Daar gaat het juist om. Als de motivatie uit financieel oogpunt was geweest dan was het begrip groter geweest. Nu telt de wrange bijsmaak van politiek correctisme, in mijn ogen, mee.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:42 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik heb al jaren geen kerstboom meer in huis!![]()
En ik zeg ook niet dat een kerstboom verboden moet worden.Ik zie alleen niet in wat er mis is aan de keuze om er geen neer te zetten. Misschien dat hun motivatie wat ongelukkig is, maar het idee an sich is niks mis mee!
![]()
Het is mij om het even, wat jij vindt. Ik heb het nader verklaard, want daar vroeg je om.quote:Dramaqueen!
En jij kan jellabas kopen en inruilen voor jouw spijkerbroeken.quote:Je kunt prima naar de kroeg/ Efteling/ Uit eten/ Een hotel arrangementje boeken/ etc. etc. met kerst!Niks mis met twee dagen verplicht doorbetaald vrij!
'tis goed voor de economie!quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:45 schreef Disana het volgende:
Ik zie serieus werkelijk niet in waarom christelijke vieringen nog steeds zo'n beslag op onze maatschappij en ons openbare leven leggen. Dat is mijn voornaamste punt; dat we ook nog eens opgesloten zitten is daar een voortvloeisel van.
Betekent niet dat je ons moet negeren.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben al afgestudeerd Henk.
Ze mogen van mij doen wat ze willen daar
Want het zijn de immigranten die deze veranderingen in de maatschappij hebben willen bewerkstelligen? Jij denkt werkelijk dat immigranten aanstoot nemen aan een kerstboom? Die veelal in hun eigen land ook gewoon in bepaalde openbare gelegenheden staat?quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:47 schreef JohnLocke het volgende:
Maar het zijn dus dit soort dingetjes die me doen denken dat (massa-) immigratie niet gezond is voor een maatschappij.
Het heeft niets met calimero-spelen te maken, maar dat bekt ogenschijnlijk lekker, maar het gaat om het politiek correctisme van dit besluit in het licht van de aandacht die gemeenten geven aan de iftar. Ik kan het niets anders omschrijven als cultuurrelativisme.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]zou het niet eerder eraan liggen dat de media zelf liever dolgraag inspeelt op onderbuikgevoelens..?
Niemand maakt veel ophef van subsidies voor Joodse Religieuze activiteiten... Evenmin voor het vele overheidsgeld dat naar christelijk gemeentes gaat, domweg omdat vel mensen dat niet erg interssant vinden..
Maar heel hard de calimero te gaan spelen als er bv iets georganiseerd wordt voor een islam-feest, is reuze populair en de PVV staat dan al direkt met kamervragen klaar...
En dan nog is dat de keus die een onafhankelijke seculiere instelling maakt! Het is zo lekker hypocriet soms! Als een school kiest om het scheppingsverhaal bij biologie onder te brengen is het huilen, want kerk en staat moet gescheiden. En als een school dan beslist om geen boom neer te zetten is het huilen, want Christelijk is onze traditie!quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:48 schreef damian5700 het volgende:
Daar gaat het juist om. Als de motivatie uit financieel oogpunt was geweest dan was het begrip groter geweest. Nu telt de wrange bijsmaak van politiek correctisme, in mijn ogen, mee.![]()
Die opmerking was niet voor jou bedoelt!quote:Het is mij om het even, wat jij vindt. Ik heb het nader verklaard, want daar vroeg je om.
Verschil tussen jou en mij is dat ik jouw toelichting niet belachelijk maakte.
Ik laat door niemand bepalen wat ik draag!quote:En jij kan jellabas kopen en inruilen voor jouw spijkerbroeken.
En bij het Suikerfeest en slachtfeest wordt niet volop geconsumeerd wil je doen laten geloven?quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
'tis goed voor de economie!Wat dat betreft ben ik 'de duivel' Christelijke feestdagen kunnen me niet boeien, maar de economische impuls erachter. Het idee dat er weer volop geconsumeerd wordt zo meteen (en werd bij Sinterklaas) spreekt me enorm aan. Als je daar Suikerfeest naast zet is het groeiende... Maar nog lang niet zo groot als Sinterklaas of Kerst. Daarom lekker aanhouden!
En alleen dingen ernaast zetten en niet weghalen!
![]()
En zoals ik al zei valt dat 'opgesloten zitten' echt wel mee!
Vele malen minder!quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:52 schreef damian5700 het volgende:
En bij het Suikerfeest en slachtfeest wordt niet volop geconsumeerd wil je doen laten geloven?
Drie dagen oud broodquote:Op dinsdag 8 december 2009 10:48 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
'tis goed voor de economie!Wat dat betreft ben ik 'de duivel' Christelijke feestdagen kunnen me niet boeien, maar de economische impuls erachter. Het idee dat er weer volop geconsumeerd wordt zo meteen (en werd bij Sinterklaas) spreekt me enorm aan. Als je daar Suikerfeest naast zet is het groeiende... Maar nog lang niet zo groot als Sinterklaas of Kerst. Daarom lekker aanhouden!
En alleen dingen ernaast zetten en niet weghalen!
![]()
En zoals ik al zei valt dat 'opgesloten zitten' echt wel mee!
Ik denk dat het een gevolg is van immigratie, los van of het daadwerkelijk de wens is van een meerderheid van de immigranten.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want het zijn de immigranten die deze veranderingen in de maatschappij hebben willen bewerkstelligen? Jij denkt werkelijk dat immigranten aanstoot nemen aan een kerstboom? Die veelal in hun eigen land ook gewoon in bepaalde openbare gelegenheden staat?
Falend inkoopbeleid en gebrek aan inspiratie!quote:
Dat mag jij denken, maar daarom plaatste ik het even in het juiste perspectief.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, met een sarcastische noot. Die van mij is bloedserieus. Afgezien daarvan reageer je nog steeds op mijn post, blijkbaar toch niet zo onbelangrijk he.
Beetje achterbaks en hypocriet in mijn ogen als jij nu gaat beweren dat jouw doel in deze (maatschappelijke) discussie niet is om een Islamtische feestdag door te drukkenquote:Op dinsdag 8 december 2009 10:41 schreef Triggershot het volgende:Ik heb nooit over of voor de Islam, moslims of Islamitische feestdagen gepleit, waar ik voor pleit is dat het Christendom de feestdagen niet meer wettelijk zou domineren, dat er ruimte is voor andere overtuigingen en geloven of maakt het helemaal neutraal zoals de eerst gegeven voorbeelden, Onafhankelijkheidsdag, Bevrijdingsdag, Koninginnedag etc. Dat ik pleit voor andere feestdagen betekent niet dat de Islam dan ineens monopolie krijgt op wettelijke erkenning of dat wanneer de Islam er bij komt geen plaats meer is voor Joodse of Boeddhistische.
Jij hebt net zo hard een subjectieve benadering, het verschil is alleen dat ik er alleen openlijk voor uit kom. En inderdaad, de Islam zal nog wel even groeien in Nederland, net zoals het Christendom pakweg 50 jaar geleden nog heel groot wat. Maar ik weet zeker dat binnen 50 jaar de Islam in Nederland ook een duidelijke dalende trend zal laten zien, puur omdat het ex-rifgebergte volk (heerlijk om te chargeren) ook meer welvaart zal krijgen, betere opleidingen zullen volgen en dus net zoals veel andere Nederlanders in zullen zien de basis van het geloof niet aanwezig is (lees: er is geen God).quote:Probeer je eigen subjectieve benadering en de werkelijkheid zoals zij is niet door elkaar te halen wanneer je spreekt met waarde oordelen zoals 'gaar' of 'niemand wat kan schelen' terwijl er ook andere geluiden te horen zijn in dit topic. Daarnaast is er totaal geen blijk van dat de Islam een aflopende zaak is in Nederland, integendeel als er wel sprake is van religieus opleving in Nederland is dat wel vanuit de Islamitische hoeken. Daarnaast als je religies met elkaar gaat vergelijken met achterlopen en niet moet je niet de beste voorbeelden vs de slechtste voorbeelden nemen als je Iran vs Nederland neemt loopt Nederland inderdaad eeuwen vooruit. Als je Turkije vs ZA neemt loopt Turkije al eeuwen vooruit.
Voor de zoveelste keer, de meerderheid van de Nederlanders heeft niets met de religieuze kant van bijvoorbeeld Kerst en nog steeds is voor hen Kerst een mooie feestdag. Waarom hebben zij er geen problemen mee en (bijvoorbeeld) jij wel?quote:Nee, je kunt het ook doen omdat het nergens meer op slaat dat een grotendeels geseculariseerd volk nog steeds het moet doen religieuze feestdagen. Aan het eind toch even snel weer een put in gegooid worden zodat je er weer eens mag uitklimmen. Het afschaffen van religieuze feestdagen doet niets af aan het praktische van gezamenlijke feestdagen.
Natuurlijk gaat het over de keuze van deze instelling en mijn mening die ik over dat besluit maak.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:51 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En dan nog is dat de keus die een onafhankelijke seculiere instelling maakt! Het is zo lekker hypocriet soms! Als een school kiest om het scheppingsverhaal bij biologie onder te brengen is het huilen, want kerk en staat moet gescheiden. En als een school dan beslist om geen boom neer te zetten is het huilen, want Christelijk is onze traditie!
Waarvan akte.quote:Die opmerking was niet voor jou bedoelt!
Het was slechts een suggestie, zoals jij de suggestie deed voor onder andere een arragementje Efteling.quote:Ik laat door niemand bepalen wat ik draag!![]()
Behalve mijn vriendin!
Verklaar dan eens waarom in de meeste westerse landen maar ้้n dag wordt uitgetrokken voor Pinksteren, Pasen, en Kerstmis. Zo gek is mijn wens helemaal niet.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Falend inkoopbeleid en gebrek aan inspiratie!
Over het algemeen is het het voor moslimfundamentalisten erg hip om, in welke vorm dan ook, tegen de westerse decadentie te ageren.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:55 schreef L3IPO het volgende:
Waarom hebben zij er geen problemen mee en (bijvoorbeeld) jij wel?
Ik denk dat het een gevolg is van het poldermodel en de maakbare samenleving. Iets wat losstaat van de komst van immigranten. Of het doortrekken van de ontzuiling tot in het extreme.quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:54 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik denk dat het een gevolg is van immigratie, los van of het daadwerkelijk de wens is van een meerderheid van de immigranten.
En dat ik je goed recht, ik snap het alleen niet altijd!quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:56 schreef damian5700 het volgende:
Natuurlijk gaat het over de keuze van deze instelling en mijn mening die ik over dat besluit maak.
Ik klaag niet dat ik niet weet wat ik aan moet trekken!quote:Het was slechts een suggestie, zoals jij de suggestie deed voor onder andere een arragementje Efteling.
Dus de grens van wat acceptabel is ligt bij het suiker- en slachtfeest?quote:
wat een gelul....quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het heeft niets met calimero-spelen te maken, maar dat bekt ogenschijnlijk lekker, maar het gaat om het politiek correctisme van dit besluit in het licht van de aandacht die gemeenten geven aan de iftar. Ik kan het niets anders omschrijven als cultuurrelativisme.
Ik durf daaraan te twijfelen. Denk ook eens aan ouderen die verstoken van hun dagelijkse boodschapje en praatje opgesloten zitten.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:02 schreef JohnLocke het volgende:
Christenen zijn overigens nog steeds de grootste groep in Nederland. Groter dan de niet-gelovigen. En in mijn ervaring zijn er ook veel agnosten en athe๏sten die zich cultureel gesproken nog wel identificeren als Christen / Protestant / Katholiek. Je zult ook bij lange na geen meederheid kunnen verzamelen voor het afschaffen van Christelijke feestdagen, zelfs als je daar seculiere alternatieven tegenover zet. Het idee alleen al zou waarschijnlijk veel mensen in het verkeerde keelgat schieten.
Geen idee!quote:Op dinsdag 8 december 2009 10:57 schreef Disana het volgende:
Verklaar dan eens waarom in de meeste westerse landen maar ้้n dag wordt uitgetrokken voor Pinksteren, Pasen, en Kerstmis. Zo gek is mijn wens helemaal niet.
Als je vragen hebt gewoon stellen. Ik zal ze naar eer en geweten beantwoorden.quote:Op dinsdag 8 december 2009 11:00 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En dat ik je goed recht, ik snap het alleen niet altijd!
Ik klaag niet of ik wel of niet een kerstboom ga kopen en heb commentaar op de motivatie van de Hoge School de traditie te breken en geen kerstboom neer te zetten.quote:Ik klaag niet dat ik niet weet wat ik aan moet trekken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |