Een puur specialistische webwinkel kan wel, dan krijg je een webwinkel waar ze producten verkopen die gespecialiseerd zijn in 1 productgroep. Alleen dan heb je nog steeds zo weinig advies, dus heb je toch weer een 'echte' winkel nodig waar je naar toe zal moeten als je dat advies wil, en daar lopen dan weer die dure werknemers die amper klandizie hebben, waardoor hun marges omhoog moeten en ze dus duurder moetten levereven. Het is niet voor niets dat veel speciaalzaken in bijvoorbeeld Rotterdam over de kop zijn gegaan omdat iedereen maar naar de MM gaat om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die hebben dan toch dezelfde marge nodig? Met andere woorden iedereen kan voor ongeveer dezelfde prijs aanbieden.
Als ik wat wil weten over een product kijk ik liever op internet dan dat ik naar zogenaamd vakpersoneel moet luisteren.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een puur specialistische webwinkel kan wel, dan krijg je een webwinkel waar ze producten verkopen die gespecialiseerd zijn in 1 productgroep. Alleen dan heb je nog steeds zo weinig advies, dus heb je toch weer een 'echte' winkel nodig waar je naar toe zal moeten als je dat advies wil, en daar lopen dan weer die dure werknemers die amper klandizie hebben, waardoor hun marges omhoog moeten en ze dus duurder moetten levereven. Het is niet voor niets dat veel speciaalzaken in bijvoorbeeld Rotterdam over de kop zijn gegaan omdat iedereen maar naar de MM gaat om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
Houdt er echter wel rekening mee dat een webshop naast een gewone vestigingen ook niet ideaal is. Zo kan je bij It's/BCC/Dixons in 1 oogopslag zien dat ze toch eigenlijk wel verdomd duur zijn.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je detailhandel doet ben je eigenlijk gek als je niet via internet verkoopt. Een winkel in een binnenstad is duur, je moet er van 0900 tot 1800 aanwezig zijn plus koopavonden, je moet stoken, de boel verlichten, loopt risico van diefstal, etc etc. Heb je een webwinkel kan je veel flexibeler met je tijd omgaan, je kan veel goedkoper huisvesten, lopende kosten zijn lager.
Kosten drukken zijn erg belangrijk als je een zaak hebt, als je een marge hebt van 10% dan betekend een besparing van iedere euro dat je 10 euro minder omzet hoeft te draaien tot je break even point.
Die 'speciaalzaken' die failliet zijn gegaan heten in de volksmond kruideniers. Zaken die het eigenlijk van hun service zouden moeten hebben, maar met een hork van een eigenaar.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Een puur specialistische webwinkel kan wel, dan krijg je een webwinkel waar ze producten verkopen die gespecialiseerd zijn in 1 productgroep. Alleen dan heb je nog steeds zo weinig advies, dus heb je toch weer een 'echte' winkel nodig waar je naar toe zal moeten als je dat advies wil, en daar lopen dan weer die dure werknemers die amper klandizie hebben, waardoor hun marges omhoog moeten en ze dus duurder moetten levereven. Het is niet voor niets dat veel speciaalzaken in bijvoorbeeld Rotterdam over de kop zijn gegaan omdat iedereen maar naar de MM gaat om zo goedkoop mogelijk uit te zijn.
Dixons is juist één van de weinige zaken die met internetprijzen kan concurreren. Overigens heb ik pas geleden een wasmachine via internet gekocht, scheelde 250,- met een dozenschuiver.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Houdt er echter wel rekening mee dat een webshop naast een gewone vestigingen ook niet ideaal is. Zo kan je bij It's/BCC/Dixons in 1 oogopslag zien dat ze toch eigenlijk wel verdomd duur zijn.
Dat is ook een reden waarom Mediamarkt bijvoorbeeld geen uitgebreide webwinkel hebben, dan moeten ze gaan concurreren met webwinkelprijzen (in een markt waar er al bijna geen marges meer zijn).
Neem als voorbeeld eens een audiospeciaalzaak als RAF, die gasten kunnen van hun leven zoveel verkopen als een grote elektronicazaak met honderden klanten per dag. Die moeten hun geld toch echt ergens vandaan halen. Nou die mensen lichten je uitgebreid in, luisterkamers en dergelijke en vervolgens moet je daar meer voor betalen, lijkt me niet meer dan logisch.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:11 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die 'speciaalzaken' die failliet zijn gegaan heten in de volksmond kruideniers. Zaken die het eigenlijk van hun service zouden moeten hebben, maar met een hork van een eigenaar.
Dixons? Die mensen zijn standaard overpriced, heel die 'folder' van hun staat vol met artikelen tegen adviesprijs.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:12 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dixons is juist één van de weinige zaken die met internetprijzen kan concurreren. Overigens heb ik pas geleden een wasmachine via internet gekocht, scheelde 250,- met een dozenschuiver.
Ik zou er ook geen gewone vestiging naast nemen.quote:Op dinsdag 8 december 2009 14:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Houdt er echter wel rekening mee dat een webshop naast een gewone vestigingen ook niet ideaal is. Zo kan je bij It's/BCC/Dixons in 1 oogopslag zien dat ze toch eigenlijk wel verdomd duur zijn.
Dat is ook een reden waarom Mediamarkt bijvoorbeeld geen uitgebreide webwinkel hebben, dan moeten ze gaan concurreren met webwinkelprijzen (in een markt waar er al bijna geen marges meer zijn).
Goedemorgen!quote:
Maar waarom? Wat heeft de kijkshop jou misdaanquote:Op dinsdag 8 december 2009 19:46 schreef 78rt21 het volgende:
Iedereen bedankt voor de reacties.
Tot overmaat van ramp blijken op alles foto's van deze camera een wit stipje te zitten, waarschijnlijk een stofje aan de binnenkant van de lens!! Er zat nog een standaard geheugenkaartje bij waar je maar zo'n 6 foto's mee kunt maken, die heb ik maar even gebruikt om 'm te testen..
Ik ben dus echt woedend nu. Ik sta niet in voor de gevolgen als ik morgen terug naar die winkel ga. Die kassiere krijgt van mij de volle laag.
Nou wordt hij helemaal mooi, je geeft de Kijkshop de schuld dat Olympus een slechte camera levert....quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:02 schreef 78rt21 het volgende:
Ja okee, zal niet als een Tokkie tekeergaan. Zal wel duidelijk maken dat hun service beneden pijl is... om over hun producten maar te zwijgen.
En wie ging er akkoord met een showmodel (die niet eens gebruikt is..). In het begin vond ik het nog wel vervelend voor je, maar nu loop je echt kansloos te zeiken...quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:05 schreef 78rt21 het volgende:
Nee, ik neem het hun kwalijk dat ze mij een showmodel meegeven die rammelt aan alle kanten.
wat verwacht je vriend? Je koopt ten slotte bij de Kijkshop.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:05 schreef 78rt21 het volgende:
Nee, ik neem het hun kwalijk dat ze mij een showmodel meegeven die rammelt aan alle kanten. Dit is toch geen service of hart voor je zaak hebben??
Spijbelen om bervolgens naar de kijkshop te gaan??quote:Op woensdag 9 december 2009 00:23 schreef Karzai het volgende:
kiikshop is tha Bomb, kijke kijke niks kope.
Heb heel wat spijbeluurtjes doorgebracht
Nou wordt hij helemaal mooi, jij als WGR-poster moet toch wel weten dat TS een koopovereenkomst heeft met Kijkshop en niet met Olympus ....quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:03 schreef Dennis101 het volgende:
Nou wordt hij helemaal mooi, je geeft de Kijkshop de schuld dat Olympus een slechte camera levert....
Verkeerd in de zin van: geen Micro-SD maar een willekeurig ander typequote:Op dinsdag 8 december 2009 12:17 schreef 78rt21 het volgende:
Nee, serieus: ze hebben de verkeerde geheugenkaart meegegeven.
Te ingewikkeld ... een strijkboutquote:Op woensdag 9 december 2009 01:54 schreef Karzai het volgende:
Ik heb een keer een strijkbout gekocht bij de kijkshop, maar die was een beetje te ingewikkeld voor mij.
Is er nog iemend die interesse heeft hij kost maar 5 euro.
Ik heb hem maar 1 keer gebruikt.
Neeeee!quote:Op woensdag 9 december 2009 00:23 schreef Karzai het volgende:
kiikshop is tha Bomb, kijke kijke niks kope.
Heb heel wat spijbeluurtjes doorgebracht
Uiteraard moet je voor je garantie naar de kijkshop, maar wat kan de kijkshop er aan doen dat olympus een slecht product levert? TS doet het overkomen alsof het de schuld van de Kijkshop is dat er een dode pixel op die camera zit, dat lijkt me niet echt een juiste gedachtengang. Dat was mijn punt, niet dat zij voor haar garantieclaim naar olympus moet.quote:Op woensdag 9 december 2009 01:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou wordt hij helemaal mooi, jij als WGR-poster moet toch wel weten dat TS een koopovereenkomst heeft met Kijkshop en niet met Olympus ....
Olympus levert een non-conforme camera aan Kijkshop, daar kan Kijkshop niet aan doen. Wel tegenquote:Op woensdag 9 december 2009 08:52 schreef Dennis101 het volgende:
Uiteraard moet je voor je garantie naar de kijkshop, maar wat kan de kijkshop er aan doen dat olympus een slecht product levert? TS doet het overkomen alsof het de schuld van de Kijkshop is dat er een dode pixel op die camera zit, dat lijkt me niet echt een juiste gedachtengang. Dat was mijn punt, niet dat zij voor haar garantieclaim naar olympus moet.
Ook mee eens, maar om dan kwaad te worden om de kijkshop is nogal bullshit. Tenzij kijkshop met geen of een slechte oplossing komt, dan kan je kwaad worden, maar nu wordt TS kwaad omdat ze een defecte camera heeft waar de kijkshop in beginsel niets aan kan doen.quote:Op woensdag 9 december 2009 08:59 schreef r_one het volgende:
[..]
Olympus levert een non-conforme camera aan Kijkshop, daar kan Kijkshop niet aan doen. Wel tegen![]()
Maar Kijkshop levert die non-conforme camera vervolgens aan TS, daar kan Kijkshop rechtens wel wat aan doen. Olympus niet![]()
TS kan helemaal niet roeptoeteren dat Olympus haar een camera met dode pixel heeft geleverd, aangezien het de Kijkshop (en niet Olympus) is die dat gedaan heeft. Dat was mijn punt.
Wie er "in beginsel" wat aan kon doen (of niet), valt nog maar helemaal te bezien.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:05 schreef Dennis101 het volgende:
Ook mee eens, maar om dan kwaad te worden om de kijkshop is nogal bullshit. Tenzij kijkshop met geen of een slechte oplossing komt, dan kan je kwaad worden, maar nu wordt TS kwaad omdat ze een defecte camera heeft waar de kijkshop in beginsel niets aan kan doen.
Ik zie niet in waarom je kwaad zou worden op een bedrijf als je een product geleverd krijgt met een defect, natuurlijk is het vervelend en ben je niet blij, maar als zij met een goede oplossing komen en je probleem wordt opgelost is er toch niets meer aan de hand? Ik zou pas kwaad worden als de autodealer of de kijkshop het probleem niet of slecht oplost, maar dat ben ik dan weer.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:21 schreef r_one het volgende:
[..]
Wie er "in beginsel" wat aan kon doen (of niet), valt nog maar helemaal te bezien.
Als ik een nieuwe Astra koop waarbij b.v. na 100 kilometer al het lampje van het motormanagement blijft branden ten teken dat er een storing is, of er een strakke kras aan de rechterzijkant zit, dan word ik ook kwaad op mijn dealer en niet zozeer op Opel in Rüsselheim.
Ik heb in beginsel niks met zijn inkoopkanaal van doen, ik koop van hém een auto. Of hij die bak direct van de fabriek inkoopt, via Opel in Kirgizië, via de NL-importeur of via andere dealers, ik heb er geen boodschap aan.
Evenmin heeft TS er een boodschap aan wie die camera aan Kijkshop heeft geleverd. In beginsel.
Volgens de site van olympus moet er ook gewoon een microSD kaartje in passen, met de bijgeleverde adapter?quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:55 schreef 78rt21 het volgende:
[..]
Nee, ze bieden een gratis geheugenkaart aan waarvan iedereen denkt dat ie voor die camera is. Dat is gewoon mensen misleiden:
http://www.kijkshop.nl/producten/5253-5267-5658/
Peil.quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:02 schreef 78rt21 het volgende:
Ja okee, zal niet als een Tokkie tekeergaan. Zal wel duidelijk maken dat hun service beneden pijl is... om over hun producten maar te zwijgen.
Die kwaadheid openbaart zich dan ook voornamelijk bij het ontdekken, doorgaans thuis dus. Niet onbegrijpelijk, lijkt mij.quote:Op woensdag 9 december 2009 09:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom je kwaad zou worden op een bedrijf als je een product geleverd krijgt met een defect, natuurlijk is het vervelend en ben je niet blij, maar als zij met een goede oplossing komen en je probleem wordt opgelost is er toch niets meer aan de hand? Ik zou pas kwaad worden als de autodealer of de kijkshop het probleem niet of slecht oplost, maar dat ben ik dan weer.
Komt misschien omdat ik zelf ook verkoper ben waardoor ik er misschien iets anders tegen aankijk. Maar zolang een bedrijf jou niet moedwillig een defect levert en vind ik niet dat er een reden is om kwaad op ze te zijn.
Ik krijg zulke mensen ook wel eens in de winkel die kwaad op mij worden omdat ze een defect product hebben gekocht, die komen dan al kwaad al, beginnen gelijk te trippen terwijl ze direct een nieuw product mee kunnen meenemen, waarom dan kwaad op ons bedrijf, of erger nog, op mij zijn?
TS heeft vast de adapter weggegooid omdat ze dacht dat het een verpakking wasquote:Op woensdag 9 december 2009 09:38 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Volgens de site van olympus moet er ook gewoon een microSD kaartje in passen, met de bijgeleverde adapter?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |