ik moet weer nieuwe halen heb er nog maar 1quote:Op woensdag 9 december 2009 15:51 schreef Dribbel_ het volgende:
Zo net ff voor 2 tientjes 72 plectrums gekocht nu kan ik weer ff vooruit
quote:Op woensdag 9 december 2009 13:55 schreef Rooligan het volgende:
Zal ik voor de gein eens wat foto's plaatsen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alle onderdelen had ik nog liggen van vroegere bouwsels en experimenten; en had het idee om dat maar eens te combineren. Tis dus een brandhouten tweedehands body, een el cheapo maplehalsje (ligt erg lekker in de hand), een oude 4 laags zwarte slagplaat, wat GFS pickups die ik nog had liggen, en een oude brug. De pickup cavity is afgeschermd met alu-tape (experimentje; vooralsnog een lichte verbetering te horen) en ik heb een oudere preamp geplaats onder de onderste tone-knop. Ik moet nog de frets polijsten en de gehele gitaar goed in de was zetten en waarschijnlijk ook maar even polijsten.
Grootste leermomenten tijdens het bouwen:
- meer filler gebruiken voor de body (er zitten nog wat kleine putjes her en der);
- nog meer geduld hebben (met verven en spuiten - ben er twee weken mee bezig geweest en daarna een week later uitharden maar nog niet helemaal tevreden);
- fabrikanten houden er hun eigen interpretatie op na betreffende maatgetrouwe componenten.... Zo waren de pickup-gaten in de slagplaat een fractie te klein, was de brug te groot voor uitsparing in de slagplaat, ik moest de neck-cavity bijfrezen. Volgende keer maar proberen dezelfde fabrikant gebruiken. Ook zijn de pickups niet perfect uitgelijnd, maar ik hoor geen onbalans. En de slagplaat zelf heeft niet precies de contouren van de body.
- nog even oefenen op het plakken van decals....![]()
Geluidje is erg lekker en hij hangt goed in evenwicht. De (gelakte en polijste) maple hals speelt erg fijn. Heeft me denk ik zo'n additioneel 70 euro gekost (veel spul had ik al, verder verf, schuurpapier, schroefjes, potmeters etc.)
En wat wordt het....quote:Op woensdag 9 december 2009 17:09 schreef TeleluvR het volgende:
Whoppa, Thomann-bestelling de deur uit, happy christmas ikke!
Op deze manier gaat het nog even duren voordat ik weet wat je nu besteld hebt...quote:Op woensdag 9 december 2009 17:29 schreef TeleluvR het volgende:
Nee, niet Einstein in een pakketje... da's toch sneu voor die jongen!
Dan hebben we hetzelfde besteld bij Thomann. Alleen krijg ik mijn pakketje volgend jaar pas.quote:
quote:Op woensdag 9 december 2009 13:55 schreef Rooligan het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je mooi gedaanquote:Op woensdag 9 december 2009 13:55 schreef Rooligan het volgende:
Zal ik voor de gein eens wat foto's plaatsen?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje secondelijm erop, laten drogen (vrij belangrijke stapquote:Op woensdag 9 december 2009 19:55 schreef Circle.Of.Filth het volgende:![]()
Zucht effe geen gitaar spelen...
Oorzaak uien schillen met stukjes vinger![]()
Gevolg auw![]()
Nu ruik ik naar pleisterspray
En dan de "vrij belangrijke stap" vergetenquote:Op woensdag 9 december 2009 20:37 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Beetje secondelijm erop, laten drogen (vrij belangrijke stap) en weer gaan!
Lijm op het topje van je wijsvinger en een beetje op je duim, plectrum ertussen, goed aandrukken en je hebt geen excuus meer om niet te spelen!quote:Op woensdag 9 december 2009 20:57 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
[..]
En dan de "vrij belangrijke stap" vergeten
Mooi! AC15 wil ik nog wel een keer. AC30 is veel te zwaar en te hard...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |