abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 december 2009 @ 13:52:27 #101
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_75369939
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:48 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Omdat het je werk is misschien? Mijn vader haalt er voldoening uit dat ie zijn horecawerk naar behoren doet iig
Mja, maar de meeste mensen in de bediening zijn daar toch niet voor hun carriere en levenslange baan. Dat zijn vaak bijbaantjes.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_75369941
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:49 schreef djayzz het volgende:

[..]

hak jij maar eens op ons in
Dude, nu dacht ik dat ik een grammaticale fout gemaakt had en das heul niet zo!
Whatever you're about to discover we off that.
pi_75369953
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:50 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ben als barvrouw ook wel eens onbeschoft en bot. Waarom? Omdat ik het druk heb en iedereen aan de bar denkt dat hij koning is en als eerste geholpen moet worden, terwijl er mensen veel langer staan.
Sorry, maar om efficent te zijn hoef je niet onbeschoft en bot te zijn. Met een glimlach en een grapje kom je een stuk verder. Mijn oduers hebben een discotheek gehad in het centrum van amsterdam en die letten daar altijd enorm op.
pi_75369982
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:50 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Zou in nederland niet werken, omdat de gemiddelde Nederlander te gierig is voor fooien.
Dat denk ik niet. Je moet die cirkel ergens doorbreken. Veel Nederlanders geven geen fooi omdat de prijs an sich al zo hoog is.

Fooi is extra voor de inzet van het personeel. En dat geef ik dan ook. Maar als het kut is, krijgen ze niks.

Fooi is mooi. Een beetje contact met de klant is veel gaver dan zo'n saggerijnige gast of een botte bitch.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_75369986
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:52 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Mja, maar de meeste mensen in de bediening zijn daar toch niet voor hun carriere en levenslange baan. Dat zijn vaak bijbaantjes.
En? Als je werkt, moet je ook je werk goed doen.
  maandag 7 december 2009 @ 13:53:35 #106
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_75369989
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:52 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]

Dude, nu dacht ik dat ik een grammaticale fout gemaakt had en das heul niet zo!
Vroegah, toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
pi_75370000
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:48 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Omdat het je werk is misschien? Mijn vader haalt er voldoening uit dat ie zijn horecawerk naar behoren doet iig
Horeca is ook iets wat in je zit, gastvrijheid, allerlei dingen die je niet aan kan leren in principe.
Ikzelf vind in de horeca werken harstikke tof, ondanks zeurende klanten, drukte, stress, maar een ander zou dat misschien totaal niet kunnen.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_75370046
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:52 schreef ripley1 het volgende:

[..]

Sorry, maar om efficent te zijn hoef je niet onbeschoft en bot te zijn. Met een glimlach en een grapje kom je een stuk verder. Mijn oduers hebben een discotheek gehad in het centrum van amsterdam en die letten daar altijd enorm op.
I do agree, als je in de horeca werkt, sta je in dienst van de klant. Het heet niet voor niets bediening.
Dit geldt overigens voor alle beroepen waar je met klanten te maken hebt.
pi_75370050
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Je moet die cirkel ergens doorbreken. Veel Nederlanders geven geen fooi omdat de prijs an sich al zo hoog is.

Fooi is extra voor de inzet van het personeel. En dat geef ik dan ook. Maar als het kut is, krijgen ze niks.

Fooi is mooi. Een beetje contact met de klant is veel gaver dan zo'n saggerijnige gast of een botte bitch.
Ik weet zelf wel hoe het werkt hoor, maar de meeste nederlanders geven zelfs in de goedkoopste pizzeria geen fooi.
pi_75370070
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als ik ergens eet, geef ik altijd fooi. Als ik slecht gegeten heb, dan zeg ik dat ook.

Ik heb ooit in Arnhem ergens gegeten waar ik zo schofterig behandeld werd, dat ik echt niks aan fooi gegeven heb. Maar als ik ergens goed gegeten heb, dan laat ik daar mijn waardering mee blijken.
pi_75370074
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:52 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik ben 8 jaar bakker geweest als bijbaantje. Als je een bijbaantje blijft zien als "maar een bijbaantje", dan wordt het tijd voor wat anders.

Je hebt een servicegericht beroep. Dan doe je je best maar. Dat kon ik als bakker (bij de V&D, dus ook een soort restaurant), dan kunnen kutrechtenstudentjes het ook.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

† In Memoriam † maandag 7 december 2009 @ 13:55:53 #112
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_75370103
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:54 schreef Kluts het volgende:

[..]

Horeca is ook iets wat in je zit, gastvrijheid, allerlei dingen die je niet aan kan leren in principe.
Ikzelf vind in de horeca werken harstikke tof, ondanks zeurende klanten, drukte, stress, maar een ander zou dat misschien totaal niet kunnen.
Bullshit! Dus het is een gave om in de horeca te kunnen werken, maar een arts kan je gewoon worden door netjes je studie af te maken?
  maandag 7 december 2009 @ 13:55:59 #113
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75370109
Ik was altijd best een vriendelijke barman eigenlijk, gewoon omdat ik er teveel lol in had om me druk te maken .

Ik was misschien niet de beste, maar das detail .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 7 december 2009 @ 13:56:04 #114
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_75370113
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:52 schreef ripley1 het volgende:
Klopt en dat doe ik ook wel eens. Maar als iemand voor de 4e keer denkt dat hij de eerste is, terwijl hij zich net bij een overvolle bar ertussen wurmt, dan kan het wel eens in het verkeerde keelgat schieten.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 7 december 2009 @ 13:56:48 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75370145
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Bullshit! Dus het is een gave om in de horeca te kunnen werken, maar een arts kan je gewoon worden door netjes je studie af te maken?
Je geeft zelf het mooie voorbeeld hier, je moet in de horeca met mensen kunnen omgaan, ik zou geen horeca-carriere ambieeren met zo'n instelling .
Get woke, go broke!
  maandag 7 december 2009 @ 13:57:04 #117
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_75370159
quote:

[..]

Net zoals goed kunnen tekenen een gave is Sommige vakken zijn te leren, andere moeet je aanleg voor hebben. Ik zeg niet in welke categorie arts hoort en in welke horeca. Dat laat ik ff in 't midden.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_75370163
quote:

[..]

Dat zeg ik toch nergens? Rellert.
pi_75370168
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:56 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Klopt en dat doe ik ook wel eens. Maar als iemand voor de 4e keer denkt dat hij de eerste is, terwijl hij zich net bij een overvolle bar ertussen wurmt, dan kan het wel eens in het verkeerde keelgat schieten.
dat hoort nu eenmaal bij de horeca, dat je ook imperfecte gasten hebt
pi_75370186
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef Kluts het volgende:

[..]

Als ik ergens eet, geef ik altijd fooi. Als ik slecht gegeten heb, dan zeg ik dat ook.

Ik heb ooit in Arnhem ergens gegeten waar ik zo schofterig behandeld werd, dat ik echt niks aan fooi gegeven heb. Maar als ik ergens goed gegeten heb, dan laat ik daar mijn waardering mee blijken.
Gisteren in Mona's eten en drinken (o.i.d.) in Arnhem gegeten. Snel, goedkoop en niet slecht. Onbeperkt spare-ribs kan je weinig aan verkloten, maar er zat goeie salade en groenten bij en ze waren snel met bedienen ondanks de drukte.

Prima prijs-kwaliteitverhouding. In de meeste prestigieuze tenten betaal je veel teveel voor te weinig.

pi_75370230
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je geeft zelf het mooie voorbeeld hier, je moet in de horeca met mensen kunnen omgaan, ik zou geen horeca-carriere ambieeren met zo'n instelling .
Hietweef
Bwhehe hoi.
  maandag 7 december 2009 @ 13:59:15 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75370240
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:58 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]

Hietweef
Bwhehe hoi.
Hoi babsje .
Get woke, go broke!
pi_75370246
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:56 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Juist dan kun je je daar op een goede manier uit werken.

Ik heb zelf een tijd in een coffeeshop gewerkt, grote shop, dus vergelijkbaar met reguliere horeca zegmaar.
Vooral daar heb je nog wel eens te maken met onbeschoft gedrag, ongepaste opmerkingen, en ik heb me daar altijd uit kunnen redden, zonder ook maar 1 moment klantonvriendelijk te zijn.

Wat rip zegt, met een grapje, of glimlach, kom je een heel eind.
pi_75370259
Arnhem -was er nog nooit geweest, behalve 1x Qlimax- had een leuk centrum!

pi_75370293
Ja, Arnhem is leuk man Lekker eten en gezellig inderdaad En je kunt er ook goed shoppen en naar de bioscoop. Arnhem
  † In Memoriam † maandag 7 december 2009 @ 14:00:42 #126
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_75370303
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:59 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik heb zelf een tijd in een coffeeshop gewerkt, grote shop, dus vergelijkbaar met reguliere horeca zegmaar.
Vooral daar heb je nog wel eens te maken met onbeschoft gedrag, ongepaste opmerkingen, en ik heb me daar altijd uit kunnen redden, zonder ook maar 1 moment klantonvriendelijk te zijn.

Als dat een coffeeshop is waar ik mijn spul ga halen dan is dat op geen enkele wijze te vergelijken met de reguliere horeca.
pi_75370307
quote:
Op maandag 7 december 2009 13:59 schreef El_Matador het volgende:
Arnhem -was er nog nooit geweest, behalve 1x Qlimax- had een leuk centrum!
Heeft.
Tenzij de Duitsers het inmiddels gebombardeerd hebben, but I don't think so
pi_75370310
quote:

En dat werkt of je nu bier, brood of software verkoopt of mensen olie leert zoeken.

pi_75370343
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:00 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Als dat een coffeeshop is waar ik mijn spul ga halen dan is dat op geen enkele wijze te vergelijken met de reguliere horeca.
Waarschijnlijk niet dan. Er bestaan ook shops die meer overkomen als een sort of kroeg waar je toevallig ook wiet kan kopen.

Oftewel: Praat dan niet.
pi_75370347
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:00 schreef ripley1 het volgende:
Ja, Arnhem is leuk man Lekker eten en gezellig inderdaad En je kunt er ook goed shoppen en naar de bioscoop. Arnhem
Ja, jij was de enige die het erover had. Ik ga nog wel es terug denk ik. Het is maar 1,5 uur rijden.

maandag 7 december 2009 @ 14:02:01 #131
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_75370354
quote:

[..]

klantonvriendelijk: Sterf!
  maandag 7 december 2009 @ 14:02:10 #132
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75370358
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:00 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Jouw wereldbeeld is gelukkig niet gefocussed op 1 persoon, jezelf .

hier in Amsterdam heb je hele grote coffeeshops die echt niet van die junkenhollen zijn hoor, dat zijn hele grote, nette zaken waar echt gewoon een heel normaal horecabeeld bij hoort .
Get woke, go broke!
  † In Memoriam † maandag 7 december 2009 @ 14:03:58 #133
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_75370414
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:01 schreef Kluts het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet dan. Er bestaan ook shops die meer overkomen als een sort of kroeg waar je toevallig ook wiet kan kopen.

Oftewel: Praat dan niet.
Geen een coffeeshop in Nijmegen is als een cafe waar je toevallig ook wiet kan kopen, maar andersom. Je kan er toevallig ook een cola'tje bestellen! En dat lijkt voor geen meter op een normaal cafe. Ik kom zelden in een normaal cafe waar de meeste bezoekers stoned zijn en niet dronken i.p.v. andersom.
  maandag 7 december 2009 @ 14:04:52 #134
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_75370453
Ik heb ook achter de bar gestaan en heb het altijd wel kunnen redden door vriendelijk te blijven.

Dat er mensen gaan zuchten omdat het ze te lang duurt hoeft niet onvriednelijk opgelost te worden
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_75370469
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jouw wereldbeeld is gelukkig niet gefocussed op 1 persoon, jezelf .

hier in Amsterdam heb je hele grote coffeeshops die echt niet van die junkenhollen zijn hoor, dat zijn hele grote, nette zaken waar echt gewoon een heel normaal horecabeeld bij hoort .
Nou, exact die hebben wij hier op het platteland ook.
pi_75370470
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:03 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Geen een coffeeshop in Nijmegen is als een cafe waar je toevallig ook wiet kan kopen, maar andersom. Je kan er toevallig ook een cola'tje bestellen! En dat lijkt voor geen meter op een normaal cafe. Ik kom zelden in een normaal cafe waar de meeste bezoekers stoned zijn en niet dronken i.p.v. andersom.
Ga dan ook niet in Nijmegen wonen
pi_75370473
quote:

[..]

Maar dat betekent niet dat het niet bestaat hoor, omdat je het in Nijmegen niet hebt
  maandag 7 december 2009 @ 14:05:40 #138
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75370476
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:04 schreef Belsezar het volgende:
Ik heb ook achter de bar gestaan en heb het altijd wel kunnen redden door vriendelijk te blijven.

Dat er mensen gaan zuchten omdat het ze te lang duurt hoeft niet onvriednelijk opgelost te worden
Ach, wij hebben er ook wel eens iemand uitgeknikkerd hoor, het houdt een keer op ook natuurlijk.
Get woke, go broke!
  maandag 7 december 2009 @ 14:06:10 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75370488
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:05 schreef Kluts het volgende:

[..]

Nou, exact die hebben wij hier op het platteland ook.
Dat zou ik niet weten, ik kom natuurlijk nooit buiten Amsterdam .
Get woke, go broke!
pi_75370496
quote:

[..]

In Nijmegen heb je de Kronkel zitten. Dat is wel meer dan een achterafkeetje waar je wiet koopt bij een of andere weirdo.
pi_75370521
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach, wij hebben er ook wel eens iemand uitgeknikkerd hoor, het houdt een keer op ook natuurlijk.
Zelfs ik heb wel een aantal keer mensen uit de shop geknikkerd.
  † In Memoriam † maandag 7 december 2009 @ 14:07:29 #142
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_75370540
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:05 schreef BadAssBitchSmut het volgende:

[..]

Maar dat betekent niet dat het niet bestaat hoor, omdat je het in Nijmegen niet hebt
En dat is maar goed ook. Maar ja, waarschijnlijk komt het ook doordat ze hier hun best willen doen om de overlast van drugstoerisme tegen te gaan. Het zou anders vol met Duitsers zitten!
  maandag 7 december 2009 @ 14:07:47 #143
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_75370547
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Natuurlijk. Lijkt me logisch. Maar mensen die zuchten enzo kregen altijd jij bent de volgende amigo te horen oid. En dat met een lach of knipoog deed het altijd prima eigenlijk. Bij mensen die redelijk waren dus he
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
  † In Memoriam † maandag 7 december 2009 @ 14:08:11 #144
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_75370569
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:06 schreef Kluts het volgende:

[..]

In Nijmegen heb je de Kronkel zitten. Dat is wel meer dan een achterafkeetje waar je wiet koopt bij een of andere weirdo.
Gewoon een standaard-coffeeshop. Niets café-kloon.
  maandag 7 december 2009 @ 14:08:25 #145
112639 djayzz
Ideas are bulletproof
pi_75370580
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:07 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En dat is maar goed ook. Maar ja, waarschijnlijk komt het ook doordat ze hier hun best willen doen om de overlast van drugstoerisme tegen te gaan. Het zou anders vol met Duitsers zitten!
Ga je toch naar denbosch, daar heb je wel fatsoenlijke zaken
pi_75370607
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:07 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik denk idd wel dat dat er mee te maken heeft
Al zitten in Enschede wel genoeg shops waar je ook echt relaxed kunt chillen... das dichterbij Dld dan Nijmegen
pi_75370616
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:08 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Gewoon een standaard-coffeeshop. Niets café-kloon.
Waar je je kan eten. Weliswaar geen 10-gangen liflafjes, maar gewoon plateservice.
En de versgemaakte milkshakes daar.
  maandag 7 december 2009 @ 14:09:52 #148
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_75370638
The Bulldog hier is echt een schoolvoorbeeld, hele nette tent met de coffeeshop eraanvast . Die hebben zelfs een merchandisingafdeling etc .
Get woke, go broke!
pi_75370701
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:09 schreef HeatWave het volgende:
The Bulldog hier is echt een schoolvoorbeeld, hele nette tent met de coffeeshop eraanvast . Die hebben zelfs een merchandisingafdeling etc .
Sowieso snap ik niet waarom in DK's ogen een coffeeshop niet onder horeca valt, maar goed.
  † In Memoriam † maandag 7 december 2009 @ 14:11:26 #150
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_75370707
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:08 schreef djayzz het volgende:

[..]

Ga je toch naar denbosch, daar heb je wel fatsoenlijke zaken
In de hinthamer-straat zit wel een goede zaak. Sinds wanneer weet jij wat van coffeeshop? GvE je wat tips gegeven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')