abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75401660
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:42 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik heb al jaren geen kerstboom meer in huis!

En ik zeg ook niet dat een kerstboom verboden moet worden. Ik zie alleen niet in wat er mis is aan de keuze om er geen neer te zetten. Misschien dat hun motivatie wat ongelukkig is, maar het idee an sich is niks mis mee!
Daar gaat het juist om. Als de motivatie uit financieel oogpunt was geweest dan was het begrip groter geweest. Nu telt de wrange bijsmaak van politiek correctisme, in mijn ogen, mee.

quote:
Dramaqueen!
Het is mij om het even, wat jij vindt. Ik heb het nader verklaard, want daar vroeg je om.
Verschil tussen jou en mij is dat ik jouw toelichting niet belachelijk maakte.
quote:
Je kunt prima naar de kroeg/ Efteling/ Uit eten/ Een hotel arrangementje boeken/ etc. etc. met kerst! Niks mis met twee dagen verplicht doorbetaald vrij!
En jij kan jellabas kopen en inruilen voor jouw spijkerbroeken.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:48:44 #102
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_75401662
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:45 schreef Disana het volgende:
Ik zie serieus werkelijk niet in waarom christelijke vieringen nog steeds zo'n beslag op onze maatschappij en ons openbare leven leggen. Dat is mijn voornaamste punt; dat we ook nog eens opgesloten zitten is daar een voortvloeisel van.
'tis goed voor de economie! Wat dat betreft ben ik 'de duivel' Christelijke feestdagen kunnen me niet boeien, maar de economische impuls erachter. Het idee dat er weer volop geconsumeerd wordt zo meteen (en werd bij Sinterklaas) spreekt me enorm aan. Als je daar Suikerfeest naast zet is het groeiende... Maar nog lang niet zo groot als Sinterklaas of Kerst. Daarom lekker aanhouden! En alleen dingen ernaast zetten en niet weghalen!

En zoals ik al zei valt dat 'opgesloten zitten' echt wel mee!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_75401664
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ben al afgestudeerd Henk.

Ze mogen van mij doen wat ze willen daar
Betekent niet dat je ons moet negeren.
pi_75401687
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:47 schreef JohnLocke het volgende:
Maar het zijn dus dit soort dingetjes die me doen denken dat (massa-) immigratie niet gezond is voor een maatschappij.
Want het zijn de immigranten die deze veranderingen in de maatschappij hebben willen bewerkstelligen? Jij denkt werkelijk dat immigranten aanstoot nemen aan een kerstboom? Die veelal in hun eigen land ook gewoon in bepaalde openbare gelegenheden staat?
Allah Al Watan Al Malik
pi_75401744
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

zou het niet eerder eraan liggen dat de media zelf liever dolgraag inspeelt op onderbuikgevoelens..?

Niemand maakt veel ophef van subsidies voor Joodse Religieuze activiteiten... Evenmin voor het vele overheidsgeld dat naar christelijk gemeentes gaat, domweg omdat vel mensen dat niet erg interssant vinden..
Maar heel hard de calimero te gaan spelen als er bv iets georganiseerd wordt voor een islam-feest, is reuze populair en de PVV staat dan al direkt met kamervragen klaar...
Het heeft niets met calimero-spelen te maken, maar dat bekt ogenschijnlijk lekker, maar het gaat om het politiek correctisme van dit besluit in het licht van de aandacht die gemeenten geven aan de iftar. Ik kan het niets anders omschrijven als cultuurrelativisme.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:51:56 #106
116015 SicSicSics
pi_75401756
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:48 schreef damian5700 het volgende:
Daar gaat het juist om. Als de motivatie uit financieel oogpunt was geweest dan was het begrip groter geweest. Nu telt de wrange bijsmaak van politiek correctisme, in mijn ogen, mee.

En dan nog is dat de keus die een onafhankelijke seculiere instelling maakt! Het is zo lekker hypocriet soms! Als een school kiest om het scheppingsverhaal bij biologie onder te brengen is het huilen, want kerk en staat moet gescheiden. En als een school dan beslist om geen boom neer te zetten is het huilen, want Christelijk is onze traditie!
quote:
Het is mij om het even, wat jij vindt. Ik heb het nader verklaard, want daar vroeg je om.
Verschil tussen jou en mij is dat ik jouw toelichting niet belachelijk maakte.
Die opmerking was niet voor jou bedoelt!
quote:
En jij kan jellabas kopen en inruilen voor jouw spijkerbroeken.
Ik laat door niemand bepalen wat ik draag!

Behalve mijn vriendin!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_75401775
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:48 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

'tis goed voor de economie! Wat dat betreft ben ik 'de duivel' Christelijke feestdagen kunnen me niet boeien, maar de economische impuls erachter. Het idee dat er weer volop geconsumeerd wordt zo meteen (en werd bij Sinterklaas) spreekt me enorm aan. Als je daar Suikerfeest naast zet is het groeiende... Maar nog lang niet zo groot als Sinterklaas of Kerst. Daarom lekker aanhouden! En alleen dingen ernaast zetten en niet weghalen!

En bij het Suikerfeest en slachtfeest wordt niet volop geconsumeerd wil je doen laten geloven?
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:53:33 #108
116015 SicSicSics
pi_75401812
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:52 schreef damian5700 het volgende:
En bij het Suikerfeest en slachtfeest wordt niet volop geconsumeerd wil je doen laten geloven?
Vele malen minder!
Fine, fuck you then!
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 10:53:37 #109
137949 Disana
pi_75401816
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:48 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Drie dagen oud brood
pi_75401851
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Want het zijn de immigranten die deze veranderingen in de maatschappij hebben willen bewerkstelligen? Jij denkt werkelijk dat immigranten aanstoot nemen aan een kerstboom? Die veelal in hun eigen land ook gewoon in bepaalde openbare gelegenheden staat?
Ik denk dat het een gevolg is van immigratie, los van of het daadwerkelijk de wens is van een meerderheid van de immigranten.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:55:05 #111
116015 SicSicSics
pi_75401860
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:53 schreef Disana het volgende:
Drie dagen oud brood
Falend inkoopbeleid en gebrek aan inspiratie!
Fine, fuck you then!
pi_75401869
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, met een sarcastische noot. Die van mij is bloedserieus. Afgezien daarvan reageer je nog steeds op mijn post, blijkbaar toch niet zo onbelangrijk he.
Dat mag jij denken, maar daarom plaatste ik het even in het juiste perspectief.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:55:38 #113
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_75401884
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:41 schreef Triggershot het volgende:Ik heb nooit over of voor de Islam, moslims of Islamitische feestdagen gepleit, waar ik voor pleit is dat het Christendom de feestdagen niet meer wettelijk zou domineren, dat er ruimte is voor andere overtuigingen en geloven of maakt het helemaal neutraal zoals de eerst gegeven voorbeelden, Onafhankelijkheidsdag, Bevrijdingsdag, Koninginnedag etc. Dat ik pleit voor andere feestdagen betekent niet dat de Islam dan ineens monopolie krijgt op wettelijke erkenning of dat wanneer de Islam er bij komt geen plaats meer is voor Joodse of Boeddhistische.
Beetje achterbaks en hypocriet in mijn ogen als jij nu gaat beweren dat jouw doel in deze (maatschappelijke) discussie niet is om een Islamtische feestdag door te drukken Waarom zou je pleiten voor andere feestdagen? Wat is er mis met Kerst? Dat het een heidense (hey, klinkt eigenlijk best wel neutraal) of Christelijke oorsprong heeft? Wat is hier relevant aan? Ik heb helemaal niets met het Christendom, maar Kerst vind ik altijd weer leuk en gezellig. Waarom stoor je je er zo aan? Verder, denk jij echt dat het realistisch is om bestaande feestdagen te vervangen met andere feestdagen die vanuit een niet Nederlandse traditie komen? Waar verreweg de meerderheid van het volk echt helemaal niets mee heeft?
quote:
Probeer je eigen subjectieve benadering en de werkelijkheid zoals zij is niet door elkaar te halen wanneer je spreekt met waarde oordelen zoals 'gaar' of 'niemand wat kan schelen' terwijl er ook andere geluiden te horen zijn in dit topic. Daarnaast is er totaal geen blijk van dat de Islam een aflopende zaak is in Nederland, integendeel als er wel sprake is van religieus opleving in Nederland is dat wel vanuit de Islamitische hoeken. Daarnaast als je religies met elkaar gaat vergelijken met achterlopen en niet moet je niet de beste voorbeelden vs de slechtste voorbeelden nemen als je Iran vs Nederland neemt loopt Nederland inderdaad eeuwen vooruit. Als je Turkije vs ZA neemt loopt Turkije al eeuwen vooruit.
Jij hebt net zo hard een subjectieve benadering, het verschil is alleen dat ik er alleen openlijk voor uit kom. En inderdaad, de Islam zal nog wel even groeien in Nederland, net zoals het Christendom pakweg 50 jaar geleden nog heel groot wat. Maar ik weet zeker dat binnen 50 jaar de Islam in Nederland ook een duidelijke dalende trend zal laten zien, puur omdat het ex-rifgebergte volk (heerlijk om te chargeren) ook meer welvaart zal krijgen, betere opleidingen zullen volgen en dus net zoals veel andere Nederlanders in zullen zien de basis van het geloof niet aanwezig is (lees: er is geen God).
quote:
Nee, je kunt het ook doen omdat het nergens meer op slaat dat een grotendeels geseculariseerd volk nog steeds het moet doen religieuze feestdagen. Aan het eind toch even snel weer een put in gegooid worden zodat je er weer eens mag uitklimmen. Het afschaffen van religieuze feestdagen doet niets af aan het praktische van gezamenlijke feestdagen.
Voor de zoveelste keer, de meerderheid van de Nederlanders heeft niets met de religieuze kant van bijvoorbeeld Kerst en nog steeds is voor hen Kerst een mooie feestdag. Waarom hebben zij er geen problemen mee en (bijvoorbeeld) jij wel?
Humans dont deserve to live...
pi_75401900
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En dan nog is dat de keus die een onafhankelijke seculiere instelling maakt! Het is zo lekker hypocriet soms! Als een school kiest om het scheppingsverhaal bij biologie onder te brengen is het huilen, want kerk en staat moet gescheiden. En als een school dan beslist om geen boom neer te zetten is het huilen, want Christelijk is onze traditie!
Natuurlijk gaat het over de keuze van deze instelling en mijn mening die ik over dat besluit maak.
quote:
Die opmerking was niet voor jou bedoelt!
Waarvan akte.
quote:
Ik laat door niemand bepalen wat ik draag!

Behalve mijn vriendin!
Het was slechts een suggestie, zoals jij de suggestie deed voor onder andere een arragementje Efteling.
  dinsdag 8 december 2009 @ 10:57:12 #115
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_75401932
Wat is de multiculturele samenleving toch een mooi instituut

.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 10:57:26 #116
137949 Disana
pi_75401940
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:55 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Falend inkoopbeleid en gebrek aan inspiratie!
Verklaar dan eens waarom in de meeste westerse landen maar ้้n dag wordt uitgetrokken voor Pinksteren, Pasen, en Kerstmis. Zo gek is mijn wens helemaal niet.
pi_75401967
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:55 schreef L3IPO het volgende:

Waarom hebben zij er geen problemen mee en (bijvoorbeeld) jij wel?
Over het algemeen is het het voor moslimfundamentalisten erg hip om, in welke vorm dan ook, tegen de westerse decadentie te ageren.
pi_75402000
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:54 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Ik denk dat het een gevolg is van immigratie, los van of het daadwerkelijk de wens is van een meerderheid van de immigranten.
Ik denk dat het een gevolg is van het poldermodel en de maakbare samenleving. Iets wat losstaat van de komst van immigranten. Of het doortrekken van de ontzuiling tot in het extreme.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 8 december 2009 @ 11:00:07 #119
116015 SicSicSics
pi_75402020
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:56 schreef damian5700 het volgende:
Natuurlijk gaat het over de keuze van deze instelling en mijn mening die ik over dat besluit maak.
En dat ik je goed recht, ik snap het alleen niet altijd!
quote:
Het was slechts een suggestie, zoals jij de suggestie deed voor onder andere een arragementje Efteling.
Ik klaag niet dat ik niet weet wat ik aan moet trekken!
Fine, fuck you then!
pi_75402079
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:53 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Vele malen minder!
Dus de grens van wat acceptabel is ligt bij het suiker- en slachtfeest?
Ik denk dat je hiermee de mening van de minderheid vertolkt.
En verder is het een eenzijdig beeld, want kerst is betekent ook een (familiaire) samenzijn.
pi_75402098
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het heeft niets met calimero-spelen te maken, maar dat bekt ogenschijnlijk lekker, maar het gaat om het politiek correctisme van dit besluit in het licht van de aandacht die gemeenten geven aan de iftar. Ik kan het niets anders omschrijven als cultuurrelativisme.
wat een gelul....

die school wil gewoon geen geld uitgeven voor een dure boom ... niet veel meer en ook niks minder, al de rest is vooral een hoop gejank er omheen. inclusief die bullshit 'verklaring' die die school kennelijk op het eigen intranet plaatste, waarbij z niet wilde aangven gewoon te bezuinigen op de kerst-decoratie dit jaar

In onze maatschappij is het domweg zo dat di school zelf mag bepaln wat het met zn geld doet, n of het kennelijk de aanschaf van zo'n boom iets is dat ze willen betalen...
als jij vind dat die school een boom _moet_ kopen, kan je misschien je eigen geld daarvoor beschikbaar stellen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_75402101
Christenen zijn overigens nog steeds de grootste groep in Nederland. Groter dan de niet-gelovigen. En in mijn ervaring zijn er ook veel agnosten en athe๏sten die zich cultureel gesproken nog wel identificeren als Christen / Protestant / Katholiek. Je zult ook bij lange na geen meederheid kunnen verzamelen voor het afschaffen van Christelijke feestdagen, zelfs als je daar seculiere alternatieven tegenover zet. Het idee alleen al zou waarschijnlijk veel mensen in het verkeerde keelgat schieten.
  † In Memoriam † dinsdag 8 december 2009 @ 11:04:44 #123
137949 Disana
pi_75402155
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:02 schreef JohnLocke het volgende:
Christenen zijn overigens nog steeds de grootste groep in Nederland. Groter dan de niet-gelovigen. En in mijn ervaring zijn er ook veel agnosten en athe๏sten die zich cultureel gesproken nog wel identificeren als Christen / Protestant / Katholiek. Je zult ook bij lange na geen meederheid kunnen verzamelen voor het afschaffen van Christelijke feestdagen, zelfs als je daar seculiere alternatieven tegenover zet. Het idee alleen al zou waarschijnlijk veel mensen in het verkeerde keelgat schieten.
Ik durf daaraan te twijfelen. Denk ook eens aan ouderen die verstoken van hun dagelijkse boodschapje en praatje opgesloten zitten.

Ik gun iedereen zijn feestdag. Maar twee dagen voor de christelijke grote vieringen is echt heel uitzonderlijk.
  dinsdag 8 december 2009 @ 11:05:02 #124
116015 SicSicSics
pi_75402164
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 10:57 schreef Disana het volgende:
Verklaar dan eens waarom in de meeste westerse landen maar ้้n dag wordt uitgetrokken voor Pinksteren, Pasen, en Kerstmis. Zo gek is mijn wens helemaal niet.
Geen idee! Maar ik ben blij dat Nederland er 2 kent! Op een been kan je niet staan!

Ik vind iedereen die het aantal vrije dagen terug wil brengen wel 'een beetje gek'! Helemaal als ze dat dan ook nog eens zonder (in mijn ogen) goede argumenten willen doen.

Minder of ruilen is voor mij onbespreekbaar. Toevoegen mag altijd!
Fine, fuck you then!
pi_75402173
quote:
Op dinsdag 8 december 2009 11:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En dat ik je goed recht, ik snap het alleen niet altijd!
Als je vragen hebt gewoon stellen. Ik zal ze naar eer en geweten beantwoorden.
quote:
Ik klaag niet dat ik niet weet wat ik aan moet trekken!
Ik klaag niet of ik wel of niet een kerstboom ga kopen en heb commentaar op de motivatie van de Hoge School de traditie te breken en geen kerstboom neer te zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')