Mja, maar de meeste mensen in de bediening zijn daar toch niet voor hun carriere en levenslange baan. Dat zijn vaak bijbaantjes.quote:Op maandag 7 december 2009 13:48 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Omdat het je werk is misschien? Mijn vader haalt er voldoening uit dat ie zijn horecawerk naar behoren doet iig
Dude, nu dacht ik dat ik een grammaticale fout gemaakt had en das heul niet zo!quote:
Sorry, maar om efficent te zijn hoef je niet onbeschoft en bot te zijn. Met een glimlach en een grapje kom je een stuk verder. Mijn oduers hebben een discotheek gehad in het centrum van amsterdam en die letten daar altijd enorm op.quote:Op maandag 7 december 2009 13:50 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ben als barvrouw ook wel eens onbeschoft en bot. Waarom? Omdat ik het druk heb en iedereen aan de bar denkt dat hij koning is en als eerste geholpen moet worden, terwijl er mensen veel langer staan.
Dat denk ik niet. Je moet die cirkel ergens doorbreken. Veel Nederlanders geven geen fooi omdat de prijs an sich al zo hoog is.quote:Op maandag 7 december 2009 13:50 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Zou in nederland niet werken, omdat de gemiddelde Nederlander te gierig is voor fooien.
En? Als je werkt, moet je ook je werk goed doen.quote:Op maandag 7 december 2009 13:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mja, maar de meeste mensen in de bediening zijn daar toch niet voor hun carriere en levenslange baan. Dat zijn vaak bijbaantjes.
quote:Op maandag 7 december 2009 13:52 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Dude, nu dacht ik dat ik een grammaticale fout gemaakt had en das heul niet zo!
Horeca is ook iets wat in je zit, gastvrijheid, allerlei dingen die je niet aan kan leren in principe.quote:Op maandag 7 december 2009 13:48 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Omdat het je werk is misschien? Mijn vader haalt er voldoening uit dat ie zijn horecawerk naar behoren doet iig
I do agree, als je in de horeca werkt, sta je in dienst van de klant. Het heet niet voor niets bediening.quote:Op maandag 7 december 2009 13:52 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Sorry, maar om efficent te zijn hoef je niet onbeschoft en bot te zijn. Met een glimlach en een grapje kom je een stuk verder. Mijn oduers hebben een discotheek gehad in het centrum van amsterdam en die letten daar altijd enorm op.
Ik weet zelf wel hoe het werkt hoor, maar de meeste nederlanders geven zelfs in de goedkoopste pizzeria geen fooi.quote:Op maandag 7 december 2009 13:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Je moet die cirkel ergens doorbreken. Veel Nederlanders geven geen fooi omdat de prijs an sich al zo hoog is.
Fooi is extra voor de inzet van het personeel. En dat geef ik dan ook. Maar als het kut is, krijgen ze niks.
Fooi is mooi. Een beetje contact met de klant is veel gaver dan zo'n saggerijnige gast of een botte bitch.
Als ik ergens eet, geef ik altijd fooi. Als ik slecht gegeten heb, dan zeg ik dat ook.quote:Op maandag 7 december 2009 13:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Je moet die cirkel ergens doorbreken. Veel Nederlanders geven geen fooi omdat de prijs an sich al zo hoog is.
Fooi is extra voor de inzet van het personeel. En dat geef ik dan ook. Maar als het kut is, krijgen ze niks.
Fooi is mooi. Een beetje contact met de klant is veel gaver dan zo'n saggerijnige gast of een botte bitch.
Ik ben 8 jaar bakker geweest als bijbaantje. Als je een bijbaantje blijft zien als "maar een bijbaantje", dan wordt het tijd voor wat anders.quote:Op maandag 7 december 2009 13:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mja, maar de meeste mensen in de bediening zijn daar toch niet voor hun carriere en levenslange baan. Dat zijn vaak bijbaantjes.
Bullshit! Dus het is een gave om in de horeca te kunnen werken, maar een arts kan je gewoon worden door netjes je studie af te maken?quote:Op maandag 7 december 2009 13:54 schreef Kluts het volgende:
[..]
Horeca is ook iets wat in je zit, gastvrijheid, allerlei dingen die je niet aan kan leren in principe.
Ikzelf vind in de horeca werken harstikke tof, ondanks zeurende klanten, drukte, stress, maar een ander zou dat misschien totaal niet kunnen.
Klopt en dat doe ik ook wel eens. Maar als iemand voor de 4e keer denkt dat hij de eerste is, terwijl hij zich net bij een overvolle bar ertussen wurmt, dan kan het wel eens in het verkeerde keelgat schieten.quote:Op maandag 7 december 2009 13:52 schreef ripley1 het volgende:
Sorry, maar om efficent te zijn hoef je niet onbeschoft en bot te zijn. Met een glimlach en een grapje kom je een stuk verder. Mijn oduers hebben een discotheek gehad in het centrum van amsterdam en die letten daar altijd enorm op.
Je geeft zelf het mooie voorbeeld hier, je moet in de horeca met mensen kunnen omgaan, ik zou geen horeca-carriere ambieeren met zo'n instellingquote:Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Bullshit! Dus het is een gave om in de horeca te kunnen werken, maar een arts kan je gewoon worden door netjes je studie af te maken?
Net zoals goed kunnen tekenen een gave isquote:Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Bullshit! Dus het is een gave om in de horeca te kunnen werken, maar een arts kan je gewoon worden door netjes je studie af te maken?
Dat zeg ik toch nergens? Rellert.quote:Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
dat hoort nu eenmaal bij de horeca, dat je ook imperfecte gasten hebtquote:Op maandag 7 december 2009 13:56 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Klopt en dat doe ik ook wel eens. Maar als iemand voor de 4e keer denkt dat hij de eerste is, terwijl hij zich net bij een overvolle bar ertussen wurmt, dan kan het wel eens in het verkeerde keelgat schieten.
Gisteren in Mona's eten en drinken (o.i.d.) in Arnhem gegeten. Snel, goedkoop en niet slecht. Onbeperkt spare-ribs kan je weinig aan verkloten, maar er zat goeie salade en groenten bij en ze waren snel met bedienen ondanks de drukte.quote:Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Als ik ergens eet, geef ik altijd fooi. Als ik slecht gegeten heb, dan zeg ik dat ook.
Ik heb ooit in Arnhem ergens gegeten waar ik zo schofterig behandeld werd, dat ik echt niks aan fooi gegeven heb. Maar als ik ergens goed gegeten heb, dan laat ik daar mijn waardering mee blijken.
Hietweefquote:Op maandag 7 december 2009 13:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je geeft zelf het mooie voorbeeld hier, je moet in de horeca met mensen kunnen omgaan, ik zou geen horeca-carriere ambieeren met zo'n instelling.
Juist dan kun je je daar op een goede manier uit werken.quote:Op maandag 7 december 2009 13:56 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Klopt en dat doe ik ook wel eens. Maar als iemand voor de 4e keer denkt dat hij de eerste is, terwijl hij zich net bij een overvolle bar ertussen wurmt, dan kan het wel eens in het verkeerde keelgat schieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |