.
Tot overmaat van ramp blijken op alles foto's van deze camera een wit stipje te zitten, waarschijnlijk een stofje aan de binnenkant van de lens!! Er zat nog een standaard geheugenkaartje bij waar je maar zo'n 6 foto's mee kunt maken, die heb ik maar even gebruikt om 'm te testen..
Ik ben dus echt woedend nu. Ik sta niet in voor de gevolgen als ik morgen terug naar die winkel ga. Die kassiere krijgt van mij de volle laag.
Nou wordt hij helemaal mooi, je geeft de Kijkshop de schuld dat Olympus een slechte camera levert....quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:02 schreef 78rt21 het volgende:
Ja okee, zal niet als een Tokkie tekeergaan. Zal wel duidelijk maken dat hun service beneden pijl is... om over hun producten maar te zwijgen.
En wie ging er akkoord met een showmodel (die niet eens gebruikt is..). In het begin vond ik het nog wel vervelend voor je, maar nu loop je echt kansloos te zeiken...quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:05 schreef 78rt21 het volgende:
Nee, ik neem het hun kwalijk dat ze mij een showmodel meegeven die rammelt aan alle kanten.
wat verwacht je vriend? Je koopt ten slotte bij de Kijkshop.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:05 schreef 78rt21 het volgende:
Nee, ik neem het hun kwalijk dat ze mij een showmodel meegeven die rammelt aan alle kanten. Dit is toch geen service of hart voor je zaak hebben??
Spijbelen om bervolgens naar de kijkshop te gaan??quote:Op woensdag 9 december 2009 00:23 schreef Karzai het volgende:
kiikshop is tha Bomb, kijke kijke niks kope.
Heb heel wat spijbeluurtjes doorgebracht
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |