Heel logisch: dan nog is het vis en heeft het een vissige smaak. Misschien qua structuur vlezig en qua smaak de minste visachtige, maar de smaak zit er nog steeds bij. En die smaak lust ik niet.quote:Op maandag 7 december 2009 13:23 schreef ripley1 het volgende:
Vlees is ook heerlijk, indien de juiste en de juiste kwaliteit.![]()
Ik vind het wel raar als mensen zeggen dat ze vis in het algemeen niet lekker vinden, je hebt zoveel soorten en smaken. Een goeie tonijnsteak is bijvoorbeeld eerder vlezig dan vissig
Al gedaan en het is zeker aan te raden. Het is mijn favo restaurant hier in NLquote:Op maandag 7 december 2009 13:26 schreef Kluts het volgende:
[..]
Maar dan zonder jezelf eerst klem te zuipen op een terras en na 2 rondes vlees al vol zitten.
Ik ben een vleessnijderquote:Op maandag 7 december 2009 13:28 schreef Belsezar het volgende:
Is trouwens wel mooi om te zien dat nederlanders van nature viseters zijn zeg maar.
In het zuiden van brazilie en in uruguay en argentinie waat vlees een major thing is en vrijwel geen vis is houden ze hun vork anders vast dan de meeste hier.
Ze houden de hele steel van de vork met hun vuist vast en de punten naar beneden. Om het vlees stevig te prikken en goed vast te houden is met het snijden.
Dat zit er ingebakken door het generaties vlees eten
deception uit welk jaar?quote:Op maandag 7 december 2009 13:25 schreef Nouk84 het volgende:
Ik heb dit weekend Deception gezien. Goede film!
Ik eet ook heel andersquote:Op maandag 7 december 2009 13:28 schreef Belsezar het volgende:
Is trouwens wel mooi om te zien dat nederlanders van nature viseters zijn zeg maar.
In het zuiden van brazilie en in uruguay en argentinie waat vlees een major thing is en vrijwel geen vis is houden ze hun vork anders vast dan de meeste hier.
Ze houden de hele steel van de vork met hun vuist vast en de punten naar beneden. Om het vlees stevig te prikken en goed vast te houden is met het snijden.
Dat zit er ingebakken door het generaties vlees eten
2008.quote:
Black Angus vlees. Moet heel goed vlees zijn inderdaad. En zeer mooie prijs voor dat soort vleesquote:Op maandag 7 december 2009 13:31 schreef ripley1 het volgende:
http://www.entrecote-et-les-dames.nl/
Echt heerlijk vlles! En voor de visliefhebbers slibtong. Maardoordat ze maar 2 gerechten hebben besteden ze zoveel zorg aan de kwaliteit van hun producten, dat je er echt heerlijk eet. Zachtste vlees ooit en gratis refill
Ik wil die nieuwe film met goerge clooney zien. Dat hij een special ops in het leger is en schapen moet doden met zijn hersens. Ik heb voorstukjes gezien en die lijkt me zo grappigquote:
Ik heb bij dit restaurant gegeten in Den Haag. ONGELOOFLIJK slecht. Alles. Het vlees, de vis, de keuze (goh), de bediening, de wijn, alles.quote:Op maandag 7 december 2009 13:32 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Black Angus vlees. Moet heel goed vlees zijn inderdaad. En zeer mooie prijs voor dat soort vlees
quote:Op maandag 7 december 2009 13:35 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ik wil die nieuwe film met goerge clooney zien. Dat hij een special ops in het leger is en schapen moet doden met zijn hersens. Ik heb voorstukjes gezien en die lijkt me zo grappig
Ook weleens gehad maar niet altijd in NLquote:Op maandag 7 december 2009 13:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb bij dit restaurant gegeten in Den Haag. ONGELOOFLIJK slecht. Alles. Het vlees, de vis, de keuze (goh), de bediening, de wijn, alles.
En je betaalt je blauw aan die kankerlijers.
Uit eten gaan in Nederland is gewoon niet leuk. Je betaalt je scheel, krijgt kutservice (zelfs Russen zijn nog klantvriendelijker) en de kwaliteit en kwantiteit is vaak kut.
In Nederland zijn er genoeg plaatsen waar je heerlijk kan eten voor een uitstekende prijs! en goede service ook.quote:Op maandag 7 december 2009 13:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb bij dit restaurant gegeten in Den Haag. ONGELOOFLIJK slecht. Alles. Het vlees, de vis, de keuze (goh), de bediening, de wijn, alles.
Uit eten gaan in Nederland is gewoon niet leuk. Je betaalt je scheel, krijgt kutservice (zelfs Russen zijn nog klantvriendelijker) en de kwaliteit en kwantiteit is vaak kut.
Idd, slechte restaurants heb je over heel de wereldquote:Op maandag 7 december 2009 13:38 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ook weleens gehad maar niet altijd in NL
In Nederland zijn de prijzen absoluut niet in verhouding met de kwaliteit of service. Duurdere restaurants zijn juist vaak slechter dan goedkopere, maar dat weet je niet van tevoren.quote:Op maandag 7 december 2009 13:38 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Ook weleens gehad maar niet altijd in NL
quote:Op maandag 7 december 2009 13:36 schreef djayzz het volgende:
[..]raar verhaal
Ik ga Sherlock Holmes zien!
De service is in vrijwel alle landen beter. Zo'n ongeinteresseerd wijf dat je al kauwgomkauwend aankijkt "wat mot je vreten?".quote:Op maandag 7 december 2009 13:40 schreef djayzz het volgende:
[..]
Idd, slechte restaurants heb je over heel de wereld
Zo, je kan ook gewoon even normaal doenquote:Op maandag 7 december 2009 13:36 schreef El_Matador het volgende:
Is het niet tijd om te emigreren kerelquote:Op maandag 7 december 2009 13:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De service is in vrijwel alle landen beter. Zo'n ongeinteresseerd wijf dat je al kauwgomkauwend aankijkt "wat mot je vreten?".
![]()
En aan het eind van de avond ben je een bedrag kwijt waarvoor je een gemiddelde keuken met inbouwapparatuur kon kopen.
Eindhoven. De Bommel. Maar 2 gerechten (Vlees of vegetarisch) maar o o o wat lekker en vaak erg apart klaargemaakt. Voorgerecht, hoofdgerecht = 12,00 EUR. En erg gezelligquote:Op maandag 7 december 2009 13:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En da's in andere landen niet?quote:Op maandag 7 december 2009 13:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In Nederland zijn de prijzen absoluut niet in verhouding met de kwaliteit of service. Duurdere restaurants zijn juist vaak slechter dan goedkopere, maar dat weet je niet van tevoren.
Service is echt belabberd. Je wordt gewoon onbeschoft bediend. In een beetje land zouden ze je er een nekschot voor geven.
En terecht.
Kloptquote:Op maandag 7 december 2009 13:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De service is in vrijwel alle landen beter. Zo'n ongeinteresseerd wijf dat je al kauwgomkauwend aankijkt "wat mot je vreten?".
![]()
En aan het eind van de avond ben je een bedrag kwijt waarvoor je een gemiddelde keuken met inbouwapparatuur kon kopen.
whahaquote:
quote:Op maandag 7 december 2009 13:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
mcDonalds! Snel, goedkoop en in de buurt!
Ik wil hier als lurker nog even op inhakenquote:Op maandag 7 december 2009 13:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De service is in vrijwel alle landen beter.
Hij is zo grappig hequote:
Omdat het je werk is misschien? Mijn vader haalt er voldoening uit dat ie zijn horecawerk naar behoren doet iigquote:Op maandag 7 december 2009 13:47 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ik wil hier als lurker nog even op inhaken
In andere landen is de service beter omdat ze daar vaak leven van de fooien, omdat ze of helemaal geen salaris krijgen, of een absurd hongerloontje.
Hier in NL zijn de fooien een extraatje bovenop je salaris, so why bother to be friendly?
Horecamensen worden dan ook over- in plaats van onderbetaald wat ze zelf vinden.quote:Op maandag 7 december 2009 13:47 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ik wil hier al lurker nog even op inhaken
In andere landen is de service beter omdat ze daar vaak leven van de fooien, omdat ze of helemaal geen salaris krijgen, of een absurd hongerloontje.
Hier in NL zijn de fooien een extraatje bovenop je salaris, so why bother to be friendly?
Met m'n zusje, die hogere hotelschool heeft gedaan, ergens gaan eten is ook altijd feest. Die kan zich ook heerlijk groen en geel ergeren aan het bedienend personeelquote:Op maandag 7 december 2009 13:45 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Klopt
Er zijn best veel restaurants in Nederland waar prima eten is, maar het bedienend personeel in Nederland is echt vaak ongeinteresseerd en onbeschoft en ook nog eens niet capabel. Mijn vader werkt zelf in d ehoreca en die ergert zich scheel
Ho! Kom niet aan Nederland. Vooral geen kritische noot. Vuile buitenlander, wat denk je wel niet met je mening over Nederland.quote:Op maandag 7 december 2009 13:43 schreef djayzz het volgende:
[..]
Is het niet tijd om te emigreren kerel
hak jij maar eens op ons inquote:Op maandag 7 december 2009 13:47 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Ik wil hier als lurker nog even op inhaken
Zou in nederland niet werken, omdat de gemiddelde Nederlander te gierig is voor fooien.quote:Op maandag 7 december 2009 13:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Horecamensen worden dan ook over- in plaats van onderbetaald wat ze zelf vinden.
Ga maar werken voor je fooien. Kan ook de prijs van een maaltijd van zeer gemiddelde kwaliteit omlaag. En dus meer financiele waardering.
Ja, lijkt me best tof!quote:Op maandag 7 december 2009 13:48 schreef Belsezar het volgende:
[..]
Hij is zo grappig he![]()
Ik MOET hem zien
Mwah, dat valt wel mee opzich, maar het is hier gewoon niet zo vanzelfsprekend. Ik krijg ook geen fooi op mijn werkquote:Op maandag 7 december 2009 13:50 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Zou in nederland niet werken, omdat de gemiddelde Nederlander te gierig is voor fooien.
Ik ben al op heeeeel veel reizen geweest, Angel. En nergens is het zo slecht als in Nederland. Zelfs in Rusland ben ik beter bediend, en dat zegt wat. En zowel absoluut als relatief zijn de prijzen lager. Nederland is het duurste om ergens uit eten te gaan. En dan ook nog es het slechtste dan wel meest onvoorspelbare.quote:Op maandag 7 december 2009 13:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En da's in andere landen niet?Op vakantie douwen ze de toeristen ook in dure slechte restaurants. Tip 1 is altijd al geweest dat je moet eten waar de lokale bevolking eet. Beter eten, minder geld, vriendelijkre service.
Verdiep je maar eens hoe de mcDonald zijn vlees verwerkt en volgens welke eisen. Dat is beter, hygiënischer en nauwkeuriger vastgelegd dan de herkomst van menig biefstukje in duur restaurant.quote:
quote:Op maandag 7 december 2009 13:48 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Omdat het je werk is misschien? Mijn vader haalt er voldoening uit dat ie zijn horecawerk naar behoren doet iig
Mja, maar de meeste mensen in de bediening zijn daar toch niet voor hun carriere en levenslange baan. Dat zijn vaak bijbaantjes.quote:Op maandag 7 december 2009 13:48 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Omdat het je werk is misschien? Mijn vader haalt er voldoening uit dat ie zijn horecawerk naar behoren doet iig
Dude, nu dacht ik dat ik een grammaticale fout gemaakt had en das heul niet zo!quote:
Sorry, maar om efficent te zijn hoef je niet onbeschoft en bot te zijn. Met een glimlach en een grapje kom je een stuk verder. Mijn oduers hebben een discotheek gehad in het centrum van amsterdam en die letten daar altijd enorm op.quote:Op maandag 7 december 2009 13:50 schreef Nouk84 het volgende:
Ik ben als barvrouw ook wel eens onbeschoft en bot. Waarom? Omdat ik het druk heb en iedereen aan de bar denkt dat hij koning is en als eerste geholpen moet worden, terwijl er mensen veel langer staan.
Dat denk ik niet. Je moet die cirkel ergens doorbreken. Veel Nederlanders geven geen fooi omdat de prijs an sich al zo hoog is.quote:Op maandag 7 december 2009 13:50 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Zou in nederland niet werken, omdat de gemiddelde Nederlander te gierig is voor fooien.
En? Als je werkt, moet je ook je werk goed doen.quote:Op maandag 7 december 2009 13:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mja, maar de meeste mensen in de bediening zijn daar toch niet voor hun carriere en levenslange baan. Dat zijn vaak bijbaantjes.
quote:Op maandag 7 december 2009 13:52 schreef BadAssBitchSmut het volgende:
[..]
Dude, nu dacht ik dat ik een grammaticale fout gemaakt had en das heul niet zo!
Horeca is ook iets wat in je zit, gastvrijheid, allerlei dingen die je niet aan kan leren in principe.quote:Op maandag 7 december 2009 13:48 schreef ripley1 het volgende:
[..]
I do agree, als je in de horeca werkt, sta je in dienst van de klant. Het heet niet voor niets bediening.quote:Op maandag 7 december 2009 13:52 schreef ripley1 het volgende:
[..]
Sorry, maar om efficent te zijn hoef je niet onbeschoft en bot te zijn. Met een glimlach en een grapje kom je een stuk verder. Mijn oduers hebben een discotheek gehad in het centrum van amsterdam en die letten daar altijd enorm op.
Ik weet zelf wel hoe het werkt hoor, maar de meeste nederlanders geven zelfs in de goedkoopste pizzeria geen fooi.quote:Op maandag 7 december 2009 13:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Je moet die cirkel ergens doorbreken. Veel Nederlanders geven geen fooi omdat de prijs an sich al zo hoog is.
Fooi is extra voor de inzet van het personeel. En dat geef ik dan ook. Maar als het kut is, krijgen ze niks.
Fooi is mooi. Een beetje contact met de klant is veel gaver dan zo'n saggerijnige gast of een botte bitch.
Als ik ergens eet, geef ik altijd fooi. Als ik slecht gegeten heb, dan zeg ik dat ook.quote:Op maandag 7 december 2009 13:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat denk ik niet. Je moet die cirkel ergens doorbreken. Veel Nederlanders geven geen fooi omdat de prijs an sich al zo hoog is.
Fooi is extra voor de inzet van het personeel. En dat geef ik dan ook. Maar als het kut is, krijgen ze niks.
Fooi is mooi. Een beetje contact met de klant is veel gaver dan zo'n saggerijnige gast of een botte bitch.
Ik ben 8 jaar bakker geweest als bijbaantje. Als je een bijbaantje blijft zien als "maar een bijbaantje", dan wordt het tijd voor wat anders.quote:Op maandag 7 december 2009 13:52 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mja, maar de meeste mensen in de bediening zijn daar toch niet voor hun carriere en levenslange baan. Dat zijn vaak bijbaantjes.
Bullshit! Dus het is een gave om in de horeca te kunnen werken, maar een arts kan je gewoon worden door netjes je studie af te maken?quote:Op maandag 7 december 2009 13:54 schreef Kluts het volgende:
[..]
Horeca is ook iets wat in je zit, gastvrijheid, allerlei dingen die je niet aan kan leren in principe.
Ikzelf vind in de horeca werken harstikke tof, ondanks zeurende klanten, drukte, stress, maar een ander zou dat misschien totaal niet kunnen.
Klopt en dat doe ik ook wel eens. Maar als iemand voor de 4e keer denkt dat hij de eerste is, terwijl hij zich net bij een overvolle bar ertussen wurmt, dan kan het wel eens in het verkeerde keelgat schieten.quote:Op maandag 7 december 2009 13:52 schreef ripley1 het volgende:
Sorry, maar om efficent te zijn hoef je niet onbeschoft en bot te zijn. Met een glimlach en een grapje kom je een stuk verder. Mijn oduers hebben een discotheek gehad in het centrum van amsterdam en die letten daar altijd enorm op.
Je geeft zelf het mooie voorbeeld hier, je moet in de horeca met mensen kunnen omgaan, ik zou geen horeca-carriere ambieeren met zo'n instellingquote:Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Bullshit! Dus het is een gave om in de horeca te kunnen werken, maar een arts kan je gewoon worden door netjes je studie af te maken?
Net zoals goed kunnen tekenen een gave isquote:Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Bullshit! Dus het is een gave om in de horeca te kunnen werken, maar een arts kan je gewoon worden door netjes je studie af te maken?
Dat zeg ik toch nergens? Rellert.quote:Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
dat hoort nu eenmaal bij de horeca, dat je ook imperfecte gasten hebtquote:Op maandag 7 december 2009 13:56 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Klopt en dat doe ik ook wel eens. Maar als iemand voor de 4e keer denkt dat hij de eerste is, terwijl hij zich net bij een overvolle bar ertussen wurmt, dan kan het wel eens in het verkeerde keelgat schieten.
Gisteren in Mona's eten en drinken (o.i.d.) in Arnhem gegeten. Snel, goedkoop en niet slecht. Onbeperkt spare-ribs kan je weinig aan verkloten, maar er zat goeie salade en groenten bij en ze waren snel met bedienen ondanks de drukte.quote:Op maandag 7 december 2009 13:55 schreef Kluts het volgende:
[..]
Als ik ergens eet, geef ik altijd fooi. Als ik slecht gegeten heb, dan zeg ik dat ook.
Ik heb ooit in Arnhem ergens gegeten waar ik zo schofterig behandeld werd, dat ik echt niks aan fooi gegeven heb. Maar als ik ergens goed gegeten heb, dan laat ik daar mijn waardering mee blijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |