abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75402188
Mochten er nog studenten van de HHS zijn die het met die besluit totaal oneens zijn.
Ik ben voornemend om volgende week een kerstboom te gaan plaatsen op de HHS.
Ik heb inmiddels diverse redacties op de hoogte gebracht van dit voornemen en heb inmiddels prominente leerlingen benaderd.

Mocht je hieraan deel willen nemen PB mij dan even
pi_75402203
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 09:57 schreef Disana het volgende:
Ik ben niet christelijk maar vind zo'n boom met lichtjes en dingetjes wel leuk een keer per jaar voor een weekje of twee. Het zou jammer zijn als hij uit het openbare toneel zou verdwijnen.
In Istanbul zie je ze juist meer en meer
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 11:07:17 #128
137949 Disana
pi_75402218
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

In Istanbul zie je ze juist meer en meer
Echt? Dat vind ik leuk, mensen houden van geurtjes en lichtjes.
pi_75402236
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:04 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik durf daaraan te twijfelen. Denk ook eens aan ouderen die verstoken van hun dagelijkse boodschapje en praatje opgesloten zitten.

Ik gun iedereen zijn feestdag. Maar twee dagen voor de christelijke grote vieringen is echt heel uitzonderlijk.
Hoe bedoel je precies? Dat als Nederland echt een Christelijk land was die ouderen niet vereenzaamd zouden zijn?

Er zijn ook wel meer dan twee christelijke feestdagen in Nederland natuurlijk.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 11:08:44 #130
137949 Disana
pi_75402266
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Geen idee! Maar ik ben blij dat Nederland er 2 kent! Op een been kan je niet staan!

Ik vind iedereen die het aantal vrije dagen terug wil brengen wel 'een beetje gek'! Helemaal als ze dat dan ook nog eens zonder (in mijn ogen) goede argumenten willen doen.

Minder of ruilen is voor mij onbespreekbaar. Toevoegen mag altijd!
Je haalt er mensen bij die ik hier helemaal niet zie posten, dat is wel een beetje een rare manier van discussiëren.
pi_75402275
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:02 schreef RM-rf het volgende:

[..]

wat een gelul....

die school wil gewoon geen geld uitgeven voor een dure boom ... niet veel meer en ook niks minder, al de rest is vooral een hoop gejank er omheen. inclusief die bullshit 'verklaring' die die school kennelijk op het eigen intranet plaatste, waarbij z niet wilde aangven gewoon te bezuinigen op de kerst-decoratie dit jaar

In onze maatschappij is het domweg zo dat di school zelf mag bepaln wat het met zn geld doet, n of het kennelijk de aanschaf van zo'n boom iets is dat ze willen betalen...
als jij vind dat die school een boom _moet_ kopen, kan je misschien je eigen geld daarvoor beschikbaar stellen
Dit pas onzin. En ook nogal flauw om beweringen zonder onderbouwing te maken.
Wees dan zo'n vent en staaf je opmerking, dat het de Hoge School gaat om een bezuiniging. Of trek niet zo'n grote broek aan!
Ik reageer primair op de motivatie die het geeft om geen boom neer te zetten. En mijn mening daarover is dat ik vind dat de motivatie doorsijpeld is met cultuurrelativisme.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_75402278
quote:

[..]

Ik durf daaraan te twijfelen. Denk ook eens aan ouderen die verstoken van hun dagelijkse boodschapje en praatje opgesloten zitten.

Ik gun iedereen zijn feestdag. Maar twee dagen voor de christelijke grote vieringen is echt heel uitzonderlijk.
Met uitzondering van kerst zijn die feestdagen op zondag. Afschaffing van die tweede dag betekent dan alleen maar dat iedereen een dag extra moet werken. Niemand heeft er dus wat aan, ook mensen van andere religies niet.
pi_75402299
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:55 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Beetje achterbaks en hypocriet in mijn ogen als jij nu gaat beweren dat jouw doel in deze (maatschappelijke) discussie niet is om een Islamtische feestdag door te drukken Waarom zou je pleiten voor andere feestdagen? Wat is er mis met Kerst? Dat het een heidense (hey, klinkt eigenlijk best wel neutraal) of Christelijke oorsprong heeft? Wat is hier relevant aan? Ik heb helemaal niets met het Christendom, maar Kerst vind ik altijd weer leuk en gezellig. Waarom stoor je je er zo aan? Verder, denk jij echt dat het realistisch is om bestaande feestdagen te vervangen met andere feestdagen die vanuit een niet Nederlandse traditie komen? Waar verreweg de meerderheid van het volk echt helemaal niets mee heeft?
Omdat ik me tegen jouw vooroordelen over mij spreek en me daartegenover verdedig is dat achterbaks en hypocriet? Grappig, ik zou eerder durven te stellen dat het toeschrijven van een aantal standpunten aan een persoon, zonder dat de persoon zich zodanig heeft geuit eerder achterbaks en hypocriet is, sterker nog ik denk dat ik op ethisch niveau de meerderheid van de users in dit topic achter me krijg als ik zeg dat laatst benoemde pas misselijk gedrag is.

Waarom pleiten voor andere feestdagen? Ik studeer bestuurskunde, daar hou je je bezig met sociologische en maatschappelijke vraagstukken zoals dezen en de implicaties hiervan bij beleidsvorming, het is dus ook direct gekoppeld aan wat ik dagelijks doe, vreemd genoeg heb ik met anderen in discussie dit nooit hoeven uit te leggen, maar laten we het er maar op houden dat je nieuwsgierig bent dan maar. Ik zou niet weten waarom er wel gepleit moet worden voor een Islamitische feestdag, maar niet voor een Joodse, of Atheïstische, daartegenover staat natuurlijk ook dat ik niet zou weten waarom een Christelijke zou moeten triomferen boven een makkelijk te constateren veranderende demografie van Nederland. Wat is er mis met kerst? Niets, dat betekent niet dat je niet mag pleiten voor andere feestdagen. Een maandsalaris van 2500 euro is niets mis mee, betekent niet dat je er extra bij mag / kunt werken om het naar je zin te hebben.
quote:
Jij hebt net zo hard een subjectieve benadering, het verschil is alleen dat ik er alleen openlijk voor uit kom.
Ja, ik snap dat je voor je eigen vooringenomenheden uitkomt, wat ik niet snap is waarom ik voor jouw vooringenomenheden over mij zou moeten uitkomen?
quote:
En inderdaad, de Islam zal nog wel even groeien in Nederland, net zoals het Christendom pakweg 50 jaar geleden nog heel groot wat. Maar ik weet zeker dat binnen 50 jaar de Islam in Nederland ook een duidelijke dalende trend zal laten zien, puur omdat het ex-rifgebergte volk (heerlijk om te chargeren) ook meer welvaart zal krijgen, betere opleidingen zullen volgen en dus net zoals veel andere Nederlanders in zullen zien de basis van het geloof niet aanwezig is (lees: er is geen God).
Wishfullthinking zeg ik hier op. Hoe welvarend een moslim ook mag zijn of hoogopgeleid, ik ken geen een die Koninginnedag prefeert boven het suikerfeest, dan wel kerstfeest boven Suikerfeest. Dat moslims steeds meer seculariseren had Theoloog Jansen in 2001 al geconstateerd, neemt niet weg dat identiteitsvorming en beeldvorming nog steeds sterk wordt bepaald door de Islamitische tradities en gewoonten. De secularisering van de Christenen in Europa is al niet rond, laat staan dat de moslims dit over 50 jaar rond krijgen in een vreemd land waar religie juist meer een houvast wordt.
quote:
Voor de zoveelste keer, de meerderheid van de Nederlanders heeft niets met de religieuze kant van bijvoorbeeld Kerst en nog steeds is voor hen Kerst een mooie feestdag. Waarom hebben zij er geen problemen mee en (bijvoorbeeld) jij wel?
Kerst hoeft niet weg, waarom zouden ze een probleem moeten hebben met kerst, of ik ?
Als je niet weet waar ik voor pleit lees het dan nog eens een keer goed, maar leg geen woorden in mijn mond, zoals eerder gezegd en ja voor de zoveelste keer, is het punt dat het christendom geen monopolie hoeft te hebben op de wettelijke feestdagen.
  dinsdag 8 december 2009 @ 11:11:49 #134
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75402380
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:08 schreef Disana het volgende:
Je haalt er mensen bij die ik hier helemaal niet zie posten, dat is wel een beetje een rare manier van discussiëren.
Wie!?!
Ik heb het over een dame die mijn tweede kerstdag overbodig vind en die in wil ruilen voor een dag op een andere datum!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 11:12:21 #135
137949 Disana
pi_75402396
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:07 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies? Dat als Nederland echt een Christelijk land was die ouderen niet vereenzaamd zouden zijn?

Er zijn ook wel meer dan twee christelijke feestdagen in Nederland natuurlijk.
Ik bedoel dat Pasen, Pinksteren en Kerstmis elk twee dagen krijgen, in tegenstelling tot vrijwel alle andere westerse landen.

Nee, ik bedoel dat iedereen zich dan twee zo niet drie (zoals deze kerst) dagen moet conformeren aan de christelijke wens om het 'feest' uitgebreid te vieren. Ik pleit voor meer feestdagen uit andere culturen en het terug brengen van de christelijke vieringen naar één dag. Zo'n kerstboom 'verbod' vind ik onwenselijk, maar in het algemeen mag er best meer ruimte komen voor alternatieve vieringen.
pi_75402411
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Echt? Dat vind ik leuk, mensen houden van geurtjes en lichtjes.
Wij zetten er ook eentje neer. Ik ken trouwens best veel moslims die het gewoon leuk vinden om zo'n ding neer te zetten.
pi_75402440
quote:

[..]

Hmm, ik zat niet echt op te letten. Nu snap ik je post beter. Maar mijn inziens zijn ouderen echt niet de enige groep die zichzelf cultureel en/of religieus als Christen beschouwen. Ook mensen om mij heen die verder bijna niets met het geloof doen, hechten wel degelijk waarde aan de identiteit.

En in vergelijking met wat zijn die twee dagen uitzonderlijk? In het Zuiden van Nederland krijgt men voor Carnaval bijvoorbeeld vaak een week vrij.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 11:14:27 #138
137949 Disana
pi_75402469
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:09 schreef HiZ het volgende:

[..]

Met uitzondering van kerst zijn die feestdagen op zondag. Afschaffing van die tweede dag betekent dan alleen maar dat iedereen een dag extra moet werken. Niemand heeft er dus wat aan, ook mensen van andere religies niet.
Geen dag extra, maar een dag normaal werken. En dat kun je opvangen door twee, drie vieringen uit andere culturen op te nemen.
pi_75402506
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:12 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat iedereen zich dan twee zo niet drie (zoals deze kerst) dagen moet conformeren aan de christelijke wens om het 'feest' uitgebreid te vieren. Ik pleit voor meer feestdagen uit andere culturen en het terug brengen van de christelijke vieringen naar één dag. Zo'n kerstboom 'verbod' vind ik onwenselijk, maar in het algemeen mag er best meer ruimte komen voor alternatieve vieringen.
Daar ben ik dus fel tegen, en ik ken ook weinig mensen die daarvoor te porren zouden zijn. Andere culturen hebben hun eigen landen.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 11:16:02 #140
137949 Disana
pi_75402516
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Wij zetten er ook eentje neer. Ik ken trouwens best veel moslims die het gewoon leuk vinden om zo'n ding neer te zetten.
Leuk. Daarom begrijp ik deze school ook niet, de liefde voor lichtjes is universeel. Ik heb al jaren geen kerstboom meer vanwege mijn katten, maar ik zou er anders als ongelovige ook graag een thuis optuigen; de lampjes en slingertjes moeten nog altijd ergens liggen
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 11:17:03 #141
137949 Disana
pi_75402538
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:13 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Hmm, ik zat niet echt op te letten. Nu snap ik je post beter. Maar mijn inziens zijn ouderen echt niet de enige groep die zichzelf cultureel en/of religieus als Christen beschouwen. Ook mensen om mij heen die verder bijna niets met het geloof doen, hechten wel degelijk waarde aan de identiteit.

En in vergelijking met wat zijn die twee dagen uitzonderlijk? In het Zuiden van Nederland krijgt men voor Carnaval bijvoorbeeld vaak een week vrij.
Engeland, de USA, om maar twee heftig Kerst-vierende landen te noemen die het toch normaal met één dag doen.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 11:18:13 #142
137949 Disana
pi_75402575
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:15 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Daar ben ik dus fel tegen, en ik ken ook weinig mensen die daarvoor te porren zouden zijn. Andere culturen hebben hun eigen landen.
Moeten ze voor hun vieringen dan maar even naar hun land van herkomst gaan, ook al zijn ze hier geboren?

Ik blijf pleiten voor het suikerfeest en divali, waar al veel ruimte voor gegeven wordt door grote gemeenten.
pi_75402589
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:17 schreef Disana het volgende:

[..]

Engeland, de USA, om maar twee heftig Kerst-vierende landen te noemen die het toch normaal met één dag doen.
Maar die hebben sowieso minder feestdagen, alhoewel ik je punt snap.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 11:19:31 #144
137949 Disana
pi_75402615
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:18 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Maar die hebben sowieso minder feestdagen, alhoewel ik je punt snap.
Ze hebben een Bank Holiday, dat is er al een.
pi_75402653
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:12 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik bedoel dat Pasen, Pinksteren en Kerstmis elk twee dagen krijgen, in tegenstelling tot vrijwel alle andere westerse landen.

In deze discussie is het repeterend dat het gaat om islamieten of islamofielen die de traditionele Nederlandse feestdagen voor islamitische feesten willen inruilen. We kunnen het wel breder maken, maar dit is enkel voor politiek correcte vorm, daar er nog nooit een discussie is geweest om Jim Kipoer, Pesach, Divali of volle maanfeesten nationale feestdagen te maken ten kosten van bijvoorbeeld Tweede Paas- of Pinksterdag.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 8 december 2009 @ 11:22:18 #146
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75402702
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:17 schreef Disana het volgende:
En wij vieren geen Thanksgiving, Patriot Day, Groundhogday of 326 Bank Holidays!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_75402719
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:18 schreef Disana het volgende:

[..]

Moeten ze voor hun vieringen dan maar even naar hun land van herkomst gaan, ook al zijn ze hier geboren?
Nee, ze moeten accepteren dat ze naar een land zijn geëmigreerd dat hun culturele achtergrond niet deelt. Als je zoveel waarde hecht aan je eigen cultuur, ga dan niet weg.
quote:
Ik blijf pleiten voor het suikerfeest en divali, waar al veel ruimte voor gegeven wordt door grote gemeenten.
En daarom ben ik dus tegen massa-immigratie, en ik hoop dat die trend zich niet doorzet.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 11:24:01 #148
137949 Disana
pi_75402750
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In deze discussie is het repeterend dat het gaat om islamieten of islamofielen die de traditionele Nederlandse feestdagen voor islamitische feesten willen inruilen. We kunnen het wel breder maken, maar dit is enkel voor politiek correcte vorm, daar er nog nooit een discussie is geweest om Jim Kipoer, Pesach, Divali of volle maanfeesten nationale feestdagen te maken ten kosten van bijvoorbeeld Tweede Paas- of Pinksterdag.
Ik vind het gezien het grote aantal moslims in Nederland helemaal niet zo raar om althans eens een poging te wagen stil te staan bij hun vieringen.

Verder pleit ik voor feesten, niet voor zware zaken waarbij mensen moeten afzien zoals herdenkingen. Vieringen waaraan iedereen plezier kan hebben ongeacht herkomst.
pi_75402752
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het zou ook niet ten koste moeten zijn, maar wel facultatief. Ik moet nu mijn feestdagen vrij nemen uit mijn vakantiedagen, terwijl ik ook verplicht thuis zit met Kerst en Pinksteren, wat ik niet vier. Geef iedereen een feestdagenbudget en laat de mensen zelf kiezen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 11:25:03 #150
137949 Disana
pi_75402776
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:22 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En wij vieren geen Thanksgiving, Patriot Day, Groundhogday of 326 Bank Holidays!
En zij hebben weer geen bevrijdingsdag. Maar dat is het punt niet. Voor hen volstaat één dag voor elke grote christelijke viering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')