Besteed het liever uit vrees ik..quote:
Smaken verschillen héquote:Op dinsdag 8 december 2009 17:55 schreef Dribbel_ het volgende:
Ziet er gewoon echt lelijk uit zo gemaakt met een hele mooie hals/headstock erop té nep. Als het helemaal gewoon verrot is heeft het nog iets
quote:Op dinsdag 8 december 2009 17:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja, maar relicers zijn vogelvrij onder gitaarliefhebbers. Zij hebben zo'n beetje dezelfde status als pedofielen of neo-nazi's in de reguliere maatschappij. Zij zullen heus niet en publique zichzelf zo makkelijk aan je voorstellen.
Succes!
Het klopt gewoon niet, het is als een omgebouwde vent die nog een lul heeft, het is gewoon niet af zoals het hoort en het is fake en incompleetquote:
Wat jij wil.. Of het nou klopt of niet, mensen kunnen het toch mooi vinden?quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het klopt gewoon niet, het is als een omgebouwde vent die nog een lul heeft, het is gewoon niet af zoals het hoort en het is fake en incompleet
Je kan gewoon schuurpapier om je rechterarm (met de grove kant naar buiten natuurlijk) wikkelen, en dan heel hard akkoorden aan gaan slaan. Wel even het schuurpapier vasttapen aan je hand ofzo, anders gaat het over je arm schuiven.quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:02 schreef LeNick het volgende:
[..]
Besteed het liever uit vrees ik..Heb 2 linkerhanden, en weet niet eens hoe een gitaar in en uit elkaar moet!
![]()
!quote:Op dinsdag 8 december 2009 18:13 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het klopt gewoon niet, het is als een omgebouwde vent die nog een lul heeft, het is gewoon niet af zoals het hoort en het is fake en incompleet
quote:Op dinsdag 8 december 2009 20:51 schreef LeNick het volgende:
Oke oke oke, niet iedereen is even onder de indruk van relic gitaren![]()
Om het dan maar weer ergens anders over te hebben, is deze 225 euro's waardig? Goede gitaar?
Niks voor jouquote:Vrijwel onbeschadigd
Leuke historische verhalen enzo. Soms ook nummers met symboliek. Zo hebben wij een nummer over de jaargetijden die een mens meemaakt in z'n leven en dan echt aan de seizoenen gekoppeld. Dus als je jong bent zit je in de lente en als je ouder wordt in de herfst of zelfs de winter. En, zoals oudere mensen doen, lekker opscheppen over hoe geweldig je vroeger wasquote:Op dinsdag 8 december 2009 15:26 schreef Dribbel_ het volgende:
Waar schrijven jullie eigenlijk jullie teksen over met de band ?En ff posten natuurlijk
Wij uiteraard alleen puberale teksen
Haha, nou ik ben het wel met jullie eens opzich. Een hele gelikte gitaar, die bij wijze van spreke nog glimt, is zeer mooi en dat hele nieuwe heeft ook zijn charme. Maar als ik dan zo'n gerelicede gitaar zie (voornamelijk diezelfde als John Mayer heeft) heb ik ook een 'wauw' gevoel.quote:Op dinsdag 8 december 2009 21:10 schreef KaMo het volgende:
[..]
[..]
Niks voor jou
Nee, even serieus, zijn geloof ik wel goede gitaren!
Dat relicen is juist wauw als je dat er zelf ingesleten hebtquote:Op dinsdag 8 december 2009 21:17 schreef LeNick het volgende:
[..]
Haha, nou ik ben het wel met jullie eens opzich. Een hele gelikte gitaar, die bij wijze van spreke nog glimt, is zeer mooi en dat hele nieuwe heeft ook zijn charme. Maar als ik dan zo'n gerelicede gitaar zie (voornamelijk diezelfde als John Mayer heeft) heb ik ook een 'wauw' gevoel.
Die Koreaanse ziet er wel mooi goed onderhouden uit, en hoop vóór kerst te kunnen spelen op een gitaar!
Valt wel mee joh je bent al opquote:Op woensdag 9 december 2009 00:57 schreef Circle.Of.Filth het volgende:Laatste trein net gehaald
![]()
![]()
![]()
Veel bier en peking eend op![]()
![]()
*Ik ben morgen aanwezig maar dat is dan ook alles
quote:
Jeuh, hopen dat het er snel is!quote:Op woensdag 9 december 2009 00:40 schreef The_Dean het volgende:
Whoohoo!!
Pakket van GFS is nu legaal in Nederland!
Class: Priority Mail International Parcels
Service(s): International Parcels
Status: Out of Foreign Customs
Your item cleared customs in NETHERLANDS at 10:51 AM on December 8, 2009. Information, if available, is updated periodically throughout the day. Please check again later.
Detailed Results:
Out of Foreign Customs, December 08, 2009, 10:51 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, December 08, 2009, 10:50 am, NETHERLANDS
International Dispatch, December 04, 2009, 9:16 am, FOREIGN CENTERJERSEY CITY NJ 099
Vond het al vreemd veel op elkaar lijken...quote:
Als het goed is een dezer dagen.quote:
Succes man!!quote:Op woensdag 9 december 2009 10:37 schreef guitarist het volgende:
Vanavond moet het gebeuren. Spannend.
CD presentatie in Paradiso. Is toch algemeen bekend nuquote:Op woensdag 9 december 2009 10:52 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Succes man!!
Wat voor optreden is het?
quote:Op woensdag 9 december 2009 11:00 schreef The_Dean het volgende:
Dat hou ik toch niet bij man
Jullie zijn van die rommel, ik niet
Dat gebeurd wel vakerquote:
Thanks.quote:Op woensdag 9 december 2009 12:04 schreef Cynic het volgende:
Da's dan ook meteen wel een leuke plek om een cd-presentatie te doen!
Veel succes!
Foto'squote:Op woensdag 9 december 2009 12:37 schreef Rooligan het volgende:
Mijn start-kloon is eindelijk klaar. Brandhouten body, zijdeglans zwart gespoten (weer eens wat anders dan hoogglans), maple nekje, preampje erin. Ligt erg lekker in de hand!
Als je zoiets zegt ben je verplicht om foto's te postenquote:Op woensdag 9 december 2009 12:37 schreef Rooligan het volgende:
Mijn start-kloon is eindelijk klaar. Brandhouten body, zijdeglans zwart gespoten (weer eens wat anders dan hoogglans), maple nekje, preampje erin. Ligt erg lekker in de hand!
ik moet weer nieuwe halen heb er nog maar 1quote:Op woensdag 9 december 2009 15:51 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo net ff voor 2 tientjes 72 plectrums gekocht nu kan ik weer ff vooruit
quote:Op woensdag 9 december 2009 13:55 schreef Rooligan het volgende:
Zal ik voor de gein eens wat foto's plaatsen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alle onderdelen had ik nog liggen van vroegere bouwsels en experimenten; en had het idee om dat maar eens te combineren. Tis dus een brandhouten tweedehands body, een el cheapo maplehalsje (ligt erg lekker in de hand), een oude 4 laags zwarte slagplaat, wat GFS pickups die ik nog had liggen, en een oude brug. De pickup cavity is afgeschermd met alu-tape (experimentje; vooralsnog een lichte verbetering te horen) en ik heb een oudere preamp geplaats onder de onderste tone-knop. Ik moet nog de frets polijsten en de gehele gitaar goed in de was zetten en waarschijnlijk ook maar even polijsten.
Grootste leermomenten tijdens het bouwen:
- meer filler gebruiken voor de body (er zitten nog wat kleine putjes her en der);
- nog meer geduld hebben (met verven en spuiten - ben er twee weken mee bezig geweest en daarna een week later uitharden maar nog niet helemaal tevreden);
- fabrikanten houden er hun eigen interpretatie op na betreffende maatgetrouwe componenten.... Zo waren de pickup-gaten in de slagplaat een fractie te klein, was de brug te groot voor uitsparing in de slagplaat, ik moest de neck-cavity bijfrezen. Volgende keer maar proberen dezelfde fabrikant gebruiken. Ook zijn de pickups niet perfect uitgelijnd, maar ik hoor geen onbalans. En de slagplaat zelf heeft niet precies de contouren van de body.
- nog even oefenen op het plakken van decals....![]()
Geluidje is erg lekker en hij hangt goed in evenwicht. De (gelakte en polijste) maple hals speelt erg fijn. Heeft me denk ik zo'n additioneel 70 euro gekost (veel spul had ik al, verder verf, schuurpapier, schroefjes, potmeters etc.)
En wat wordt het....quote:Op woensdag 9 december 2009 17:09 schreef TeleluvR het volgende:
Whoppa, Thomann-bestelling de deur uit, happy christmas ikke!
Op deze manier gaat het nog even duren voordat ik weet wat je nu besteld hebt...quote:Op woensdag 9 december 2009 17:29 schreef TeleluvR het volgende:
Nee, niet Einstein in een pakketje... da's toch sneu voor die jongen!
Dan hebben we hetzelfde besteld bij Thomann. Alleen krijg ik mijn pakketje volgend jaar pas.quote:
quote:Op woensdag 9 december 2009 13:55 schreef Rooligan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je mooi gedaanquote:Op woensdag 9 december 2009 13:55 schreef Rooligan het volgende:
Zal ik voor de gein eens wat foto's plaatsen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje secondelijm erop, laten drogen (vrij belangrijke stapquote:Op woensdag 9 december 2009 19:55 schreef Circle.Of.Filth het volgende:![]()
Zucht effe geen gitaar spelen...
Oorzaak uien schillen met stukjes vinger![]()
Gevolg auw![]()
Nu ruik ik naar pleisterspray
En dan de "vrij belangrijke stap" vergetenquote:Op woensdag 9 december 2009 20:37 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Beetje secondelijm erop, laten drogen (vrij belangrijke stap) en weer gaan!
Lijm op het topje van je wijsvinger en een beetje op je duim, plectrum ertussen, goed aandrukken en je hebt geen excuus meer om niet te spelen!quote:Op woensdag 9 december 2009 20:57 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
En dan de "vrij belangrijke stap" vergeten
Mooi! AC15 wil ik nog wel een keer. AC30 is veel te zwaar en te hard...quote:
Ik denk dat 'ie voor thuis te groot/hard is eigenlijk. Tenzij je een groot huis hebt en hele makkelijke buren..quote:Op woensdag 9 december 2009 21:33 schreef StephanL het volgende:
Zo'n vox15 ziet er leuk uit voor thuis. Weet nog niet zo veel van versterkers, maar klinkt goed. Mooi formaat ook.
quote:
Oh. Misschien heb je ook wel gelijk. Vind mij Roland Cube 20 al behoorlijk hard gaan.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:37 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie voor thuis te groot/hard is eigenlijk. Tenzij je een groot huis hebt en hele makkelijke buren..
Die picks heb ik ook nog een hele tijd tevreden gebruikt. Ik kan ze hier in de buurt alleen niet krijgen..quote:
Rock 'n roll!quote:Op woensdag 9 december 2009 21:37 schreef Meursault het volgende:
[..]
Ik denk dat 'ie voor thuis te groot/hard is eigenlijk. Tenzij je een groot huis hebt en hele makkelijke buren..
Ja maarrrrr dat is een Bass versterkerquote:Op woensdag 9 december 2009 21:38 schreef Rooligan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fender Bassman met 2x12" tiltable cabinet
Helaas heb ik die niet....
quote:Op woensdag 9 december 2009 21:02 schreef Witchfynder het volgende:
Nieuwe Zuid-Afrikaanse punk rock ontdekt!.
Inclusief cartoon Dean ML!.
En Afrikaanstalige emo.
Zucht zo moe wordt je daar van hequote:Op woensdag 9 december 2009 21:33 schreef The_Dean het volgende:
Vandaag zelfs al een afleverpoging aan de deur gehad.
Morgen tweede poging, tussen 8 en 13... denken die lui dat er dan niemand werkt ofzo
Fabeltastischquote:Op woensdag 9 december 2009 22:22 schreef Cynic het volgende:
Mooi inderdaad. Onze televisie heeft nu wat kuren, komt er tussen 13:00 en 17:00 iemand voor langs. En nu komt-ie volgende week met het onderdeel, weer tussen 13:00 en 17:00
Achja, het is met dat soort werk ook lastig te plannen. Natuurlijk andere klussen waarvan je niet weet hoe lang ze kunnen duren. Heb dat zelf ook wel gedaan, en dat valt heel erg moeilijk precies te plannen.quote:Op woensdag 9 december 2009 22:22 schreef Cynic het volgende:
Mooi inderdaad. Onze televisie heeft nu wat kuren, komt er tussen 13:00 en 17:00 iemand voor langs. En nu komt-ie volgende week met het onderdeel, weer tussen 13:00 en 17:00
Als ze bellen snappen ze WEL hoe het werktquote:Op woensdag 9 december 2009 22:25 schreef The_Dean het volgende:
Nouja, Hi belde net wanneer het bezorgen van mijn nieuwe mobiel ongeveer uitkomt.
Gepland voor maandag, tussen kwart over vier en half negen, en krijg voor die tijd een mail met een preciezere tijd.
Zo kan het ook.
Of laat het me meteen afhalen op het postkantoor, in plaats van nóg een poging te doen en pas de volgende werkdag af kunnen halen.
Doe hem de groeten.quote:
Ja, dat is me ook al jaren een raadsel. Al verschillende klachten naar TNT hierover gestuurd, nooit één reactie terug gekregen... Ook al eens uitgevlogen tegen die muts van het postkantoor toen ik om 17:32 daar stond en zij als antwoord gaf "Nee, om 17:30 zijn we gesloten" Hoe moet een normaal werkend mens dan ooit aan zijn pakketje kunnen komenquote:Op woensdag 9 december 2009 22:29 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
Als ze bellen snappen ze WEL hoe het werkt![]()
*Waarom ze dat niet standaard doen is me een raadsel ? dat kan zoveel tijd/diesel/stress schelen
Daarom laat ik mijn spullen ook bij mijn ouders bezorgen. Ik moet er dan wel een stukje voor rijden maar de kans dat zij overdag thuis zijn is behoorlijk groot.quote:Op woensdag 9 december 2009 21:33 schreef The_Dean het volgende:
Vandaag zelfs al een afleverpoging aan de deur gehad.
Morgen tweede poging, tussen 8 en 13... denken die lui dat er dan niemand werkt ofzo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |